ایمپلنت دندان قیمت (قیمت کاشت دندان)

امروزه بهترین روش کاشت دندان، روش ایمپلنت دندان است. ایمپلنت دندان طبیعی ترین روش کاشت دندان می باشد که کاملا شبیه به دندان های اصلی است.

ایمپلنت دندان ها طول عمر بسیار بالایی دارند که می توانید با خیال راحت سال ها از دندان هایی زیبا و طبیعی با مقاومت بسیار بالا لذت ببرید.

ایمپلنت دندان قیمت های متفاوتی دارد. هزینه ایمپلنت بر اساس موارد مختلفی تعیین می شود. عواملی مثل جنس ایمپلنت دندان، مارک ایمپلنت دندان، متخصص ایمپلنت دندان و همچنین تعداد هر واحد ایمپلنت دندان بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: جدول هزینه ایمپلنت دندان 1400

 ایمپلنت دندان چگونه است

 

ایملپنت دندان چگونه است؟

ایمپلنت دندان روشی جدید برای جایگزینی دندان های از دست رفته است. در طول عمر ممکن است به دلایل مختلفی دندانی را از دست بدهیم که در این شرایط روش کاشت ایمپلنت دندان طبیعی است که به کمک ما می آید.

ایمپلنت دندان پایه ای فلزی از جنس تیتانیوم است که شباهت زیادی به بافت استخوان فک دارد و به راحتی با استخوان فک جوش میخورد. این پایه فلزی فیکسچر نام دارد که جایگزین ریشه دندان می شود.

این پایه ایمپلنت مقاومت بسیار بالایی دارد و در صورت رعایت موارد مهم و بهداشت دهان و دندان می تواند بیش از 20 سال عمر کند.

ایمپلنت دندان از سه قسمت تشکیل شده است. فیکسچر یا همان پایه ایمپلنت – اباتمنت که اتصال پایه ایمپلنت دندان و روکش ایمپلنت را انجام میدهد و روکش سرامیکی دندان که همان تاج سفید رنگ دندان است.

مراحل ایمپلنت دندان چگونه است؟

به صورت کلی ایمپلنت دندان دارای 3 مرحله است:

مرحله اول

معاینه توسط متخصص ایمپلنت دندان و تصویربرداری OPG یا CBCT از وضعیت دهان و دندان و استخوان شما، پس از آن پزشک تشخیص می دهید که چه نوع ایمپلنت دندانی برای شما بهتر است و با راهنمایی کامل می توانید بهترین تصمیم را بگیرید.

پس از آن مرحله اولیه جراحی در یک جلسه حدودا 20 دقیقه ای روی دندان صورت میگیرد و در این مرحله پایه ایمپلنت دندان به جای ریشه دندان قرار میگیرد و روی آن بسته می شود تا فیکسچر به استخوان فک جوش بخورد. بعد از آن نیازمند استراحت به مدت 2 الی 3 ماه هستید.

مرحله دوم

پس از گذراندن دوره نقاهت، مرحله دوم با عکسبرداری مجدد شروع می شود و متخصص ایمپلنت شرایط ایمپلنت و استخوان شما را چک میکند تا از سلامت و موفقیت آن مطمئن شود و پس از آن قسمت دوم یا همان اباتمنت را بر روی ایمپلنت دندان قرار میدهد و قالبگیری از دندان شما انجام میشود تا روکش دندان ساخته شود.

مرحله سوم

در مرحله سوم بعد از آماده شدن روکش دندان، تاج سرامیکی دندان شما بر روی ایمپلنت دندان قرار میگیرد و میتوانید سالیان طولانی از داشتن دندانی زیبا و مقاوم و لبخندی زیبا لذت ببرید.

* نکته حائز اهمیت این است که بدانید درمان های جانبی ای ممکن است به این مراحل اضافه شود. در برخی از مراجعه کنندگان که مدت زیادی است دندان خود را از دست داده اند، تحلیل استخوان و کاهش ضخامت استخوان بوجود می آید که در این شرایط باید حتما پیوند استخوان و پودر استخوان صورت پذیرد که هم به مدت زمان ایمپلنت دندان و هم قیمت ایمپلنت در سال 1400 می افزاید.

پس توجه داشته باشید که در صورت از دست دادن دندان خود هرچه سریعتر به متخصص ایمپلنت دندان مراجعه کنید تا با حداقل هزینه و زمان کاشت دندان طبیعی خود را انجام دهید.

 مراحل ایمپلنت دندان  

چه مواردی بر هزینه ایمپلنت دندان می افزاید؟

درمان های جانبی هزینه ایمپلنت دندان را افزایش می دهند. درمان های جانبی عبارتند از : جراحی مجدد لثه – پیوند استخوان و تزریق پودر استخوان – افت سینوس و جراحی سنوس لیفت

این موارد فوق بر هزینه ایمپلنت اضافه می کنند اما مواردی مثل جنس ایمپلنت دندان، مارک ایمپلنت دندان و همچنین میزان تجربه متخصص ایمپلنت دندان در قیمت هر واحد ایمپلنت دندان تاثیرگذار هستند.

به عنوان مثال قیمت ایمپلنت ایرانی 3A در سال 1400 با قیمت 3 میلیون تومان عرضه می شود که کیفیت قابل قبولی هم دارد اما ایمپلنت کره ای snuc با همان میزان کیفیت با قیمت 3 میلیون و 500 هزار تومان عرضه می شود.

یا ایمپلنت کره ای Dio قیمت معادل 6 میلیون تومان دارد و ایمپلنت سوئیسی اشترومن از قیمت 5 میلیون تومان تا 14 میلیون تومان می باشند.

و یا ایمپلنت زیمر آمریکایی حدودا 12 میلیون تومان قیمت دارد که مشاده می کنید کشور سازنده و مارک ایمپلنت دندان در قیمت نهایی ایمپلنت دندان بسیار تاثیرگذار است.

همچنین تخصص و تجربه دکتر ایمپلنت دندان نیز همانقدر در قیمت هر واحد ایمپلنت دندان تاثیرگذار است.

مزایای ایمپلنت دندان

مزایای ایمپلنت دندان

مزایای ایمپلنت دندان بسیار زیاد است و به همین دلیل است که این روش کاشت دندان محبوبترین و بهترین روش درمان دندان های از دست رفته است.

مقاومت

همانطور که میدانید و در بالاتر ذکر کردیم ایمپلنت دندان مقاومت و استحکام بسیار زیادی دارد. فیکسچر یا همان پایه ایمپلنت دندان به طور کامل با استخوان فک جوش میخورد و قدرت و مقاومت بالایی در هنگام جویدن و یا ضربه دارد.

برخی از متخصصین ایمپلنت دندان معتقد هستند که مقاومت ایمپلنت دندان های باکیفیت بسیار بیشتر از ریشه دندان اصلی می باشد. به همین دلیل این روش طرفدران بسیار زیادی دارد.

پیشگیری از بیماری های استخوان و گوارش

با کاشت به موقع ایمپلنت دندان اولین مزیت بسیار مهم این است که از تحلیل استخوان فک و تغییر شکل دندان های خود در دراز مدت جلوگیری میکنید. پایه ایمپلنت دندان با حفظ بافت استخوان و فرم دندان های شما هرگونه تغییر شکل در استخوان و نظم دندان های شما را حفظ میکند.

همچنین با کاشت بموقع دندان می توانید براحتی غذا را بجوید و مشکلی در جویدن مواد غذایی نخواهید داشت. امروزه یکی از مهمترین مشکلات گوارشی نداشتن دندان های مناسب و جویدن نامناسب غذا می باشد که باعث یبوست های شدید – زخم معده – دل درد و موارد دیگری می شود.

عدم آسیب به دندان های دیگر

درمانی هایی مانند بریج دندان یا دست دندان مصنوعی برای قرارگیری روی لثه به دندان های مجاور آسیب میزنند و از دندان های جانبی برای قرارگیری استفاده می کنند که در دراز مدت باعث آسیب دندان های دیگر می شوند. اما ایمپلنت دندان هیچگونه آسیبی به دندان های جانبی نمیزند.

همچنین سلامتی دندان های مجاور را تضمین میکند و مانع تغییر شکل و یا بی نظمی دندان های دیگر میشود.

ماندگاری و طول عمر بالا

ماندگاری و طول عمر ایمپلنت دندان به دلیل متریال باکیفیت و نوع درمان بسیار طولانی است و در صورت رعایت کردن بهداشت دهان و دندان و همچنین توصیه های پزشک متخصص ایمپلنت، می توانید بیش از 20 سال از ایمپلنت دندان خود بدون هیچ مشکلی استفاده کنید.

این در حالی است که ایمپلنت دندان اشترومن سوییسی یا ایمپلنت دندان آمریکایی زیمر ضمانتی مادام العمر دارند و نشان از کیفیت بالای درمان ایمپلنت دندان می دهد.