آشنایی با انواع روش های کاشت موی مدرن

ریزش مو مشکلی آزاردهنده و نگران کننده می باشد اما خوشبختانه روش های متعددی برای درمان آن وجود دارد. در کنار تمام روش های موجود، کاشت مو به عنوان بهترین و قطعی ترین روش شناخته می شود. کاشت مو با تکنیک های متعددی انجام می شود که بنابر نظر متخصص و ویژگی های فردی شما، می توان اقدام به انتخاب روش مناسب شما نمود. در این مقاله به بررسی سه روش کاشت مو خواهیم پرداخت و مزایا و معایب هر یک را بررسی خواهیم کرد. پس برای آگاهی از ویژگی های هر یک از این روش ها تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

کاشت مو چیست ؟

کاشت مو به معنی برداشت فولیکول ها از ناحیه بانک مو و انتقال آنها به ناحیه کم مو یا طاس سر است. اساس تمام تکنیک های کاشت مو به همین صورت است. اما از برخی جهات نیز با یکدیگر تفاوت هایی دارند که در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم:

  • بانک مو: بانک موی مورد استفاده در روش های مختلف کاشت مو می تواند متفاوت باشد. به طور کلی بهترین بانک مو، موهای ناحیه پشت سر و کنار گوش است، اما در برخی از روش ها مانند روش سوپر ترکیبی و روش BHT امکان برداشت گرافت های مو از بانک موهای بدن نیز فراهم می باشد.
  • نحوه برداشت گرافت ها از بانک مو : دو روش کلی برای برداشت گرافت ها از ناحیه بانک مو وجود دارد. روش اول برداشت گرافت ها به صورت نواری است که در تکنیک های مبتنی بر کاشت موی FUT مورد استفاده قرار می گیرد و روش دوم برداشت گرافت ها به صورت تکی است که در تکنیک های مبتنی بر کاشت موی FUE یا FIT به کار برده می شود. در برخی تکنیک ها مانند کاشت مو به روش سوپر ترکیبی امکان برداشت گرافت ها با هر دو تکنیک نواری وتکی وجود دارد.
  • ابزار و دستگاه های استخراج گرافت ها از بانک مو : در تکنیک های مختلف کاشت مو از روش های دستی یا دستگاه های اتوماتیک خاصی برای برداشت گرافت ها از ناحیه بانک مو استفاده می شود. مثلا در تکنیک میکرو گرافت، پزشک متخصص با به کارگیری یکی از دو ابزار هولدرهای اتوماتیکو یا تریکوفیتیک اسکارلت، سوراخ های بسیار ریزی را در بانک مو ایجاد و فولیکول های مورد نظر را برداشت می کند. انتخاب نحوه استخراج گرافت ها در زمان استخراج آنها و کیفیت گرافت های استخراج شده و در نهایت نتیجه کاشت بسیار موثر است.

روش های مختلف کاشت مو

در کلینیک تخصصی کاشت موی آذین بهترین تکنیک های کاشت مو متناسب با نیاز شما ارائه خواهد شد. سه تکنیک محبوب کاشت مو عبارتند از:

کاشت مو به روش FUT

کاشت مو به روش FUT قدیمی ترین روش کاشت مو و در عین حال تهاجمی ترین روش نیز می باشد. در این روش برای استخراج فولیکول ها از ناحیه پشت سر، برشی نواری شکل ایجاد می گردد و فولیکول ها به صورت یکجا استخراج می شوند. به همین دلیل پس از برداشت گرافت ها در این روش، شاهد یک زخم طویل نواری شکل در ناحیه پشت سر خواهیم بود که به تبع با درد و خونریزی همراه است. برداشت گرافت ها به صورت نواری این مزیت را دارد که سرعت کار افزایش می یابد و دیگر نیاز نیست که فولیکول ها یکی یکی و به صورت دستی از ناحیه بانک مو برداشت شوند.

با برداشتن لایه فولیکولی، یک نوار نازک سفید در پشت سر باقی خواهد ماند که البته با رشد موهای اطراف آن، در آینده پوشیده خواهد شد. اما از آنجایی که برش نواری ایجاد شده می تواند باعث اسکار شود، در صورتی که موهای سر شما خیلی کوتاه باشند چهره ناخوشایندی خواهد داشت. همچنین این نگرانی وجود دارد که از محل برش و بخیه ها دیگر تار مویی رشد نکند. از این رو متخصصان پوست و مو روش های کم تهاجمی را ابداع نمودند که دیگر نیازی به ایجاد برش های طولانی در ناحیه اهداکننده نخواهند داشت.

نمونه کاشت مو کلینیک آذین

کاشت مو به روش FIT

کاشت مو به روش FIT یا FUE که مادر تمام روش های جدید و مدرن کاشت مو است، بسیار کم تهاجمی تر از روش FUT است. در این روش فولیکول ها به صورت واحدی توسط دستگاهی به نام پانچ استخراج می شوند. این دستگاه دارای سری نسبتا تیز با اندازه میلی متری است که در ناحیه بانک مو سوراخ های بسیار ریزی را ایجاد می کند تا گرافت ها به صورت تکی خارج شوند. این دستگاه به صورت دستی عمل می‌کند و پزشک نمی تواند فاصله های بسیار نزدیک را برای برداشت فولیکول ها انتخاب کند. طی این متد تعداد 800 الی 1000 واحد فولیکول مو را می توان در یک جلسه استخراج کرد و پیوند زد.

مزیت کاشت مو به روش FIT همانطور که گفتیم کم تهاجمی بودن آن است. در این روش دیگر خبری از برش طویل نواری شکلt زخم، اسکار و خونریزی زیاد نخواهد بود. در نتیجه دوره نقاهت آن نسبت به روش FUT بسیار کوتاه تر است و دیگر لازم نیست نگران جای زخم و بخیه در ناحیه بانک مو باشیم. این روش می تواند مناسب افرادی باشد که از پوست سر سفت و انعطاف ناپذیری برخوردارند. تعداد فولیکول های سالم در این روش نسبت به روش FUT بیشتر است و در نتیجه نتایج کاشت مو بسیار بهتر خواهد بود.

اما اگر بخواهیم معایب کاشت مو به روش FIT را بیان کنیم، باید بگوییم که به دلیل برداشت دستی فولیکول ها از ناحیه بانک مو شاهد کند بودن روند کاشت خواهیم بود و در نتیجه هزینه های عمل نسبت به روش FUT بالاتر است.

انتخاب روش مناسب کاشت مو برای شما بستگی زیادی به ویژگی های فردی شما دارد. مثلا اگر با ایجاد زخم و خونریزی کاشت مو به روش FUT مشکلی ندارید، این روش می تواند برای شما مناسب باشد. برای آنکه بدانید کدام تکنیک کاشت مو برای شما مناسب تر است، لازم است در جلسه مشاوره قبل از کاشت شرکت نمایید تا وضعیت بانک مو، پوست و ناحیه تحت ریزش سرتان به دقت مورد بررسی قرار گیرد. پیشنهاد ما به شما مراجعه به کلینیک تخصصی کاشت موی آذین است. کلینیک آذین که بهترین مرکز کاشت مو در تهران است، با بهرمندی از بهترین پزشکان کاشت موی کشور، تجربه ای عالی را برایتان رقم خواهد زد.

نمونه کاشت موی طبیعی

کاشت مو به روش میکروگرافت

در کاشت مو به روش میکروگرافت از دو تکنیک مختلف برای برداشت گرافت ها استفاده می شود. در تکنیک اول هولدرهای اتوماتیک میکرومتری برای برداشت به کار می روند. سوراخ های ایجاد شده در این تکنیک بسیار ریزتر از روش های دیگر خواهد بود. این تکنیک مخصوص متقاضیانی با بانک موی مناسب و سطح طاسی کم است. در این تکنیک امکان برداشت گرافت ها به صورت خطی و در فواصل نزدیک نیز وجود دارد و این ویژگی برای افرادی که بانک موی خیلی گسترده ای ندارند نیز بسیار گزینه مناسبی است.

درصورتی که سطح طاسی فرد بسیار زیاد باشد از تکنیک تریکوفیتیک اسکارلت برای برداشت گرافت ها استفاده می شود. در این تکنیک از سوزن هایی بسیار ریزی برای برداشت گرافت ها استفاده می شود. از آنجایی که میکروموتورهای مورد استفاده در روش میکروگرافت بسیار دقیق هستند، درنتیجه آسیبی به بانک مو وارد نمی شود. استفاده از این دستگاه ها به عنوان ابزاری اتوماتیک برای برداشت گرافت ها، کار پزشکان را راحت تر کرده و دقت برداشت را افزایش می دهد. در نتایج بهتری از کاشت مو خواهیم بود.

امکان پیوند گرافت ها تا ۲ برابر بیشتر از سایر روش ها، تهاجم کمتر، اجرای آسان به دلیل بهره مندی از تکنولوژی پیشرفته در کنار نتایج قابل قبول و ظاهر طبیعی، روش میکروگرافت را مورد توجه بسیاری از متخصصین پوست و مو و زیباجویان قرار داده است.

در روش میکروگرافت به دلیل استفاده از سوزن های بسیار ریز برای برداشت گرافت ها، خبری از اسکار در محل برداشت نخواهد بود. همچنین به دلیل برداشت گرافت ها از فواصل بسیار نزدیک نسبت به یکدیگر، شاهد تراکم بالای موها خواهیم بود. در این روش به دلیل برداشت گرافت ها با دستگاه های اتوماتیک و عدم برداشت آنها به صورت دستی، شاهد افزایش سرعت فرآیند کاشت خواهیم بود. مزیت دیگر این روش، مناسب بودن آن برای خانم هاست؛ همچنین می توان از میکروگرافت در کاشت ابرو و ریش و سبیل نیز بهره برد. از طرفی، ما شاهد افزایش سرعت رشد موها به دلیل استفاده از تکنیک های خاص برای بهبود شرایط گرافت های برداشت شده و تقویت آنها خواهیم بود.

اگر قصد کاشت مو را دارید، پیشنهاد ما به شما کلینیک کاشت موی آذین است. کلینیک آذین بهترین مرکز کاشت مو در تهران است که از بهترین و بروزترین دستگاه های روز دنیا در زمینه کاشت مو و بهترین پزشکان کشور در این حوزه برخوردار است.

کلینیک آذین یک مرکز تخصصی سلامت و زیبایی پوست، مو و ناخن در شهر تهران است. در این کلینیک امکان انجام انواع عمل های زبیایی و جوانسازی مانند کاشت مو و ابرو، تزریق ژل و چربی، تزریق بوتاکس، پیکرتراشی و تناسب اندام، لیزرتراپی و ... را تحت نظر بهترین پزشکان کشور خواهید داشت.

منبع : azin.clinic