10 روش اقتصادی برای تغییر دکوراسیون و زیباتر کردن خانه

چه بخواهید خانه خود را تعمیر کنید تا آن را با قیمت مناسب به فروش برسانید یا فقط بخواهید به روز رسانی های جدیدی را در فضای زندگی خود به ارمغان بیاورید، لازم نیست برای به دست آوردن نتایج بزرگ هزینه زیادی کنید. ما روش های ارزان قیمت برای خاص تر شدن منزل را با شما در میان خواهیم گذاشت بنابراین تا انتها با ما باشید.

1. کابینت ها را تعویض کنید

آشپزخانه یکی از مهمترین بخش های خانه است. زیبایی این قسمت تاثیر زیادی در زیبایی کل خانه خواهد داشت. ساخت کابینت آشپزخانه یکی از روش هایی است که باعث زیباتر شدن نمای منزل خواهد شد. کابینت انتخابی را با سایر وسایل منزل هماهنگ کنید و یا می­توانید یک تغییر اساسی در لوازم منزل نیز اعمال کنید. رنگ و جنس کابینت را انتخاب کنید و پس از آن از یک کابینت ساز کمک بگیرید تا محصولی مطابق سلیقه و دکوراسیون خانه شما بسازد.

2. لامپ های جدیدی تهیه کنید

این یک روش عالی برای ایجاد تغییر در فضا با قیمتی مناسب است. قسمت های مختلف خانه خود را با یک چراغ روشنایی جدید یا یک آباژور به روز کنید. می­توانید این تغییر را به تمام قسمت های مورد نظر خود اضافه کنید و یک محیط زیبا و مدرن داشته باشید. آویزها و فانوس های مختلفی را در نظر داشته باشید و زیباترین مدل را متناسب با فضای خانه خود انتخاب کنید. از فانوس ها برای تراس یا حیاط خود نیز استفاده کنید و محیط را جذاب تر کنید.

3. کمدهای توکار بسازید

خانه شما بدون شلوغ بودن و استفاده بیش از اندازه از لوازم دکوری خاص خواهد شد. نیازی به چیدن چندین طبقه ویترین و ظروف مهمان ندارید. به فکر ساخت کمد دیواری توکار و مدرن باشید. کمدهایی جا دار برای چیدن وسایل مختلف در هر خانه­ای ضروری است و قابل چشم پوشی نیست. با استفاده از بهترین چوب ها می­توانید مدل های مدرن و ریلی بسازید تا جای بیشتری برای لوازم مختلف داشته باشید. برای اتاق ها نیز این کمدها کاربردی هستند.  

4. رنگ های خنثی را به کار بگیرید

10 روش اقتصادی برای تغییر دکوراسیون و زیباتر کردن خانه

یک راه آسان برای گران‌تر جلوه دادن فضا، استفاده از رنگ‌های خنثی است. رنگ های نود و روشن گران قسمت و خاص جلوه می­کنند و شما می­توانید از این ترکیب رنگی به همراه فلزهای طلایی رنگ استفاده کنید تا فضای خانه خود را متفاوت نشان دهید. می­توانید یک جاشمعی طلایی رنگ را استفاده کنید و یا به دنبال یک میز جلو مبلی طلایی بگردید. سنگ میز را به رنگ مشکی انتخاب کنید تا ترکیب خاص شما تکمیل شود.

5. محوطه سازی کنید

برای داشتن یک خانه زیبا نیازی به صرف هزینه گزافی برای محوطه سازی ندارید. چند گل رز جدید بخرید و حیاط را با آن گلکاری کنید. کاج گیاه گرانقیمتی نیست و برای محوطه سازی عالی است. چند بوته کاج را به حیاط خود اضافه کنید. می­توانید از چمن مصنوعی برای بعضی قسمت ها استفاده کنید. در نهایت به یک دست میز و صندلی مناسب و یک باربیکیو احتیاج دارید. برای مطالعه نکات بیشتر درباره محوطه سازی حیاط این مطلب را بخوانید.

6. تغییر کاشی های آشپزخانه

آشپرخانه شما به کمی هزینه دیگر نیاز دارد. کاشی های قدیمی نیاز به تعویض دارند و باید از مدل های جدیدی استفاده کنید. با کمک گرفتن از کاشی ها می­توانید دکوراسیون زیباتری داشته باشید. کاشی های جدید با نمای درخشان و مشابه سنگ یک زیبای منحصربه فرد به آشپزخانه می­دهند. رنگ های روشن یا تیره فرقی ندارد. انواع این مدل ها زیبا و خاص هستند.

7. قاب عکس های خانوادگی

این کار هزینه ای ندارد و بی شک عاشق آن خواهید شد. یک دیوار خاطره کوچک بسازید و فراموش نکنید این دیوار را در قسمتی بسازید که بیش از حد در معرض دید نباشد. ممکن است خسته کننده شود. یک دیوار ساده با تعدادی قاب عسک سفید احتیاج دارید. این یک قاب بزرگ، تشکیل شده از قاب های کوچک و خاطره انگیز است.

8. قسمت های خالی

10 روش اقتصادی برای تغییر دکوراسیون و زیباتر کردن خانه

خانه شما احتیاجی ندارد که بیش از اندازه با لوازم مختلف پر شود. بخشی از زیبایی خانه شما، قسمت­ های خالی آن است. تبادل انرژی را در محیط زندگی خود در نظر داشته باشید و گوشه هایی را انتخاب کنید و از هیچ وسیله ای برای آنها استفاده نکنید. این قسمت ها را به درستی انتخاب کنید. می­توانید از یک طراح دکوراسیون داخلی کمک بگیرید تا محل های مناسب را به درستی شناسایی کنید. این کار بدون هزینه است اما تاثیر زیادی را بر روی انرژی منزل شما خواهد گذاشت.

9. گیاهان آپارتمانی

گل ها و گیاهان روشی ارزان برای بالا بردن سریع زیبایی یک اتاق هستند. اضافه کردن مقداری رنگ سبز به فضای بی روح منزل عالی است. شما به گیاهان زنده برای زیبایی و دلنشین شدن فضای خانه نیاز دارید. در آشپرخانه و نشیمن و حتی اتاق خواب از چند گیاه استفاده کنید. گیاهان را کنار پنجره قرار دهید تا زیبایی انها حفظ شود و باعث زیباتر شدن محل زندگی شما شوند.

10. از جنس های مختلف کمک بگیرید

با افزودن بافت های مختلف به یک اتاق، ظاهری دلنشین تر ایجاد کنید. سعی کنید یک فرش با صندلی چوبی و لوازم جانبی فلزی را به اتاق خود اضافه کنید. سنگ، چوب، فلز، شیشه، آینه و پارچه را در کنار هم استفاده کنید. به عنوان مثال برای اتاق نشیمن از یک فرش قرمز رنگ، میز چوبی، کاناپه، شمع دان یا هر وسیله دکوری فلزی و آینه را به کار ببرید.

برای تغییر دکوراسیون خانه خود همیشه نیاز به هزینه های چندصد میلیونی ندارید و گاهی با یک ایده هوشمندانه می­توانید زیبایی منحصربه فردی ایجاد کنید.

نویسنده: سارااقبالی