برای خرید آنلاین کتاب، چه اقداماتی باید انجام داد؟

امروزه کتاب خواندن به یکی از نیازهای اساسی برای هر جامعه تبدیل شده است. همان‌گونه که انسان به غذا نیاز دارد تا زنده بماند؛ روح نیز برای زنده ماندن به تغذیه مفید نیاز داشته و کتاب یکی از غنی‌ترین منابع برای تغذیه روح می‌باشد. از این جهت بسیاری از افراد، اهمیت خواندن کتاب را می‌دانند و ساعاتی را در روز به خواندن کتاب مورد علاقه خود اختصاص می‌دهند. به شیوه‌های مختلفی از جمله خرید آنلاین کتاب، خرید حضوری و... می‌توانید کتاب مورد علاقه خود را تهیه کنید. همان‌طور که مشخص است، شیوه آنلاین یکی از راحت‌ترین و سریع‌ترین روش‌ها برای سفارش کتاب می‌باشید. متاسفانه برخی از افراد از فرایند و نحوه خرید اینترنتی کتاب اطلاعات کافی ندارند و به این علت خود را از خرید کتاب به صورت اینترنتی محروم می‌کنند.

 

برای خرید کتاب به چه نکاتی باید توجه کرد؟

 قبل از شناخت فروشگاه‌های معتبر فروش کتاب، لازم است تا با نحوه خرید کتاب آنلاین آشنا شوید. برخی نکات هستند که می‌بایست حتما قبل از خرید به آن‌ها توجه کنید تا کتابی که به دست شما می‌رسد از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد. این موارد به شرح ذیل می‌باشند.

مترجم و ناشر کتاب

مهم‌ترین نکته که در هنگام خرید آنلاین کتاب باید به آن توجه کنید، مترجم و ناشر کتاب است. در صورتی که ناشر و مترجم شناخته شده و معتبر باشند، متن کتاب روان، قابل فهم و جذاب خواهد بود. البته برخی از کتاب‌ها توسط چند ناشر معتبر چاپ می‌شوند. در این صورت می‌توانید متن کتاب را بررسی کنید و هر کدام که برای شما دلنشین بود، برای خواندن انتخاب کنید.  شاید این اتفاق برای شما نیز افتاده باشد که در مقایسه یک کتاب با نشریه‌های متفاوت، ارزان‌ترین آن‌ها را خریداری کرده و در نهایت پس از خواندن چند صفحه از خواندن آن خسته شده و آن را رها نموده باشید. دلیل این موضوع اغلب اوقات به خاطر کیفیت پایین محتوای چاپ شده در کتاب است. به عنوان مثال باید گفت که برخی از نشریه‌ها، صرفا به خاطر سود بیشتر، کتاب‌هایی با محتوای بی‌کیفیت منتشر می‌کنند ( این امکان وجود دارد که بخش‌هایی از متن یا مفهوم کتاب غیرقابل تشخیص چاپ شده باشند) و طبیعتا مخاطب پس از خواندن چند صفحه از مطالعه ادامه آن دست می‌کشد. لذا توجه به این نکته ضروریست که کیفیت را فدای قیمت نکنید! امکان دارد این سوال برای بسیاری به وجود آید که چطور مترجم یا نشریه خوب را بشناسیم؟ به این منظور بهتر است قبل از اقدام برای خرید کتاب، سابقه نشریه و مترجم آن را بررسی کنید. از این طریق خوش سابقه‌ترین نشریه‌ها را شناسایی کرده و خریدی ایمن را تجربه خواهید کرد.

 

71

ویژگی های ظاهری کتاب

 

کتاب‌ها از لحاظ ویژگی‌های ظاهری ( جلد، نوع کاغذ، وزن کتاب و...) با یکدیگر تفاوت‌ دارند ( به دلیل تفاوت نشریه‌ها این اتفاق رخ می‌دهد). لازم به ذکر است که این ویژگی‌ها به جز موارد واضح مانند جلد؛ در هنگام خرید آنلاین کتاب آنچنان مشخص نیست و باید با مراجعه به مشخصات فنی، از این موارد اطلاع پیدا کرد.

جلد کتاب

بارزترین مشخصه ظاهری کتاب، جلد آن است. در ساخت این قسمت از مواد مختلفی از جمله مقوا و شومیز یا گالینگور استفاده می‌شود. گالینگور از جنسی سخت و محکم برخوردار است، درحالی که سایر گزینه‌‌ها بافتی نرم دارند. طبیعتا هر چه جنس رویه کتاب سخت‌تر باشد؛ هزینه آن نیز بالاتر می‌رود.

نوع کاغذ

 

کاغذ گلاسه، کاغذ بالکی، کاغذ تحریر و کاغذ کاهی، از انواع کاغذهای مصرفی برای ساخت کتاب هستند. ارزان‌ترین این کاغذها، نوع کاهی آن و گران‌ترین کاغذ نوع تحریر آن می‌باشند. نوع بالکی نیز به دلیل وزن کم و جلوگیری از خستگی چشم، به یکی از پرطرفدار‌ترین کاغذها برای ساخت کتاب، تبدیل شده‌ است. بنابراین اگر به دنبال خرید کتاب و محصولی هستید که چشمان‌تان را آزرده نکند، این نوع از کاغذ گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

 

72

 

از نسخه های دیجیتال کتاب استفاده کنید!

 

هر چند که هیچ چیز به اندازه لمس صفحات کتاب لذت‌بخش نیست، اما هر فرد می‌تواند با توجه به علاقه خود و به منظور کاهش هزینه‌ها از نسخه دیجیتال کتاب‌ها بهره ببرد. برخی از اپلیکیشن‌ها وجود دارند که امکانات زیادی در کنار کتاب‌ها برای راحتی مخاطب قرار داده‌اند. برای مثال در این اپ‌ها بعد از خرید کتاب امکان نکته برداری، تغییر فونت، تغییر سایز فونت، حالت شب یا روز برای راحتی چشم و... وجود دارد. اگر به کتاب علاقه دارید و از طرفی بودجه لازم برای خرید کتاب کاغذی را ندارید؛ خرید آنلاین کتاب دیجیتال بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

 

کدام فروشگاه برای خرید آنلاین کتاب مناسب است؟

حدود پانزده سالی می‌باشد که یک حرکت فرهنگی کاربردی در ایران به وجود آمده است و طی آن افراد می‌توانند کتاب مورد خود را به صورت غیر حضوری خریداری کنند. در واقع این خرید کتاب به شکل آنلاین می‌باشد، که مدت کوتاهی از جا افتادن آن در بین مردم ایران می‌گذرد. سایت‌های گوناگونی وجود دارند که کتاب‌های نشریه‌های مختلف را به فروش می‌رسانند. شما می‌توانید با تحقیق و بررسی، یک فروشگاه معتبر و نزدیک به خود را شناسایی کرده و کتاب‌های مورد علاقه خود را سفارش دهید. به این طریق در نزدیک‌ترین زمان ممکن کتاب خود را دریافت خواهید کرد.

نشریه های معتبر

بسیاری از نشریه‌ها نیز سایت فروشگاهی دارند و علاقه‌مندان می‌توانند به طور مستقیم کتاب خود را از نشریه مورد نظر سفارش دهند. برخی از نشریه‌هایی که امکان خرید آنلاین کتاب را فراهم کرده‌اند عبارت‌اند از:

  • نشر پرتقال
  • نشر هنوز...
  • نشر نگاه
  • نشر ققنوس
  • نشر قطره
  • نشر ترجمان
  • نشر نوین
  • نشرآموخته
  • نشر ثالث
  • نشر اطراف
  • نشر چشمه
  • نشر ماهی
  • انتشارات آریانا قلم
  • انتشارات امیر کبیر
  • انتشارات میلکان
  • انتشارات سوره مهر و...

 

کتاب را به صورت آنلاین بخرید!

 

خواندن کتاب می‌تواند تا حد زیادی روح را تغذیه کرده و به رشد انسان کمک کند. شیوه‌های مختلفی برای تهیه کتاب از جمله، خرید حضوری، خرید آنلاین کتاب، خرید تلفنی و... وجود دارد. راحت‌ترین راه برای خرید کتاب، شیوه اینترنتی است. قبل از خرید کتاب، می‌بایست برخی نکات از جمله انتشارات، مترجم، ویژگی‌های ظاهری کتاب و...  مد نظر قرار داده شود. سایت‌ها و انتشارات‌ مختلفی اقدام به فروش کتاب می‌کنند که می‌توانید با توجه به سلیقه خود برای خرید اقدام کنید.