حفاظت سایبری دوربین‌های مداربسته با چند راهکار ساده

با افزایش تعداد حملات سایبری و حملات شبکه‌ای از طریق دوربین‌های امنیتی متصل به اینترنت، توجه به امنیت سایبری سیستم‌های حفاظتی فیزیکی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

امنیت سایبری عبارت است از محافظت از سیستم‌های متصل به اینترنت مانند سخت‌افزارها، نرم‌افزارها، اطلاعات و داده‌ها در مقابل تهدیدهای سایبری. این اقدام توسط افراد و سازمان‌ها به‌منظور جلوگیری از دسترسی‌های غیرمجاز به دیتاسنترها و سایر سیستم‌های کامپیوتری انجام می‌شود.

حمله سایبری چیزی متفاوت از جنگ سایبری است. حمله سایبری اختلال در صـحت یـا درستی داده‌هاست که معمولاً از طریق کد‌های مخرب و تغییر در منطق برنامه و کنتـرل داده‌ها که منجر به خروجی‌های اشتباه می‌شـود، صورت می‌گیرد.

با این تفاسیر بسیاری از ساختمان‌های بخش دولتی در دنیا هنوز از دوربین‌های امنیتی قدیمی استفاده می‌کنند. ابزارهای قدیمی‌ به‌ویژه دوربین‌های مداربسته به دلیل نداشتن قابلیت‌های امنیتی، اغلب در معرض خطر حملات سایبری قرار دارند.

مدیریت امنیت سیستم‌های فیزیکی شامل دستورالعمل‌های امنیت سایبری اولیه مانند به‌روزرسانی منظم رمز عبور نمی‌شود. علاوه براین، بسیاری از دستگاه های امنیتی فیزیکی قدیمی، دیگر به روز رسانی سیستم عامل را از فروشنده دریافت نمی‌کنند.

امنیت سایبری

راهکارهایی برای بهبود امنیت سایبری سیستم‌های امنیت فیزیکی 

- از افزایش نظارت امنیتی، اطمینان حاصل کنید و  آن‌ها را به قابلیت‌هایی مانند سیستم مدیریت ویدئو مجهز کنید.

- اقدامات حفاظتی باید تقویت شود.

- به دنبال راه‌هایی برای بهبود راه‌اندازی دستگاه‌های امنیتی فیزیکی موجود و تکنیک‌های مدیریت باشید مانند استفاده از شیوه نامه‌های امن برای اتصال دستگاه به شبکه نمایندگی‌ و یا غیرفعال کردن روش‌های دسترسی که از سطح پایین حفاظت امنیتی پشتیبانی می‌کنند.

- بهبود مدیریت به روزرسانی نصب یکی از کارهای مدیریتی است که هنگام تقسیم تیم‌ها می‌توان آن را نادیده گرفت. مشخص کنید که چه کسی مسئول پیگیری زمان در دسترس بودن به‌روزرسانی‌ها پس از تشکیل تیم‌هاست. پس از آن، تصمیم بگیرید که چه کسی مسئول ارزیابی، استقرار به‌روزرسانی‌ها در همه دستگاه‌ها و سیستم‌های واجد شرایط است.

- پس تشکیل یک تیم منسجم از متخصصان امنیت سایبری و سیستم های امنیتی فیزیکی در کنار تقسیم کار مناسب و نظارت بر آنها، می‌توان امنیت این نوع از سیستم های دفاعی را افزایش داد.