هشت نمونه از بهترین پودرهای حالت دهنده مو مردانه و زنانه

پودر حالت‌دهنده مو چیست

اغلب افرادی که دارای موهای صاف و بدون حالت می‌باشند و یا بالعکس دارای موهای وز و فری می باشند  و یا دارای موهای کم‌ پشت هستند از این مواد حالت ‌دهنده استفاده می ‌کنند. این پودرها با داشتن موادی جهت حجم دهندگی به تارهای نازک باعث شده تارها ضخیم تر شده و موها خوش حالت تر باشند.

 

مزایای پودر حالت دهنده مو نسبت به محصولات مشابه

1-  برتری که پودرهای حالت‌ دهنده مو نسبت به بقیه موارد دارد این است که این پودرها باعث ایجاد حالت چسبندگی بر روی مو نمی‌ شود.

2- مانند تافت و ژل موها خشک نمی شود و باعث می‌ شود که مو حالت طبیعی داشته باشد.

3- اگر فرصت استحمام نیست می توانید از این پودرها استفاده کرده چرا که چربی مو را جذب می کنند.

4- احساس سنگینی بر روی مو ندارد.

5- این پودرها ماندگاری بالایی بر روی مو دارند و تا زمانی‌که موها شسته نشوند باعث می ‌شود که حالت موی سر حفظ شود و باعث به‌ هم‌ ریختگی موها نمی ‌شود

اکثر آرایشگاه‌ های مردانه و زنانه از این پودرها برای حالت دادن موها و شینیون استفاده می‌ کنند. شما می توانید این محصول را از فروشگاه اینترنتی آسو کالا تهیه کنید.

هشت نمونه از بهترین پودرهای حالت دهنده مو مردانه و زنانه

چگونگی استفاده از پودرهای حالت‌ دهنده مو

برای استفاده از جدیدترین  پودر حالت ‌دهنده مو  اولین کاری که باید انجام دهیم این است که بهتر است موهای سر به‌ طور کامل شسته شوند و بعد از این ‌که موهای سر را شستیم  آن‌ ها را به چند قسمت تقسیم می کنیم به گونه ای که ریشه‌ های مو کاملاً مشخص باشد سپس پودر حالت‌ دهنده را بر روی موها پخش می ‌کنیم تا کاملاً ریشه مو با این پودر آغشته شود و سپس با سشوار و یا شانه آن را حالت می ‌دهیم این حالت‌ دهنده به خاطر این‌ که حالت دهنده به‌ صورت پودر می ‌باشد. هر گونه رطوبت اضافی که بر روی موها می باشد را جذب می کند. همچنین این پودرهای حالت‌ دهنده باعث کاهش اصطکاک بین مو می‌ شوند و موها را حجیم ‌تر نشان می‌ دهند اگر با طریقه مصرف این پودر و مقدار استفاده‌ ی آن‌ها کاملاً آشنا باشیم باعث می‌ شود که موهای ما دچار هیچ‌ گونه آسیبی نشوند.

همچنین باید از برندهای استفاده کنیم که کیفیت آن‌ها تضمین‌ شده باشد و دارای مجوز از سازمان غذا و دارو باشند چون گاهاً بعضی از شرکت‌ های تولید کننده از ترکیبی از پودر بچه با این پودرهای حالت ‌دهنده استفاده می کنند که این پودرها باعث ایجاد مشکلات تنفسی می‌شود و مشکلات ریزش مو می شوند. پس باید اولویت اول ما در انتخاب پودرهای حالت‌ دهنده کیفیت و اعتبار شرکت تولید کننده آن باشد. برند های زیادی در کشور ما وجود دارد که در ادامه به چند نمونه از بهترین‌ های آن‌ها و اشاره می ‌کنیم و توضیحاتی در مورد این برندها برای شما ارائه می‌ دهیم .

 

چند نمونه از بهترین پودرهای حالت‌دهنده‌ی مو

در ایران شرکت های زیادی در جهت تولید کننده اسپری های حات دهنده ی فعالیت می کنند اما مارک های قابل قبولی از پودرهای مو ارائه نشده است و غالبا اگر جنسی ایرانی هم باشد بسته بندی ایرانی بوده و مراحل تولید و ساخت آن در کشوری دیگر صورت گرفته است. اغلب آرایشگران زنان و مردان چون بیشتر کار خود را با این پودرهای حالت ‌دهنده انجام می ‌دهند کیفیت این پودرها برای آن‌ها در اولویت می‌ باشد چراکه اگر این پودرهای حالت ‌دهنده از کیفیت نامرغوب برخوردار باشند باعث می‌شود که کار آن‌ها نیز زیر سوال برود به همین خاطر حتی اگر قیمت این پودرهای حالت‌دهنده بالا باشد ترجیح می‌دهند از بهترین پودرها استفاده کنند تا نتیجه کار آن‌ها عالی باشد و باعث جذب مشتریان بیشتری شود طبق نظرسنجی‌هایی که انجام ‌گرفته است چند مورد از پودرهای حالت ‌دهنده را که بیشترین طرف‌دار را دارد به شما معرفی می ‌کنیم.

1- پودر حالت‌دهنده‌ی موی آگیوا  AGIVA

این پودر مو از یکی از برند های معتبر محصولات آرایشی در ترکیه ساخته شده و به‌ خاطر اثر بخشی‌های متفاوتی که دارد و بسته به جنس و نوع  مو دارای سه دسته ‌بندی می ‌باشد که این دسته‌ بندی را به ‌صورت نام‌ گذاری شماره‌ ای ارائه می ‌دهد

 شماره ۰۱: که باعث فرم دادن به شکل مو می ‌شود و به‌ خاطر حالت نرم و سبکی که این پودردارد باعث می‌ شود که موها حالت طبیعی خودشان را حفظ  کند و ماندگاری به نسبت خوبی دارد.

شماره ۰۲: به‌ خاطر درجه سختی بالاتری که دارد نسبت ‌به شماره یک ماندگاری بیشتری دارد و بیشتر برای موهایی که از جنس نازک می ‌باشد استفاده می ‌کنند.

شماره ۰۳: این پودر مو را بیشتر برای موهایی که کم‌ پشت می ‌باشند استفاده می‌ کنند تا موها به‌ صورت حجیم‌ تر در آیند.

2- پودر موی حالت‌دهنده‌ی مورست morast

این پودر مو ساخت کشور سوئد می باشد و به ‌خاطر این‌ که کاملاً از مواد طبیعی تهیه شده ‌است و ارگانیک می‌باشد، بی‌رنگ است و باعث می‌شود که تارهای مو به‌ خوبی از یکدیگر جدا شوند و بیشتر برای حالت دادن موها و حجیم کردن موها مورد استفاده قرار می‌ گیرد و بیشترین کاربرد آن در آرایشگاه‌ های زنانه می ‌باشد. این محصول به خاطر این‌ که ارگانیک می‌ باشد طرف‌داران زیادی دارد تا موقع استفاده از محصول کوچک ‌ترین مشکلی برای موهای فرد استفاده‌ کننده به وجود نیاید.

3- پودر موی حالت‌ دهنده‌ی ایماج imaj

این پودر مو در کشور ترکیه ساخته شده است و قابلیت مهم آن این است که بعد از استفاده از آن نیازی به سشوار و اتوی مو نیست تنها با شانه و دست می توان به موها حالت داد. دارای دو رنگ می‌ باشد. رنگ نقره ‌ای و رنگ قرمز که از رنگ نقره ‌ای برای حالت دادن به موهای پر پشت استفاده می ‌شود و از رنگ قرمز آن برای حالت دادن و پرحجم کردن مو استفاده می ‌شود و بیشتر برای موهای کم ‌پشت از رنگ قرمز آن استفاده می ‌شود.

4- پودر موی حالت ‌دهنده‌ی تی‌ان‌تی TNT

پودر تی‌ان‌تی ساخت کشور ترکیه می‌ باشد و به‌ خاطر رایحه های متفاوتی که در آن وجود دارد مشهور است. به دو رنگ سبز و آبی قابل تهیه می باشند.. که رنگ سبز آن با رایحه لیمو و رنگ آبی آن با رایحه بلوبری است. این محصول طرف‌داران زیادی دارد به ‌خاطر این‌ که باعث حالت‌ دهی فوق‌العاده موها می‌شود و رنگ سبز آن بیشتر برای موهای پر پشت استفاده می ‌شود و رنگ آبی آن برای موهای صاف و لخت که حالت خاصی ندارند استفاده می‌ شود. نکته قابل ‌توجه در این محصول وجود ویتامین B و امگا 3 در این محصول می‌باشد که نه ‌تنها برای موها ضرر ندارد بلکه باعث تقویت بیشتر موها نیز می‌شود.

5- پودر حالت ‌دهنده موی لانسلا lancella

این محصول ساخت کشور ترکیه می باشد و به‌ خاطر کاربردهای متفاوتی که دارد  در دو رنگ در بازار موجود می ‌باشد رنگ قرمز و رنگ آبی که رنگ قرمز آن بیشتر برای حالت دادن و  تثبیت کردن فرم موها می ‌باشد. افراد حرفه‌ ای و هم افراد غیرحرفه ‌ای می‌ توانند از این پودر مو استفاده کنند و اما رنگ آبی آن که بیشتر مورد توجه آرایشگران می ‌باشد باعث حجم دادن و براق کردن موهای سر می‌ شود و بیشتر برای موهای کم‌ پشت کاربرد دارد.

6- پودر موی حالت ‌دهنده راگول  RaQvel

این محصول علاوه ‌بر حالت ‌دهندگی کار حجم دهندگی  مو را نیز انجام می‌دهد. محصول  کشور ترکیه می‌باشد و به‌خاطر کیفیت بالایی که این محصول دارد آرایشگران زیادی از این محصول استفاده می‌ کنند چرا که دارای ماندگاری بالایی می ‌باشد و تا زمانی ‌که موی سر شسته نشود حالت مو را حفظ  می‌ کند و برای هر نوع مویی قابل ‌استفاده می ‌باشد.

7- پودر حالت‌ دهنده‌ی فی بی feyBi

این پودر مو ساخت کشور ترکیه می باشد و به‌خاطر رنگ ماتی که  بر روی موها ایجاد می‌ کند و حجم دهندگی خوبی که دارد باعث شده که توجه بیشتری را به سمت خود جلب کند و مشتریان زیادی داشته باشد

8- پودر حالت‌ دهنده پرفکت perfect

این پودر مو  نیز ساخت کشور ترکیه می باشد و بیشتر برای موهایی که از جنس نازک دارند استفاده می‌ شود و دارای دو رنگ نارنجی و رنگ آبی که از رنگ نارنجی آن برای موهای کم ‌پشت بیشتر در آرایشگاه ‌های مردانه مورد استفاده قرار می‌ گیرد و نیازی به استفاده از تافت و سشوار برای تثبیت حالت مو ندارد و رنگ آبی آن‌برای ثابت نگه ‌داشتن شینیون ها وحالت دهی به موها بیشتر در آرایشگاه‌ های زنانه مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

هشت نمونه از بهترین پودرهای حالت دهنده مو مردانه و زنانه

اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم این است که هر گاه که محصولی مشتریان زیادی را به سمت خود جلب می ‌کند افراد سودجو از این فرصت استفاده می‌ کنند و شروع به تولید جنس ‌های تقلبی همان نوع می ‌کنند و باعث می‌ شوند که آن محصول از کیفیت خوبی برخوردار نباشد پس بنابراین اگر قصد تهیه این پودرهای حالت‌ دهنده را دارید حتما آن را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید که با مشکل مواجه نشوید.

 

ویژگی های پودر حالت دهنده خوب

1- باید رنگ آن به گونه‌ای باشد که موها رنگ طبیعی خود را حفظ کرده و هیچ‌ گونه رنگی بر روی مو به‌جا نگذارد.

2- کیفیت آن به گونه ‌ای باشد که هیچ ‌گونه اثر چرب و روغنی شدن بر روی موها شکل نگیرد حتی در صورتی‌ که جنس موها از نوع چرب باشد با جذب این چربی باعث بهتر حالت گرفتن موها شود.

3- برای هر نوع جنس مویی جواب ‌گو باشد. مو از نوع صاف باشد و مجعد و موهای کوتاه و هم موهای بلند را بتواند حالت خوش فرمی بدهد.

4- حالت مو را در مدت ‌زمان طولانی نگه دارد و چنانچه حالت مو از بین رفت با ماساژ دوباره بر روی ریشه مو این حالت دوباره حفظ شود.

5- بر روی مو سفیدک نزند.

6- موجب ریزش مو نشود.

 

تفاوت ژل و اسپری مو با پودر حالت‌دهنده‌ی مو

یکی از حالت ‌دهنده های مو که اکثر زنان و مردان به‌ طور رایج از آن استفاده می‌ کنند ژل مو می‌ باشد که به‌ راحتی در فروشگاه‌ ها و داروخانه‌ ها در دسترس می‌ باشد شاید دلیل این‌ که اکثراً از این حالت ‌دهنده استفاده می‌ کنند به‌ خاطر این است که این ژل سریعاً باعث حالت دادن به موی سر می‌ شود و موها را به هر حالتی که می‌ خواهیم به‌ راحتی شکل می ‌دهد و همچنین قیمت پایین این محصولات  می ‌باشد. ژل مو باعث می‌ شود که موها حالت براق داشته باشند و پر حجم ‌تر از حالت طبیعی نشان داده شود اما به ‌خاطر ترکیباتی که این محصولات دارند باعث می‌شود که در اثر مصرف طولانی‌ مدت ریشه‌ های مو آسیب‌دیده و باعث ریزش مو شود بهتر است که هنگام استفاده از ژل آن‌ها را به ساقه مو زده و با ریشه  مو تماس نداشته باشد و نباید به مدت طولانی بر روی موی سر باقی بماند چون در این ‌صورت هم به بافت مو آسیب می ‌رساند و هم این ‌که حالت موها به‌ هم‌ ریخته می‌شود و به ‌هم می ‌چسبند.

یکی از ترکیبات اصلی ژل مو الکل می ‌باشد که این الکل سریعاً خشک می‌شود و با خشک شدن الکل موی سر نیز خشک ‌شده و باعث خشک شدن پوست سر می‌ شود و همین موارد باعث می ‌شود که پوست سر و حالت پوسته‌ پوسته پیدا کند و همچنین این ژل موها باعث می‌ شود که پوست سر خود به‌ خود تولید روغن کند و این روغن باعث بسته شدن روزنه فولیکول شود و از رشد موهای جدید جلوگیری می ‌کند و باعث کم‌ پشت شدن موها می ‌شود. اسپری مو هم که باعث تثبیت شدن حالت موها می‌ شود و به‌ صورت الکل محلول در آب می ‌باشد که این الکل باعث تثبیت شدن موی سر می‌ شود در صورتی ‌که این اسپری‌ ها از روی مو شسته نشود باعث ریزش مو می‌ شود و حالت سنگینی را بر روی سر ایجاد می ‌کند پس بهتر است هنگام استفاده از این حالت دهنده‌ها سلامت و زیبایی موها را در اولویت قرار دهیم و به این فکر کنیم که این حالت خوش فرم بودن را موهای ما همیشه داشته باشند و مختص به زمان خاصی نباشد. اگر ما از محصولاتی با کیفیت بالا استفاده کنیم مطمئنا این نتیجه حاصل می ‌شود و همیشه موهای خوش حالت و براق خواهیم داشت اما همان گونه که در بالا نیز یادآور شدیم پودرهای حالت ‌دهنده‌ی مو دارای عوارض بسیار کمی هستند و در صورت استفاده مداوم چنین مشکلاتی برای مصرف ‌کننده به وجود نمی‌آید و حتی در بعضی مواقع باعث تقویت مو نیز می‌ شود  به ‌شرط این ‌که از مارک‌ های معروف استفاده کرده و حتما آن را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنیم.

 طرز تهیه حالت‌دهنده های طبیعی مو

بااینکه شرکت‌های تولید کننده حالت‌دهنده های مو تلاششان بر این است که محصولات تولیدی آن‌ها کمترین آسیب را به بافت مو وارد کند اما گاهاً استفاده از این محصولات در طولانی‌مدت ممکن است که باعث ریزش مو شود و مو از حالت طبیعی خارج شود بنابراین بعضی از افراد ترجیح می‌دهند که خودشان در منزل اقدام به تهیه حالت‌دهنده های طبیعی کنند تا از ارگانیک بودن محصول مطمئن باشند و همچنین باعث تقویت موهایشان شود در زیر به چند نمونه از این حالت‌دهنده های طبیعی اشاره می‌کنیم.

1- گیاه آلوئه ورا : این گیاه دارای مایع ژل‌ مانند در درون خودش می‌باشد که این ژن می‌تواند به‌ عنوان یک حالت‌ دهنده مورد استفاده قرار بگیرد و همچنین به‌ خاطر داشتن مواد مغذی باعث تحریک رشد و شفافیت موها می ‌شود و فقط کافی است که روکش برگ را از آن جدا کرده و از این مایع ژل‌ مانند با نوک انگشتان به موهای خود بزنید و متوجه تغییر موهای خود در عرض چند هفته شوید.

2- کتیرا : برای استفاده از کتیرا به‌عنوان حالت‌دهنده کافی است که آن را به مدت چند ساعت در آب بخیسانید و سپس با همان آب بر روی حرارت قرار دهیم چرا که کتیرا در اثر خیسانده شدن در آب حالت ژله‌ای به خود می‌گیرد و براحتی قابل‌استفاده می‌شود و همچنین باعث تحریک رشد موها می‌ شود.

۳- تخم کتان : برای تهیه حالت‌دهنده‌ی مو تخم کتان را به مدت دوازده ساعت در آب خیسانده و سپس همراه آب روی حرارت قرار می‌دهیم تا به یک غلظت مناسب برسد و بعد از این‌که سرد شد آن را از صافی رد کرده و مورد استفاده قرار می‌دهیم و زمان استفاده باید این محلول به ریشه موها زده شود و باعث می‌شود که موها دارای شفافیت و براقی خاصی شوند و همچنین ریشه مو را تغذیه می‌کند.

4- عصاره لیموی تازه :برای تهیه این حالت‌دهنده‌ی مو کافی است که چند لیموی تازه را برش داده و آن را درون آب جوش بریزیم و به مدت چند دقیقه روی حرارت ملایم بجوشد سپس این محلول را از صافی رد کرده و در درون اسپری ریخته و زمانی‌که  از آن استفاده می کنیم با چند اسپری بر روی موها باعث حالت دادن به موها می‌شود و همچنین شادابی مو را تضمین می‌کند.

5- روغن آرگان: برای استفاده از روغن آرگان  چند قطره از این روغن را بر روی انگشتان دست ریخته و با انگشت ریشه‌های موها را ماساژ دهید اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این‌که روغن آرگان باید اصلی باشد تا تاثیر بر روی حالت دهندگی و تقویت موها داشته باشد

 6- روغن زیتون: این روغن علاوه‌بر حالت دهنده‌ای که برای مو دارد باعث می‌شود که شوره سر از بین برود و باعث تحریک رشد موها شود کسانی که موهای کم‌پشتی دارند با استفاده از این روغن باعث پرپشت شدن مو می‌شوند

7- روغن نارگیل : یکی از بهترین حالت دهنده‌های مو روغن نارگیل می‌باشد که باید حتما از نوع اصل آن باشد روغن را نیم‌ساعت قبل‌از این‌که موها شسته شود بر روی ریشه‌های مو ماساژ می‌دهیم اکثر این روغن نارگیل را با اسانس‌های طبیعی دیگر مخلوط می‌کنند مثل عصاره رزماری که باعث بوی خوش این روغن‌های نارگیل می‌شود  در طب سنتی به نقش روغن نارگیل در پرپشت کردن موها پی برده‌اند و برای افرادی که  ریزش مو دارند و یا این‌که موهای کم‌پشتی دارند توصیه می‌شود که از روغن نارگیل استفاده شود

8- روغن بادام :یکی دیگر از محصولاتی که برای حالت‌دهی مو استفاده می‌شود روغن بادام می‌باشد که این روغن به‌خاطر این‌که یک روغن طبیعی می‌باشد  باعث براقی موها به حالت طبیعی می‌شود و همچنین اثرات چرب شدن بدی بر روی مو ندارند و  باعث تحریک رشد موها می‌شود

تمامی این موارد می‌تواند به افراد برای داشتن موهای زیبا و خوش فرم کمک کند و علاوه‌بر این‌ها با پیشرفت علم و روی‌آوردن بیشتر مردم به طب سنتی باعث شده‌است که افراد متخصص این طب به دنبال افزایش کیفیت محصولات و تنوع آن‌ها باشد تا بتوانند با خیال راحت از این محصولات استفاده کنند بدون این‌که دغدغه‌ای از عوارض آن‌ها داشته باشند.