بهترین شغل دوم فنی مناسب برای کارمندان

جذابیت مشاغل فنی، شناور بودن ساعات کاری، امکان کار آزاد یا همکاری با شرکت های مختلف از جمله ویژگی هایی است که باعث شده بسیاری از افراد به سمت شغل های فنی و تعمیراتی جذب شوند.

اما چه شغل دوم مناسب برای کارمندان چیست؟ هنگام انتخاب شغل دوم فنی مناسب به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ انعطاف پذیری زمانی و شناور بودن ساعات کاری یکی از ویژگی های بسیار مهم در انتخاب شغل دوم مناسب است. البته علاوه بر این، بهتر است به سراغ شغل دومی برویم که سرمایه زمانی و مالی اولیه نسبتا پایینی لازم داشته باشد و از بازده درآمدی خوبی هم برخوردار باشد.

ما در این مقاله بهترین شغل های دوم فنی برای کارمندان، کارگران و فرهنگیان را به شما معرفی می کنیم. با وجودی که عموم مردم فکر می کنند شغل های فنی شغل های مردانه هستند اما بعضی از این شغل ها به عنوان شغل دوم برای خانم ها هم مناسب هستند.

پس اگر شما هم به دنبال یک شغل دوم برای بعدازظهر می گردید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

انتخاب شغل دوم فنی مناسب

یک شغل دوم مناسب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ آیا هر شغلی را می توان به عنوان شغل دوم انجام داد؟ چگونه شغل دوم داشته باشیم؟ این ها چند نمونه از سوالاتی هستند که ذهن اکثر افرادی که به دنبال شغل دوم مناسب هستند را درگیر می کنند.

برای انتخاب شغل دوم مناسب باید به شرایط فردی هر شخص توجه داشت و نمی توان به قول معروف برای همه یک نسخه پیچید. با این حال نکاتی وجود دارد که باید در انتخاب شغل دوم مناسب مد نظر قرار دهید. یک شغل دوم مناسب برای کارمندان شغلی است که انعطاف پذیری لازم را داشته باشد. یعنی نه از نظر مکانی و نه از نظر زمانی فرد را محدود نکند. با توجه به این که کارمندان ساعات کاری ثابتی دارند، باید شغلی را انتخاب کنند که در ساعات غیرکاری قابل انجام باشد و بتوان به صورت پاره وقت آن را انجام داد.

از طرف دیگر، فراهم کردن سرمایه زیاد برای همه کارمندان مقدور نیست و باید به دنبال شغل هایی باشیم که سرمایه کمی لازم دارند. توجه داشته باشید که سرمایه لازم برای یک شغل علاوه بر هزینه های راه اندازی شغل، شامل زمانی که باید برای شروع آن شغل صرف شود هم می شود. ما در این مقاله به شغل هایی پرداخته ایم که شما با گذراندن دوره های آموزشی می توانید در زمان نسبتا کمی آن ها را یاد بگیرید. البته کسب تجربه در هر شغلی ارزشمند و واجب است و شما نمی توانید اوایل کار به اندازه یک استادکار مجرب درآمد داشته باشید.

به طور کلی یک شغل دوم برای بعدازظهر که سرمایه زیادی لازم نداشته باشد و از درآمد خوبی هم برخوردار باشد، شغلی است که باید به دنبال آن باشید. پس یک شغل دوم با سرمایه کم و درآمد خوب می تواند بهترین انتخاب به عنوان شغل دوم مناسب برای کارمندان، کارگران، فرهنگیان و خانم ها باشد.

بهترین شغل دوم فنی تعمیراتی

شغل های فنی و تعمیراتی هر سه ویژگی یک شغل دوم مناسب برای کارمندان، کارگران، فرهنگیان و خانم ها را دارند؛ یعنی:

  • انعطاف پذیری زمانی
  • سرمایه کم
  • درآمد بالا

درست است که شغل های غیر فنی هم می توانند شغل دوم خوبی باشند اما ما در این مقاله تنها به شغل های فنی می پردازیم. با این وجود اگر به شغل فنی علاقه ندارید، می توانید از بین شغل های غیر فنی هم یک شغل دوم مناسب پیدا کنید.

شغل تعمیرات برد الکترونیکی

شغل تعمیرات برد های الکترونیکی یکی از مشاغل پردرآمد فنی است که از بازارکار بسیار خوبی هم برخوردار است. اگر به دنبال شغل دوم فنی مناسب هستید، شغل تعمیرات برد الکترونیکی شغل مناسبی برای شما است. شغل تعمیرات برد الکترونیکی یکی از شغل های تخصصی در حوزه الکترونیک است.

تعمیرکار برد الکترونیک با ساختار، قطعات و انواع برد های الکترونیکی آشنا است و می تواند با ابزارهای عیب یابی و تعمیرات برد کار کند. کار تعمیرکار برد الکترونیکی عیب یابی و تعمیر انواع برد های الکترونیکی است. برد الکترونیکی یکی از قطعات کلیدی در لوازم و ابزار های الکترونیکی است که ساختار پیچیده ای دارد.

در صورت خرابی برد الکترونیکی، تنها یک متخصص تعمیرات برد است که می تواند آن را تعمیر کند. با توجه به کاربرد گسترده برد های الکترونیکی در انواع لوازم برقی، نیاز به تعمیرکار متخصص برد های الکترونیکی همیشه وجود دارد. درآمد تعمیرکار برد الکترونیکی به عوامل زیادی بستگی دارد اما به طور کلی می توان گفت اگر مهارت خوبی داشته باشید، به صورت پاره وقت می توانید درآمد خوبی از این شغل بدست آورید.

شغل تعمیرات برد الکترونیکی یکی از مشاغل نسبتا پیچیده فنی به حساب می آید که نیازمند دانش و مهارت تخصصی است. برای این که یک تعمیرکار برد حرفه ای شوید، باید ابتدا در یک دوره آموزش تعمیرات برد الکترونیکی جامع معتبر شرکت کنید. البته توجه داشته باشید که شرکت در کلاس به تنهایی کافی نیست و باید در این کار تجربه کسب کنید.

شغل تعمیرات ایسیو خودرو

خودروهای انژکتوری به یک سیستم برای راه اندازی خودرو مجهز شده اند که به آن ایسیو گفته می شود. حدودا 15 سال است که ایسیو وارد ایران شده است. بنابراین شغل تعمیرات ایسیو یک شغل نسبتا جدید به حساب می آید. Ecu ماشین یکی از قطعات بسیار مهم در خودروهای انژکتوری است که خرابی آن مشکلات زیادی را برای خودرو ایجاد می کند.

تعمیرکار ایسیو شخصی است که با ساختار و کارکرد ایسیو آشنایی کامل دارد و با استفاده از ابزار های حرفه ای عیب یابی و تعمیر، به تشخیص علت مشکلات خودرو و تعمیرات ایسیو می پردازد. تعمیرات ایسیو یکی از شغل های پردرآمد تعمیراتی و فنی است که از بازارکار بسیار خوبی برخوردار است.

با توجه به بالا بودن قیمت دلار و تحریم ها در صورت خرابی ecu ماشین چاره ای جز تعمیر آن نیست. تعویض ایسیو بسیار هزینه بر است و افرادی که ایسیو خودرو آن ها خراب می شود ترجیح می دهند از تعمیرکار کمک بگیرند. بنابراین می توان گفت تعمیرکاران ecu ماشین در ایران درآمد بالایی کسب می کنند.

برای این که تعمیرکار ایسیو شوید باید ابتدا زیر نظر یک استاد تعمیرکار آموزش ببینید. تعمیرات ecu یکی از رشته های فنی است که باید به صورت عملی و کارگاهی آموزش داده شود. هزینه آموزش تعمیر ecu ماشین در آموزشگاه های مختلف متفاوت است. ما به شما دوره هایی را پیشنهاد می کنیم که به صورت کاملا عملی برگزار می شوند. بعد از این که تحت نظر مدرس تعمیرات ایسیو آموزش دیدید، می توانید در دوره های کارورزی شرکت کنید. وقتی تجربه لازم را به دست آوردید آماده ورود به بازارکار می شوید.

شغل تعمیرات لپ تاپ

شغل تعمیرات لپ تاپ و کامپیوتر یکی از شغل های فنی پردرآمد است که به دلیل انعطاف پذیری زمانی به عنوان شغل دوم انتخاب بسیار مناسبی است. با توجه به این کاربرد زیاد لپ تاپ در جامعه و قیمت بالای لپ تاپ، در صورتی که لپ تاپ مشتری خراب شود ترجیح می دهد به جای خرید لپ تاپ جدید به تعمیرکار لپ تاپ مراجعه کند. بنابراین تعمیرات لپ تاپ بازارکار بسیار خوبی دارد.

تعمیرکار لپ تاپ شخصی است که خدمات سخت افزاری و نرم افزاری، تعمیرات لپ تاپ و کامپیوتر، ارتقا هارد و رم لپ تاپ و کامپیوتر، نصب انواع نرم افزار، اسمبل کیس و عیب یابی لپ تاپ را انجام می دهد. شما می توانید بعد از اتمام ساعات اداری، در ساعات عصر خدمات تعمیر لپ تاپ ارائه دهید.

همچنین می توانید به عنوان تعمیرکار با مراکز تعمیراتی و گارانتی همکاری کنید و سفارش مشتریان را در ساعات غیرکاری خود انجام دهید. هر چه ساعات بیشتری را به این کار اختصاص دهید و مهارت بیشتری داشته باشید، درآمدی که از شغل تعمیرات لپ تاپ کسب می کنید بیشتر خواهد بود.

بهترین روش یادگیری تعمیرات لپ تاپ، شرکت در دوره های آموزشی یک آموزشگاه تعمیرات کامپیوتر معتبر است. در این دوره ها تحت نظر اساتید حرفه ای این رشته، مباحث تئوری و عملی تعمیرات لپ تاپ را به صورت کامل یاد می گیرید. توجه داشته باشید شغل تعمیرات لپ تاپ هم مثل سایر شغل های فنی، یک شغل عملی و نیازمند تجربه کار است. بنابراین حتی بهترین دوره های آموزشی هم صد در صد تعمیرات لپ تاپ را به شما یاد نمی دهند. این خود شما هستید که باید با استفاده از آموزش هایی که دیدید، کار عملی انجام دهید و تجربه کسب کنید.

طبیعتا اگر در کلاس هایی شرکت کنید که تعمیرات لپ تاپ را به صورت عملی روی دستگاه با تجهیزات کامل آموزش می دهند، سریع تر و راحت تر می توانید وارد بازارکار تعمیرات لپ تاپ شوید و درآمد کسب کنید.

شغل دوم با سرمایه کم برای کارمندان

در این مقاله به سه شغل دوم فنی مناسب برای کارمندان، فرهنگیان و کارگران پرداختیم. این روز ها با توجه به شرایط اقتصادی کشور بسیاری از افراد به دنبال شغل دوم هستند. ما در این مقاله به مشاغل فنی ای که ساعات کاری شناور و درآمد بالا دارند پرداختیم. برای ورود به این شغل ها نیازی به سرمایه زیاد نیست. شما می توانید در بازه زمانی نسبتا کوتاه در حد مبتدی این شغل ها را یاد بگیرید. سپس به صورت کارورزی یا شاگردی تجربه لازم برای ورود به بازارکار را به دست آورید.

یکی از مهم ترین ملاک ها در انتخاب شغل علاقه است. اگر به شغل های فنی علاقه دارید و به دنبال انتخاب شغل دوم مناسب هستید، حتما شغل های فنی را مدنظر داشته باشید.