راهنمای خرید تیلر و چاله کن خوب

استفاده از ادوات پیشرفته و مکانیزه کردن کشاورزی یکی از سیاست‌های مهم شرکت‎های تولید کننده این محصولات در سراسر دنیا است. استفاده از این روش‌ها تأثیر بسیار مهمی در محیط زیست و حفظ منابع آبی و خاکی زمین دارد. در این مقاله به راهنمای خرید تیلر و چاله کن می‌پردازیم تا شما بتوانید بهترین نوع و برند را خریداری کنید البته تنها خرید مهم نیست بلکه شما باید در انتخاب فروشگاه نیز دقت کنید.

دستگاه چاله کن چیست؟

ابتدا باید به صورت کامل و جداگانه با این دو دستگاه آشنا شوید. چاله کن ابزاری بسیار مفید برای افراد حرفه‌ای است که به کار کشاورزی و باغداری مشغول هستند. این دستگاه به خصوص برای افرادی که در کارهای محوطه‌سازی فعالیت می‌کنند بسیار مناسب است و جایگزین بسیار سریع برای بیل می‌باشد. اگر به دنبال روشی سریع برای کاشت درخت و گیاهان دارید بهترین راه استفاده و خرید دستگاه چاله کن است.

دستگاه چاله کن با داشتن مته‌های مختلف با قطرهای مختلف به شما این امکان را می‌دهند تا هر گونه چاله‌ای در هر نوع زمینی حفر کنید. یک نکته که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای انجام کارهای بزرگتر باید از چاله کن پشت تراکتوری استفاده کنید که قدرتی چند برابر دیگر چاله کن‌ها دارد. در قدیم با استفاده از بیل چاله‌های نامنظم حفر می‌کردند در صورتی  شما می‌توانید با این وسیله به طور بسیار منظم و با سرعت بسیار بالا حفر کنید.

چاله کن

مهم‌ترین نکات در انتخاب و خرید دستگاه چاله کن

برای خرید دستگاه چاله کن باید نکاتی را مدنظر داشته باشید و این نکات شامل قدرت موتور، نوع دستگاه، اندازه مته، نوع کار و زمین شما است. قبل از هرچیزی باید بدانید که سه مدل چاله کن داریم که هر کدام به انواع مختلفی تقسیم بندی می‌شوند. انواع چاله کن‌ ها عبارت‌اند از:

چاله کن دستی : که این چاله کن خودش به دو نوع تک نفره و دو نفره تقسیم بندی می‌شود.

چاله کن تراکتوری ( پشت تراکتوری): چاله کن تراکتوری خودش به سه نوع تک بازو، دو بازو و چهار بازو تقسیم بندی می‌شود.

چاله کن هیدرولیکی

اکنون که با انواع چاله کن‌ها آشنا شدید باید بدانید که قبل از خرید یک سری نکات را باید در نظر بگیرید. آشنا شدن با انواع و خود این دستگاه برای خرید کافی نیست و شما باید با موارد دیگری را نیز در نظر بگیرید تا بتوانید یک چاله کن خوب را خریداری کنید. البته این مقاله راهنمای خرید هر دو وسیله می‌باشد و در ادامه به خرید تیلر نیز می‌پردازیم.

محاسبه نوع خاک و زمین

همان‌طور که در جریان هستید؛ خاک‌ها انواع مختلفی دارند و هر کدام نیز جنس خاص خود را دارند، برخی نرم و برخی دیگر سخت هستند در نتیجه شما باید ابتدا خاک منطقه را شناسایی کنید در واقع برای زمین‌های نرم نیاز نیست شما هزینه‌ی زیادی بپردازید چون به راحتی می‌توانید حتی با چاله کن دستی چاله خود را حفر کنید. شما می‌توانید با وسایلی مثل چاله کن دستی تک نفره و در صورت داشتن تراکتور، چاله کن پشت تراکتوری برای خاک نرم استفاده کنید.

در صورتی که زمین شما سفت و سخت است باید از دستگاه چاله کن‌های قوی‌تری مثل چاله کن تراکتوری چهار و دو بازو استفاده کنید. در صورتی که پروژه شما بسیار بزرگ و جنس زمین بسیار سفت و سخت است باید از چاله کن هیدرولیکی استفاده کنید، مسلماً این نوع چاله کن از انواع دیگر بسیار گران‌تر است اما از پس هر کاری بر می‌آید.

چاله با چه عمقی نیاز دارید؟

دومین گام و مهم‌ترین گام برای خرید چاله کن انتخاب نوع عمق مورد نظر است و شما باید با توجه به عمقی که نیاز دارید؛ دستگاه مورد نظر را انتخاب و خریداری کنید. شما باید کار خود را مشخص کنید در اصل چاله کن موتوری با درختکاری کاملا متفاوت است. در ادامه برای شما مثال‌هایی آماده کردیم تا به راحتی بتوانید نوع چاله کن مورد نظر را خریداری کنید.

برای کاشت نهال شما حدودا به عمق 60 سانتی متر نیاز دارید در نتیجه چاله کن دستی تک یا دو نفره برای شما کافی خواهد بود.

برای کاشت درخت شما به عمق 80 الی 90 سانتی متر نیاز دارید در نتیجه چاله کن دستی دو نفره و تراکتوری تک بازو برای شما کافی خواهد بود.

برای فنس کشی شما به 60 الی 80 سانتی متر عمق نیاز خواهید داشت در نتیجه چاله کن دستی تک و دو نفره کار شما را راه خواهد انداخت.

برای چاله کود دهی شما به 40 الی 60 سانتی متر عمق نیاز خواهید داشت در نتیجه دستگاه چاله کن دستی تک نفره و دو نفره و تراکتوری تک بازو برای شما کافی خواهد بود.

برای کاشت تیر چراغ شما به 100 الی 110 سانتی متر عمق نیاز خواهید داشت؛ در نتیجه دستگاه چاله کن تراکتور گلدونی چهار بازو و هیدرولیکی برای شما کافی خواهد بود.

اکنون که با دستگاه چاله کن آشنا شدید به سراغ خرید تیلر می‌رویم. این دستگاه در بین ابزارها و ماشین آلات کشاورزی کاربرد فراوانی دارد. این دستگاه دارای دو چرخ بوده و معمولاً با موتورهای دیزلی و بنزینی که بر روی یک شاسی چرخ دارد قرار دارد ؛ کار می‌کند.

تیلر کولتیواتور

این دستگاه در بین تجهیزات کشاورزی استفاده فراوانی دارد و در اصل با استفاده از این دستگاه می‌توانید با کمک یک کوپلینگ و گاردون به وسایلی مثل پمپ سمپاش، پمپ آب، چاله کن، شاسی کولتیواتور و غیره متصل شود و کار شما را بسیار راحت کند. استفاده از این دستگاه به حدی آسان است که کشاورزان افرادی کم سن و سال را انتخاب کرده و کار را به دست آن‌ها می‌سپرند.

افرادی که از لحاظ قدرت بدنی نسبت به باقی افراد ضعیف‌تر هستند نیز می‌توانند با کمک این دستگاه، کار را به راحتی انجام دهند. در واقع استفاده از کولتیواتور در قالب تیلر بشر را به سمت بهره بردن از مکانیزاسیون می‌کشاند و ما را از کشاورزی سنتی و استفاده از حیوانات بی‌نیاز می‌کند. این وسیله باعث پیشرفت در اقتصادهای صنعتی و کشاورزی شده است. قبل از خرید این وسیله شما باید با انواع آن آشنا شوید در ادامه به انواع این دستگاه خواهیم پرداخت.

انواع تیلر کولتیواتور

تیلر بر اساس منبع سوخت به دو نوع دیزلی و بنزینی تقسیم بندی می‌شود. تیلر بنزینی نسبت به تیلر دیزلی بسیار کوچک‌تر بوده و در زمین‌های کوچک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. تیلر بنزینی از قدرت و توان بالاتری نسبت به نوع دیگر برخوردار است، به همین دلیل برای شخم زدن زمین‌های وسیع و بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوع دیزلی آن سوخت بسیار کمتری مصرف کرده در نتیجه بسیار مقرون به صرفه تر است و برای محیط زیست بسیار پیشنهاد می‌شود. قدرت نوع بنزینی 5/5 تا 7 اسب بخار است در صورتی که نوع دیزلی 5/5 تا 12 اسب بخار می‌باشد به همین دلیل شما باید قبل از خرید به نوع قدرت دستگاه دقت و توجه کافی داشته باشید.

تیلرها به دو دسته اصلی هندلی و استارتی نیز تقسیم بندی می‌شوند و شما باید قبل از انتخاب این دستگاه به این دو نوع توجه داشته باشید. در نوع هندلی شما باید برای روشن کردن دستگاه از یک طناب هندل استفاده کنید در صورتی که در  نوع استارتی باید شدت جریان‌ها را بر اساس نوع باتری انتخاب کنید در نتیجه باید برای خرید تیلر به این نکته نیز توجه کنید.

در ضمن انواع تیلرها در نوع چرخ و چراغ با یکدیگر متفاوت بوده و باید به این نکته توجه کنید که برخی از آن‌ها به تک چراغ یا دو چراغ کاوردار مجهز هستند، افرادی که می‌خواهند در شب کار کنند باید نوع چراغ‌ دار آن را خریداری کنند.

تیلر

کاربرد تیلر

تیلر یا تراکتور دو چرخ کاربردهای بسیاری دارد و در جاهایی استفاده می‌شود که امکان حضور تراکتور وجود نداشته باشد یا به دلیل قیمت بالای تراکتور شما بودجه استفاده از این وسیله را نداشته باشید در نتیجه بهترین انتخاب خرید تیلر است. این دستگاه برای استفاده در باغ‌ها و زمین های کشاورزی یکی از بهترین‌ وسایل است به همین خاطر این دستگاه را به نام‌های تیلر باغی و کشاورزی می‌شناسند. از جمله کارهایی که می‌توانید با این دستگاه انجام دهید عبارت‌اند از:

سله شکنی

کشت

سمپاشی

شخم زنی

درو کردن

بارکشی

انتقال نیرو

علف کنی

جارو کشی

تیغ زدن

مسطح نمودن زمین

برف روبی

نرم کردن خاک و بهم زدن بستر آن

در بالا فقط به برخی از کاربردهای تیلر پرداختیم در صورتی که کاربردهای بسیار زیادی دارد و شما برای خرید تیلر باید با کاربرد آن نیز آشنا شوید تا بتوانید بهترین نوع آن را خریداری کنید. برای خرید تیلر باید به اجزا و ویژگی‌ها آن مثل نوع گیربکس، چرخ‌ها، عرض و عمق شخم تیلر، موتور و غیره توجه کنید تا بتوانید دستگاه مورد نیاز خود را خریداری کنید.

کلام آخر

در این مقاله به راهنمای خرید تیلر و چاله کن خوب پرداختیم تا شما بتوانید با توجه به نکات خرید این دو دستگاه، بهترین نوع خود را انتخاب و خریداری کنید البته فقط انتخاب و خرید آن در اولویت قرار ندارد و شما باید به فروشگاهی که از آن خریداری می‌کنید؛ توجه داشته باشید که هم قیمتهای مناسبی داشته باشد و هم گارانتی و خدمات پس از فروش عالی داشته باشد که در صورت پیش آمدن مشکلات احتمالی به خوبی شما را پشتیبانی کند. شما می‌توانید این دو دستگاه به همراه سایر ادوات کشاورزی همانند اره برقی ، علف زن ، سمپاش و ... را با کیفیت بالا و قیمت بسیار مناسب از فروشگاه موتور برق شاپ (بازرگانی تاج) خریداری کرده و در صورت نیاز با کارشناسان و پشتیبان آنلاین سایت برای راهنمای خرید محصول مشورت کنید.

https://motorbargh.shop