اسید شویی ممبرین؛ ممبران دستگاه تصفیه آب صنعتی

احیای ممبرین؛ ممبران  به چه منظور انجام می شود؟ در واقع فرآیند CIp به منظور پاکسازی فیلتر ممبران انجام می­شود. با شروع به کار دستگاه تصفیه آب و انجام عملیات فیلتراسیون فیلتر شنی فیلتر ممبران اقدام به تصفیه آب می  کند. پس از انجام فرآیند تصفیه فیلتر ممبرین از ذرات کلوئیدی، مواد جامد، رسوبات حاصل از ته نشینی ذرات معلق آب و املاح محلول موجود در آب پر می شود. این اشباع ممبران از ذرات آلاینده و آلودگی ها مشکلاتی را هم برای فیلتر ممبران و هم برای دستگاه به وجود می آورد.

فرآیند سی آی پی به ما کمک می کند که به رفع مشکلات ناشی از گرفتگی ممبران به پردازیم. در واقع به وسیله عملیات CIP ما لایه های ممبرین را از آلودگی هایی که موجب گرفتگی و نقص در دستگاه می­ شوند، پاکسازی می کنیم. اما به چه دلایلی ما عملیات CIp ممبران را انجام می دهیم؟ موارد زیر مهم ترین دلایل انجام cip فیلتر ممبران است:

عملیات Cip فیلتر ممبران؛ مراحل CIP فیلتر های ممبرین با عملیات شستشوی / اسیدشویی ممبران اسمز معکوس و نحوه اسید شویی با مواد شوینده ممبرین: ممبرین bw، ممبرین فاضلاب، ممبرین sw در دسته ممبران صنعتی موجود در سایت قدکساز، به نشانی اینترنتی ighadaksaz.ir فروشگاه آنلاین تجهیزات و قطعات تصفیه آب صنعتی(بزرگ) و دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی(متوسط) و دستگاه های تصفیه آب کوچک خانگی است.

انجام عملیات احیاء و شست و شو ممبرین؛ممبران توسط قدکساز

گروه تولیدی قدکساز با سابقه درخشان در زمینه خدمات پس از فروش دستگاه های تصفیه آب، تیم امداد تصفیه خود را برای ارائه خدمات نصب و نگهداری دستگاه های تصفیه آب در خدمت مشتریان گرامی قرار داده است. برای دریافت خدمات از تیم امداد تصفیه شرکت قدکساز کافی است با شماره های پشتیبانی ما تماس حاصل فرمایید.

شرکت قدکساز با سابقه دو دهه فعالیت در ساخت دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی، دستگاه‌های مورد نیاز صنایع مختلف کشور اعم از کارخانجات صنعتی، مزرعه‌ها و گلخانه‌های کشاورزی، آپارتمانی و… را تأمین کرده است. این دستگاه‌ها بسته به نیاز مشتریان از 5 متر مکعب تا 4500 متر مکعب در شبانه روز ساخته می‌شوند. خدمات استانی این شرکت محدود به یک استان نیست و تیم‌های امداد تصفیه قدکساز در سریع‌ترین زمان ممکن به خدمات رسانی می‌پردازند.

خدمات کشوری شرکت قدکساز نقطه تمایز این شرکت با سایر سازندگان است. ما برای ارتباط با شما نیز خدمات شهری خود را توسعه داده‌ و دفاتر نمایندگی تصفیه آب صنعتی را در مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ راه اندازی کردیم. کافی است با شماره ۰۶۱۳۳۷۳۹۶۶۰ و ۰۹۱۶۶۹۱۵۰۹۰ تماس بگیرید تا هماهنگی لازم برای بازدید از پروژه ها اجرا شده این شرکت در محدوده اطرافتان انجام شود.

سر فصل های گفته شده در فروشگاه قدکساز

 احیای ممبران

روش شستشوی ممبران

نحوه شستشوی ممبران

مواد شیمیایی مورد استفاده در CIP

چه مواد شیمیایی برای ممبران مضر است؟

تمیزکردن ممبران

  • CIP در شرکت قدکساز
  • مواد شیمیایی مورد نیاز CIP

مواد شیمیایی مورد نیاز برای احیاء و شست و شو ممبرین؛ممبران توسط قدکساز

مواد شیمیایی که در فرآیند سی آی پی مورد استفاده قرار می گیرد مانند اسید های شستشو دهنده ممبران، قلیا شستشو دهنده ممبران در ظرف های 5 و 10 کیلویی یا میزان مورد نیاز شما در شرکت قدکساز به فروش می رسد. برای اطلاع از قیمت و نحوه خرید این مواد شیمیایی مورد نیاز خود می توانید با کارشناسان فروش شرکت قدکساز تماس بگیرید.

ممبرین یکی از مهم‌ترین اجزا در دستگاه تصفیه آب صنعتی به شمار می‌‍آید که اجازه عبور ناخالصی‌ها را نمی‌دهد و در تولید آب تصفیه شده نقش ویژه‌ای ایفا می‌کند. فیلتر ممبرین از غشای نیمه تراوا تشکیل شده و ذراتی مانند آلاینده‌های شیمیایی، بیولوژیکی و فیزیکی را از آب حذف می‌کند.

فیلتر ممبرین تصفیه آب یا فیلتر ممبران تصفیه اب Membrane تصفیه آب صنعتی(بزرگ) industrial Membrane نیمه صنعتی(متوسط) semi industrial Membrane و خانگی(کوچک) در ابعاد و اندازه های مختلف اصل، های کپی و کپی اورجینال شرکت قدکساز

ممبرین نخست دستگاه آب شیرین کن صنعتی این واحد صنعتی عملکرد اولیه را نداشت و آب را با TDS بالاتر از 100 به فیلتر دوم تحویل می‌داد؛ فیلتر دوم هم نمی‌توانست TDS آب تصفیه شده را به کمتر از 5 میلی گرم برساند و این فرآیند تأثیر منفی خود را روی سیستم رزین میکس بد می‌گذاشت.

در واقع عدم تعویض فیلتر نخست سبب افزایش زمان تصفیه آب، کاهش قدرت تصفیه و افزایش هزینه عملیاتی سیستم RO شده بود چرا که باید فرآیند احیاسازی سیستم رزین انجام شود.

تعویض ممبرین ولی شما این اشتباه رو تکرار نکنید؛ اگر یک سال پس از بهره برداری از دستگاه تصفیه آب صنعتی دریایی متوجه افت تولید و خرابی ممبران صنعتی شوید، نخستین کاری که می‌کنید چیست؟ با توجه به هزینه زیاد خرید ممبرین بهترین کاری که باید در اولویت قرار داده شود، عیب یابی دستگاه تصفیه آب صنعتی برای یافتن علت خرابی است تا از خرابی مجدد سیستم RO جلوگیری کنید.

2

 

عجیب اینکه بعضی از بهره برداران بی توجه به عیب یابی دستگاه آب شیرین کن صنعتی اقدام به تعویض ممبرین می‌کنند و امیدوار به حل مشکل هستند. سرپرست واحد خدمات شرکت قدکساز یکی از تجربیات خود در مواجهه با یکی از مشتریان این شرکت در استان بندرعباس شهرستان میناب را این‌گونه بیان می‌کند:

یکی از مشتریان ما اخیراً در تماسی مشکل دستگاه تصفیه آب خود را مطرح کرد. در نخستین گام تیم امداد تصفیه شرکت قدکساز به محل اعزام شد و پس از عیب یابی دستگاه موضوع را به بهره بردار اطلاع دادیم اما بدون توجه به مشاوره تخصصی تیم امداد تصفیه اقدام به تعویض ممبرین‌ها کرد.

3

انواع ممبرین ها بر اساس نوع کاربرد:

  1. ممبرین برکیش
  2. ممبرین فاضلاب
  3. ممبرین دریایی

ممبرین‌های این دستگاه یک ماه بعد از تعویض نیاز به اسیدشویی پیدا کردندیعنی دستگاه تصفیه آب صنعتی او با افت تولید و افزایش TDS خروجی مواجه شده بود؛ متأسفانه این یک اشتباه پر تکرار در صنایع و نزد بهره برداران است چرا که به بهره برداری بیش از نگهداری توجه می‌کنند و نتیجه‌ای جز افزایش هزینه‌های جاری ندارد.

برای خرید تجهیزات و قطعات تصفیه آب صنعتی وارد سایت شوید: https://ighadaksaz.ir/

با توجه به این موضوع توصیه می‌کنم که در مواقع این چنینی حتما به توصیه متخصصان فنی گوش دهید و مشکل دستگاه تصفیه آب صنعتی خود را به‌صورت ریشه‌ای حل کنید چرا که در کوتاه مدت مشکل شما تکرار می‌شود و در دراز مدت هزینه‌های جاری‌تان افزایش می‌یابد.