چرا کودهای کشاورزی برای تغذیه جهان مهم است؟

همانطور که انسان ها برای رشد قوی و سالم به مواد معدنی و مواد مغذی ضروری نیاز دارند، محصولات زراعی دنیا نیز نیاز دارند. تجارت اصلی ما در تولید کود با بهره وری کشاورزی و تولید مواد غذایی ارتباط تنگاتنگی دارد. نقش کودها در تولید مواد غذایی معمولا دست کم گرفته می شود. کودها غذای گیاهان هستند.

کودها جایگزین مواد مغذی می شوند که گیاهان از خاک حذف می کنند. بدون افزودن کودها، عملکرد محصول و بهره وری کشاورزی به طور قابل توجهی کاهش می یابد. به همین دلیل است که از کودهای معدنی برای تکمیل ذخایر مواد مغذی خاک با مواد معدنی استفاده می شود که می توانند به سرعت جذب شده و توسط محصولات استفاده شوند.

 

بنابراین، برای تامین نیازهای غذایی انسان در محصولات و گوشتی که می خوریم، باید چیزی را که خارج می کنیم جایگزین کنیم. نکته کلیدی این است که این تعادل را به درستی برقرار کنیم و سطحی از مواد مغذی را در خاک حفظ کنیم که محصولات ما را بدون اعمال اضافی پشتیبانی کند.

هر محصول از این ذخایر کم می شود و ما باید هر سال و بعد از هر محصول آنها را با کود جایگزین کنیم.

به زبان ساده - ما از کود برای موارد زیر استفاده می کنیم:

مواد مغذی موجود در خاک را فراهم کنید.

مواد مغذی حذف شده در زمان برداشت را جایگزین کنید.

تعادل مواد مغذی را برای تولید با کیفیت بهتر و عملکرد بالاتر.

از آنجایی که کود باید با دقت مدیریت شود تا بیشترین سود را از آن به دست آورد، برخی از کشاورزان ممکن است تمایلی به صرف زمان و تلاش لازم نداشته باشند. کود باید با دقت ذخیره شود تا از دست دادن مواد مغذی به ویژه نیتروژن به حداقل برسد. باید در زمان مناسب روی نوع مناسب محصول اعمال شود. همچنین ممکن است به کود اضافی مانند اکسید فسفر نیاز باشد تا بتواند ارزش کامل نیتروژن و پتاس موجود در کود را بدست آورد.

کود به صورت تقریبی 0.5-0.25-0.5 (درصد نیتروژن، اکسید فسفر و پتاس) درجه بندی می شود که حداقل دو سوم نیتروژن در اشکال کند اثر است. کود تجاری معادل یک تن (900 کیلوگرم) کود متوسط ​​را می توان با قیمت نسبتاً پایین خریداری کرد. علاوه بر این، هزینه استفاده از 100 پوند (45 کیلوگرم) کود 10-5-10 بسیار کمتر از هزینه استفاده از 20 برابر کود است. در خاک‌هایی که به‌درستی خاک‌ورزی شده‌اند، بازده حاصل از کود معمولاً بیشتر از مقدار معادل کود است. استفاده از کود به یک محصول را نمی توان به آسانی به اندازه کود دانه بندی شده کنترل کرد. به طور کلی، کود دامی تمام مواد مغذی مورد نیاز گیاه را تامین نمی کند و مواد مغذی مورد نیاز گیاه را تامین نمی کند که توسط کودهای مصنوعی قابل تامین نباشد. بنابراین، تمایل به کاهش ارزش کود دامی به عنوان کود وجود دارد. با این حال، در کشورهای توسعه نیافته، جایی که کود مصنوعی ممکن است گران یا در دسترس نباشد و کار نسبتاً ارزان باشد، کود به عنوان کود جذاب است.

مزایای اصلی کود دامی غیر مستقیم است. هوموس را تامین می کند که با افزایش ظرفیت جذب و ذخیره آب، با افزایش هوادهی و با حمایت از فعالیت ارگانیسم های پایین، ویژگی فیزیکی خاک را بهبود می بخشد. کود دامی موجود در خاک سطحی به جلوگیری از فرسایش ناشی از باران شدید و کاهش تبخیر آب از سطح کمک می کند. در واقع، ارزش کود دامی به عنوان یک ماده مالچ‌پاشی ممکن است بیشتر از ارزش آن به عنوان منبع مواد مغذی ضروری گیاه باشد.

کود سبز

در مناطق نسبتاً مرطوب، عمل کود سبز می تواند عملکرد و کیفیت خاک را بهبود بخشد. یک محصول کود سبز برای اثرات مفید آن کشت و شخم زده می شود، اگرچه در طول رشد آن ممکن است چرا شود. این محصولات سبز معمولاً یکساله هستند، چه علف‌ها یا حبوبات، که ریشه‌های آن‌ها حاوی باکتری‌های گره‌دار هستند که قادر به تثبیت نیتروژن جو هستند. از مزایای کود سبز می توان به افزودن نیتروژن به خاک، افزایش سطح حاصلخیزی عمومی، کاهش فرسایش، بهبود وضعیت فیزیکی و کاهش اتلاف مواد مغذی ناشی از شستشو اشاره کرد. معایب عبارتند از: شانس عدم دستیابی به رشد رضایت بخش. این احتمال وجود دارد که هزینه کشت کود از هزینه استفاده از نیتروژن تجاری بیشتر شود.

شرکت کشاورزی دلتا سالهاست با محصولات کشاورزی خود میکوشد تا کشاورزان را به سود دهی بالا و کیفیت بالا محصولات برساند. ما در مجموعه دلتا میکوشیم تا انواع کود ها و نهاده های کشاورزی را با بهترین کیفیت و قیت در دسترس کشاورزان گرامی قرار دهیم.