بهترین جاذبه های گردشگری مالزی که باید برای سفر بشناسید

مالزی کشوری چندفرهنگی است که چیزهای زیادی برای ارائه به بازدیدکنندگان دارد. کوالالامپور، پایتخت این کشور، شهری بین‌المللی با امکان خریدهای شگفت‌انگیز و معماری خیره‌کننده است. در این شهر شما هم برج‌های فوق مدرن پتروناس و هم تعدادی کاخ و ساختمان تاریخی متعلق به دوران استعماری را خواهید دید. در فاصله‌ی کوتاهی از پایتخت نیز، کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد، از جزایر، کوه‌ها و غارها گرفته تا معابد بی‌شمار و فرصتی بی‌نظیر برای کاوش در جنگل غنی از جانوران. مالزی همچنین با صخره‌‎های مرجانی زیبا و سواحل شنی نرم یک مقصد محبوب برای غواصی و ورزش‌های آبی است. با مطالعه‌ی این لیست برترین جاذبه‌های توریستی مالزی را بشناسید.

ارتفاع برج‌های دوقلوی پتروناس چقدر است؟

مرتفع‌ترین برج‌های دوقلوی جهان، برج‌های پتروناس‌ هستند که ارتفاعشان به 452 متر می‌رسد و سرشان در ابرها است. این برج ها 88 طبقه ارتفاع داشته و مجموعاً 76 آسانسور دارند. این دو برج که با استفاده از بتن مسلح، فولاد و شیشه ساخته شده‌اند، توسط یک پل آسمانی دوتایی در طبقات 41 و 42 به یکدیگر متصل می‌شوند. بازدیدکنندگان می‌توانند برای دیدن مناظر خیره‌کننده‌ای از شهر کوالالامپور از طریق پارک 6.9 هکتاری کی‌ال‌سی‌سی وارد برج بشوند. این مناظر به‌ویژه در شب چشم‌گیر است. در طبقات پایین برج‌ها یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در مالزی به نام سوریا کی‌ال‌سی‌سی وجود دارد. اینجا دارای با بیش از 300 فروشگاه، یک گالری هنری و فضایی برای اجرای موسیقی است.

غارهای باتو فاصله‌ی کمی از کوالالامپور دارند

مجموعه‌ی غارهای باتو که کمتر از یک ساعت با کوالالامپور فاصله دارند، از سه غار اصلی به اضافه‌ی یک سری غار کوچک‌تر تشکیل شده است که بیشتر آنها دارای مجسمه‌ها و زیارتگاه‌های 100 ساله‌ای هستند که به خدایان هندو اختصاص داده شده‌اند. غار اصلی، معروف به غار کلیسای جامع، در بالای یک پلکان رنگارنگ عظیم قرار دارد. شما برای رسیدن به این غار باید از 272 پله بالا بروید تا فضایی را ببینید که با مجسمه‌ها، محراب‌ها و چراغ‌ها تزئین شده است. در پایین پله‌ها، مجسمه‌ی طلایی لرد مورگان به ارتفاع 43 متر دیده می‌شود.

کوهنوردی در بالای کوه کینابالو

کوه کینابالو با بیش از 4000 متر ارتفاع، بلندترین کوه مالزی است. این کوه بخشی از پارک کینابالو، یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های ملی مالزی و میراث جهانی یونسکو است. کینابالو به دلیل اکوسیستم منحصربه‌فردش که مراتع و بوته‌زارها را در هم‌ آمیخته است، خانه‌ی طیف چشمگیری از گونه‌های گیاهی و جانوری، از جمله اورانگوتان‌های در معرض خطر است. هر چند کوه کینابالو یک مقصد اصلی برای کوهنوردان است، اما صعود به اینجا چندان آسان نیست زیرا روزانه تنها 185 مجوز صعود توسط حراست این پارک صادر می‌شود و بازدیدکنندگان باید از قبل محل اقامت خود را رزرو کرده و یک راهنمای کوهستان را استخدام کنند تا بتوانند از مسیرها عبور کنند. اگر بلیط هواپیما خریده‌اید و قصد دارید که از این کوه‌ها بالا بروید، حتماً موارد ذکر شده را در نظر داشته باشید.

2

در جزایر پرهنتیان چه چیزی وجود دارد؟

این گروه از جزایر کوچک، زمانی نقطه‌ی توقف تاجرانی بود که در اطراف جنوب شرقی آسیا سفر می‌کردند. امروزه این جزیره‌ها بخشی از یک پارک دریایی است و به یک مقصد گردشگری اصلی در شمال‌شرقی مالزی تبدیل شده است. دسترسی به بیشتر جزایر با کشتی یا قایق‌های موتوری کوچک امکان‌پذیر است، ولی باید توجه داشت که تنها دو جزیره‌ی بزرگ‌تر این مجموعه دارای امکانات اقامتی، فروشگاه‌ها و امکانات رفاهی هستند. هر چند که می‌توانید برای حرکت از یک ساحل به ساحل دیگر سوار تاکسی آبی شوید، اما فلایتیو پیشنهاد می‎دهد که مسیرهای پیاده‌روی جزیره را دنبال کنید، در مسیرهای جنگل قدم بزنید و مناظر خیره‌کننده‌ای از آب را تماشا کنید.

جزیره‌ی سیپادان غنی‌ترین زیستگاه دریایی جهان است

جزیره‌ی سیپادان و آب‌های اقیانوسی اطراف آن بخشی از غنی‌ترین زیستگاه دریایی جهان است که لاک‌پشت‌های پوزه عقابی در معرض خطر انقراض، کوسه‌های نهنگی، بزمجه‌ها و صدها گونه‌ی مرجانی را در خود جای داده است. این جزیره همچنین یکی از بهترین مقاصد غواصی در جهان محسوب می‌شود و در عین حال به شدت مورد محافظت قرار می‌گیرد. بازدید از جزیره‌ی سیپادان نیاز به مجوز از قبل دارد و تنها 120 مجوز در روز صادر می‌شود. رسیدن به جزیره مستلزم یک ساعت سواری با قایق تندرو است. زمانی که به اینجا رسیدید، می‌توانید به راحتی با پای پیاده، سواحل مختلف و مکان‌های صخره‌ای جزیره را در عرض چند دقیقه کاوش کنید.

پارک ملی گونونگ مولو، یک سایت میراث جهانی

این مرکز میراث جهانی یونسکو ممکن است بیشتر به خاطر قله‌های آهکی چشمگیرش مشهور باشد. این قله‌ها شبیه به افراد غول‌پیکری هستند که در میان درختان جنگلیِ سرسبز، ایستاده‌اند. صرفنظر از این قله‌ها، غارهای عظیم پارک بسیار دیدنی و خیره‌کننده هستند زیرا بزرگ‌ترین گذرگاه و هم بزرگ‌ترین اتاق زیرزمینی جهان در غارهای اینجا قرار دارند. یکی از این غارها گوزن نام دارد که بسیار زیبا است. بخشی از قسمت‌های سقف این غار ارتفاعی بیش از 122 متر دارد و در آن آبشارهایی از میان صخره‌ها در دهانه‌ای فرو می‌ریزند که عرض آن بیش از یک کیلومتر است.

چرا باید به لنکاوی رفت؟

لنکاوی یک جزیره‌ی بسیار معروف با یک تله‌کابین جالب و دیدنی است که یک سفر 2.2 کیلومتری را انجام می‌دهد. در بالای تله‌کابین لنکاوی یک پل عابر پیاده دو کوه را به هم وصل می‎کند که پل آسمان نام دارد. در وسط تله‌کابین نیز یک ایستگاه میانی وجود دارد که مسافران می‌توانند برای رفتن به سکوی تماشا در آنجا پیاده شوند. سفر به قله، در کابین‌هایی با کف شیشه‌ای، حدود 15 دقیقه طول می کشد و مناظر وسیعی از خلیج، آبشار و آب‌های فیروزه‌ای اطراف جزیره لنکاوی را به نمایش می‎گذارد. ایستگاه بالا علاوه بر پل آسمان، تعدادی امکانات رفاهی و دو سکوی دید اضافی دارد و مسیری را ارائه می‌کند که از طریق جنگل همیشه سبز تا ایستگاه میانی فرود می‌آید.

3

به دیدن مزرعه‌ی چای در ارتفاعات کامرون بروید

ارتفاعات کامرون، یک ایستگاه تپه‎ای سبز زمردی خیره‌کننده است که مساحتی بیش از 712 کیلومتر مربع را پوشش می‎دهد. جاذبه‌ی اصلی اینجا مزارع چای است که میراثی از دوران استعمار بریتانیا در کشور مالزی است. با این حال، این منطقه باغ‌های میوه‎ی زیبا، مزارع اسطوخودوس و فرصت‌های زیادی برای پیاده‌روی در جنگل‌های خزه‌ای برای رسیدن به روستاهای بومی، آبشارها و دریاچه‌ها را نیز دارد.