3 تکنیک جاودیی درمان عفونت بانوان

به گزارش کالامال ، عفونت در بین بانوان امری شایع است و بیشتر بانوان حداقل یکبار این موضوع را تجربه کرده اند.در این مقاله در خصوص راهکارهای مفید و تکنیک های درمان خانگی عفونت صحبت می کنیم که می تواند بسیار مفید باشند.

اولین گام در درمان عفونت شناسایی نوع آن و دلیل ابتلا به آن می باشد.برای این منظور انواع دلایل ابتلا به عفونت را مورد بررسی قرار می دهیم.با شناخت این عوامل می توانید تا حد امکان از ابتلا به عفونت جلوگیری کنید.علاوه بر این چنانچه به هر کدام از این موارد مبتلا شده باشید می توانید با اصلاح سبک زندگی نسبت به جلوگیری از تشدید عفونت ها اقدام کنید.

بطور کلی سه نوع عفونت در بین بانوان شایع است :

1-عفونت باکتریایی

2-عفونت قارچی

3-عفونت انگلی

آشنایی با عفونت های باکتریایی و تکنیک های درمان آن

عفونت های باکتریایی عموما در زمانی که خود فرد بهداشت رو به خوبی رعایت نمی کند اتفاق می افتند.این عفونت هاهمچنین در محیط های مشترک مانند استخر و لباس مشترک، حوله و ... نیز می توانند منتقل شوند.

برای جلوگیری از این عفونت ها باید راهکار های زیر را بکار گیرید:

1-لباس زیر خود را مرتب عوض کنید.تعویض نکردن لباس زیر باعث می شود تا ترشحات عادی واژینال در اثر ماندگاری در لباس زیر در تماس با میکروب های محیطی مانند یک آهنربا عمل کنند و بدلیل اینکه لباس زیر مستقیما با بدن شما در تماس است به راحتی این عفونت ها انتقال داده می شوند.

2-استفاده از لباس زیر نخی مناسب.لباس های زیر بی کیفیت و دارای الیاف های پلاستیکی عموما مناسب نمی باشند.یکی از مهم ترین مشکلات این لباس ها عدم تهویه مناسب و تعریق بیش از حد می باشد.همچنین بدلیل نداشتن طراحی مناسب عموما بیش از حد به بدن می چسبند و انواع حساسیت ها و عفونت ها را پدید می آورند.

3-استفاده از دمنوش های ضد عفونی کننده مانند آویشن.روزانه تا دو وعده می توانید دمنوش آویشن را مصرف کنید تا برای بهبود این نوع عفونت ها اقدامی مفید صورت داده باشید.

 

عفونت قارچی و روش درمان

این عفونت ها در زمانی بوجود می آیند که فضای رحم مستعد رشد باکتری می باشد.غالبا این اتفاقات بدلیل برهم ریختگی مزاج بوجود می آید.مزاج رحم بانوان سرد است و مرطوب نیز می باشد.به طبع سرد و تر اصطلاحا بلغم گفته می شود.حال میزان عادی بلغم در بدن و رحم طبیعی است اما زمانی که سردی و رطوبت بیش از حد شود موجبات رشد قارچ ها فراهم می شود.

دلیل اینکه بسیاری از بانوان مدام دچار عفونت می شوند و حتی با مصرف آنتی بیوتیک ها نیز سریعا مجددا عفونت به سراغشان می آید همین امر است.موضوعی که در طب نوین کمتر به آن پرداخته می شود و عفونت های مکرر را ناشی از افت سیستم ایمنی بدن تشخیص می دهند.

2

برای درمان این نوع عفونت ها ابتدا باید از مواد غذایی با طبع سرد و تر پرهیز کرد.با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید لیست این مواد غذاتیی را بدست آورده و حتی الامکان از مصرف آنها خود داری کنید.

در ادامه باید درمان هایی را صورت دهید که بطور کلی سعی در گمر و خشک کردن و تنظیم PH ناحیه تناسلی نمایند و این امر به درمان سریع تر بسیار کمک می کند.از مهم ترین این راهکار ها استفاده از شیاف سیاهدانه و تهیه شیاف ماریانا معتبر می باشد.

شیاف ماریانا با داشتن طبع گرم و خشک ضمن درمان مزاج به رفع عفونت ، خارش و بوی بد بسیار کمک می کند.همچنین بدلیل قلیایی بودن آن فضای اسیدی رحم را کنترل کرده و برای عفونت های قارچی نیز بسیار مفید است.

درمان های دیگری مانند دود عنبر نسارا در درمان این نوع عفونت ها بسیار تاثیر گذار هستند.همچنین درمان با عسل طبع گرم مانند عسل آویشن نیز می تواند تاثر گذار باشد.

عفونت های انگلی و راه های پیشگیری

عفونت های انگلی را می توان نوع دیگر عفونت ها انمید که غالبا دردسر ساز هستند.اما نکران نباشید با راهکارهایی که در ادامه گفته می شود می توانید نسبت به شناخت و درمان آنها اقدام کنید.

بطور کلی عفونت های انگلی از طریق روابط جنسی با فرد آلوده بوجود می آیند.یکی از مواردی که آقایان در بهداشت فردی رعایت نمی کنند عدم تعویض لباس زیر می باشد.علاوه بر اینکه آقایان باید بصورت یک روز در میان لباس زیر خود را عوض کنند و وش بگیرند و مخصوص که در فصول گرما میزان ترشحات و تعریق در بین آقایان نیز افزایش پیدا می کند ، خود لباس زیر نیز نهایتا بعد از 3 ماه استفاده باید دیگر مورد استفاده قرار نگیرد.

 

3

برای جلوگیری از این نوع عفونت ها باید از شریک جنسی خود بخواهید تا پیش از برقراری رابطه جنسی ، حتما بدن خود را با آب و صابون شتسشو دهد.

 

همچنین کوتاه نگه داشتن موهای ناحیه شرمگاهی در بین طرفین می تواند موجبات جذب میکروب و عفونت را فراهم نکند.

حال از کجا تفاوت این نوع عفونت را با سایر عفونت ها متوجه شویم ؟ در پاسخ باید بگوییم که این نوع عفونت ها معمولا علایمی چون ترشحات زرد رنگ همراه با بوی بد دارند و گاها این ترشحات به رنگ خاکستری نیز می باشند.

و اما مهم ترین قسمت در خصوص درمان این نوع عفونت ها بکار گیری راهکار های درمانی است.برای درمان این نوع عفونت ها به روش خانگی کافیست تا نصف لیوان سرکه سیب طبیعی را در یک لگن ریخته و بمدت 20 دقیقه در تشت بنشینید.این امر به پاکسازی کلی نیز بسیار کمک می کند و انگل ها را از بین می برد.

نتیجه گیری

با شناخت انواع عفونت ها می توانید نسبت به درمان آنها و همچنین جلوگیری از تشدید آنها اقدام کنید.این امر به شما بسیار کمک می کند تا دوران نقاهت عفونت را سریعتر سپری کنید.

عوال دیگری مانند تضعیف سیستم ایمنی و همچنین استفاده طولانی مدت از قرص های بارداری بدلیل اسیدی کردن رحم می تواند موجبات ابتلا به عفونت را فراهم آورد و در مقاله های سایت کالامال به خوبی به این موارد پرداخته شده است.کافیست کلمه کالامال را در گوگل سرچ کرده و وارد قسمت مقالات شوید.