انواع دستگاه برش لیزر فلزات و قیمت آنها

در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع دستگاه برش لیزر فلزات و همچنین قیمت دستگاه های برش لیزر فلزات بپردازیم.

برش فایبر لیزر یک فرایند برش حرارتی برای فلز است که توسط دستگاه برش لیزر فلزات یا سی ان سی و از طریق پرتوی لیزری انجام می گیرد. در این دستگاه لنز پرتو با قدرت بالا و در قطر کوچک به ورق های فلزی تابیده شده و آن را ذوب می کند.

قیمت دستگاه برش لیزر فلزات نیز بستگی به عوامل مختلفی دارد که در این مطلب سعی داریم به آن بپردازیم.  لطفا با ما همراه باشید.

دستگاه کامل دستگاه برش لیزر CNC چیست؟

برای برش اجسام و قطعات مختلف از اره های مخصوص مکانیکی و سنتی در گذشته استفاده می شد،  که امروزه به دلیل پیدایش تکنولوژی لیزر دیگر این ابزارها کارآیی چندانی به دلیل کندی سرعت کار و افزایش میزان خطای کار ندارند.

با بهره گیری از فنآوری امروزی جهت برش اجسام و قطعاتی نظیر چوب،  فلزاتی نظیر آهن،  آلومینیوم،  مس،  روی و غیره دستگاه برش لیزری مورد استفاده قرار می گیرد.  همچنین این دستگاه در صنعت نیز کاربرد زیاد دارد.

همچنین استفاده از دستگاه برش لیزر CNC با ایجاد طرح هایی پیچیده و حکاکی بر روی اجسام فلزی و چوبی کیفیت و تمیزی کار را بالا می برد.  به طوری که لبه های اضافی در قسمت های برش خورده بر روی کار ایجاد نمی شود،  و این یکی از مزیت های مهم این دستگاه ها نسبت به دستگاه های مکانیکی و سنتی قدیمی است.

با استفاده از این دستگاه به دلیل آنکه ناحیه موثر حرارتی در این فرآیند کوچک می باشد،  میزان خطای کار نیز کاهش یافته و امکان تاب برداشتن جسم در هنگام فرایند برش به حداقل می رسد.  با این حال ضخامت برش های این دستگاه به اندازه ضخامت برش دستگاه های پلاسما نبوده و نمی تواند آن میزان ضخامت را برش دهد.

دستگاه های برش لیزری انواع مختلف لیزر را برای کاربردهای متفاوت ایجاد می کنند که از انواع آن می توان دستگاه لیزر گازی،  لیزر شیمیایی،  لیزر رادیواکتیو و لیزر جامد را نام برد.  این دستگاه ها توسط اپراتور تنظیم و کار می کنند،  و هر کدام از دستگاه های لیزری سخت افزار و نرم افزار مخصوص به خود را دارد. 

بنابراین اپراتور باید که قبل از کار با این دستگاه با نحوه تنظیم قدرت و سرعت برش لیزر و با نوع نرم افزار و سخت افزار آشنا شده و اطلاعات لازم و کافی را در این زمینه بداند.  همچنین شیت بندی سفارشات، چیدن بهینه قطعات با کمترین پرتی و سایر موارد را نیز آموزش ببیند.

تفاوت های کار با دستگاه برش لیزری نسبت به روش های سنتی

در روش های امروزی که از طریق دستگاه برش فلزات برای برش دادن اجسام و قطعات استفاده می شود،  نیازی به ماشین کاری نبوده و روش های قالب سازی و پرس کاری لازم و ضروری نمی باشد،  که همین موضوع سرعت کار را تا حد قابل توجهی بالا می برد.

قطعاتی که توسط دستگاه برش لیزری برش می خورند در هیچ قسمتی از آنها سطحی از سوختگی نخواهد بود.  زیرا اشعه تولید شده توسط دستگاه در حین برش در حالت کانونی تابیده شده که دمای قطعه را دچار تغییر محسوسی نمی کند.  بنابراین ویژگی های مکانیکی و فیزیکی جسم و قطعه مورد نظر حفظ می گردد.

سرعت برش قطعات توسط لیزر برش به دلیل توان بالای دستگاه بسیار زیاد است که این توان در ابزارهای قدیمی در حد خیلی پایینی مشاهده می شد. 

با استفاده از دستگاه برش لیزری می توان نقشه ها و طرح های بسیار پیچیده را بر روی اجسام و قطعات به حالت دو بعدی و از طریق اتوکد و سایر برنامه ها طراحی نمود.  همچنین در هنگام برش قطعه مورد نظر هیچ فشاری بر روی قطعه وارد نمی شود، که در نتیجه لبه های قطعه از له شدن در امان هستند. 

با توجه به ضخامت قطعه برش بر روی ماده و قطعه مورد نظر با دقت و ظرافت خاصی توسط دستگاه برش لیزری صورت می گیرد که در دستگاه های قدیمی این طور نبوده است.

انواع دستگاه برش لیزر فلزات و قیمت آنها

انواع مختلف دستگاه برش لیزر یا CNC

دستگاه های برش لیزری با توجه به نوع و جنس قطعات به دو دسته فلزی و غیر فلزی تقسیم بندی می شوند.

دستگاه های برش لیزری غیر فلزی

این دستگاه ها برای موادی از جمله پلکسی گلاس،  ورق های MDF و پارچه های پلاستیک و چرم و غیره مورد استفاده قرار می گیرند.  لیزرهای کار شده با این دستگاه از گاز دی اکسید کربن برای برش اجسام استفاده می کنند.  بنابراین انواع قطعات غیر فلزی مانند سرامیک،  شیشه،  کاشی و غیره با این دستگاه به خوبی برش داده می شوند.

دستگاه های برش لیزری برای مواد فلزی

برای برش قطعات فلزی دستگاه ها و روش هایی مانند برش لیزری،  هوا برش،  پلاسما و واتر جت ها وجود دارند. 

برای برش قطعات فلزی با ضخامت پایین ( حدود هشت میلی متر و پایین تر ) می توان از برش لیزری استفاده نمود.  به ویژه اگر در آن از تلورانس ( دقت برش دستگاه ) استفاده شده باشد، دقت و کیفیت برش نیز بالاتر خواهد بود. در این صورت می توان قطعات فولادی را نیز تا عمق چندین سانتی متر نیز برش داد. البته هزینه این دستگاه ها بالا بوده و برق زیادی را نیز مصرف می کند.

نحوه کار با دستگاه برش لیزر CNC

برای برش اجسام و قطعات توسط این دستگاه، ابتدا باید توسط نرم افزارهای نقشه کشی و طراحی از قبیل اتوکد،  کورل دراو و ادوب ایلوستراتور و ابزار خط،  خطوطی را طراحی نمود تا محل عبور فوکوس لیزر مشخص شود. 

در مرحله بعدی باید سرعت و قدرت دستگاه را با توجه به جنس و ضخامت قطعه تنظیم نمود.  با توجه به این موضوع بارگذاری فایل و نرم افزار ویژه برش لیزر و تنظیمات دستگاه،  عملیات برش آغاز  و اشعه لیزر تولید شده از قسمت سر دستگاه به وسیله آینه و فیبر نوری به لنز منتقل می گردد.

جهت برش قطعات لازم است تا نور خارج شده با کمک نور لنز فوکوس به حالت نقطه ای در بیاید،  تا اینگونه قدرت آن برای برش اجسام و قطعات بالا برود.  در نهایت نیز مواد برش داده شده و برخی از آنها در اثر برش تصعید و یا به صورت براده و مواد اضافی در محل برش باقی می مانند.  این مواد توسط گاز همراه لیزر به قطعه وارد شده و پاک سازی می شوند. به این صورت قطعات برش داده شده حالت صافی بعد از برش به خود می گیرند.

گاز مورد استفاده در دستگاه برش لیزر CNC

برای برش فلزات مختلف توسط دستگاه برش لیزری انواع گازها مورد استفاده قرار می گیرد.  استفاده از گازهای مختلف باعث می شود تا قطعه مورد نظر بهتر برش بخورد.  استفاده از گاز نیتروژن نسبت به سایر گازها کیفیت برش را بالاتر می برد.  زیرا در برش ورق هایی از جنس استیل و یا آلومینیوم نیاز است تا از نیتروژن استفاده شود تا سیاهی ایجاد شده بر روی قطعه به صفر برسد.

همچنین از گازهای اکسیژن و سایر گازها نیز در برش استفاده می شود که با توجه به نوع و جنس فلز ونظر مشتری نوع گاز انتخاب می گردد.

قیمت دستگاه برش لیزر CNC

روش های برش با استفاده از دستگاه برش لیزر مختلف می باشد.  به طوری که حکاکی صورت گرفته بر روی هر یک از قطعات نیز متفاوت است.  بنابراین با توجه به نوع برش و تفاوت های دستگاه ها و روش های مختلف آنها با هم برای برش قطعات باعث شده تا قیمت این دستگاه نسبت به سایر دستگاه ها نیز متفاوت باشد. برای اطلاع از قیمت فروش دستگاه برش لیزر فلزات میتوانید با شرکت بازرگانی ایمن تجارت کارآمد بعنوان وارد کننده این دستگاه در ارتباط باشید

ویژگی ها و مزایای استفاده از دستگاه برش لیزری

از مهم ترین ویژگی ها و مزایایی که می توان برای این دستگاه شرح داد، به طور خلاصه موارد زیر هستند:

  • دقت بالای دستگاه که برشی تا حدود یک میلی متر بر روی قطعات انجام می دهد
  • ایجاد طرح های مختلف و اشکال گوناگون بر روی قطعه مورد نظر
  • سطح ایجاد شده توسط دستگاه روی قطعه صافی بسیار مناسبی خواهد داشت
  • عدم ایجاد سوختگی بر روی برشی که بر روی قطعه مورد نظر انجام شده است
  • ضایعات اضافی کمتری توسط برش لیزری ایجاد می شود.
  • قابلیت ایجاد سوراخ های بسیار ریز به اندازه یک میلی متر بر روی قطعه مورد نظر

خدمات شرکت بازرگانی ایمن تجارت کارآمد برای دستگاه برش لیزری

ایمن تجارت یک شرکت بازرگانی و فعال در زمینه ترخیص و واردات انواع کالاها از جمله دستگاه برش لیزری می باشد که خدمات تخصصی زیر را برای ترخیص و واردات این کالا انجام می دهد.

  • واردات انواع دستگاه برش سی ان سی لیزری مطابق با پیشرفته ترین و دقیق ترین دستگاه روز دنیا
  • تحویل و ثبت سفارش کالا در کمترین زمان
  • اخذ مجوزهای لازم
  • مشاوره های رایگان و تخفیفات ویژه برای مشتریان دائمی

همچنین تیم بازرگانی ایمن تجارت ترخیص انواع دستگاه های لیزر را با توجه به قوانین گمرکی و موازین تجارت بین المللی با بهره گیری از افراد متخصص و ترخیص کار در کمترین زمان ممکن و با حداقل هزینه انجام می دهد.  شما می توانید جهت هر گونه مشاوره و راهنمایی در این زمینه با کارشناسان این شرکت در تیم بازرگانی ایمن تجارت کارآمد تماس بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت این مجموعه به آدرس irclearance.com مراجعه نمایید.