با متخصص سئو پورفیض آکادمی، همیشه لینک اول گوگل باشید

ذهن‌تان را آزاد کنید و برای آنکه بهترین و معتبرترین سایت را بسازید که همیشه در صدر نتایج گوگل خودنمایی کند، مطمئنا نیاز به فردی دارید که به خوبی دنیای سئو را بشناسد و با نظم و استراتژی خاصی به شما برای رسیدن به اهداف‌‎تان کمک کند.

بله درست متوجه شده‌اید شما نیاز به متخصص سئو دارید، کسی که به خوبی از روش‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجو آشنایی دارد. حقیقت ماجرا این است که این روزها، افراد بسیاری  خود را متخصص و مشاور سئو معرفی می‌کنند، اما آیا واقعا سئوکارها همان شخصی هستند که شما برای بالا بردن فروش وب‌سایت به او نیاز دارید؟!

آکادمی سئو پورفیض در این مسیر چالش‎برانگیز، اما دست‌یافتنی می‌تواند شما را همراهی کند. متخصص سئو این مجموعه با استفاده از بهترین و به‌روزترین روش‌های بهینه‌سازی به مشاغل آنلاین تحت وب کمک می‌کند تا کلمات کلیدی اصلی و فرعی مهم خود را در نتایج اول و دوم گوگل سال‎ها مشاهده کنند.

 مایلید بیشتر درباره متخصص سئو پورفیض بدانید؟ روی لینک کلیک و به این صفحه وارد شوید.

2

10 ویژگی اساسی و مهمی که بهترین متخصص سئو دارد

چه خودتان بخواهید عنوان مشاور سئو را از آن خود کنید یا اینکه به دنبال فردی باشید که سئوی سایت خود را به او بسپارید، باید ویژگی‌های مهم او را بشناسید. خصایصی که باعث می‌شود روی رتبه‌بندی نهایی سایت شما تاثیر بگذارد. 

چه کسب و کار شما بزرگ باشد یا کوچک یا سایتی در این بین، برای فروش و به دست آوردن ترافیک و فروش بیشتر به دیجیتال مارکتینگ و بهینه‌سازی موتورهای جستجوی گوگل متکی هستید؛ بنابراین باید دقیقا بدانید که متخصص سئو که بتواند مرورگر گوگل و بازدیدکنندگان سایت را راضی نگه دارد و در نتایج جستجوی ارگانیک صدرنشین باشید، باید بدانید که به دنبال چه فردی باشید.

وب‎سایت شما ممکن است عالی به نظر برسد، اما با تبلیغات متعدد. اما اگر مشاوره سئو شما نتواند به طور مداوم بازدیدکنندگان را هدفمند را جذب کند و در نهایت آن‌ها را به مشتری دائمی شما تبدیل سازد، یعنی مشاور و کارشناس سئوی شما کار خود را به درستی انجام نداده است. حالا در ادامه شما را تازه واردان دنیای وب را بیشتر با ویژگی‌های متخصص سئو حرفه‎ای آشنا می‌کنیم.

1. کارشناس سئو باید تجربه سال‌ها سئو سایت‎های مختلف داشته باشد

 به ظاهر هر شخصی یک شبه می‌تواند یک آژانس دیجیتال مارکتینگ راه‌اندازی کند و خود را متخصص سئو بنامد. اما واقعا او همان کسی است که شما برای اول شدن در نتایج گوگل به او نیاز دارید؟! اگر با یک متخصص سئو بی نام و نشانی روبه‌رو شدید که خود را مدعی تخصص در حوزه بهینه‌سازی موتورهای جستجو معرفی می‌کند، باید سراغ به تجربه‌های کاری او بروید. مثلا اینکه چند سال تجربه دارد و روی چه پروژه‌هایی کار کرده و نتایج پروژه‌های او به چه صورت است.

در این حوزه پر رقابت، صدها نکته کوچک و بزرگ وجود دارد که در نتیجه پایانی سئوی سایت تاثیر می‌گذارد. به همین  دلیل به سال‌ها تجربه نیاز است تا سئوکار حرفه‌ای آن‎ها را کشف کند و بشناسد.

 هر وب‌سایتی برای دستیابی به موفقیت نیاز به تاکتیک‌های سئوی متفاوتی دارد و مشاور حرفه‌ای با بررسی کردن هر کدام از آن‎ها، باید دقیقا بداند که از چه استراتژی برای به دست آوردن ترافیک بیشتر استفاده کند. بنابراین، تجربه فاکتوری مهمی در سئو است که نباید از آن غافل شویم، آن هم برای جلب رضایت گوگل عزیز که همه روزه قوانین و مقررات بیشتری را برای میلیون‌ها وب‌سایت و جلب رضایت کاربری بیشتر ایجاد می‌کند.

2. متخصص سئو باید همه سطوح سئو را بشناسد و درک کند

موتورهای جستجوی گوگل که به آسانی از آن حرف می‌زنیم، بخش‎های مختلفی دارد. بخش‎هایی که هر کدام را متخصص سئو پورفیض به خوبی می‌شناسد. هر بخشی یک وظیفه خاصی را دنبال می‎کنند. سئو سه سطح دارد، اگر با کارشناسی روبه‎رو شدید که در اولین جلسه ملاقات با شما به عنوان صاحب کسب و کار از این سه بعد صحبت کرد، پس می‌تواند قابل اعتماد باشد. 

  • سئوی تکنیکال؛ ساختار یک سایت که می‌تواند تعیین کند آیا خزنده‌های گوگل را به راحتی می‌توانند به پیمایش در سایت بپردازند و آن را فهرست‌بندی کنند. کارشناس محترم سئو معمولا سراغ اولین بخشی که می‌رود، ساختار فنی سایت است.
  • سئو داخلی یا همان مبحث سئوی On page seo که البته سئو تکنیکال هم جزوی از آن به حساب می‌آید؛ به یکی دیگر از مهم‎ترین بخش‎هایی رسیدیم که سئوکار متخصص قصه ما باید حسابی از آن سر در بیاورد، رسیدیم. سئوی داخلی فوق‌العاده اهمیت دارد و اگر با شخصی مواجه شدید که حرفی از سئو و ساختار داخلی سایت شما صحبتی نکرد، مطمئن باشید که او مورد اعتماد نیست.
  • سئوی خارجی یا Off Page seo؛ سومین مبحث بهینه‎سازی به لینک‌سازی‌ها و فعالیت‌های خارج از سایت شما باز می‌گردد که در نتیجه به بهبود جایگاه سایت شما در نتایج جست و جو گوگل کمک می‌کند. متخصص سئو باید در همان جلسه اول با شما این موضوع را در میان بگذارد. این بخش برای صاحبان وب‎سایت هزینه دارد، اما در نتایج نهایی فوق‎العاده تاثیر می‎گذارد.

بسیاری از  دیجیتال مارکترهای مشهور در دنیا همواره به این موضوع اشاره می‌کنند که یک دارنده وب‎سایت به کسی نیاز دارد از هر سه زاویه مهم سئو استراتژی بچیند تا درصد موفقیت را به صد درصد برساند.

مشاور سئو پورفیض همواره اشاره می‌کند که «اگر خزنده‌های موتورهای جستجوی گوگل نتوانند به راحتی به محتواهای سایت شما دسترسی پیدا کنند یا برخی از صفحات به خوبی نمایش داده نشوند، هر کاری هم که برای سئوی سایت خود انجام دهید، بی فایده خواهد بود.»

حالا این دقیقا به چه معناست؟! یعنی وقتی شما قصد استخدام کارشناس سئو را دارید باید از همه محدودیت‌های فنی و مسائلی که ممکن است در مسیر بهینه‌سازی سایت با آن مواجه شود را به خوبی درک کند. برای مثال اگر مشکل مرتبط به بخش فنی است باید بتواند آن را با توسعه‎دهندگان وب در میان بگذارد نحوه حل مشکل را به آن‌ها انتقال دهد.

3. سوابقی که موفقیت سئوکار را در سئو اثبات می‎کند

قرار است شما سایت خود را به یک کارشناس سئو با تجربه بسپارید که موفقیت و رسیدن به صفحه اول گوگل را به ارمغان آورد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که سوابق کاری او که اثبات می‌کند تاکنون توانسته وب‌سایت‎های مختلف را با موفقیت سئو کند را مورد بررسی قرار دهد.

متخصصان سئو حرفه‌ای از رزومه کاری مناسبی برخوردارند، بنابراین حداقل سه مورد از سایت‎هایی که توانسته کلمات کلیدی متعدد آن‌ها را توانسته بهینه‎سازی کند را از او درخواست کنید که به شما نشان دهد. 

4. یک سئوکار حرفه‌ای از هوش بازاریابی برخوردار است

جیل والن Whalen نویسنده وب‌سایت searchenginejournal بیان می‌کند که «زمانی که از مسائل فنی سایت فراتر می‌روید، سئو شبیه به بازاریابی سنتی می‌شود. او اعتقاد دارد که محتوا باید به گونه‌ای نوشته شود که نیاز کاربر را رفع کند و در عین حال او را به سمت خرید هدایت کند. همه این‌ها باید به نحوی نوشته و چیده شوند که موتورهای جستجو را نیز به سمت خود بکشاند و برای آن‌ها نیز جذابیت داشته باشد.» 

5. مشاور سئو پورفیض از دیدگاه و دانش جامعی برخوردار است

رند فیشکن Rand Fishkin  یکی از بنیان‌گذاران مجموعه moz بیان می‌کند «سال‌ها تصور می‌کردم که موضوعات خارج از سئوی فوق‎العاده متمرکز را نادیده بگیرم، اما امروز اینگونه تصور نمی‌کنم.» اگر به رتبه‎بندی صفحات و دیده شدن آن‎ها توسط موتورهای جستجوی گوگل اهمیت می‌دهید، باید یادآوری کنیم که امروزه روش‌های سئو به درک عمیق سایر بخش‎های دیجیتال مارکتینگ مانند طراحی سایت، رابط و تجربه کاربری سایت، مفاهیم بازاریابی و... هم نیاز دارد.

مواردی مثل شناخت فرهنگ بازارایابی شهرها و کشورهای مختلف، روانشناسی و اهمیت بازاریابی برای آن‎ها، رسانه‎های اجتماعی، طراحی و تجزیه و تحلیل وب سایت با ابزارهای مختلف، محتوا، محصول و مدل کسب و کار. زمانی که یک سئوکار بی تجربه از شناخت این موارد غافل می‌شود، نه تنها به سئوی سایت مد نظر کمکی نخواهد کرد، بلکه به سایت آسیب می‌زند.

6. ساخت یک دنیای وسیع از سئو

مشاور سئو پورفیض باور دارد که باید دید وسیعی نسبت به بازاریابی دیجیتال داشت. آیا سئو سایت شما قرار است نرخ تبدیل (یعنی تبدیل بازدیدکننده به مشتری) برسد یا نه قرار است تنها به افزایش ترافیک و رتبه‎بندی مورتورهای جستجو اهمیت دهد؟! در ایده‎آل‌ترین حالت‌ها، هر استراتژی سئو باید روی اهداف وسیعی مثل افزایش ترافیک، جذب مشتری، رتبه‎بندی و مهم‎تر از همه جلب رضایت کاربر باشد.

7. قابلیت برقراری ارتباط با بخش‎های مختلف 

کارشناسان سئو باید با بخش‌های مختلفی از کسب و کار آنلاین مثل بخش آی تی، محتوا، طراحی، خدمات مشتری و حتی تجزیه و تحلیل فروش نیز ارتباط داشته باشد. طبق نظر رند فیشکن، یک متخصص سئو حرفه‌ای باید توانایی برقراری ارتباط با بخش‌ها و اعضای تیم‌های مختلف که از آن‌ها به عنوان مهارت‌های نرم سئو یاد می‌شود، ضروری است. 

همچنین او معتقد است که نحوه برخورد، شخصیت و سبک ارتباطی یک مشاور سئو باید با سازمان مطابقت داشته باشد، در غیر این صورت پیشرفتی در میان نخواهد بود.

8. سئوکار باید از مهارت‌های ارتباطی عالی برخوردار باشد

یک سئوکار حرفه ‎ای و با تجربه باید مهارت‌های ارتباطی بی‎نظیری داشته و بتواند برای تغییراتی که قرار است در سایت ایجاد شود را به کارفرما و مدیر سایت بیان کند. این مهم است که به کارفرما دلایل ایجاد تغییرات، میزان و هزینه‎هایی که نیاز دارد، بیان شود و او را متقاعد سازد.

هیچ راهی وجود ندارد که متخصصان سئو همه کارها را خود به تنهایی انجام دهند، بنابراین آن‎ها باید به بتوانند با تیم فناوری اطلاعات و تیم محتوا و هر گروه مرتبط دیگر با بخش سئو ارتباط بگیرند.

9. اشتیاق با انجام کار به بهترین نحو ممکن

کارشناسان سئو حرفه‎ای که معمولا دوست دارند کارها را به نحو احسن انجام دهند، جزء ایده‎آل‌ترین مشاوران به شمار می‌روند. این دست افراد همیشه برای چالش‌های بزرگ، راه‌حل متفاوتی ارائه می‌دهند موانع را مسیر توسعه سایت بر می‎دارند.

البته این موضوع مهم را هم فراموش نکنید، سازمان و شرکت شما نیز باید مسیر را برای پیشرفت سئوی سایت خود هموار و فراهم کنند. همچنین مانع آن‌ها نشود که ممکن است موجب از دست دادن روحیه سئوکار محترم شود.

10. از یادگیری و کنجکاوی لذت می‎برد

سئو یک صنعت پویا است که مداوم روش‌های آن در حال تغییر هستند، بنابراین متخصص سئویی قابل اعتماد است که همواره از یادگیری لذت می‌برد. او همیشه با سوال‌های متعددی مواجه است و با چالش‎هایی که روبه‌رو می‌شود به دنبال جواب می‌گردد. کسی که عمیقا کنجکاو است، راهکارهایی را پیدا می‎کند تا به بهترین شیوه ممکن به بهینه‌سازی موتورهای جستجو می‌پردازد.

سئو چیست؟

تا اینجا بیشتر درباره خصایص متخصصان و مشاوران سئو که قابل اعتمادی هستند، صحبت کردیم. اما واقعا آمدن شما به این صفحه با چه هدفیست؟! مایلید بدانید که دقیقا سئو چیست و اصلا چرا برای کسب و کارهای آنلاین اهمیت دارد.

سئو، مجموعه روش‎هایی است که به بهینه‌سازی سایت برای موتور جستجوی گوگل منجر می‌شود. اگر در قرن بیست و یکم هستید و هنوز برای حضور گسترده آنلاین کسب و کار خود هیچ راهی در پیش نگرفته‌اید، باید صادقانه یادآوری کنیم که به احتمال 80% محکوم به شکست هستید.

واقعا سئو چیست؟ دوست دارید بیشتر درباره آن بدانید، روی لینک کلیک کنید.

3

شاید این کمی خشونت‌آمیز به نظر برسد، اما این واقعیت ماجراست. روش‌های استفاده از گوگل تغییر یافته و مهم‌تر از همه اینکه کاربران دنیای اینترنت به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده و همه دوست دارند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پاسخ سوال‌ها و نیازهای خود در فضای آنلاین باشند.

سئو شیوه‌ای است که کمک می‌کند تا تعداد سرنخ‌های بیشتری از سایت خود برای خزندگان گوگل و کاربران به جای بگذارید. هر چقدر رد پاهای محتوای سایت شما بیشتر باشد، کاربران راحت‌تر می‌توانند در سرچ ارگانیک به محتواهای سایت شما برسند.

شاید بگویید که با تبلیغات متعدد می‌توانیم ترافیک بیشتری ایجاد کنیم، اما این روش هزینه زیادی می‌خواهد و همچنین این بازدید و فروش تا زمانی  اتفاق می‌افتد که هزینه آن‌ها را بپردازید. در صورتی که با فروش از طریق سئو می‌توانید با حضور در صدر نتایج گوگل بدون پرداختن هزینه تبلیغات روزانه کاربران زیادی را به محصول و یا خدمات خود جذب کنید. سئو بهینه‎ترین روشی است که مدیران وب‌سایت می‌توانند از آن برای بیشتر دیده شدن استفاده می‎کنند. این شیوه هم ماندگاری بیشتری دارد و هم اینکه در مقابل تبلیغات کلیکی گوگل به‌صرفه‎تر است.

بیش از 68 درصد از خرید آنلاین توسط کاربران اینترنتی با جست و جو در  گوگل شروع می‌شود. بنابراین اگر سایتی را راه‌اندازی کرده‌اید، باید به فکر سئوی سایت خود باشید. همه ما برای برآوردن عمده نیازهای روزانه خود از خرید مایحتاج تا هر آن چیزی که تصور می‌کنیم، به اینترنت وابسته‎ایم. 

بنابراین جای تعجب ندارد که همه کسب و کارهای تحت وب بخواهند حداقل در صفحه اول گوگل قرار بگیرند و به محض سرچ در مقابل چشمان کاربران ظاهر شوند. حدود 61 درصد از بازاریابان دیجیتال معتقد هستند که سئوی گسترده و حضور ارگانیک در فضای وب، بهترین شیوه برای به دست آوردن ترافیک و ورودی بیشتر است.

درباره الگوریتم های گوگل چقدر می‎دانید؟

الگوریتم گوگل مجموعه‌ای از کدها و اعداد و ارقامی هستند که روی موتورهای جستجو اعمال می‌شوند. میلیون‌ها سایت فعال در سطح اینترنت وجود دارند که هر کدام از صفحات مختلفی تشکیل شده‌اند. گوگل همه این سایت‎های فعال را همچون یک خزانه بزرگ فهرست‌بندی و ایندکس می‎کند و به محض سرچ کاربر به ترتیب اولویت بندی (با استفاده از الگوریتم های گوگل) در اختیارشان قرار می‌دهد.

حالا تصور کنید که مرورگرهای گوگل این کار فهرست‌بندی را می‌خواستند به صورت دستی انجام دهند، این کار اصلا ممکن نبود. گوگل این کار را با ایجاد الگوریتم‎ها انجام می‌دهد. 

مایلید بیشتر درباره الگوریتم های گوگل و حیات وحش اسرارآمیز آن بدانید؟! روی لینک کلیک و به صفحه آکادمی پورفیض دات کام مراجعه کنید. با مراجعه به این وب‌سایت می‎توانید از آموزش‌های رایگان مجموعه بهره‌مند شوید. 

هرچند که سئو به عنوان یک شیوه کاملا طبیعی برای قرارگیری در صدر نتایج گوگل معرفی می‌شود، اما در این بین برخی از این سئوکار های محترم از شیوه‌های غیر طبیعی که اصطلاحا سئو کلاه سیاه گفته می‌شود، قصد فریب دادن گوگل را داشتند. یعنی دست به انجام کارهایی می‌زدند که سایت‌های بیهوده و اصطلاحا اسپم صدرنشین نتایج می‌شدند.

حالا گوگل چه کاری انجام داد؟ برای آنکه میزان شکایات کاربران از عملکرد بد سایت‌ها را کاهش دهد، اقدام به راه‎اندازی الگوریتم‌هایی کرد که به موتورهای جستجو قدرت بیشتری می‌‌دادند. 

هر الگوریتم گوگل وظیفه ارسال سیگنال‎های خاص به گوگل را دارد. تاکنون بیش از 14 الگوریتم توسط گوگل به صورت رسمی و غیر رسمی منتشر شده است. البته جامعه سئوکارها معتقدند که گوگل بیش از 200 الگوریتم ایجاد کرده و ممکن است تعدادشان حتی بیشتر هم باشد.

مهم‌ترین الگوریتم های گوگل عبارتند از الگوریتم پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار، موبایل فرست ایندکس، موبایل فرندلی و برت. نکته جالب توجهی که درباره همه این‌ها وجود دارد این است که گوگل همیشه به اینکه رضایت کاربر را جلب کند، اهمیت می‌دهد.

 مثلا الگوریتم پاندا که ما از آن به عنوان یک جنگجوی مهربان یاد می‌کنیم، زمانی روی هسته اصلی موتورهای جستجوی گوگل اعمال شد که سایت‌های با محتوای بی کیفیت به طرز شگفت‎آوری زیاد شده بودند. گوگل عزیز هم که همیشه روی ارائه محتوای معتبر به کاربر حساسیت دارد، راه‎حلی تحت عنوان الگوریتم پاندا ایجاد کرد.

یعنی از اوایل سال 2010 بود که گوگل محبوب یک حیات وحش جذاب را راه اندازی کرد و به گسترش آن ادامه داد تا بتواند همچون سپری در برابر سئوکارهای کلاه سیاه عمل کند. مهم‌ترین دلیل آن هم پس از هر بروزرسانی، زیاد شدن شکایات کاربران در صفحه نتایج گوگل بود. به هر حال باید داستان از یک جایی شروع می‌شد و می‌توانست همچنان جزء مرورگرهای محبوب قرار گیرد.

جالب است بدانید که برخی از این الگوریتم‎ها مثل برت و رنک برین دارای هوش مصنوعی هستند، یعنی اگر کاربر به هر سبک و مدلی که سرچ کند تمام نتایج مرتبط را در صفحه SERP (صفحه نتایج جست و جو گوگل) نمایش می‌دهد. به طور خلاصه گوگل حیات وحشی از الگوریتم‌ها را راه‎اندازی کرد تا بتواند بهترین نتیجه را در هنگام جست و جو به کاربر نشان دهد و در کمترین زمان و با بهترین کیفیت نیاز مخاطب را رفع کند.