معرفی گیاهان مناسب برای نگهداری در آپارتمان

فضای سبز در خانه‌ می‌تواند فواید جسمی و روحی زیادی برای ساکنین به همراه داشته ‌باشد. گیاهان شما را آرام می‌کنند و حتی ممکن است که امید به زندگیتان را افزایش دهند. آن‌ها سموم مضر را از بین می‌برند و کیفیت هوا را بهتر می‌کنند. درواقع گیاهان تصویه کننده‌های طبیعی هوا هستند و همچنین می‌توانند گرد و غبار موجود در هوا را کاهش و رطوبت هوا را افزایش دهند.

 به طور کلی یکی از خاصیت‌های مهم گل‌ها این است که در میان دغدغه‌ها و ذهن مشغولی‌های هر روزه، حتی اگر چند دقیقه به آن‌ها رسیدگی کنید می‌توانید مغز خود را از مشکلات و استرس کمی دور نگه‌دارید و به چیز دیگری متمرکز شوید. ما در این مقاله قصد داریم گیاهانی را به شما معرفی کنیم که می‌توانید در فضای منزل خود از آن‌ها نگهداری کنید و از زیبایی آن‌ها و آرامشی که به منزل شما وارد می‌کنند، لذت ببرید.حتی اگر آپارتمان شما نور کافی ندارد به شما یک سایت معتبر برای خرید لامپ رشد گیاه معرفی خواهیم کرد. بنابراین تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

گل پتوس

پتوس برگ‌های قلبی شکلی دارد و دارای رنگ‌های متفاوتی است. بنابراین شما می‌توانید با توجه به سلیقه‌ای که دارید، گل پتوس خانه خود را انتخاب نمایید. رنگ‌های این گیاه سبز روشن، لیمویی و سبز تیره می‌باشد. این گیاه دنباله دار بوده و برای آویزان کردن از سقف و یا هرجایی که می‌خواهید مناسب است . همچنین پتوس به نور متوسطی نیاز دارد و می‌توان گفت که حدودا نابود نشدنی است.

 

 

گیاه گندمی

91

این گیاه برای افراد تازه کاری که می‌خواهند برای خود یک گلخانه کوچک داشته باشند مناسب است. گیاه گندمی را می‌توانید بر روی میز و یا آویزان در گوشه‌های خانه قرار دهید. این گل همیشه عالی به نظر می‌رسد و به مراقبت کمی نیاز دارد. می‌توانید در جایی آن را بگذارید که نور مستقیم خورشید به آن نتابد. همچنین بهتر است که خاک این گیاه کاملا خشک نشود، بنابراین آن را همیشه مرطوب نگه دارید.

گل کروتون

گل کروتون نیاز به مراقبت زیادی دارد و اگر شرایط خوبی را برایش فراهم کنید تبدیل به یک اثر هنری در خانه شما می‌شود. کروتون از جذابیت خاصی برخوردار است. اما به طور کلی ما این گل را برای افراد مبتدی و تازه کار پیشنهاد نمی‌کنیم، زیرا بسیار حساس است. رنگ برگ‌های کروتون خاص بوده و سبز، قرمز و زرد هستند. لازم به ذکر است که بگوییم این گل را در دسترس حیوانات خانگی و کودکان خود قرار ندهید، زیرا کروتون یک گیاه سمی است. این گیاه به نور خورشید احتیاج دارد و بهتر است که در خاک خوب و مرطوبی کاشته شود.

اسپاتی فیلوم

اسپاتی فیلوم به مراقبت کمی نیاز دارد و می‌تواند با شرایط نوری متوسط و یا بالا کنار بیاید. برگ‌های این گل سبز تیره هستند و دارای گل‌های سفید و زیبایی است. دقت داشته باشید که خاک این گیاه همیشه مرطوب باشد. اسپاتی فیلوم هوای اطراف را به خوبی تصفیه می‌کند و زیبایی آن به خانه شما جلوه خاصی می‌بخشد.

لاکی بامبو

این گل مانند بعضی از گل‌های خانگی احتیاجی به مراقبت بالایی ندارد. می‌توانید با قرار دادن بامبو در یک ظرف بلند شیشه‌ای پر از آب، شرایط رشد را برای آن فراهم نمایید. این گل با نور کم و نور غیر مستقیم  هیچ مشکلی ندارد و به رشد خود ادامه می‌دهد. اما بهتر است که این گل را در محیط‌های سرد قرار ندهید.

سانسوریا

این گل زیبا برگ‌های نیزه‌ای شکل دارد و همیشه سبز است. ارتفاع برگ‌های سانسوریا با رشد و بزرگ شدنش، بلند می‌شوند و از خطوط موازی زیبایی برخوردار هستند. بعضی از سانسوریاها کاملا سبز رنگ بوده و بعضی از آن‌ها کناره‌های زرد رنگی دارند. این گل مانند بسیاری از گیاهان دیگر اگر از نور بالایی برخوردار باشد، زیباتر بوده و بهتر رشد می‌کند. درکل مشکلی با نور کم هم ندارد و با شرایط مختلف کنار می‌آید. همچنین سانسوریا به آبیاری کمی نیاز دارد.

برگ انجیری

این گل برگ‌ها پهنی دارد، زیبا و همیشه سبز است. برگ انجیری، برگ‌های پهنی دارد که بر روی آن بریدگی‌های عمیقی به چشم می‌خورد. طول رشد این گیاه گاهی به یک متر هم می‌رسد. این گل به رطوبت کافی نیاز دارد و بهتر است که در نور غیر مستقیم قرار گیرد.

پپرومیا یا برگ قاشقی

این گل مقاوم بوده و گونه‌های مختلفی دارد که برگ‌های هر نوع با نوع دیگر متفاوت هستند. پپرومیا به نور کمی نیاز دارد و می‌تواند به ذخیره مقداری آب در برگ‌های گوشتی خود بپردازد. اما باید گفت که نمی‌تواند در سرما زیاد دوام بیاورد. همچنین این گل به رطوبت بالا نیازی ندارد.

دیفن باخیا

دیفن باخیا یکی از قدیمی‌ترین گل‌ها است که در خانه بیشتر ایرانی‌ها حضور دارد. دیفن باخیا جذابیت و زیبایی خاصی دارد و هوا را به خوبی تصفیه می‌کند. نگهداری از این گل بسیار آسان است و گاهی تا سه متر هم رشد می‌کند. رنگ‌های متفاوتی مانند سبز، کرم و سفید دارد. به طور کلی دیفن باخیا به نگهداری زیاد نیازی ندارد. البته در اینجا باید که بگوییم این گل سمی بوده و بهتر است که آن را دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی قرار دهید.

تامین نور کافی برای گل‌ها با استفاده از لامپ رشد گیاه

92

امروزه طراحی تعداد محدودی از خانه‌های آپارتمانی طوری است که آفتابگیر باشند و بسیاری از خانه ‌ها در طول روز از وجود نور خورشید بی بهره هستند. می‌دانید که بیشتر گل‌ها برای رشد درست و زیباتر بودن خود به خاک خوب، آب و نور کافی نیاز دارند. همه افراد می‌توانند به راحتی آب و خاک مناسب را برای گل‌های خود تهیه کنند، اما بیشتر خانه‌های آپارتمانی برای پرورش گیاهان به نور کافی و مناسب دسترسی ندارند. ولی در حال حاضر این مشکل هم با چراغ رشد گیاه یا لامپ گیاه برطرف شده است. درواقع شما می‌توانید با تهیه یک چراغ رشد گیاه در منزل خود میوه، سبزیجات و گل‌های متنوعی را پرورش دهید و از دیدن آن‌ها لذت ببرید.

این لامپ رشد گیاه بیشتر از طیف رنگ‌های آبی و قرمز، یعنی امواج مادون فرابنفش و مادون قرمز تشکیل می‌شود. می‌توان گفت که استفاده از این لامپ یک راه آسان و ارزان برای ایجاد شرایط مناسب جهت پرورش هر گیاهی در منزل است.شما می‌توانید لامپ رشد گیاه را از فروشگاه آنلاین ایران گرولایت خریداری نمایید.

سخن آخر

امروزه بسیاری از ما در شهرهای شلوغ زندگی می‌کنیم و با دنیای مدرن تماس داریم و تعامل ما با طبیعت بسیار کم شده است. اما با آوردن طبیعت به خانه ذهن می‌تواند به طور ناخودآگاه از اثرات تسکین دهنده فضای سبز بهره‌مند شود. بنابراین بهتر است که آستین‌هایتان را بالا بزنید و برای داشتن یک فضای سبز و زیبا در خانه خود دست به کار شوید.