سیر تا پیاز آموزش ترید کردن ارز دیجیتال

اگر اهل پیگیری داغ ترین اخبار روز دنیا باشید، بدون شک بارها و بارها اصطلاح آموزش ترید کردن ارز دیجیتال به گوشتان خورده است. ارزهای دیجیتال که امروزه نامشان از گوشه و کنار شنیده می شود، اقتصاد جهانی را تحت تاثیر قرار داده و به بحث مورد علاقه تحلیلگران تبدیل شده اند. سود به دست آمده از خرید و فروش این رمز ارزها آنقدر هنگفت است که توجه بزرگ و کوچک و پیر و جوان را به خود جلب کرده اند و امروزه خیلی از افراد به دنبال آموزش ارز دیجیتال در اصفهان و سایر شهرهای کشور هستند. این موضوع علاوه بر افزایش تعداد کاربران فعال در این بازار، زمینه افزایش تعداد موسسات و کشورهای فعال در این حوزه را نیز فراهم ساخته است.

اگر جزء علاقه مندان به کسب درآمد از ترید ارز دیجیتال هستید، اینجا بهشت شما است! ما الفبای ارز دیجیتال را به شما خواهیم آموخت تا معامله ای موفق را تجربه کنید. تا پایان آموزش ترید کردن ارز دیجیتال همراهمان باشید.البته ذکر این نکته واجب است که برای موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال، شرکت در یک دوره خوب واجب است. در صورتی که اصفهانی هستید، شرکت در دوره لینک شده در بالا پیشنهاد می‌شود.

سیر تا پیاز آموزش ترید کردن ارز دیجیتال

ارز دیجیتال چیست؟

گام نخست در آموزش ترید کردن ارز دیجیتال آشنایی با مفهوم این ارزها است. همان طور که می دانید، جهان با سرعت غیر قابل باوری به سوی دیجیتالی شدن پیش می رود. استفاده روز افزون مردم از این فضا عده ای را بر آن داشت که معاملات پولی را نیز به فضای دیجیتال انتقال دهند. نتیجه این تلاش بی وقفه ظهور ارزهای دیجیتال شگفت انگیزی بود که همه ما کم و بیش با آن ها آشنایی داریم. 

ارز دیجیتال نوعی پول دیجیتال است که بر خلاف اسکناس هایی که همه ما با آن ها آشنا هستیم، فاقد فرم فیزیکی و خارجی می باشد. تراکنش های مربوط به این نوع پول از طریق رایانه یا کیف پول الکترونیکی متصل به شبکه اینترنت یا شبکه های خاص صورت می پذیرند. یعنی شما در دنیای واقعی نه پولی دارید و نه می توانید آن را به صورت فیزیکی خرج کنید! با وجود این پول دیگر نیازی نیست دسته های چندتایی اسکناس را با خودتان به این طرف و آن طرف حمل کنید و امنیت دارایی تان را به خطر بیندازید. تنها کافی است به اینترنت دسترسی داشته باشید تا هرچه دلتان می خواهد، بخرید!

گفتنی است که ارزهای دیجیتال بر پایه علم رمزنگاری ایجاد می شوند. شما می توانید با این پول ها به راحتی و بدون هیچ گونه دردسری به خرید کالا و خدمات بپردازید. پس ارزهای دیجیتال از نظر کاربرد عملکردی مشابه ارزهای فیزیکی و اسکناس های چاپ شده توسط دولت عمل دارند. حتما می گویید خدا بیامرزد پدر کسی را که پای این رمز ارزها را به زندگی ما باز کرد و به بسیاری از مشکلاتمان پایان داد!

ارز دیجیتال یا به اصطلاح کریپتوکارنسی ها در انواع متعدد و متنوعی موجود هستند. هر یک از این رمز ارزها ویژگی های منحصر به فرد و کاربرد خاصی دارند. بیت کوین، اتریوم، ریپل؛ کاردانو و BNB پر طرفدارترین انواع ارز دیجیتال موجود در بازار هستند.

معامله یا ترید ارز دیجیتال چیست؟

در این مرحله از آموزش ترید کردن ارز دیجیتال به بررسی مفهوم معامله یا ترید ارز دیجیتال خواهیم پرداخت.

ترید چیست؟

منظور از ترید ارز دیجیتال که از آن تحت عنوان معامله ارز دیجیتال یاد می شود، خرید و فروش ارز دیجیتال با هدف کسب سود است. در طی این معامله، معامله گران نسبت به خرید ارزهای دیجیتال با قیمت پایین اقدام نموده و در زمان افزایش قیمت، ارز خریداری شده را می فروشند. شاید با خودتان چنین بیندیشید که این کار همان سرمایه گذاری است. اما در واقع چنین نیست. سرمایه گذاری به این معنا است که سرمایه گذار ارز دیجیتال خریداری شده را برای مدت زمان طولانی نگه دارد. اما اساس ترید کردن ارز دیجیتال پیش بینی قیمت ارز در کوتاه مدت است.

اگر تصور می کنید پیش بینی قیمت ارز دیجیتال کار ساده ای است، باید خدمتتان عرض کنیم که تصورتان اشتباه است. معامله گران فعال در این حوزه باید ضمن دنبال کردن اخبار و رویدادهای مهم این صنعت، دستی در نمودار خوانی هم داشته باشند. به کارگیری استراتژی های مبادلاتی و استفاده مناسب از نوسان ها یا به اصطلاح نوسان گیری از دیگر ملزومات مهم برای کسب سود از ترید ارز دیجیتال می باشد.

اگر به آن دسته از افرادی تعلق دارید که آرزوی رسیدن به مهارت بالا در زمینه ترید ارز دیجیتال را در سر می پرورانید، ما راز موفقیت در این بازار را به شما خواهیم گفت. زمان، سرمایه، تلاش و پیگیری زیاد! 

تریدر کیست؟

این مرحله از آموزش ترید کردن ارز دیجیتال را به آشنایی با تریدرها و تفاوت آن ها به سرمایه گذارها اختصاص می دهیم. تریدر که از وی تحت عنوان معامله گر نیز یاد می کنند، فردی است که به خرید و فروش هر نوع دارایی مالی در بازارهای مالی می پردازد. پس فردی که به خرید و فروش ارز دیجیتال در بازار ارز دیجیتال می پردازد، تریدر ارز دیجیتال است.

اشتباه نکنید!

لطفا تریدر را با سرمایه گذار اشتباه نگیرید. چرا که یک سرمایه گذار نسبت به خرید ارز دیجیتال در قیمت های پایین اقدام نموده، سپس ارز خریداری شده را برای مدت زمانی طولانی نگه می دارد تا سر فرصت مناسب با قیمتی بالاتر فروخته و سود هنگفتی به جیب بزند. اما تریدرها عاشق سینه چاک بازه های زمانی کوتاه مدت هستند. آن ها در قیمت های پایین ارز دیجیتال می خرند و تمام تلاششان را به کار می گیرند تا از روندهای کوتاه مدت به سود برسند. این بازه زمانی ممکن است یک روز، یک ماه و یا حتی چند ماه باشد. این در حالی است که بازه زمانی سرمایه گذاری بیش از یک سال است.

مه تنها بازه زمانی مورد علاقه، بلکه ابزار کار تریدرها نیز با سرمایه گذارها متفاوت است. به عنوان مثال تریدرهای ارز دیجیتال برای خرید و فروش لحظه ای رمز ارزها یا تبدیل آن ها به یکدیگر از صرافی های آنلاین استفاده می نمایند. محل نگهداری دارایی های این دسته از افراد در مقایسه با سرمایه گذاران متفاوت بوده و به تبع ریسک کاریشان نیز بیشتر است. این ها را گفتیم تا اگر روزی پا به بازار ارز دیجیتال گذاشتید و رمز ارز خریدید، فکر نگهداری آن برای مدت زمان طولانی را از سرتان بیرون کنید. اگر چنین کاری کردید، دیگر تریدر نیستید و سرمایه گذارید!

شما به عنوان یک تریدر ارز دیجیتال نیازمند آن هستید که به تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال در بازه های زمانی گوناگون بپردازید. این کار مستلزم آموختن دانش تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال است. اگر به دانش کافی در این زمینه دست پیدا کنید، می توانید به سادگی فرصت های بازار را شناسایی کنید. این جا است که اگر دست به خاک بزنید، طلا می شود!

سیر تا پیاز آموزش ترید کردن ارز دیجیتال

معامله جفت ارز به چه معنا است؟

آموزش ترید کردن ارز دیجیتال بدون معرفی معامله جفت ارزها که آموزش نیست! جالب و در عین حال لازم است بدانید که ترید ارز دیجیتال تنها به معنای فروش ارز دیجیتال و دریافت پول در قبال آن نیست. شما می توانید همزمان یک ارز دیجیتال را فروخته و در قبال آن ارز دیجیتال دیگری خریداری کنید. به عبارت ساده تر می توانید دو رمز ارز را به طور مستقیم با یکدیگر مبادله نمایید. به عنوان مثال شما می توانید بیت کوین خود را فروخته و در ازای آن اتریوم دریافت کنید. با این کار دیگر نیازی نیست بیت کوین را به ریال یا دلار تبدیل نمایید.  از این روش تحت عنوان مبادله رمز ارز یاد می شود.

با استفاده از معامله جفت ارز که از آن تحت عنوان معادله ارز به ارز نیز یاد می شود، تریدر می تواند در بازه های زمانی گوناگون به تحلیل بازار بپردازد. سپس قیمت ارزهای دیجیتال مختلف را مقایسه نموده و با استفاده از تفاوت ارزش آن ها به سود قابل توجهی دست پیدا کند. همیشه که نباید ارز دیجیتال فروخت و پول و سودش را به هم به جیب زد. گاهی هم که شرایط مهیا است، ارز دیجیتال بفروشید، ارز دیجیتال بخرید و سود کنید!

چه روش هایی برای ترید ارز دیجیتال وجود دارد؟

خرید و فروش ارز دیجیتال که از آن با نام تریدینگ نیز یاد می شود، به روش های مختلفی قابل انجام است. عنصر اصلی مشترک میان تمام این روش ها صبر است. بله؛ صبر. بیهوده نیست که گفته اند گر صبر کنی، ز غوره حلوا سازی! پس اگر آدم صبوری نیستید، لطفا همین حالا کناره گیری خود را اعلام نمایید. اگر هم هستید که شُکر خدا. برایتان آرزوی موفقیت می کنیم.

در ادامه آموزش ترید کردن ارز دیجیتال به معرفی و بررسی مختصر روش های ترید ارز دیجیتال می پردازیم. از آن جا که مطمئنیم پس از خواندن تیتر بعدی می خواهید بپرسید کدام روش ترید ارز دیجیتال مناسب تر است، بگذارید همین حالا یک نکته توپ به شما بگوییم! تعیین مفید بودن یا نبودن روش های ارز دیجیتال برای شما نیازمند آن است که هر یک از این سبک ها را برای مدت زمان قابل قبولی آزمایش کنید. البته فراموش نکنید که قرار نیست همیشه همه چیز وفق مراد شما باشد. پس اگر پیش بینی کردید قیمت فلان ارز در حال افزایش است، اما بعد متوجه شدید که اشتباه کرده اید، اصلا ناراحت نشوید. قرار نیست شکست نخورید و ضرر نکنید. قرار است تعداد موفقیت هایتان بیشتر از شکست هایتان و میزان سودتان بیشتر از مقدار ضررتان باشد.

با علم به این که سبک مناسب ترید ارز دیجیتال برای من با سبک مناسب شما متفاوت است، تمام تلاشتان را به کار بگیرید که روش مناسب خود را پیدا کنید و در آن به اوج برسید. با ادامه آموزش ترید کردن ارز دیجیتال با ما همراه باشید.

خرید و فروش فوری ارز دیجیتال یا Scalping

یکی از مباحث مهم در آموزش ترید کردن ارز دیجیتال اسکالپینگ است. اسکالپینگ یا همان خرید و فروش با هدف سودبری فوری یکی از محبوب ترین روش های ترید ارز دیجیتال است. هدف تریدر در این روش کسب سودهای هر چند جزئی از خرید و فروش ارز دیجیتال در بازه های زمانی بسیار کوتاه است. برای مثال اگر شما الان بیت کوین را به قیمت 500 دلار بخرید و نیم ساعت دیگر آن را به قیمت 505 دلار بفروشید و سود 5 دلاریتان را به جیب بزنید، از روش اسکالپینگ استفاده کرده اید.

آنچه در روش اسکالپینگ به عنوان یکی از پر طرفدارترین روش های ترید ارز دیجیتال اهمیت دارد، نزدیک نگه داشتن حد ضرر و قیمت خریداری شده است. با این کار تریدر از تحمل ضررهای هنگفت احتمالی در امان خواهد بود.

اگر در زمینه ترید ارز دیجیتال مهارت کافی دارید. اگر به خوبی روی هدفتان متمرکز می شوید. اگر برای رسیدن به نتیجه نهایی وقت کافی صرف می کنید. اگر مدیریت ریسک بالایی دارید و در عین حال کمی هم خوش شانس هستید، به شما تبریک می گوییم. این روش ترید ارز دیجیتال برای شما عالی است. اگر رویای کسب سود خوب در کوتاه مدت را در سر می پرورانید، حقیقتا بهتر از روش اسکالپینگ سراغ نداریم که خدمتتان معرفی کنیم!

خرید و فروش روزانه ارز دیجیتال یا  Day Trading

از دیگر مباحث مهم در آموزش ترید کردن ارز دیجیتال می توان به ترید روزانه اشاره کرد. ترید روزانه همان طور که از نامش پیدا است، به خرید و فروش ارز دیجیتال در بازه زمانی یک روزه دلالت دارد. برای مثال اگر امروز اتریوم را با قیمت 300 دلار خریدید و فردا آن را به قیمت 330 دلار فروختید و 30 دلار سود کردید، می توانید بگویید ترید روزانه انجام داده اید. تریدر در این روش ترید ارز دیجیتال نیز همچون روش اسکالپینگ از حد ضرر استفاده می کند. لازم به ذکر است که سود به دست آمده از این روش بیشتر از روش قبلی است.

جالب و در عین حال لازم است بدانید که شما برای فعالیت در بازار ارز دیجیتال محدودیت زمانی ندارید. این بازارها به صورت 24 ساعته در جریان هستند و شما هر ساعتی از شبانه روز که مناسب بدانید، می توانید به ترید ارز دیجیتال بپردازید. اگر تصمیم تریدر برای فروش ارز دیجیتال بیش از 24 ساعت طول بکشد، می توان گفت که او از سبک معامله گری Intra-Day Trading استفاده می کند.

خرید و فروش نوسانی ارز دیجیتال یا Swing Trading

سوئینگ یکی از مهم ترین مباحث در آموزش ترید کردن ارز دیجیتال است. خرید و فروش نوسانی ارز دیجیتال که از آن تحت عنوان سوئینگ نیز یاد می شود، در مقایسه با سبک های اسکالپینگ و روزانه در بازه های زمانی طولانی تری صورت می پذیرد. کسی در این سبک موفق تر است که بهتر موقعیت گیری کند!

در این روش که طرفداران بسیاری هم دارد، تریدر با در نظر گرفتن کف قیمت نسبی ایجاد شده اقدام به موقعیت گیری می کند. در این روش شما به عنوان یک تریدر ارز دیجیتال دارایی را خریداری می نمایید. سپس منتظر می مانید تا قیمت آن به قیمتی که به تحلیل شما سقف نسبی قیمت است، برسد. در چنین شرایطی آن را بنا به صلاحدید خودتان به صورت یک باره یا تدریجی می فروشید و سود هنگفتی به دست می آورید. آنچه گفتیم، در رابطه با موقعیت خرید بود. دقیقا عکس همین مطلب برای فروش ارز دیجیتال صدق می کند. لازم به ذکر است که فاصله حد ضرر با قیمت خریداری شده در این روش بیشتر از روش های پیشین است.

شاید این سوال ذهنتان را به خود درگیر کرده باشد که بازه زمانی ترید از دیجیتال به روش نوسانی چقدر است؟

سوال به جایی است. خرید و فروش نوسانی به این روش عمدتا در بازه های زمانی چند روزه تا چند هفته ای قابل انجام است. پس اگر بعد از موقعیت گیری شاهد افت و خیز قیمت بودید، اصلا بد به دلتان راه ندهید. کاملا طبیعی است و جای نگرانی ندارد!

اگر به آن دسته از افرادی تعلق دارید که مهارت قابل توجهی در تحلیل تکنیکال داشته و قادر به شناسایی الگوها و تشخیص سطوح مقاومتی و حمایتی هستید، سبک نوسانی ترید ارز دیجیتال بهترین سبک برای شما است. نوسان زیاد ارزهای دیجیتال موجب شده است که تریدرهای فعال در سبک سوئینگ بتوانند با یافتن سقف ها و کف های احتمالی نهایت استفاده را از امواج قیمتی کرده و به سودهای رویایی برسند. پس این دست و آن دست نکنید و خودتان را برای ورود به این بازار آماده کنید!

سیر تا پیاز آموزش ترید کردن ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز دیجیتال با موقعیت گیری یا Position Trading

موقعیت گیری یکی دیگر از بحث هایی است که پرداختن به آن در آموزش ترید کردن ارز دیجیتال بسیار حائز اهمیت است. دیدگاه تریدر در این روش ترید ارز دیجیتال در مقایسه با روش نوسانی کلی تر است. در حقیقت این روش که بسیار هم محبوب است، نسخه ای از ترید کردن در سرمایه گذاری محسوب می شود. یعنی چه؟

یعنی این که تریدر در سبک موقعیت گیری موقعیت خرید یا فروشی گرفته و سپس برای مدت زمان چند هفته، چند ماه و حتی چند سال در آن موقعیت باقی می ماند. این روش را می توان ساده ترین روش ترید ارز دیجیتال معرفی کرد. هدف اصلی تریدر در این روش دستیابی به سود هنگفت در بلند مدت می باشد.

معاملات رونویس یا Copy Trading

این سبک ترید ارز دیجیتال نیز طرفداران خاص خود را دارد. در این روش کاربر یک تریدر حرفه ای را برگزیده و عین همان کارهایی را که او در ترید کردن انجام می دهد، انجام داده و کسب سود می کند. جالب است بدانید که برخی پلتفرم ها از سرویس کپی کردن معاملات به صورت اتوماتیک برخوردار هستند. کاربران در این پلتفرم ها اقدام به بررسی پروفایل تریدرهای حرفه ای نموده و پس از این که تریدر مورد نظرشان را انتخاب نمودند، روش خودکار کپی تریدینگ را بر می گزینند. اگر به تازگی پا به دنیای پر هیاهوی ترید ارز دیجیتال گذاشته اید، این روش بهترین گزینه پیش روی شما است. چرا که با این کار ضمن کسب تجربه، می توانید از ضررهای احتمالی ابتدای راه جلوگیری کنید.

ارزهای دیجیتال مهم و معروف برای ترید کردن کدامند؟

این قسمت از آموزش ترید کردن ارز دیجیتال به معرفی ارزهای دیجیتال مهم و محبوب تخصیص داده می شود. همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، ارزهای دیجیتال در انواع متعدد و متنوعی موجود می باشند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که در حال حاضر بیش از 1600 رمز ارز مختلف در دسترس است. البته همه این رمز ارزها محبوب نیستند. از همین رو بسیاری از آن ها بلا استفاده مانده و کاربردی ندارند.

از جمله مهم ترین ارزهای دیجیتال موجود در بازار که علاوه بر کارایی زیاد، محبوبیت چشمگیری هم دارند؛ می توان به بیت کوین، اتریوم، ریپل، کاردانو و BNB اشاره کرد.

برای آموزش ارز دیجیتال در اصفهان به کجا مراجعه کنیم؟

اگر به دنبال یک مرکز معتبر آموزش ارز دیجیتال در اصفهان هستید، روی کمک پارسیان بورس حساب کنید. نمی گوییم یادگیری سیر تا پیاز ترید ارز دیجیتال ساده است. اما قول می دهیم آن را برای شما به لذت بخش ترین کار دنیا تبدیل کنیم. از صفر شروع می کنیم و تا صد پشتیبانتان هستیم. ما آماده ایم تا با یک آموزش جانانه مسیر پول دار شدن را برای شما هموار کنیم. بیایید تا دست در دست هم به رویاهایمان رنگ حقیقت ببخشیم. اعتماد از شما، یک آموزش ترید کردن ارز دیجیتال کاربردی و پول ساز از ما!