11 فروشگاه اینترنتی برتر ایران در سال 1401 (جدیدترین رتبه بندی)

اگر در گوگل یک سرچ ساده بکنید، متوجه خواهید شد که سایت های بسیاری درباره بهترین فروشگاه های اینترنتی ایران نوشته اند، اما واقعاً کدامیک از آنها بدور از انگیزه مالی به معرفی سایت های تخصصی که بهترین خدمات و پشتیبانی از مشتری را دارند، پرداخته اند؟

ماه پیش بود که ما به کمک متخصصین سایت ایران فاندر و ریراکوسئو، فرمی در سایت ایجاد کردیم و از مخاطبین، یک سوال سخت پرسیدیم: «بهترین تجربه خرید آنلاین شما از کدام فروشگاه اینترنتی بوده است؟»

بیش از 13 هزار نفر در این نظرسنجی شرکت کردند و ما با توجه به این داده ها، یازده فروشگاه اینترنتی برتر ایران را رتبه بندی کردیم که در ادامه به معرفی شان خواهیم پرداخت!

قبل از هر چیز باید به شما بگوییم که مهم نیست چه چیزی را به صورت آنلاین می خرید، بلکه مسئله اصلی این است که کدام وبسایت در خلق تجربه خوب برای مشتری بهترین عملکرد را دارد!

بازار داغ خرید اینترنتی! خواهی نشوی رسوا، همرنگ جماعت شو

امروزه تعداد زیادی از مردم برای تأمین نیازهای خود، به خرید آنلاین متکی هستند. این موج ابتدا از آمریکا شروع و آرام آرام در سراسر جهان فراگیر شد و به کشورهای جهان سوم مانند ایران و هند رسید و کم کم دارد جای عادات قبلی را می گیرد.

فروشگاه های محلی و منطقه ای از قبل خرده فروشی آنلاین را تهدیدی برای کسب و کار خود می دانستند. هنوز هم همین طور است ولی خوشبختانه برخی از این فروشگاه ها خودشان هم تصمیم گرفته اند به این موج بپیوندند.

این جنگ تا کجا پیش خواهد رفت، فقط زمان می تواند بگوید! با این حال تا آنجا که به مصرف کننده مربوط می شود، انتخاب از بین فروشگاه های اینترنتی برای او دشوار می شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا 10 سایت برتر خرید آنلاین در ایران را در هر حوزه از خرید گوشی و لپ تاپ گرفته تا لباس و کتاب و وسایل آرایشی و بهداشتی و... حضور شما معرفی کنیم تا خرید اینترنتی بعدی تان را با خیال راحت انجام دهید.

یک چیز کاملاً واضح است و آن این است که جهان اکنون، جهان آنلاین است و اگر شما از این غافله عقب مانده اید، هم اکنون زمان مناسبی است تا جمع چند ده میلیونی خریداران آنلاین در ایران بپیوندید. بله زمان آن فرا رسیده است که این کار را انجام دهید زیرا دیر یا زود، خیلی از مردم ممکن است خرید آنلاین را بیشتر از خرید آفلاین ترجیح دهند.

عوامل تأثیرگذار هنگام خرید آنلاین کدامند؟

  • اطلاعات در مورد قیمت و نحوه ارسال
  • اعتبار و اعتماد فروشنده
  • جذابیت بصری وب سایت
  • تصاویر محصولات در صفحه اصلی
  • محاسبات کل هزینه
  • عملکرد جستجو
  • سیاست های حفظ حریم خصو
  • ارائه رضایت مشتریان و ریویوهای مشتریان
  • خدمات آنلاین به مشتری
  • اکانت های رسانه های اجتماعی

مزایا و معایب خرید آنلاین چیست؟

مزایا

  • صرفه جویی در زمان
  • راحتی خرید در منزل
  • در دسترس بودن تنوع و طیف گسترده ای از محصولات
  • تخفیف خوب و قیمت پایین تر
  • دریافت اطلاعات دقیق در مورد محصول
  • مقایسه مدل ها و برندهای مختلف

معایب

  • تاخیر در تحویل
  • عدم تخفیف قابل توجه در فروشگاه های آنلاین
  • از دست دادن تجربه خرید
  • تماس کمتر با جامعه
  • تاثیر منفی بسته بندی و گاز بر محیط زیست
  • امن نبودن پرداخت های آنلاین و افزایش میزان جرایم سایبری

برخی از مهم ترین ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی خوب و مطمئن کدامند؟

  • کاربر پسند بودن
  • ریسپانسیو بودن وبسایت
  • عکس و ویدیو با وضوح بالا
  • نظرات تولید شده توسط کاربر
  • ارائه پیشنهادات و تخفیف های مناسبتی
  • محرمانگی اطلاعات
  • گزینه های پرداخت پیشرفته
  • اطلاعات دقیق حمل و نقل
  • داشتن صفحه تماس با ما
  • سیاست بازگشت کالا در صورت راضی نبودن

11 فروشگاه اینترنتی برتر ایران در سال 1401 (جدیدترین رتبه بندی)

بهترین فروشگاه های اینترنتی ایران در سال 1401

1- فروشگاه اینترنتی دیجی کالا (digikala.com)

دیجی کالا بزرگترین و بهترین فروشگاه اینترنتی ایران از دید عموم است. دیجی کالا در ابتدا فقط کالاهای دیجیتال و الکترونیک را در وب سایت خود می فروخت. اما از سال 2014 استراتژی خود را از فروش کالاهای دیجیتال به فروش همه قلم کالا تغییر داد و بعدها به  Marketplaceتبدیل شد.

2- لیپک فروشگاه اینترنتی لوازم دیجیتال و محصولات الکترونیک (lipak.com)

تعداد زیادی از فروشگاه های اینترنتی تجهیزات الکترونیک وجود دارند که علاوه بر لپ تاپ، قطعات مربوط به کامپیوتر و تکنولوژی را به فروش می رسانند، اما به جرأت می توان گفت که لیپک از نظر تنوع محصول و پشتیبانی بعد از خرید، در ایران حرف اول را می زند.

11 فروشگاه اینترنتی برتر ایران در سال 1401 (جدیدترین رتبه بندی)

در ضمن اطلاعاتی کامل از هر محصول در این وبسایت ارائه می شود تا مشتریان کالای مورد نظر خود را درست و با حداکثر اطمینان انتخاب و خرید کنند.

از خدماتی که در فروشگاه اینترنتی لیپک ارائه می شود می توان به امکان تست و بازگشت رایگان کالا و خدمات پس از فروش اشاره کرد. این سایت تجربه کاربری شگفت انگیزی را ارائه می دهد که از آن لذت خواهید برد. فروشگاه اینترنتی تکنولایف و کالاتیک هم گزینه های دیگری هستند که می توان از آنها هم خریدی راحت و مطمئن را تجربه کرد.

3- فروشگاه اینترنتی لباس دیجی استایل (digistyle.com)

فروشگاه آنلاین تخصصی مد و پوشاک دیجی استایل محصولات مختلفی را از 1720 برند معتبر در فروشگاه خود عرضه می کند. تمامی محصولات این فروشگاه اینترنتی لباس دارای ضمانت اصالت کالا بوده و در آن از تولید کننده های داخلی، تولیدات ملی و کالای ایرانی حمایت می شود.

4- سمعک قلهک فروشگاه اینترنتی محصولات کمک شنوایی (samakeshenavae.com)

کلینیک سمعک قلهک با بیش از سه دهه سابقه فعالیت در حوزه شنوایی، توانسته با سرمایه گذاری در دنیای تجارت الکترونیک به هزاران نفر در سراسر ایران کمک کند. این وبسایت در فروشگاه آنلاین خود برای رفع دغدغه افرادی که مشکل شنوایی دارند، بهترین نوع سمعک ها را به همراه لوام جانبی شان عرضه می کند.

5- فروشگاه اینترنتی محصولات آرایشی و بهداشتی خانومی (khanoumi.com)

خانومی با دارا بودن نمایندگی رسمی بیش از 250 برند آرایشی بهداشتی و مراقبتی در تلاش است تا  تمامی محصولات اورجینال و اصل را مستقیماً از تولید کننده اصلی و یا وارد کننده رسمی برند، خریداری کرده و در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد.

6- فروشگاه اینترنتی بانه دات کام (baneeh.com)

کاربران می توانند در این سایت علاوه بر کسب اطلاعات تخصصی درباره محصولات دلخواه شان، تصاویر حرفه ای از محصول را مشاهده نمایند که بی طرفانه مورد نقد و بررسی قرار گرفته اند. در ضمن نظرات و امتیازات کاربران به کالا و مشخصات فنی هر محصول، کنار آن نوشته شده تا مقایسه بین محصولات امکان پذیر و انتخاب برای کاربران راحت تر باشد.

7- لیون کامپیوتر فروشگاه اینترنتی کامپیوتر و سخت افزار (lioncomputer.com)

لیون کامپیوتر جزو اولین فروشگاه های اینترنتی در ایران محسوب می شود که در سال 1383 تأسیس شد. شما می توانید از این وبسایت کامپیوتر و لپ تاپ ساده و گیمینگ، سیستم اسمبل شده و محصولات الکترونیک دست دوم خریداری کنید.

چیزی که لیون کامپیوتر را از سایر فروشگاه اینترنتی متمایز می کند، مدیریت قوی و بخش خدمات مشتریان آن است. شما در لیون کامپیوتر حق انتخاب از میان تنوع بی نظیر و بسیار بالا از برندهای مختلف را دارید.

8- فروشگاه تجهیزات پزشکی اینترنتی توانی نو (tavanino.com)

خیلی از محصولاتی که در توانی نو به فروش می رسد، کالاهای درمانی است. پس نیاز است که به موارد اصالت،کیفیت و گارانتی اهمیت و حساسیت زیادی داده شود چون یک چیز بدیهی و حساس است!

رعایت معیارهایی همچون اصالت، کیفیت، کارآیی و از همه مهم تر قیمت مناسب، این فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی را به عنوان مرجعی تخصصی در این حوزه شناسانده است.

9- اسنپ مارکت سوپرمارکت آنلاین (snapp.market)

کالاهای عرضه شده در این فروشگاه اینترنتی از بهترین برندها و با قیمت مناسب بوده تا همه اقشار جامعه امکان خریدی به صرفه و با بهترین کیفیت را داشته باشند. بیش از ۵۰۰۰ کالای متنوع در دسته‌بند‌ی‌های گوناگون شامل لبنیات، خواربار، میوه و سبزیجات تازه، مواد پروتئینی، نان و شیرینی و محصولات آرایشی و بهداشتی... در این فروشگاه به صورت آنلاین عرضه می شود.

10 - دیدنگار فروشگاه اینترنتی دوربین و لوازم عکاسی (didnegar.com)

این فروشگاه اینترنتی دوربین و لوازو و تجهیزات عکاسی در سال 1389 شروع به فعالیت کرده و با گذشت زمان با بهره گیری از متخصصان و کارشناسان مجرب توانسته است به موفقیت قابل توجهی در حوزه فروش دوربین عکاسی، تجهیزات فیلمبرداری و لوازم جانبی آن دست پیدا کند و رهبر این صنعت در فضای آنلاین باشد.

11- علی بابا سایت خرید اینترنتی بلیط هواپیما، اتوبوس و قطار (alibaba.ir)

علی‌بابا بزرگترین و معتبرترین سایت خرید اینترنتی بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس در کشور است که از سال ۱۳۹۳ کار خود را شروع کرده و در این مدت توانسته رضایت درصد قابل توجهی از کاربران را به دست بیاورد.

شما در خرید بلیط از علی بابا با سامانه مطمئن و معتبری رو به رو هستید که تمام نیازهایتان را پاسخ می‌دهد. برای خرید آنلاین بلیط هواپیما، اتوبوس و قطار از این سایت کافیست مبدأ، مقصد و تاریخ حرکت را انتخاب کنید.

سوالات متداول

پربازدیدترین وب سایت تجارت الکترونیک و خرید آنلاین در ایران کدام است؟

digikala.com به مدیریت برادران محمدی، بزرگترین فروشگاه اینترنتی در خاورمیانه است که سال هاست پربازدیدترین وب سایت تجارت الکترونیک و خرید اینترنتی در ایران محسوب می شود. به جرأت میتوان گفت که فرهنگ خرید اینترنتی در کشور توسط این کمپانی رواج یافته است.

5 فروشگاه اینترنتی برتر جهان کدامند؟

5 تا از محبوب ترین وب سایت های تجارت الکترونیک و خرید آنلاین در جهان 2022 عبارتند از:

  1. Amazon.com
  2. Walmart.com
  3. Ebay.com
  4. Alibaba.com
  5. Target.com

حالا نوبت شماست!

هم اکنون نوبت شماست تا بهترین وبسایت هایی که تاکنون از آنها خرید کرده اید را معرفی کنید و درباره تجارب مثبت و منفی خود بگویید! قطعاً تجربه شما می تواند یک راهنمای عالی برای سایر عزیزان باشد. در پایان مقاله توصیه می کنیم حتما مقاله دردسرهای خرید سنتی تا ظهور فروشگاه های اینترنتی را مطالعه کنید.