راهنمای دریافت پلمپ دفاتر و تنظیم اظهارنامه مالیاتی در موسسه پایش

در هر سال مالی بازرگانان و تجار ملزم به ارائه لیست هزینه ها و درآمد خود در اداره مالیات و اداره ثبت شرکت ها می باشند که باید قوانین و شروط ارائه آن را با مشاوره اشخاص حقوقی و تجاری بدانند. از این رو ما با ارائه اخرین روش های پلمپ دفاتر و اظهارنامه مالیاتی در این مسیر راهنمای شما عزیزان خواهیم بود .

پلمپ دفاتر چه کاربردی دارد؟

معنای پلمپ دفاتر اشاره به شماره بندی و لیست کردن یکساله اقدامات مالی یک کسب و کار است . در دفاتر پلمپ تمامی صفحات باید پر شده و اقدامات و خرید و فروش و وصول اموال قید گردد و در پایان سال مالی تحویل ادارات مربوطه گردند. پس اگر کسب و کاری تجاری دارید و می خواهید در این مسیر ترقی کنید، ما راهنمای شما عزیزان خواهیم بود. در این دفاتر بر اساس تاریخ باید تمامی اقدامات پر شده و ارائه شود و در انتهای سال به اداره ثبت شرکت ها ارائه گردد. پلمپ دفاتر در واقع نوعی سند از تمامی رویداد یک ساله در شرکت ها بوده که پس از ارائه دیگر امکان اصلاح آن نیست.

پلمپ دفاتر تجاری

چطور پلمپ دفاتر تجاری را فورا بگیریم؟

از آنجایی که پلمپ دفاتر یک موضوع اجباری در انجام امور ثبتی شرکت های تجاری به حساب می آید باید به صورت تخصصی به آن پرداخت . از این رو موسسه ثبتی حقوقی پایش با ارائه خدمات نوین و ارائه آخرین قوانین ثبت پلمپ دفاتر راهنمای شما بوده تا در این مسیر گام بردارید و نکات ثبتی را پیاده سازی کنید. پلمپ دفاتر تجاری در هر سال به ادارات ثبت اسناد و املاک ارائه شده تا با بررسی های لازم قوانین شرکت ها را پیگیری کنند.

چه افرادی باید سریعاً پلمپ دفاتر ارائه کنند؟

هر فردی که در قالب شخصیت حقیقی (شرکت) اقدام به کسب و کار تجاری در جامعه کند ملزم است در پایان سال مالی و براساس مدت تعیین شده از سوی ادارات ثبت شرکت ها پلمپ دفاتر را به اداره ثبت تسلیم کند. از این رو باید بدانید صاحبان کسب و کارهای تجاری و بازرگانی و افراد حقیقی باید هرچه سریعتر برای تسلیم دفاتر پلمپ تجاری خود اقدام کرده و سالانه آن را با توجه سابقه مالی خود در سال مالی تحیل دهند. از این رو اگر یک شرکت هیچ فعالیت مالی در طول سال مالی نداشته باشد با ارائه دفاتر پلمپ با صفحات خالی و سفید امور را پیگیری می کند و گزارش مالی می دهد.

چطور باید دفاتر پلمپ را پرکنیم؟

همانطور که دریافت پلمپ دفاتر مهم است پرکردن و تنظیم آن نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای تکمیل دفاتر پلمپ تجاری باید از تجارب و تخصص افراد حقوقی بهره مند شوید.در صورت پرکردن اشتباه پلمپ دفاتر از سوی اداره ثبت شرکت ها رد می شود و باید اصولی آن را ارائه کنید. موسسه پایش چند نکته از موارد در خصوص ثبت و تنظیم دفاتر پلمپ را به شما ارائه می دهد. از جمله این موارد عدم قلم و خط خوردگی دفاتر ، عدم حاشیه نویسی در برگه ها ، تراشیدگی و مخدوش کردن صفحات را شامل می شود.

اظهارنامه مالیاتی را سریع بگیریم ؟

ماهیت اظهارنامه مالیاتی فرمی تهیه شده است که از طرف سازمان امور مالیاتی کشور به مودیان مالیات در طول یکسال ارائه و آن ها در این مدت موظف هستند آن را تکمیل کرده و به اداره مالیات تحویل دهند. از این رو ثبت نام برای مالیات اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی در سال 1401 در اداره مالیات انجام می شود . اشخاص حقوقی مهلت دارند تا 15 تیرماه و اشخاص حقیقی تا 7 شهریور ماه سال جاری آن را ارائه کنند. موسسه پایش در تمامی مسیر همراه و پشتیبان شما عزیزان خواهد بود تا در این راه با قدرت و پشتیبانی قوی گام بردارید.

اظهارنامه مالیاتی

چطور اظهارنامه مالیاتی را ارائه کنیم؟

امروزه با الکترونیکی شدن امور اداری می توانید با تهیه فرم امور مربوط به مالیات کشور، اظهارنامه را به صورت آنلاین از ادارات دارایی و مالیات اخذ و با مراجعه به نشانی اینترنتی اداره مالیات به آدرس : tax.gov.ir تمامی امور مالیاتی را به سرانجام رسانید. ثبت نام و ارسال اظهارنامه باید از سمت افراد حقیقی و حقوقی در زمان خاص به خود ارائه شود. در صورتی که این زمانبندی رعایت نشود افراد مشمول جریمه خواهند شد و باید علاوه بر مبلغ ارائه اظهارنامه ، جریمه آنرا نیز پرداخت کنند.

درباره انواع اظهارنامه مالیاتی در قانون

اظهارنامه مالیاتی در واقع کارنامه مالیاتی مودیان مالی است که در طول یکسال مالی عملکرد آن ها را برآورد و در قالب اظهارنامه ارائه اداره مالیات می کنند. این اظهارنامه باید از 1فروردین 1400 تا 29 اسفند همان سال تنظیم و ارائه کنید. اگر سال مالی یک شرکت در اساسنامه آن قید شود و با پایان سال مالی تفاوت داشته باشد، باید در زمان مشخص شده ارائه گردد. در این مسیر در صورت پیش آمدن هر سوالی در زمینه ارائه اظهارنامه مالیاتی موسسه پایش راهنما و پشتیبان تخصصی شما خواهد بود.

خدمات ویژه پایان سال پایش

موسسه حقوقی پایش با بیش از 10 سال سابقه انجام امور حقوقی و ثبتی در ادارات سراسر کشور در زمینه هایی از قبیل ثبت شرکتها ، ثبت برند، تغییرات شرکت و ارائه اظهارنامه مالیاتی و پلمپ دفاتر در پایان سال مالی راهنما و مشاور تخصصی شما عزیزان خواهد بود. از این رو تنها یک گام با رسیدن به اهدافتان فاصله دارید و آن را از راه تماس تلفنی یا آنلاین این موسسه دریافت کنید. این را بدانید که انجام امور ثبتی و حقوقی لازمه داشتن تخصص  در آن حرفه می باشد وگرنه با صرف زمان و هزینه اضافی در به سرانجام رساندن آن دچار مشکل در آینده کاری خود خواهید شد.