قیمت بهمن ریسپکت اعلام شد !

گروه بهمن پس از دو معرفی دو اس یو وی (SUV) سایز متوسط و بزرگ فیدیلیتی و دیگنیتی در چهارمین نمایشگاه خودروی واقع در شهر آفتاب از سدان جذاب خود رونمایی کرد. نمایشگاه خودروی تهران که بیشتر سرعت رشد خودروسازان چینی را به رخ ایرانیان میکشید !!!  تا برای معرفی محصولات و تکنولوژی های ایرانی! بدون حاشیه به بهمن ریسپکت پرایم بپردازیم.

ریسپکت در لغت به معنی احترام است و گروه بهمن همراه دو نام فیدلیتی و دیگنیتی (وفاداری و کرامت) توانسته با ریسپکت هارمونی و هماهنگی خوبی را در نام محصولات خود به وجود آورد.

اما پیگیری های درباره اصالت این خودرو، ما را به نام کوین ژوآندو (Cowin Xuandu) می رساند. Cowin تنها هشت محصول را در کارنامه خود دارد و آن هشت محصول هم، اکثرا ری بج شده ایی از محصولات کمپانی مادر خود، یعنی چری (Cherry) است.

رقیبان ریسپکت در ایران

از رقبای اصلی بهمن ریسپکت می‌­توان به جیلی امگرند و چانگان ایدو اشاره کرد. اما در بازار داخلی ،  از مهم‌ترین رقبای آن چری آریزو میباشد ؛ یعنی چری آریزو 6 و همچنین چری آریزو 6 پرو. از طرف دیگر، نسخه جدید چری آریزو5 تیپ IE که در سال 1400 توسط مدیران خودرو معرفی شد و همچنین فردا 511 نیز می‌تواند در بازه قیمتی نزدیک به خودرو ریسپکت بهمن موتور باشد.

در رده پایین تری از این خودرو ، با سدان‌های اتوماتیک جدید داخلی مانند دنا پلاس توربو اتومات، تارا اتوماتیک و شاهین اتوماتیک مواجه هستیم با وجود اینکه رقیب مستقیمی برای ریسپکت بهمن موتور نیستند اما می‌توانند یک پیشنهاد ارزان‌تر، نسبت به آن باشند!

طراحی خارجی بهمن ریسپکت پرایم

میتوان گفت بهمن ریسپکت، به نسبت محصولات بازار ایران از طراحی به روز و به دور از آلایش و پیچیدگی بهره میبرد. ریسپکت سبک طراحی ای دارد که عموم مردم را میتواند از خود راضی نگه دارد و به عنوان خودروی جدید، چشم نواز باشد. اما قطعا شگفت انگیز نیست.

در نمای جلویی، خطوط تیز و خشن چراغ های روشنایی روز، به مخاطب حس خودرویی اسپورت را منتقل میکند. البته که در بازار خودروی این روز ها این سبک از طراحی معمول و بسیار متداول است. جلو پنجره مشبک، رینگ های دو رنگ و گرافیک چراغ های جلو همراه لوگوی جدید گروه بهمن، این خطوط تیز اجزای بدنه را همگی به درستی تایید میکنند.

مشخصات فنی ریسپکت پرایم

بهمن ریسپکت پرایم با موتور ۱٫۵ لیتری توربو شارژ به بازار عرضه میشود. ریسپکت توان ۱۴۵ اسب بخار را با گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر دارا میباشد . این سدان از لحاظ پلتفرمی مشابه به چری آریزو ۵ و آریزو ۶ است. همچنین ساختار قوای محرکه ریسپکت گروه بهمن نیز در بحث انتقال قدرت مشابه به رقبای مدیران خودرویی بوده و در بخش پیشرانه هم نسخه به روزرسانی شده قوای محرکه AVL برای محصول جدید گروه بهمن انتخاب شده است.

قیمت بهمن ریسپکت اعلام شد !

برای اطلاعات بیشتر از مشخصات فنی ریسپکت پرایم ،امتیازدهی و مقایسه با دیگر رقبای خود ،همچنین تست و بررسی ویدئویی این خودرو به صفحه تست و بررسی خودرو رینگ اسپورت حتما مراجعه نمایید.

کابین و فضای داخلی ریسپکت بهمن موتور

احتمالا  کابین خودروی ریسپکت بهمن موتور نقطه قوت این خودرو در قیاس با خودش و سایر رقبای آن در بازار بوده و طراحی داخل خودرو اسپرت و بسیار هیجان انگیز است. در کابین این خودرو از پلاستیک های خشک با کیفیت نسبتا مناسب استفاده شده فرمان و صندلی ها نیز از روکش چرمی بهره میبرند.

کیلومتر شمار خودرو آنالوگ بوده و داشبورد نیز طراحی بسیار متفاوتی دارد و روی آن از طرح های متفاوتی استفاده شده است. بالای کنسول میانی داشبورد یک مانیتور 10.25 اینچی استفاده شده و طراحی آن شبیه به خودرو های بی ام و است. پایین تر از آن دریچه های سیستم تهویه مطبوع و پنل تنظیمات آن قرار گرفته اند

قیمت بهمن ریسپکت اعلام شد !

فرمان رسپکت پرایم 3 شاخه D کات میباشد و لوگوی RESPECT روی آن دیده می شود. جلوی دسته دنده شارژر وایرلس گوشی موبایل وجود دارد. نکته جذاب دیگر در کابین ماشین بهمن ریسپکت پرایم صندلی های اسپرت و جذاب این خودرو هستند که کاملا بدن را در بر گرفته و احساس سوار شدن به یک خودروی سریع را منتقل می کنند. ردیف عقب نیز فضای قابل قبولی برای سرنشینان دارد.

قیمت بهمن ریسپکت

هنوز قیمت رسمی از طرف کمپانی برای ریسپکت پرایم اعلام نشده است. اما پیش بینی میشود از آریزو ۶ مدیران خودرو قیمت کمتری داشته باشد و احتمالاً با این قیمت گذاری ریسپکت پرایم بتواند سهم بازار خوبی برای خودش به دست آورد. باید منتظر ماند و دید این خودرو چه زمان و با چه قیمتی به بازار می آید. اگر مایلید تا با آخرین قیمت محصولات بهمن موتور آشنا شوید به صفحه قیمت خودرو رینگ اسپورت مراجعه نمایید.