بهترین پیش دبستانی و دبستان در ایستگاه آموزش

پیش دبستانی اولین محیطی است که کودک بعد از خانه در آن حضور پیدا می کند، به همین علت انتخاب یک پیش دبستانی مناسب و ایده آل برای پدر و مادرها به یک دغدغه بزرگ تبدیل شده است بی شک همه والدین خواهان بهترین ها برای فرزندان خود هستند. همه والدین آرزو دارند که فرزندشان در بهترین شرایط زندگی و تحصیل کنند و مهارت ها و آموزش های لازم را به بهترین شکل بیاموزند. این موضوع بسیار طبیعی است که پدر و مادرهای جوان و کم تجربه بابت انتخاب یک پیش دبستانی  و دبستان مناسب استرس زیادی برای شروع یادگیری فرزندشان داشته باشند، پیش از اینکه فرزند خود را ثبت نام کنید لازم است ویژگی های بخصوصی را در مورد یک پیش دبستانی و دبستان ایده­ال بدانید. این مقاله مناسب والدینی است که در این زمینه تجربه کافی ندارند و به دنبال راهی مناسب برای کسب اطلاعات کافی و پیداکردن موسسات معتبر هستند. ایستگاه آموزش یک فضای مناسب برای کمک به این والدین است، در این ایستگاه مراکز آموزشی معتبر دبستانی و پیش دبستانی ثبت شده اند و شما به راحتی و با خیال آسوده می توانید میان بهترین ها، مناسبترین گزینه را انتخاب کنید تنها کافی است به صفحه آگهی بهترین پیش دبستانی و دبستان مراجعه کنید. همچنین  موسسات مختلفی جهت درج آگهی های خود از ایستگاه آموزش کمک می گیرند این مجموعه به دلیل بازدید همه روزه بالا توانسته یک فضای مناسب جهت تبلیغات کسب و کارهای آموزشی و هنری باشد.

بهترین پیش دبستانی و دبستان در ایستگاه آموزش

بررسی ویژگی های یک مهد کودک خوب و ایده آل

اصلی ترین هدف آموزش و پروش کشور از تشکیل پیش دبستانی و مهد کودک، بالا بردن سطح اعتماد بنفس در فرزند شما برای حضور در جوامع بزرگتری از قبیل مدرسه و جامعه می باشد. کودک شما در زمان حضور خود در پیش دبستانی با انواع موضوعات کوچک و بزرگ روبرو می شود. به همین دلیل هم والدین حق دارند در انتخاب پیش دبستانی و مهد ایده‌آل خود سخت گیر باشند و حساسیت زیادی به خرج دهند. در این مقاله قصد داریم شما را در انتخاب یک پیش دبستانی و دبستان ایده آل راهنمایی کنیم.

برای انتخاب یک پیش دبستان مناسب لازم است به چه نکاتی توجه کنیم؟

آموزش رسمی دانش‌آموزان در ایران از اول دبستان آغاز می‌شود و کلاس اولی‌ها از همان ابتدای سال تحصیلی(مهر ماه) شروع به یادگیری الفبا، مفاهیم ریاضی، علوم و سایر موارد آموزشی می‌کنند.  اما آیا گمان می کنید کودکان برای آموزش رسمی آماده هستند؟ و یا می‌توانند چند ساعت از روز دور از والدین‌ خود در مدرسه بمانند؟ با قوانین مدرسه و اجتماعاتی از این قبیل آشنایی دارند و یا می‌توانند با همکلاسی‌ها، معلم و کادر مدرسه به سادگی ارتباط برقرار کنند و در مدرسه بمانند؟ واقعیت این است که کودکان قبل از اینکه به طور رسمی وارد دبستان شوند نیازمند تمرین و کسب آمادگی لازم قبل از این دوره هستند. همین امر موجب شده دوره‌ی پیش دبستانی در مدارس و امروزه در بسیاری مراکز برگزار شود. اگرچه ثبت‌نام و حضور کودکان در مقطع پیش دبستانی در کشور یک امر اجباری نیست؛ اما به آمادگی همه‌جانبه‌ی کودکان برای ورود به دبستان می تواند بسیار کمک کند.

پیش دبستانی چه تفاوتی با دبستان دارد؟

پیش از تعریف ویژگی های یک پیش دبستانی ایده آل بهتر است بیشتر در مورد تفاوت پیش دبستانی با دبستان بدانیم. مقطع دبستان یک دوره‌ی رسمی و اجباری در آموزش و پرورش ما است که دانش‌آموزان در طی آن با مباحث مختلف درسی، علمی و غیره تا حدودی آشنا می‌شوند. اما کودکان در دوره‌ی پیش دبستانی تنها برای آموزش‌های مقطع دبستان آماده می شوند و مهارت‌های متنوعی یاد می گیرند. دانش‌آموز در طی دوره دبستان با مهارت‌های مختلف اجتماعی و برقراری ارتباط با دیگران آشنا می‌شود. به‌علاوه مباحث پایه برای یادگیری ریاضی، الفبا، علوم، مهارت‌های زندگی و غیره به آن ها آموزش داده می‌شود. کودکان ولی در پیش دبستانی می آموزند که چگونه روی یک موضوع تمرکز کنند، درمورد آن با یکدیگر حرف بزنند و با دوستان‌ خود مشورت کنند. در پیش دبستانی کودکان از طریق بازی و فعالیت‌های مختلف از قبیل کاردستی، تئاتر، فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی و غیره مهارت‌های مختلف را می آموزند و ذوق و خلاقیت‌ خود را پرورش می دهند. والدین می‌توانند کودکان 3 تا 6 ساله‌ خود را در پیش دبستانی نام نویسی کنند. بچه‌ها در این دوره با مهارت‌های مختلف فردی و اجتماعی آشنا خواهند شد و با آمادگی کامل وارد دبستان می شوند.

بهترین پیش دبستانی و دبستان در ایستگاه آموزش

شش مزیت مقطع پیش دبستانی برای کودکان

جالب است بدانید همه والدین در مورد اهمیت پیش دبستانی با یکدیگر اتفاق نظر ندارند و بعضی از آن ها پیش دبستانی را چندان جدی ‌نمی دانند. اما اهمیت این مقطع از چند نظر قابل توجه است:

  1. بچه‌های در این دوره جدایی از والدین را تجربه کرده و می‌توانند به ‌مرور بر اضطراب جدایی‌ خود از آن ها غلبه کنند.
  2. مهارت دوست‌یابی در این مقطع میان کودکان تقویت می‌شود. این امر برای کودکان تک فرزند و بچه‌هایی که ارتباط محدودی با دیگران دارند می‌تواند بسیار مؤثر باشد.
  3. کودکان در این مقطع نحوه‌ی ارتباط با مربیان را می آموزند.
  4. پیش دبستانی می‌تواند محیط مناسبی برای تمرین نظم و ورود به محیط رسمی چون مدرسه باشد.
  5. فعالیت‌هایی از قبیل بازی‌های دسته جمعی، شعرخوانی، نقاشی، کاردستی و غیره باعث پرورش خلاقیت و شکوفا شدن استعدادهای کودکان می‌شود که در پیش دبستانی اتفاق می افتند.
  6. فعالیت فیزیکی و جسمانی کودکان بیشتر می شود و همین امر موجب سلامتی و شادابی بیشتر کودکان می‌شود.

ویژگی یک پیش دبستانی خوب در ایستگاه آموزش عبارتند از:

  1. دارای فضای مناسبی است(فضای مناسب اولین امر در یک پیش دبستانی مناسب است)
  2. محیط پیش دبستانی باید تمیز و عاری از میکروب باشد.
  3. امنیت فضا باید تایید شود. راه‌پله‌ها، کف حیاط باید کاملا ایمن‌ باشند.
  4. باید فضای کافی برای بازی بچه‌ها فراهم باشد.
  5. نظر کودک در مورد مرکز مورد نظر بسیار مهم است. آن ها باید فضای پیش دبستانی مورد نظر را دوست داشته باشند.
  6. به تزیینات دیوارها و سقف به خوبی دقت کنید. توجه به خلاقیت و آموزش بچه‌ها از تزیینات داخل مدرسه خود را نشان می‌دهد.
  7. بهتر است فضای کلاس‌ها با تعداد بچه‌ها تناسب داشته باشد و دارای نور کافی باشد.
  8. اگر پیش دبستانی مورد نظرتان مجوز های مربوط به آموزش و پرورش را داشته باشد بهتر است.

بهترین پیش دبستانی و دبستان در ایستگاه آموزش

 

سعی کنید مرکزی را انتخاب کنید که روی تقویت مهارت‌های مختلف درکودکان تبحر داشته باشند. قوانین پیش دبستانی از پیش مشخص اند پس بهتر است مرکز یا مدرسه‌ای که انتخاب می کنید دوره‌ی پیش دبستانی را طبق آیین‌نامه‌ها برگزار کنند. لازم است هنگام مراجعه به مرکز پیش دبستانی مورد نظرتان به موارد زیر توجه ویژه داشته باشید.

  • مدت زمان آموزش مطابق با آیین نامه باشد.
  • بهتر است کلاس‌ها در طبقه‌ی همکف باشند.
  • زنگ تفریح بچه‌های پیش دبستانی باید از دانش‌آموزان دبستانی جدا باشد.
  • ساعت‌های کافی برای ورزش و تفریح بچه‌ها تعیین شود.
  • مربیان و کادر آموزشی پیش دبستانی باید دارای سابقه و حسن وخلق خوبی باشند.
  • بچه‌ها در پیش دبستانی باید از محیط اطراف‌شان شناخت بهتری پیدا کنند و با انواع شغل‌ها، مکان‌ها و… آشنا شوند. قبل از ثبت‌نام کودک درمورد اردوها و بازدیدها و برنامه‌ی مرکز مطلع شوید.

ویژگی های یک دبستان مناسب و ایده­آل درج شده در ایستگاه آموزش

در ایران هر دانش‌ آموزی برای ورود به دانشگاه باید 12 سال از عمر خود را در مدرسه بگذارند، البته این سال ها تاثیر زیادی بر روی آموزش و پرورش وی می گذارد. 6 سال از این 12 سال مربوط به دوران دبستان است. دوره دبستان از لحاظ رشد، تربیت و تکوین شخصیت کودکان بسیار مهم است، مقطع دبستان را دوره اطاعت، تأدیب، بروز خلاقیت و استعداد های عمومی می‌دانند. اگر شما میخواهید در مدارس غیر انتفاعی فرزند خود را ثبت نام کنید؛ میتوانید با مراجعه به مقاله بهترین مدرسه غیر انتفاعی از کلیت ویژگی های این مراکز آگاه شوید.

در کل مهم ترین ویژگی های یک دبستان مناسب اولویت بندی درست در مورد مسائل :

  1. تربیت اجتماعی و فردی
  2. تربیت علمی

یک دبستان مناسب دارای ویژگی های مناسبی برای بالابردن شخصیت و مهارت های فردی کودکان است. کادر آموزشی که علاوه بر رعایت موارد بالا، مفاهیم آموزشی را به صورت کودکانه و آسان به دانش آموزان مختلف آموزش دهد از دیگر ویژگی های یک دبستان مناسب است.

والدین بهتر است قبل از ثبت نام کودک در پیش دبستان و دبستان با ویژگی‌ها و قوانین آشنایی داشته باشند. بچه‌ها در این سن نیاز دارند در محیطی امن و شاد، دارای انواع وسایل بازی و وسایل کمک آموزشی با مهارت‌های مختلف آشنا شوند، تغذیه‌ی کافی و مناسب نیز اهمیت زیادی دارد. نیازهای روحی و جسمی‌ کودک در پرتو مهر و محبت مربیان باید به خوبی براورده شود. در تمام مراکز و موسساتی که در ایستگاه آموزش نام خود را ثبت کرده اند و دارای آگهی تبلیغاتی هستند این موارد وجود دارد.

ایستگاه آموزش و انتخاب پیش دبستانی و دبستان ایده­آل

یافتن یک پیش دبستانی و دبستان مناسب با توجه به گسترش تبلیغات تا حدودی برای والدین آسان شده است. سایت ایستگاه آموزش با جذب تبلیغات مربوط به موسسات و مدارس مختلف می­توانند کمک فراوانی به داشتن بهترین انتخاب برای فرزندان شما باشند. به منظور دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به سایت ایستگاه آموزش به آدرس  https://istgahamoozesh.com/ad-tutoring/ مراجعه کنید.

بهترین پیش دبستانی و دبستان در ایستگاه آموزش