در تابستان از چه شال ها و رو سری هایی استفاده کنیم؟

در کشور ایران شال و روسری پوششی برای حجاب سر بانوان است که انواع مختلفی از جمله روسری یا شال نخی، حریر، ابریشمی و... را شامل می­‌شود. از جمله معیارهایی که بانوان بر اساس آن طرح و مدل شال و روسری خود را انتخاب می­‌کنند فصل سال، استایل فردی و مکانی است که می­‌خواهند از روسری یا شال بعنوان پوشش خود استفاده کنند می­‌باشد. صرف­‌نظر از سلیقه و خواسته­‌های بانوان در انتخاب روسری یا شال مناسب، شال‌­هایی که در فصل گرم سال استفاده می­‌شوند متفاوت از فصل سرد سال هستند. در فصل تابستان بدلیل گرمای هوا بانوان از روسری‌­های خنک که نور خورشید را کمتر جذب می‌­کنند استفاده می­‌کنند؛ مانند روسری و شال نخی. همچنین رنگ شال و روسری تابستانه نیز در جذب نور خورشید مؤثر است. از این­‌رو بهتر است از روسری و شال‌­هایی که دارای رنگ روشنی هستند برای پوشش و استایل خود استفاده کنید. از طرفی ممکن است بدلیل ست کردن رنگ روسری و شال نخی با لباس یا کیف و کفش­تان بخواهید از رنگ‌­هایی مانند طوسی و مشکی استفاده کنید. به هرحال انتخاب رنگ و طرح امری سلیقه‌­ای است.

1

در فصل بهار و تابستان تنوع شال و روسری از لحاظ  طرح و رنگ بیشتر است و فصل تابستان که گرم‌­ترین فصل سال است شال و روسری­ های نخی به رنگ­‌های شاد، شال و روسری­‌هایی با طرح گل­‌های ریز و درشت و همین‌طور طرح‌­های ساده و تک رنگ طرفداران زیادی دارد. روسری و شال در مدل و طرح­‌های متنوع که بعنوان یکی از اکسسوری­‌های زنانه در بازار به فراوانی یافت می‌­شود تفاوت‌­هایی با یکدیگر دارند. از جمله اینکه روسری دارای شکل ظاهری چهارگوش یا مربعی و در سایزهای کوچک، متوسط و بزرگ می­‌باشد که آن را با تا کردن بشکل سه گوش در می‌­آورند و سپس برروی سر می­‌گذارند. در میان سبک­‌های مختلف این نوع اکسسوری روسری ­های نخی به دلیل سبک بودن و سرنخوردن از روی سر و همینطور خاصیت خنک­‌کنندگی در فصل تابستان بیشتر مورد استقبال قرار می­‌گیرند که این روزها نوع قواره‌­دار این مدل از روسری نخی طرفداران بیشتری به خود جلب کرده است. شال نخی از پارچه مستطیل شکل و در اندازه­‌های متفاوت که معمولاً هر سالی یکی از اندازه‌­ها مورد استقبال بیشتر بانوان قرار می­‌گیرد تشکیل شده است. استفاده از روسری و شال نخی در رده­‌های سنی مختلف امری سلیقه­‌ای است، اما در بین بانوان جوان و کم سن و سال استفاده از شال­‌های نخ رواج بیشتری دارد.

انتخاب شال و روسری­ های نخی در فصل تابستان

همانطور که اشاره کردیم روسری و شال تابستانه بهتر است نخی و سبک انتخاب شود زیرا اینگونه پارچه­‌ها گردش هوای بهتری دارند. همچنین شال و روسری‌­های نخی موجود در بازار از ترکیب الیاف­‌هایی مانند پنبه، کتان، ابریشم، ویسکوز و... تولید شده‌­اند. در حالی که روسری نخی واقعی باید از الیاف طبیعی که محصول پنبه خالص است تهیه شده باشد؛ اما با این حال این ترکیب الیاف محصول بدی را تولید نمی­‌کند. همچنین باید گفت اگر روسری یا شال نخی از پنبه خالص تولید شوند بعد از شستشو دچار آبرفت می­‌شوند؛ بنابراین ترکیب مختلف الیاف نتیجه بدی نخواهد داشت. از طرفی انتخاب رنگ برای فصل تابستان همیشه با تنوع همراه است. برخی بانوان تمایل دارد تا روسری یا شال آنها تک‌رنگ باشد و آن را با مانتو خود ست کنند اما این تنها انتخاب آنها نخواهد بود و بدنبال روسری طرح­دار می‌­روند و از آنجایی که طرح­‌ها در شال و روسری نخی بسیار متنوع هستند براحتی می‌­توانند طرح دلخواه خود را انتخاب کنند. چیزی که باعث می­‌شود تا بانوان شال نخی را به روسری نخی ترجیح دهند و یا برعکس سلیقه و راحت بودن آنها در نوع بستن روسری و شال می­‌باشد.

2

 یکی دیگر از عواملی که در انتخاب افراد برای خرید شال یا روسری­ های نخی دخالت دارد موقعیت و محل کار بانوان است و از آنجایی که این نوع پارچه­‌های نخی براحتی سر نمی­‌خورند یا حالت خود را از دست نمی­‌دهند بانوان ترجیح می­‌دهند تا از جنس نخی برای فصل تابستان استفاده کنند. همچنین اگر بانوان بخواهند از روسری یا شال نخی در محل کار خود استفاده کنند بهتر است از محصولات تک رنگ یا طرح‌­های ساده استفاده کنند؛ زیرا بطور معمول محل کار یونیفرم خاص خودش را طلب می­‌کند. اما برای مهمانی­‌های خانوادگی یا دوستانه بهتر است از رنگ‌­های شاد و سرد و یا شال یا روسری‌­های طرح­دار استفاده شود. لازم بذکر است نحوه بستن روسری یا شال در نشان دادن زیبایی روسری و همچنین چهره، بسیار اهمیت دارد که می­‌توانید از طریق سایت‌­های مختلف آنها را یاد بگیرید.

 شال های حریر انتخابی مناسب برای مجالس رسمی تر

پوشیدن روسری و شال نخی بطور معمول برای پوشش­‌های خیابانی و مهمانی­‌ها یا مجالس خودمانی و برخی از مشاغل رسمیت دارد اما برای رفتن به مهمانی یا مجالس رسمی‌­تر مطمئاً سبک متفاوت‌­تری را برای استایل خود ترجیح می­‌دهید. یکی دیگر از انواع موجود شال و روسری در بازار شال های حریر است. این شال­‌ها ظاهری زیباتر و بافتی لطیف­‌تر دارند و چون بسیار خنک هستند برای روزهای گرم فصل تابستان انتخاب مناسبی هستند. از طرفی چون شال های حریر گران‌تر و باکیفیت‌­تر از شال­‌های نخی هستند در مهمانی­‌های رسمی اهمیت بیشتری دارند. همچنین روسری یا شال حریر هدیه مناسبی برای بانوان است که از لحاظ مرغوبیت و مدل به دسته‌­های حریر لمه، ژاکارد، کرپ، کریشه، نخ، گلدار، کریستال و... تقسیم­‌بندی می­‌شوند که در زمان خرید باید به اصل بودن آنها توجه کرد. از این­‌رو بهتر است برای اطمینان از کیفیت محصولات و خریدی مطمئن از طریق فروشگاه‌های معتبری همچون آشا شاپ اقدام کنید.

3

 

برای خرید روسری و شال نخی یا دیگر انواع روسری، بانوان از روش‌های مختلفی استفاده می‌­کنند. برخی ترجیح می­‌دهند با مراجعه حضوری و لمس پارچه انتخاب بهتر و مطمئن‌­تری داشته باشند اما برخی دیگر از روش‌های راحت‌تر و سریع‌تر استفاده می­‌کنند. سایت آشا شاپ به آدرس اینترنتی https://ashashop.ir/ در فروش انواع پوشاک زنانه از جمله روسری و شال نخی، شال های حریر و... در طرح و رنگ‌­های متنوع و با قیمت‌­های مناسب مشغول به فعالیت بوده و خریدی آسان را برای بانوان رغم زده است. همچنین این فروشگاه از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز محصولات خود را عرضه می­‌کند. دارا بودن نماد اعتماد الکترونیک، ارزان بودن محصولات، تعویض کالا در صورت داشتن مشکل یا مغایرت با سفارش داده شده، امکان خرید جزئی و عمده و پاسخگویی به سوالات متقاضیان از دیگر ویژگی­‌های این سایت است.