راهنمای خرید و فروش یو پی اس لاین اینترالکتیو

یو پی اس لاین اینترالکتیو چیست؟ آیا اطلاعاتی در مورد خرید و فروش یو پی اس لاین اینترالکتیو دارید؟ یو پی اس، به دستگاهی گفته می شود که بین برق شهری و دستگاه مصرف کننده قرار می گیرد. هدف از تولید و استفاده از یو پی اس ها، ایجاد جریان برق سالم و مدام و همچنین محافظت از دستگاه های الکتریکی حساس است.

زمانی که برق شهری قطع می شود، UPS بدون درنگ و وقفه برق مورد نیاز دستگاه الکتریکی را تامین می کند. سیستم یو پی اس، دارای مزایای بسیار گسترده ای است. در ادامه تعدادی از مزایای استفاده از سیستم یو پی اس بیان می شود.

  1. جلوگیری از قطع کلی برق
  2. حذف نویزها و نوسانات برق
  3. محافظت از مصرف کننده در برابر عواملی مانند ولتاژ بالا و رعد و برق
  4. محافظت در برابر قطع کلی برق
  5. ایجاد جریان برق با موج ثابت و...

 یو پی اس لاین اینترالکتیو

لازم است که هنگام خرید و فروش یو پی اس لاین اینتراکتیو به یک سری از نکات توجه کرد. این نکات عبارتند از:

  • مقدار توان دستگاه
  • برند تولید کننده
  • قیمت
  • ویژگی ها و مشخصات فنی
  • کیفیت محصول
  • بازه جبران نوسان
  • زمان تاخیر تا اتصال و...

قیمت یو پی اس line-interactive

عوامل متعدد و مختلفی بر قیمت یو پی اس تاثیر گذار است. یکی از عواملی که بر قیمت سیستم یو پی اس تاثیر گذار است، کشور سازنده است. در نظر داشته باشید که قیمت بالاتر سیستم، به منزله کیفیت بالاتر نیست. بعضی از برندها به دلیل محبوبیت و شهرت بیشتر یو پی اس های تولید خود را با قیمت بالاتری به بازار عرضه می کنند.

 کیفیت قطعات، عامل دیگری است که بر قیمت یو پی اس تاثیر گذار است. کاملا طبیعی است که به میزانی که کیفیت قطعات بالاتر باشد، قیمت آنها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

باتری یو پی اس، تاثیر بسیاری بر قیمت یو پی اس دارد. به میزانی که آمپر باتری بیشتر باشد، طول عمر بالاتری دارد. به همین دلیل یو پی اس هایی که آمپر بالایی دارند، با قیمت بالاتری به بازار عرضه می شوند.

تکنولوژی مورد استفاده در سیستم های یو پی اس، عامل دیگری است که بر قیمت این محصول تاثیر گذار است. یو پی اس ها بر اساس تکنولوژی خود، به سه دسته تقسیم می شوند. دسته بندی سیستم های یو پی اس بر اساس نوع تکنولوژی عبارتند از:

  • آنلاین (online)
  • اینترالکتیو (Line-interactive)
  • آفلاین (offline)

به صورت کلی یو پی اس های اینترالکتیو، قیمت مناسب تر و مقرون به صرفه تری دارند. در بین عوامل تاثیر گذار بر قیمت یو پی اس های انترالکتیو، مهم ترین عامل توان یو پی اس است. عوامل تاثیر گذار بر قیمت یو پی اس های اینترالکتیو عبارتند از:

  1. توان یو پی اس
  2. کشور سازنده
  3. کیفیت قطعات
  4. ترانس بیس بودن یا نبودن
  5. خروجی یو پی اس و...

انواع مدل یو پی اس لاین اینترالکتیو

یو پی اس های لاین اینتراکتیو را می توان بر اساس مقدار ولتاژ به چند دسته تقسیم بندی کرد. در ادامه انواع ولتاژ دستگاه UPS لاین اینتراکتیو بیان می شود.

  1. 20 کیلو وات
  2. 15 کیلو وات
  3. 10 کیلو وات
  4. 6 کیلو وات
  5. 2 کیلو وات
  6. 5 کیلو وات
  7. 1 کیلو وات
  8. 600 کیلو وات

استابلایز و یو پی اس

هدف از تولید استابلایز و یوپی اس یکسان است. هر دوی آن ها نویزها و نوسانات برق را گرفته و برقی با موج ثابت را ایجاد می کنند. تنها تفاوت استابلایز و یو پی اس، در داشتن یا نداشتن باتری است. در یو پی اس ها، باتری وجود دارد تا زمانی که برق قطع شد، یو پی اس بتواند برق مورد نیاز مصرف کننده را تامین کند.

استابلایز یا یو پی اس، کدام بهتر است؟ استفاده از استابلایز یا یو پی اس بستگی به نیاز مصرف کننده دارد. برای مکان های خاص مانند بیمارستان ها و درمانگاه ها، قطعی برق می تواند موجب مرگ بیماران شود. به همین دلیل در این مراکز، وجود جریان ثابت برق بسیار مهم و حیاتی است. به همین دلیل در این مراکز از یو پی اس ها که دارای باتری هستند استفاده می شود.

استابلایز

در مقابل برای مصارف شهری که وجود جریان برق بسیار مهم نیست از استابلایز استفاده می شود. استابلایز ها می توانند از لوازم برقی مانند یخچال ها هنگام قطع و وصل شدن برق محافظت کنند.

هزینه برق و یو پی اس

آیا هزینه برق مصرفی یو پی اس بالا است؟ مصرف برق دستگاه یو پی اس بسیار ناچیز است. زیرا این دستگاه صرفا جهت یک سری بردهای کنترل و یک سری عملیات داخلی دستگاه را انجام می دهد. بیشتر برق مصرفی دستگاه نیز زمانی است که شارژر دستگاه یو پی اس شارژ می شود. به همین دلیل استفاده از دستگاه یو پی اس، هزینه برق چندانی نخواهد داشت.

هزینه برق و یو پی اس

چرا به یو پی اس نیاز داریم؟

در برق شهری مشکلاتی وجود دارد که استفاده از سیستم یو پی اس این مشکلات را حل می کند. مشکلاتی که سیستم یو پی اس حل می کند؛ عبارتند از:

  • Noise
  • تامین توان مصرفی تجهیزات تا زمان وصل مجدد برق
  • کاهش ناگهانی ولتاژ برق
  • افت طولانی ولتاژ
  • افزایش طولانی ولتاژ
  • افزایش شدید و ناگهانی ولتاژ

مقایسه قیمت برندهای مختلف یو پی اس

دو دلیل برای قیمت متفاوت یک یو پی اس از برندهای مختلف است. در ادامه دو دلیل توضیح داده خواهد شد.

  • خدمات پشتیبانی فنی، عاملی است که موجب متغیر بودن یک سیستم یو پی اس از برندهای مختلف می شود.
  • یو پی اس، سیستمی است که از مجموعه ای از قطعات الکترونیکی ساخته شده است. هر یک از این قطعات الکترونیکی دارای کیفیت متفاوت بوده و توسط برند های مختلفی تولید می شوند. این عامل سبب می شود تا یک نوع سیستم یو پی اس قیمت های مختلفی داشته باشد.

ضمانت و خدمات پس از فروش یو پی اس

در دفترچه راهنمای دستگاه یو پی اس، شرایط گارانتی این سیستم ذکر شده است. اگر مشکلات پیش آمده خارج از بندهای قید شده در دفترچه نباشد، می توان از گارانتی و خدمات پس از فروش  UPSاستفاده کرد.

نتیجه گیری

لحظه ای را تصور کنید که بیماری در اتاق عمل و تحت عمل جراحی قرار گرفته است. رفتن برق، می تواند تمام برنامه ریزی ها و زمان بندی ها را حین عمل جراحی بهم بریزد. راه حل چیست؟ یو پی اس، سیستمی است دارای باتری که می تواند برق را در خود ذخیره کند. زمانی که برق مراکز خاص برود، یو پی اس با استفاده از باتری خود می تواند مجددا جریان برق را ایجاد کند.

امید است که توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم. اگر نیاز به سیتم یو پی اس دارید می توانید این  محصول را از مراکز و فروشگاه های معتبر در سراسر کشور خریداری نمایید.