از تهران به مشهد بریم یا به کیش؟

یکی از چالش برانگیزترین قسمت‌های سفر انتخاب مقصد سفر است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بین دو مقصد گردشگری پر طرفدار، یعنی کیش و مشهد تردید داشته باشید؛ به‌خصوص اگر عضو خانواده‌ای باشید که اعضای آن سلایق متفاوتی داشته باشند. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب جاذبه‌های کیش و مشهد را بررسی کنیم تا به راحتی بتوانید مقصد سفر را انتخاب کنید.

جذابیت‌های گردشگری در سفر

یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر به هر شهری گشت و گذار در آن شهر و بازدید از مکان‌های مذهبی، تاریخی و تفریحی است. پس قبل از هر چیز بهتر است موقعیت و ویژگی‌های گردشگری شهر مقدس مشهد و جزیره‌ی زیبای کیش را بشناسیم تا بر اساس شناخت دقیق و تعیین اولویت‌ها مقصد سفر را تعیین کنیم.

تور کیش

مکان‌های زیارتی و تفریحی در مشهد

بی‌شک وقتی نام مشهد می‌آید اولین مکان مقدس که به ذهن همه‌ی ما می‌آید، بارگاه ملکوتی امام هشتم علی ابن الموسی الرضا(ع) است. سالانه تعداد زیادی از مریدان و دوستداران این حضرت برای زیارت به مشهد می‌روند.

اما شهر مشهد جاذبه‌ی مذهبی دیگری هم دارد. مسجد گوهر شاد در جوار حرم مطهر قرار دارد و به عنوان پربازدیدترین مسجد در کشورمان شناخته می‌شود. آرامگاه خواجه اباصلت، خواجه مراد و آرامگاه خواجه ربیع از مکان‌های زیارتی دیگر در شهر مشهد هستند. همچنین گنبد خشتی، آستانه متبرک امامزادگان سید ناصر و سید یاسر هم به عنوان جاذبه‌ی مذهبی در مشهد شناخته می‌شوند.

جاذبه‌های تفریحی مشهد

شهر مشهد علاوه بر اماکن مذهبی جاذبه‌ی تفریحی هم دارد. اگر اهل گشت و گذار در طبیعت هستید و از دیدن مناظر طبیعی لذت می‌برید می‌توانید به پارک کوهسنگی، شاندیز، طرقبه، وکیل آباد، پارک ملت بروید یا روز خود را در پارک‌های آبی سرپوشیده بگذرانید.  

تور مشهد از تهران در تمام ایام سال با بهترین امکانات به صورت هوایی و زمینی برگذار می‌شود. اگر می‌خواهید سفری به یادماندنی و با قیمت مناسب داشته باشید، می‌توانید از راهنمایی‌های کارشناسان آژانس مسافربری همسفر استفاده کنید.

جاذبه‌های تاریخی مشهد

مشهد شهری باستانی با پیشینه‌ی تاریخی غنی است که گردشگرانی که به این شهر سفر می‌کنند، می‌توانند از آثار تاریخی بی‌نظیر مانند گنبد هارونیه، بازه هور، چهارباغ، مدرسه عباسقلی خان دیدن کنند. آرامگاه و موزه‌ی نادرشاه افشار هم از آثار قدیمی دیگری است که در شهر مشهد قرار دارد و بازدید از آن برای گردشگران جذابیت خاصی دارد.

مکان‌های گردشگری و تفریحی در کیش

برای کسانی که اهل تفریح هستند و می‌خواهند در سفر به کیش از پارک‌ها و ساحل یا وسایل تفریحی مختلف استفاده کنند، بازدید از پارک‌های آبی و پارک‌های ساحلی کیش و تفریحات مهیج و شادی که در این پارک‌ها برگذار می‌شود بسیار خاطره انگیز خواهد بود. تفریحاتی مانند فلای بورد، پاراسل سواری، اسکوتر زیردریایی، پرواز با گلایدر، شاتل، اسکوتر برقی و کیبل اسکی و بنانا نمونه‌ای از  تفریحات شاد و هیجان انگیز جزیره کیش است.

جاذبه‌های تاریخی کیش

جزیره کیش یکی از مناطق دیدنی در کشورمان است که جاذبه‌های تاریخی بسیاری را در خود جای داده است. کسانی که علاقمند هستند از مکان‌های تاریخی بازدید کنند و با زندگی مردمان روزگار پیش از خود آشنا شوند می‌توانند از شهر حریره کیش با قدمت 800 سال دیدن کنند یا اینکه به روستای باغو یا خانه بومیان کیش بروند. شهر زیر زمینی کاریز هم قدمتی حدود 570 میلیون سال دارد و به عنوان یکی از جاذبه‌های تاریخی کیش شناخته می‌شود. همچنین جزیره هندورابی و آب انبار از جاذبه‌های دیگر کیش هستند.

هزینه‌ی سفر به کیش و مشهد چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین بخش‌های تعیین برنامه برای سفر برآورد هزینه‌های سفر است. وقتی بین دو مقصد مشهد و کیش مردد هستید، بهتر است هزینه‌های هر کدام از این سفرها را هم بررسی کنید.

به طور مثال اول نوع سفر هوایی یا زمینی را انتخاب کنید و هزینه‌های سفر به هرکدام از این مقاصد گردشگری را بررسی کنید. همچین هزینه‌ی اقامت در هتل‌های مختلف را پرس و جو کنید. در مشهد و کیش هتل‌های پنج ستاره و هتل‌های با قیمت مناسب وجود دارد و شما باید متناسب با بودجه‌ی که در اختیار دارید، محل اقامت و مدت زمان اقامت را تعیین کنید.

درصورتی‌هم که قصد داشته باشید از تور مشهد یا از تور کیش استفاده کنید، استعلام قیمت تور در بازه‌ی زمانی مورد نظر کار ساده‌ای است.

تور کیش از تهران یکی از پرطرفدارترین تورهای داخلی است که در تعطیلات نوروز طرفداران زیادی دارد. به همین دلیل با امکانات و خدمات و رفاهی و قیمت‌های متفاوتی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

کیش

بهترین زمان سفر به کیش یا مشهد چه وقتی است؟

شهر مشهد بزرگترین قطب گردشگری مذهبی کشورمان است، به همین دلیل در تمام اوقات سال تورهای مشهد طرفداران زیادی دارد. اما در تعطیلات نوروز تعداد زائران و مسافرانی که به مشهد می‌روند بسیار زیاد است. پس اگر می‌خواهید در شلوغی و ازدحام به مشهد نروید بهتر است در تعطیلات نوروز یا سایر تعطیلات رسمی و مناسبت‌ها و اعیاد مذهبی مشهد را برای سفر انتخاب نکنید.

همچنین با توجه به اینکه هوای فصل زمستان در مشهد سرد و خشک است بهتر است در بهار و تابستان به این شهر سفر کنید. البته اگر تحمل سرمای زمستان را داشته باشید و بخواهید در ایام خلوت سال سفر کنید و هزینه‌ی کمتری برای سفر بپردازید، فصل زمستان زمان مناسبی برای سفر به مشهد است.

با توجه به اینکه آب و هوای جزیره کیش در فصل تابستان گرم و شرجی می‌شود، بهتر است فروردین و اردیبهشت را برای سفر انتخاب کنید. البته در فروردین تعداد گردشگران در این جزیره زیاد است و ممکن است در شلوغی و ازدحام اذیت شوید، اما اردیبهشت بهترین زمان برای سفر به جزیره کیش است.

همچنین اگر گرما را دوست ندارید و می‌خواهید سفری ارزان به کیش داشته باشید، بهتر است در فصل زمستان که هتل‌ها تخفیف‌های خوبی برای رزرو اتاق در نظر می‌گیرند به جزیره‌ی کیش سفر کنید و یک تجربه‌ی خوب از سفر داشته باشید. 

جمع بندی

این مطلب به بررسی جذابیت‌های جزیره‌ی زیبای کیش و شهر زیارتی و سیاحتی مشهد می‌پردازد تا کسانی که بر سر دوراهی انتخاب بین دو شهر قرار دارند، بتوانند به راحتی تصمیم بگیرند و از سفر خود لذت ببرند.