هیتلر | دانلود بهترین مستند و فیلم جنگ جهانی با دوبله فارسی

آدولف هیتلر ، رهبر حزب نازی آلمان ، یکی از قدرتمندترین و بدنام ترین دیکتاتورهای قرن بیستم بود. هیتلر از مشکلات اقتصادی، نارضایتی مردمی و درگیری های سیاسی برای به دست گرفتن قدرت مطلق در آلمان در سال 1933 سوء استفاده کرد. تهاجم آلمان به لهستان در سال 1939 منجر به شروع جنگ جهانی دوم شد و تا سال 1941 نیروهای نازی بخش زیادی از اروپا را اشغال کردند. یهود ستیزی شدید هیتلر و تعقیب وسواس آمیز برتری آریایی ها به کشتار حدود 6 میلیون یهودی به همراه سایر قربانیان هولوکاست دامن زد . پس از اینکه موج جنگ علیه او چرخید، هیتلر در آوریل 1945 در پناهگاه خود در برلین خودکشی کرد.

زندگی نامه آدولف هیتلر

هیتلر از سال 1933 تا 1945 رهبر آلمان بود. او رهبر حزب نازی بود و به یک دیکتاتور قدرتمند تبدیل شد. هیتلر جنگ جهانی دوم را با حمله به لهستان و سپس حمله به بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر آغاز کرد. او همچنین به این دلیل که می خواهد یهودیان را در هولوکاست نابود کند، شناخته شده است.

آدولف در 20 آوریل 1889 در شهری به نام Braunau am Inn در کشور اتریش به دنیا آمد. خانواده‌اش به اطراف نقل مکان کردند، مدت کوتاهی در آلمان زندگی کردند و سپس به اتریش بازگشتند. هیتلر کودکی شادی نداشت. هر دو والدین او نسبتاً جوان مردند و بسیاری از برادران و خواهران او نیز مردند.

هیتلر کجا بزرگ شد؟

آدولف در مدرسه دانش آموز خوبی نبود. او قبل از اینکه به وین، اتریش برود تا رویای خود را برای هنرمند شدن دنبال کند، از چند مدرسه اخراج شد. هیتلر زمانی که در وین زندگی می کرد متوجه شد که استعداد هنری زیادی ندارد و خیلی زود فقیر شد. او بعداً به مونیخ آلمان نقل مکان کرد تا بتواند یک معمار شود.

سرباز در جنگ جهانی اول

با شروع جنگ جهانی اول ( جنگ سرد ) ، هیتلر به ارتش آلمان پیوست. آدولف به علت داشتن شجاعت دو بار صلیب آهنین دریافت کرد. در طول جنگ جهانی اول بود که هیتلر یک میهن پرست آلمانی افراطی و یک همچنین عاشق جنگ شد.

ظهور قدرت

پس از جنگ جهانی اول، هیتلر وارد دنیای سیاست شد. بسیاری از آلمانی ها از اینکه جنگ را باخته اند ناراحت بودند. آنها همچنین از معاهده ورسای راضی نبودند ، چرا که این معاهده نه تنها آلمان را مقصر جنگ می دانست، بلکه زمین هایی را از آلمان گرفت. در همان زمان آلمان در رکود اقتصادی قرار داشت. بسیاری از مردم فقیر بودند. بین رکود اقتصادی و معاهده ورسای، زمان رسیدن هیتلر به قدرت فرا رسیده بود.

هیتلر و موسولینی

هیتلر پس از ورود به سیاست متوجه شد که در سخنرانی استعداد دارد. سخنان هیتلر قدرتمند بود و مردم به گفته های او اعتقاد داشتند. هیتلر به حزب نازی پیوست و خیلی زود رهبر آن شد. او به آلمان قول داد که اگر رهبر شود آلمان را در اروپا به عظمت باز خواهد گرداند. در سال 1933 به عنوان صدراعظم آلمان انتخاب شد.

پس از صدراعظم شدن، هیچ مانعی برای هیتلر وجود نداشت. او بت خود، بنیتو موسولینی ایتالیایی، را در مورد چگونگی ایجاد یک دولت فاشیستی و تبدیل شدن به یک دیکتاتور مطالعه کرده بود. به زودی هیتلر دیکتاتور آلمان شد.

جنگ جهانی دوم

برای اینکه آلمان رشد کند، هیتلر فکر می کرد که این کشور به زمین یا "فضای زندگی" بیشتری نیاز دارد. او ابتدا اتریش را به عنوان بخشی از آلمان ضمیمه کرد و سپس بخشی از چکسلواکی را در اختیار گرفت. با این حال، این کافی نبود. در 1 سپتامبر 1939 آلمان به لهستان حمله کرد و جنگ جهانی دوم آغاز شد. هیتلر با نیروهای محور ژاپن و ایتالیا متحد شد. آنها با نیروهای متفق بریتانیا، فرانسه، اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده می جنگیدند.

ارتش هیتلر شروع به تسخیر بسیاری از سرزمین های اروپا کرد. آنها به سرعت در آنچه حمله رعد اسا یا "جنگ رعد و برق" نامیده می شد, بسیاری از اروپا از جمله فرانسه، دانمارک و بلژیک را تصرف کرند.

نحوه برخورد دولت بریتانیا با هیتلر

هنگامی که هیتلر در سال 1933 در آلمان به قدرت رسید، برخی از مردم او را به عنوان یک رهبر قدرتمند می دانستند که صرفاً قلمرو آلمان را پس می گرفت و غرور ملی آلمان را احیا می کرد. آنها فکر می کردند که او پس از لغو شروط معاهده ورسای که قدرت و قدرت آلمان را محدود می کرد، متوقف خواهد شد. دیگران نگران بودند که این تنها آغاز یک سیاست خارجی بسیار تهاجمی تر باشد. تصمیم هیتلر برای تصرف کل چکسلواکی در سال 1939 پس از الحاق سودتنلند در سال 1938، فرضیه آنها را ثابت کرد. سپس آلمان به لهستان حمله کرد که آغاز جنگ جهانی دوم را به همراه داشت.

نحوه برخورد دولت بریتانیا با هیتلر در آستانه آغاز جنگ جهانی دوم مورد بررسی دقیق قرار گرفته است. البته در آن زمان، وینستون چرچیل، که از اوایل دهه 1930 دیگر در دولت نبود، از منتقدان مهم توافق مونیخ بود که به آلمان اجازه می‌داد تا سرزمین سودتن در چکسلواکی را برای جلوگیری از جنگ تصرف کند. چرچیل به انتقاد از هیتلر ادامه داد و از بریتانیا خواست تا دوباره مسلح شود. هنگامی که در سال 1939 جنگ با آلمان اعلام شد، او به عنوان اولین لرد دریاسالاری به قدرت بازگشت و بعداً در 10 مه 1940 نخست وزیر زمان جنگ یک دولت ملی شد.

مماشات نامی بود که به سیاست بریتانیا در دهه 1930 داده شد که به هیتلر اجازه داد تا قلمرو آلمان را بدون کنترل گسترش دهد و کاری برای متوقف کردن او در اقدامات اولیه خود علیه معاهده ورسای انجام نداد.در آن زمان یک احساسات ضد جنگ یا صلح طلبانه قوی وجود داشت. بریتانیا و همچنین فرانسه، متحد اصلی این کشور، نمی‌توانستند از عهده هزینه‌های جنگ دیگری برآیند.

با این حال، متفقین به مقابله پرداختند. در 6 ژوئن 1944 آنها به سواحل نرماندی حمله کردند و فرانسه را آزاد کردند. در مارس 1945 متفقین بسیاری از ارتش آلمان را شکست دادند. هیتلر در 30 آوریل 1945 خودکشی کرد.

آلمان نازی

تئوری های مرگ و توطئه هیتلر

در 30 آوریل 1945، با شکست جنگ و پیشروی نیروهای شوروی، هیتلر در پناهگاه زیرزمینی خود در برلین خودکشی کرد و به خود شلیک کرد. اوا براون که اخیراً با او ازدواج کرده بود نیز جان خود را از دست داد.

طبق میل هیتلر، اجساد آنها را سوزاندند و سپس دفن کردند. حداقل، این روایتی است که به طور گسترده از مرگ او پذیرفته شده است.

تقریباً بلافاصله تئوری‌های توطئه شروع شد - تا حدی به لطف شوروی. آنها در ابتدا ادعا کردند که نمی توانند تایید کنند که هیتلر مرده است و بعداً شایعاتی مبنی بر زنده بودن هیتلر و حفاظت از غرب منتشر کردند.

هنگامی که توسط رئیس جمهور ایالات متحده تحت فشار قرار گرفت. هری ترومن ، رهبر شوروی جوزف استالیناظهار داشت که از سرنوشت هیتلر اطلاعی ندارد. با این حال، طبق گزارش های بعدی، شوروی بقایای سوخته او را که از طریق پرونده های دندانپزشکی شناسایی شد، پیدا کردند.

جسد قبل از نبش قبر و سوزاندن مخفیانه دفن شد، خاکستر در سال 1970 پراکنده شد، اگرچه تکه‌ای از جمجمه - که دارای یک زخم گلوله بود و تا سال 1946 پیدا نشد - نگهداری شد. با این حال، چنین اخباری نتوانست تردیدها را برطرف کند و تنها در سال 2009 افزایش یافت، زمانی که محققان تشخیص دادند که قطعه جمجمه در واقع متعلق به یک زن است.

هولوکاست و پاکسازی قومی

هیتلر مسئول برخی از وحشتناک ترین جنایات تاریخ بشر بود. او از یهودیان متنفر بود و می خواست آنها را نابود کند. او یهودیان را مجبور کرد به اردوگاه های کار اجباری بروند که در آن 6 میلیون یهودی در طول جنگ جهانی دوم کشته شدند. او همچنین تمایل داشت افراد معلول و نژادهای دیگری که دوستشان نداشت، کشته شوند!

هیتلر جوان تاریخ را فرآیندی از مبارزه نژادی می‌دید که قوی‌ترین نژاد - نژاد آریایی - باید در نهایت با زور اسلحه غالب می شد. هیتلر نوشت:

بشر در جنگ ابدی بزرگ شده است و در صلح ابدی از بین می رود.

یهودیان هر چیزی را که نازی ها منفور می دانستند نمایندگی می کردند: سرمایه داری مالی (نازی ها معتقد بودند که همه چیز توسط سرمایه داران قدرتمند یهودی کنترل می شد)، کمونیسم بین المللی (کارل مارکس یک یهودی آلمانی بود، و رهبر حزب کمونیست آلمان به شدت یهودی بود)، و جنبش های فرهنگی مدرنیستی. مانند روانکاوی و موسیقی سوئینگ.

سیاست خارجی حزب نازی با هدف خلاصی اروپا از شر یهودیان و  جذب آریایی‌های خون پاک در آلمان بسیار توسعه‌یافته -«رایش سوم» - و به راه انداختن جنگی بی‌امان با روسیه،تعریف می شد. 

حقایقی در مورد هیتلر

  • هیتلر عاشق سیرک بود، به خصوص آکروبات ها.
  • او هرگز کتش را از تنش در نمی آورد، مهم نیست که چقدر گرم می شد.
  • ورزش نمی کرد و ورزش را دوست نداشت.
  • تنها یکی از 5 خواهر و برادر هیتلر از دوران کودکی جان سالم به در برد، خواهرش پائولا.
  • هیتلر در طول جنگ جهانی اول در اثر حمله گاز خردل به طور موقت نابینا بود.
  • او یک گربه به نام شنیتسل داشت.

دانلود فیلم هیتلر از سایت TVmostanad

بهترین فیلم های مستند جنگ جهانی دوم با دوبله فارسی و کیفیت عالی در دسته بندی فیلم های مستند تاریخی سایت تی وی مستند قابل دانلود هستند. تمام فیلم های جنگ جهانی پخش شده از شبکه های history channel - BBC - Discovery channel - manoto با دوبله فارسی شبکه من و تو در سایت آرشیو برنامه های من و تو به راحتی قابل دانلود هستند. برای دانلود کافیست به سایت TVmostanad.com مراجعه نمایید.

دانلود فیلم مستند هیتلر از سایت TVmostanad