صندلی پله رو یا پله پیما چیست؟ | پله توان
مراقبت و نگه‌داری از سالمندان سختی­های خاص خودش را دارد. همچنین این روزها که اکثر افراد در خانه‌­های آپارتمانی زندگی می­کنند، بالارفتن و پایین آمدن از پله­ها برای سالمندان به علت بیماری­ها یا ضعف­های عضلانی دشوار است. این کار مراقبت از این عزیزان را دوچندان دشوار می­سازد. بااین‌وجود بسیاری افراد در ساختمان خود از صندلی پله رو استفاده می­کنند. این دستگاه­ها راهکاری مفید برای حل کردن مسئله رفت‌وآمد سالمندان در طبقات و جابه‌جایی ایشان از پله­هاست. اما سؤالی که در اینجا مطرح می­شود این است که آیا صندلی­های پله رو مناسب هستند؟ فواید و مضراتشان چیست؟ با این مقاله همراه باشید تا برای سؤالاتتان پاسخی پیدا کنید.

کارکرد و عملکرد صندلی پله رو چگونه است؟

صندلی پله رو روشی کارآمد برای سالمندانی است که به دلیل نقص حرکتی نمی­توانند از پله­ های ساختمان بالا یا پایین بروند. این دستگاه راحتی را برای سالمندان فراهم کرده و دوباره استقلال را در حرکت به آن­ها بازمی‌گرداند؛ زیرا با استفاده از صندلی پله رو می­توانند به‌تنهایی از پله­های ساختمان بالا بروند.

با این­که میان صندلی­های پله رو در ساختار و مدل تفاوت­هایی وجود دارد اما می­توان گفت که کارکرد آن­ها چندان دشوار نیست و همگی ایمن هستند. همه این مدل­ها کلیدی دارند که به­وسیله آن حرکتشان کنترل می­شود. هنگامی که کاربر کلید را فشار می­دهد و نگه می­دارد، صندلی پله رو به سمت بالا یا پایین حرکت می­کند. هنگامی که صندلی به انتهای مسیر خود رسید، به‌صورت اتوماتیک خاموش می­شود و صدای بوق نشانگر حرکت و ایستادن آن است. اگر در هر نقطه­ای از مسیر دستتان را از روی دکمه بردارید، صندلی پله رو در همان حالت می­ایستد. برخی از صندلی­ها دارای کمربند ایمنی نیز هستند ولی این ویژگی مشمول همه صندلی­ها نیست.

یکی از مسائلی که ممکن است مورد سؤال بوده باشد این است که صندلی­های پله رو به دیوار آسیب می­زنند اما چنین چیزی درست نیست. میله­های صندلی به دیوار متصل نمی­شوند بلکه به گوشه پله­ها وصل می­گردند. خود ریل صندلی نیز با پیچ‌ومهره متصل می­شود و می­توان آن را به هر سطحی متصل کرد.

تمام صندلی­های پله رو دارای کنترل دستی هستند. کاربر می­تواند با استفاده از این کنترل صندلی را از بالابه‌پایین یا بالعکس حرکت دهد. اگر برای سالمند در خانه، پرستاری حضور دارد، می­تواند با استفاده از این کنترل به شخص برای بالا یا پایین رفتن کمک کند. همچنین شخص می­تواند با استفاده از این کنترل، ظرف یا وسیله­ای را روی صندلی گذاشته و آن را به بالا یا پایین منتقل کند.

صندلی پله رو برند پله توان

معایب و مزایای پله پرو

حالا نوبت به این می­رسد که ارزیابی از پله رو داشته باشیم. از مزایای پله رو این است که اگر سالمندی در منزل دارید که توانایی­های حرکتی­اش از بین رفته است، به‌جای ارسال او به خانه سالمندان یا استخدام پرستار می­تواند با نصب پله رو او را مستقل در خانه حفظ کنید. مطمئنم که به­خوبی می­دانید این مسئله برای افراد سالمند بسیار حائز اهمیت است. از مزایای پله رو این است که شما از صدمات و آسیب­های احتمالی جلوگیری می­کنید. ممکن است بسیاری افراد قادر به بالا پایین رفتن از پله را داشته باشند اما به هر صورت ممکن است برای فرد سالمند، اتفاق یا تصادفی نابهنجار رخ داده و سبب آسیب جدی گردد. مزایای پله رو فقط شامل مسئله افراد سالمند نیست بلکه شما می­توانید اشیاء را نیز با آن منتقل کنید. اگر شیء سنگینی با خود همراه دارید می­توانید با قرار دادن آن روی صندلی، آن را به طبقه دیگر هدایت کنید. به­علاوه همیشه آرامش خاطر را در این شرایط لحاظ کنید. از مزایای پله رو این است که با خیال راحت می­توانید از امنیت شخص سالمند در حرکت از پله­ها مطمئن باشید.

اما مزایای پله رو نباید ما را از معایب آن غافل سازد. معایب پله رو از طرفی مربوط به هزینه­های بالای نصب و خریداری آن می­شود. برای این­که صندلی پله رو باکیفیت خریداری کنید، ممکن است هزینه بالایی برایتان داشته باشد. البته اگر هزینه خرید یکباره را در کنار مزایای پله رو قرار دهید، احتمالاً ارزش خرید را داشته باشد. از معایب دیگر پله رو باید به کارکرد آن در خانه­های قدیمی اشاره کنیم. بسیاری راه‌پله‌ها امروز فضای کافی برای وجود چنین صندلی­هایی را دارند. بااین­حال برخی خانه­های قدیمی­تر نیز هستند که در آن راه‌پله‌ها کوچک و باریک است؛ بنابراین پیش از خریداری حتماً این مورد را باید در نظر بگیرید. ممکن است برای برخی معایب پله رو چندان حائز اهمیت نباشد اما بعضی دیگر ممکن است حساسیت­های ویژه­تری داشته باشند. یکی از شکایت­هایی که صورت می­گیرد اما به نظر چندان جدی نیست، این است که برخی افراد سالم که ممکن است تحرک و بالا پایین رفتن از پله­ها سود ببرند، با وجود صندلی پله رو از این کار امتناع می­ورزند. بااین‌حال به نظر نمی­رسد این را بتوان جزو معایب پله رو دانست.

در نهایت جهت استعلام قیمت و خرید صندلی پله پیما، پله توان می‌توانید به سایت مجموعه مراجعه کنید و یا برای مشاوره رایگان با شماره تماس‌های 09123833854 و 09124671283 در ارتباط باشید.

جمع­ بندی:

در این مقاله تلاش کردیم تا روشن کنیم صندلی پله رو چیست. مزایای پله رو برای سالمندان زیاد است و می­تواند انتخاب مناسبی برای خریداری و نصب باشد. کار با صندلی پله رو آسان است. با سوار شدن روی صندلی و نگه‌داشتن دکمه مربوط به آن حرکت پله رو آغاز و در نقطه پایان خودبه­خود تمام می­شود. از مزایای پله رو کنترل مخصوصی است که به­وسیله آن می­توانید اشیاء را نیز جابه‌جا کنید. از طرفی ممکن است معایب پله رو شما را برای خرید مردد کند. باید در نظر بگیرید که ارزیابی شرایط و نیازی که به آن وجود دارد به چه صورت است. اگر سالمندی در خانه دارید و نمی­خواهید که سختی­های زیاد جابه‌جا شدن از پله­ها را متحمل شود، به نظر می­رسد صندلی­های پله رو شیوه کارآمدی برای حل این مسئله باشند. اما هزینه، فضای کافی در راه‌پله و مناسب بودن جنس و مدل محصول را در نظر بگیرید.

منبع:

https://peletavan.com/what-is-stairlift-chair/