کلاهبرداری عجیب در بزرگترین فروشگاه اینترنتی کشور !

حتما این تیتر را یک روزی خواهید دید ! البته در کشور ما و دنیا در فروشگاه ها ی اینترنتی کلاه برداری های زیادی صورت گرفته و در همه صنوف افراد سودجو وجود دارد. این مقاله به این معنی نیست که همه فروشگاه ها کلاهبردار هستند! فقط به این دلیل که به دام افراد کلاهبردار نیافتید پیشنهاد میکنم حتما ادامه این مطلب را با دقت مطالعه نمایید.

امروزه با گسترش دنیای دیجیتال و افزایش فروشگاه اینترنتی و تشویق دولت به سمت خرید اینترنتی از فروشگاه ها، تعدا فروشگاه های اینترنتی رو به افزایش می باشد. با توجه به این مسئله ممکن است که در بین این فروشگاه ها ، افزادی قصد سوء استفاده از این حمایت ها داشته و اقدام به سرقت اطالعات یا خالی کردن موجدی حساب شما نمایند.

قبل خرید هر کالا به طور مثال کابل شارژ تایپ سی از فروشگاه های اینترنتی پیشنهاد میکنم حتما این مقاله را مطالعه نمایید تا بتوانید بهترین خرید خود را انجام دهید .

سابقه ی فروشگاه را بدانید !

فرض می کنیم که قصد خرید هندزفری بلوتوثی داریم و وارد یک سایت شده ایم، چه کاری باید انجام دهیم ؟

اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید که آیا این فروشگاه سابقه طولانی دارد یا دامنه آن تازه ثبت شده است ! همه ما می ددانیم فروشگاه هایی مثل دیجیکالا، اروس دیجیتال، بامیلو و فروشگاه های مانند این ، فروشگاه های معتبری می باشند . اما از کجا معتبر شده اند ؟

اول عمر دامنه ! اینکه فروشگاه چند سال از تاسیس آن می گذرد را چک نمایید .

دوم به سراغ آدرس و تلفن های فروشگاه بروید و آن ها بررسی نمایید .

سوم سعی کنید با تلفن ثابت فروشگاه تماس بگیرید تا مطمئن شوید که تلفن نوشته شده صحیح می باشد .

 

فروشگاه باید نماد اعتماد داشته باشد

نماد اعتماد یکی دیگر ملزومات اعتماد به یک فروشگاه اینترنتی می باشد . دقت داشته باشید که فقط صرف داشتن نماد اعتماد نمی تواند ضامن معتبر بودن آن فروشگاه اینترنتی باشد . اما وجود ای نماد به این معنی می باشد که شما می توانید به راحتی در صورت وجود مشکل مالک فروشگاه را پیدا کرده و آن را بازخواست نمایید .

برای پیدا کردن ای نماد هر فروشگاه، معمولا لوگوی نماد در پایین صفحات فروشگاه درج می شود و با کلیک بر روی آن وارد سایت Enamad.ir می شود که هویت کسب و کار را تایید می نماید.

در صورتی که عکس نماد در سایت وجود داشت اما قابل کلیک کردن و رفتن به سایت اصلی نماد نبود بدانید قطعا آن سایت می توانید برای شما مشکل ساز شود .

روش های پرداخت فروشگاه را چک کنید

روش های پرداخت یکی دیگر از قسمت های مهم روش اعتماد به فروشگاه اینترنتی می باشد. معمولا فروشگاه های معتبر دارای روش پرداخت به صورت پرداخت درب منزل می باشند . در حاضر فروشگاه هایی مثل اروس دیجیتال دارای روش پرداخت درب منزل می باند . از انجایی که انجام این کار توسط هر شخص و یا فروشگاهی به راحتی میسر نمی باشد . و نیاز به مجوز قانونی و قرارداد رسمی با شرکت پست دارد . با توجه به وجود این روش پرداخت در یک فروشگاه، می توانید با اطمینان بیشتری از فروشگاه اینترنتی خرید نمایید .

 

صفحات اجتماعی فروشگاه را چک کنید !

2

شاید از نظر شما داشتن پیج فروشگاهی زیاد مهم نباشد . اما برای اعتماد به یک سایت باید به صفحات اجتماعی آن هم توجه نمود .

اولین موردی که باید به آن توه کنید ای است که آیا صفحه اینستاگرامی استوری دارد ؟ اگر استوری دارد آن استوری از فعالیت روزانه فروشگاه و معرفی محصولات می باشد یا فیلم های دانلود شده از صفحات دیگر !

دوم تاریخ پست های آن را بررسی کنید که آیا همه روزه این پیج بروز شده است یا خیر !

سوم به طراحی پیج نگاهی بیاندازید که آیا پیج ظاهر خوبی دارد و برای طراحی آن وقت گذاشته شده است ؟ یا پیچ فقط برای گول زدن با چند پست معمولی پر شده است !

به طور مثال تصویر بالا مربوط به فروشگاه اینترنتی اروس دیجیتال به آدرس erosdigital.ir می باشد که در زمینه لوازم جانبی موبایل به صورت تخصصی فعالیت دارد .

همانطور که می بینید فعالیت پیج کاملا منظم بوده، و پیج دارای استوری فعال و طراحی منظم برای پست ها می باشد .

جمع بندی

موارد بالا، چند مورد از مهمترین نکات برای اعتماد به یک فروشگاه اینترنتی می باشد که قبل از خرید باید به آن توجه داشته باشید . حتما با علم و حوصله کافی نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید تا خاطره خوبی از خرید اینترنتی برای شما رقم بخورد .

به یاد داشته باشید صرف معروف بودن، بزرگ بودن و یا خاص بودن نمی تواند دلیل محکمی برای اعتماد به یک فروشگاه باشد . حتی معروف ترین فروشگاه ها دچار افول شده و ممکن است نظارت کافی بر روی عملکردشان نباشد . سعی کنید از فروشگاه هایی که به صورت تخصصی و هدفمند در حال فعالیت هستند خرید انجام دهید.