آنچه که باید در مورد تعویض مفصل زانو بدانید !

جراحی تعویض زانو یک روش جراحی بسیار موثر برای تسکین درد مفاصل آسیب دیده یا فرسوده زانو است. این جراحی به عنوان جراحی تعویض مفصل زانو نیز شناخته می شود. به دلیل حساسیت بسیار بالا، این عمل جراحی باید توسط بهترین جراح تعویض مفصل زانو در تهران انجام شود ، جراحی تعویض مفصل زانو می تواند به بیمارانی که زانو یا زانوشان به دلیل آرتروز، آرتریت روماتوئید یا آرتریت پس از ضربه یا حوادث جدی آسیب دیده است کمک کند. اکثر بیمارانی که تحت عمل جراحی تعویض مفصل زانو قرار می گیرند در سنین 50 تا 80 سالگی هستند. بیش از 90 درصد بیماران پس از جراحی بهبود قابل توجه، کاهش درد و دامنه حرکتی زیادی را در زانوهای خود تجربه می کنند.

چه زمانی جراحی تعویض مفصل زانو توصیه می شود؟

اگر به آرتروز زانو مبتلا هستید، اگر درد، ناتوانی در حرکت تأثیر جدی بر فعالیت های روزانه شما داشته باشد، بهترین جراح تعویض مفصل زانو اقدامات دیگری را قبل از پیشنهاد جایگزینی زانو به شما توصیه می کند، از جمله کاهش وزن، دارو، فیزیوتراپی. اگر علائم قابل کنترل هستند، بهتر است منتظر جراحی تعویض مفصل زانو باشید. بسته به سن، وضعیت بدنی و سطح فعالیت بیمار، بهترین جراح تعویض مفصل زانو ممکن است در مورد گزینه های جراحی و مزایا و معایب احتمالی صحبت کند یا جراحی را به تعویق بیندازد. اکثر افرادی که به آنها جراحی تعویض مفصل زانو پیشنهاد می شود بالای 60 سال سن دارند.

آنچه که باید در مورد تعویض مفصل زانو بدانید !

چه کسی به تعویض مفصل زانو نیاز دارد؟

جراحی زانو معمولا برای افرادی که دچار:

  • درد یا سفتی شدید در زانو که با فعالیت‌ها و کارهای روزانه مانند راه رفتن، بالا رفتن از پله‌ها، سوار و پیاده شدن از ماشین، بلند شدن از روی صندلی تداخل می‌کند.
  • زانو درد متوسط ​​اما مداوم که در هنگام خواب یا استراحت ادامه دارد.
  • التهاب و تورم مزمن در زانو که پس از مصرف دارو یا استراحت بهبود نمی یابد.
  • تغییر شکل زانو، به عنوان مثال قوس قابل توجهی در داخل یا خارج زانو وجود دارد.
  • افسردگی ناشی از ناتوانی در انجام فعالیت های روزمره یا اجتماعی

اگر سایر گزینه های درمانی موثر واقع نشدند، جراحی زانو توسط بهترین جراح تعویض مفصل زانو در تهران بهترین گزینه است.

چه کسانی نمی توانند جراحی تعویض مفصل زانو انجام دهند؟

متأسفانه در برخی افراد حتی اگر مفاصل زانو آنها به شدت ساییده شده باشد، امکان تعویض مفصل وجود ندارد. این می تواند به دلایل زیر باشد:

  • افرادی که ضعف عضلانی دارند.
  • زخم های باز عمیق یا ماندگار روی پوست در ناحیه زانو وجود دارد که خطر عفونت را افزایش می دهد.
  • افراد مبتلا به بیماری هایی مانند چاقی و دیابت مزمن

 

بهترین جراح تعویض مفصل زانو در تهران و جراح زانو باید بتوانند بر اساس وضعیت زانو و سلامت کلی شما به شما کمک کنند تا بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

آنچه که باید در مورد تعویض مفصل زانو بدانید !

سایت پزشکا با دارا بودن بیش از هزاران بازدید ماهانه بعنوان یکی از برترین و پر بازدیدترین وب سایتهای تخصصی در زمینه آرایشی و بهداشتی،‌ سلامتی و زیبایی می‌باشد. تمامی بازدیدکنندگان سایت پزشکا علاقه مند به حوزه های زیبایی و سلامتی هستند. بنابراین تبلیغات در سایت پزشکا برای پزشکان. کلینیک های زیبایی و شرکتهای فعال در حوزه پزشکی و زیبایی میتواند کاملا هدفمند باشد.

مزایا و معایب جراحی تعویض مفصل زانو

یکی از مهمترین مزایای جراحی تعویض مفصل زانو برای بیماران، تسکین درد و بهبود کیفیت زندگی است. پس از جراحی تعویض زانو، فعالیت های روزانه و ورزش معمولا آسان تر است. از هر پنج نفری که جراحی تعویض مفصل زانو انجام داده اند، چهار نفر از نتیجه عمل خود راضی هستند. معایب احتمالی جراحی تعویض زانو ممکن است شامل ساییدگی و پارگی در طول زمان، مشکلات در برخی حرکات و بی حسی در ناحیه عمل شده باشد. البته باید توجه داشت که مفصل زانو تعویض شده هرگز نمی تواند به خوبی یک زانوی معمولی عمل کند.

برای آشنایی بیشتر با علت و درمان درد زانو و تقویت عضلات آن می توانید به سایت مورد نظر مراجعه فرمایید .

مراقبت های بعد از جراحی زانو 

  • شما بین یک تا چهار روز پس از جراحی تعویض مفصل زانو از بیمارستان مرخص خواهید شد.
  • بعد از عمل، قبل از بازگشت به سرویس، مدتی را در اتاق ریکاوری سپری خواهید کرد. به شما سرم و مسکن تزریق می شود. اغلب نیازی به تزریق خون نیست زیرا بدن می تواند خون از دست رفته در حین یا بعد از جراحی را جایگزین کند. اما اگر جراحی پیچیده‌تر و زمان‌برتر باشد، ممکن است نیاز به تزریق خون داشته باشید.
  • اگر هر دو زانو به طور همزمان تعویض شوند، ممکن است از کاتتر برای تخلیه ادرار استفاده شود. با از بین رفتن بیهوشی، درد معمولاً در روز دوم یا سوم پس از جراحی افزایش می یابد و ممکن است برای کنترل درد به مسکن نیاز داشته باشید. بدون مسکن، تمرینات مورد نیاز برای تقویت عضلات و بازگرداندن تحرک دشوار خواهد بود.

آنچه که باید در مورد تعویض مفصل زانو بدانید !

سرعت بهبودی پس از جراحی تعویض مفصل زانو به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله:

  • سن
  • وضعیت سلامت عمومی
  • قدرت عضلات
  • وضعیت سایر مفاصل

کلام آخر

تعویض مفصل زانو یا آرتروپلاستی شامل بازسازی و جایگزینی مفاصل تحلیل رفته با استفاده از پروتز یا مفصل مصنوعی است. اگر غضروف مفصلی زانو آسیب ببیند یا فرسوده شود، دردناک می شود و زانو به سختی می تواند حرکت کند. زیرا در این شرایط استخوان ها به جای سر خوردن روی هم سفت می شوند و در نهایت آسیب می بینند. با جراحی تعویض زانو، بیمار درد کمتری را تجربه می کند و زانو عملکرد بهتری خواهد داشت.