برون سپاری مرکز تماس چرا مقرون به صرفه است؟

برون سپاری فرایند فروش و یا پشتیبانی از کسب و کار واگذاری بخشی از امور به یک نهاد شخص ثالث است. برخی از نمونه های خوب خدمات تجاری که معمولا برون سپاری می شوند، عبارتند از خدمات مشتری، فروش، پاسخگویی به مشتریان، حسابداری، مدیریت منابع انسانی و بسیاری از خدمات که می تواند خارج از مجموعه انجام شود. بسیاری از شرکت ها که روزانه تماس های ورودی زیادی دارند و یا لازم است بطور 24 ساعته و 7 روز هفته پاسخگوی تماس ها باشند از روش برون سپاری مرکز تماس استفاده می کنند. به این ترتیب بخش زیادی از هزینه های جاری شرکت حذف شده و در عین حال مدیریت و امور نیز آسانتر خواهد بود.

یکی از دغدغه های انواع و کسب و کار و شرکت های خدماتی کاهش هزینه های جاری و به حداکثر رساندن سود حاصل است درواقع یکی از اصلی ترین دلایل تمایل به برونسپاری مرکز تماس هزینه مقرون به صرفه آن نسبت به استخدام نیروی فروش و پشتیبانی شبانه روزی است. در ادامه با بررسی و تعریف مراکز برون سپاری مرکز خدمات نحوه اثرگذاری آنها بر کاهش هزینه را توضیح می دهیم.

برون سپاری مرکز تماس چرا مقرون به صرفه است؟

مرکز تماس PBO چیست؟

برون سپاری مرکز تماس PBO Business Process Outsourcing)) شرکتی است که فرآیندهای خدمات مشتری را برعهده می گیرد. مراکز تماس می توانند به تماس های دریافتی مشتریان پاسخ داده و به آنها در ارائه خدمات ضروری و یا رفع مشکلات و حتی برقراری تماس های خروجی از طرف این شرکت ها انجام می شود. شرکت های ارائه دهنده خدمات برونسپاری بصورت تخصصی برای پاسخگویی به انواع تماس ها را انجام می دهند. بنابراین، وجود تیم متخصص برای ارائه خدمات حرفه ای، آشنا به آداب برقراری ارتباط و اصول بازاریابی از مزایایی است که در برون سپاری مرکز تماس بدست می آورید.

چرا برونسپاری مرکز تماس توصیه می شود؟

نسل تلفن بارها تغییر کرده، تحول و دگرگونی ها در عصر دیجیتال، تکنیک های زیادی موفقیت در فروش و جذب مشتری را بوجود آورده است. از بین روش های مختلف CRM برون سپاری مرکز تماس روشی جذاب و مورد قبول برای تمامی شرکت های بزرگ و متوسط است.

بسیاری از مراکز روش های فروش قدیمی را ناکارآمد می دانند. درواقع می توان از ابزارهای پیشرفته برای تبدیل سرنخ ها به مشتری استفاده کرد. برون سپاری مرکز تماس، یکی از بهترین گزینه ها است.

1-صرفه جویی در زمان و هزینه

بخش های زیادی در یک کسب و کار وجود دارد. منطقی است که حذف یکی از  فرایندهای شرکت می تواند زمان را برای کسب تخصص در سایر بخش ها آزاد کند. امروزه بسیاری از شرکت های درحال رشد به دنبال آزاد سازی فضا، کاهش هزینه منابع انسانی از جمله حقوق ماهانه، هزینه آموزش، بیمه و ...  می باشد. برونسپاری مرکز تماس بخصوص سپردن مسئولیت به شرکت های معتبر همچون نسیم تلکام که به صورت اختصاصی به ارائه خدمات مرکز تماس می پردازد به معنای کاهش نیروی انسانی بخش فروش و پشتیبانی و در نتیجه حذف هزینه منابع انسانی، تجهیزات و تکنولوژی مورد نیاز برای هر نیرو خواهد بود.

2-پیگیری بهتر تماس ها

علاوه بر هزینه، دلیل دیگری که می تواند برون سپاری مرکز تماس را به بهترین گزینه برای شرکت ها تبدیل کند، حجم کاری بسیار زیادی از تماس هایی است که شرکت شما باید به آنها پاسخ دهد. درصد زیادی از تماس های خارج از زمان کاری مجموعه، از دست خواهد رفت. همچنین ارائه خدمات 24 ساعته و وجود شیفت شب نیز برای برخی از شرکت ها ضروری است.

زمانی که تیم فروش شما با پاسخگویی سریع و به موقع تمامی سرنخ ها را جذب کرده و تبدیل به مشتری می کند می توانید سود چندین برابری از فروش محصولات دریافت کنید. یک مرکز تماس می تواند با هرکس که از فرآیند فروش خارج شده مجدد ارتباط برقرار کرده و با مذاکره با این سرنخ ها آنها را ترغیب به خرید نماید. این مراکز تماس می توانند به عنوان یک شبکه ایمن برای دنبال کردن هرآنچه که تیم فروش شما قادر به رسیدگی به آنها نیست عمل کند.

3-قابلیت نظارت بهتر

تقریبا هر مرکز تماس برون سپاری معتبر دارای مراحلی است که به مشتریان خود و همچنین مدیران خود اجاره می دهد تا بر هر تماسی نظارت داشته باشند. با ثبت و بررسی منظم تماس ها، می توانید کیفیت پاسخگویی را کنترل کرده و اطمینان حاصل کنید که نمایندگان به بهترین شکل ممکن به هر سرنخ رسیدگی می کنند. بنابراین در اختیار داشتن شرایط رصد و پیگیری تماس ها به نفع شرکت ها است. به این ترتیب، شما اطمینان دارید که شرکت برونسپاری به بهترین نحو مسئولیت های واگذار شده را انجام می دهند.

4-انعطاف پذیری مرکز تماس

اغلب مراکز تماس برونسپاری شده، امکان اعمال تغییرات مختلفی را برای تیم خود دارند. استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات و آپدیت مداوم تکنولوژی برای اطمینان از این است که نیروی کار توانایی انجام حجم انبوهی از مسئولیت ها را خواهند داشت. به این ترتیب، شما می توانید با برونسپاری مرکز تماس مجموعه خود اطمینان داشته باشید که از بهترین و به روزترین تأسیسات برخوردار خواهید شد.

برون سپاری مرکز تماس چرا مقرون به صرفه است؟

5-جلب رضایت مشتری

نمایندگان فروش یک مرکز تماس برون سپاری معتبر، افرادی حرفه ای، آموزش دیده و متخصص هستند. آنها تجربه پاسخگویی تماس و جلب رضایت مشتری، حتی مشتریان ناراضی را دارند. آنها صرفا مسئول فروش به سرنخ های شما نیستند، بلکه می توانند پاسخگوی اعتراضات و نارضایتی ها نیز باشند. تیم برون سپاری مرکز تماس وظیفه دارند تا اطمینان حاصل کنند که مشتری به اطلاعات مورد نیاز دست یافته و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کرده است. شما می توانید یک مرکز تماس برون سپاری به عنوان ترکیبی بین فروش و خدمات مشتری در نظر بگیرید. آنها به انعقاد قراردادها کمک می کنند و در عین حال، تضمین می کنند که مشتری تجربه بدی از خرید خود نخواهد داشت.

چه افرادی به برونسپاری مرکز تماس نیاز دارند؟

در نظر داشته باشید که برای برون سپاری مرکز تماس هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد. مهم نیست که تیم شما چند نفره است و یا روزانه چه تعداد تماس ورودی خواهید داشت. اگر احساس می کنید که بار کاری بخش زیادی از مجموعه انسانی شما را به خود مشغول ساخته، با بهترین مجموعه برونسپاری مرکز تماس صحبت کنید. شرکت تلینا و نسیم تلکام دو مجموعه معتبر در کشور برای ارائه خدمات برون سپاری مرکز تماس هستند که می توان به آنها اشاره کرد. از متخصصان کمک بگیرید تا در کوچکترین امور نیز به شما کمک کند به این صورت مطمئن می شوید که کارمندان شما وظایف خود را به نحو احسن انجام می دهند.