6 نکته برای اینکه طول عمر فرش های خود را افزایش دهید

شاید در شرایط عادی تصویر کنید که نگه داشتن فرش ها در شرایطی که هیچگونه آسیبی نبینند و یا کثیف نشوند، بسیار سخت و دشوار است. اما ما در این مقاله قصد داریم تا 7 روش آسان نگهداری از فرش را به شما آموزش دهیم تا بتوانید طول عمر فرش های خود را افزایش دهید.

بنابراین حتی اگر فرش های شما در مکان های شلوغ و پر رفت آمد هستند که دائما کثیف می شوند نیز با رعایت این نکات، می توانید به راحتی فرش های خود را همیشه سالم و تمیز نگه دارید.

 

1.از پادری استفاده کنید

اولین قدم برای مراقبت از فرش های گران قیمت امروزی، نگهداری پیشگیرانه است. شما باید برای داشتن فرش هایی تمیز و سالم، تا حد امکان از ورود خاک و مایعات به فرش جلوگیری کنید.

برای این منظور می توانید از انواع پادری های موجود در بازار استفاده کرده و در قسمت های شلوغ، پر رفت و آمد و یا قسمت هایی مثل جلوی ظرفشویی که آبریزش زیادی دارند، پهن کنید. این پادری ها می توانند انواع آلودگی ها و رطوبت را پیش از ورود به فرش به خود جذب کرده و از وارد شدن آن ها به فرش جلوگیری کنند.

دقت کنید که حتما پادری ها را هر چندوقت یکبار تمیز کنید تا خودشان منبع خاک و آلودگی نباشند. همچنین به یاد داشته باشید که قبل از ورود به خانه، حتما کفش های خود را دربیاورید.

اگر شما یا میهمانان تان خواسته یا ناخواسته با کفش روی فرش آمده اید و تمام فرش تان با لکه ها و سنگ های ریز پر شده است، می توانید همین حالا با قالیشویی شمال تهران تماس بگیرید.

2.از روفرشی استفاده کنید

روفرشی انداختن نیز یکی دیگر از اقدامات پیشگیرانه است که به شما کمک می کند از کثیف شدن فرش تان جلوگیری کنید. شما می توانید از انواع روفرشی های جذاب موجود در بازار خریداری کرده و اگر کودک خردسالی در منزل دارید، به صورت دائمی بر روی فرش هایتان پهن کنید. اگر کودک خردسال در منزل ندارید و یا خودتان همواره از کثیف شدن فرش جلوگیری می کنید، می توانید روفرشی ها را فقط زمانی که می خواهید غذا بخورید یا سبزی پاک کنید و ... روی فرش پهن کرده و پس از اتمام، مجددا جمع آوری نمایید.

3.به طور منظم جاروبرقی بکشید

نگهداری و تمیز کردن منظم، گامی مهم برای زیبا نگه داشتن فرش شما است. با جاروبرقی کشیدن مطابق با یک برنامه منظم، می توانید مطمئن شوید که هیچگونه آلودگی یا باکتری در الیاف فرش باقی نمی ماند. دقت کنید که افزایش آلودگی ها در فرش، به مروز زمان می تواند باعث فرسودگی فرش های شما شده و فرش هایتان کثیف به نظر برسند.

اگر خانه و خانواده شلوغی دارید، بهتر است جاروبرقی کشیدن را هفته ای 2 تا 3 بار انجام دهید. اما اگر محلی که در آن فرش خود را پهن کرده اید، رفت و آمد زیادی ندارد و یا خانواده پرجمعیتی نیستید، می توانید هفته ای یکبار جاروبرقی بزنید.

6 نکته برای اینکه طول عمر فرش های خود را افزایش دهید

4.لکه ها را فورا پاک کنید

باقی گذاشتن لکه ها روی فرش و موکول کردن تمیز کردن آن ها به آینده، در دراز مدت باعث آسیب بیشتر به فرش شما می شود. بنابراین درمان فوری لکه های ایجاد شده روی فرش، اهمیت زیادی دارد. به یاد داشته باشید که هر چه لکه بیشتر روی فرش باقی بماند، خشک تر شده و تمیز کردن آن دشوارتر خواهد بود.

همچنین به یاد داشته باشید ک همواره می توانید از خدمات لکه بری قالیشویی در افسریه  استفاده نمایید.

5.مبلمان و سایر وسایل را مرتب جابجا کنید

همانطور که حتما می دانید، پایه های مبلمان یکی از مهم ترین قسمت هایی هستند که اغلب به فرش های ما آسیب می رسانند. بنابراین برای جلوگیری از آسیب به فرش، هر چند وقت یکبار مبلمان و سایر وسایل سنگینی که روی فرش قرار داده اید را جابجا کرده و زیر آن ها را جاروبرقی بکشید.

دقت کنید که امروزه انواع زیرپایه مبلمان سیلیکونی در بازار موجود هستند که شما می توانید برای جلوگیری از آسیب رساندن پایه مبل به فرش، استفاده نمایید. همچنین می توانید از تکه های موکت نیز برای زیر پایه ها استفاده نمایید.

6.با قالیشویی توحید تماس بگیرید

شستشوی منظم فرش با استفاده از خدمات یک قالیشویی حرفه ای همچون قالیشویی توحید یکی دیگر از راهکارهای افزایش طول عمر فرش است.

هر خانواده ای باید فرش های خود را حداقل سالی یکبار به صورت حرفه ای تمیز کند. این تعداد برای خانواده های شلوغ یا افرادی که حیوان های خانگی دارند، بیشتر می شود. (سالی دوبار)

ما در قالیشویی توحید می توانیم به راحتی و به سرعت فرش های شما را از هر نوعی که باشند شستشو دهیم. ما تضمین می کنیم که فرش های شما با استفاده از مواد استاندارد و درجه یک با در نظر گرفتن نوع الیاف آن ها، شستشو داده می شوند. پس شستشوی فرش خود را با هزینه های کاملا مقرون به صرفه به ما بسپارید و به کارهای مهم تر خود بپردازید. فرآیند شستشوی فرش ما در کمتر از 72 ساعت انجام شده و فرش ها شسته و خشک شده، لول شده و کاور شده درب منزل به شما تحویل خواهند شد.

شستشوی منظم فرش با قالیشویی حرفه ای

همانطور که گفتیم شستشوی منظم فرش توسط قالیشویی های حرفه ای همچون قالیشویی شمال تهران یکی از روش های نگهداری و مراقبت از فرش است که خانواده ها باید در نظر بگیرند. حتما می دانید که صرفا خریداری یک فرش باکیفیت، نمی تواند باعث شود که نیازی به نگهداری از آن نداشته باشید. فرش ها نیز همچون سایر وسایل باید به دقت نگهداری شوند تا زیبایی را برای خانه شما به ارمغان آورند.

6 نکته برای اینکه طول عمر فرش های خود را افزایش دهید

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید با استفاده از جدیدترین فناوری ها و متدهای شستشو، خدمات شستشوی فرش و موکت را به همشهریان خود در سراسر تهران ارائه می دهد.