دستگاه کباب زن صنعتی

از محبوب‌ترین  غذاهای مصرفی ما ایرانی‌ها در رستوران‌ها و دوره همی ها، کباب کوبیده مرغ یا گوشت، کباب مرغ و کباب گوشت می‌باشد. از تمامی افرادی که در یک رستوران حاضر می‌شوند، چیزی حدود 60-70 درصد آنها انواع کباب را سفارش می‌دهند. حال اگر رستورانی پر از مشتری شود، یا یک کیترینگ با تعداد زیادی سفارش کباب مواجه شود، مسلماً قضیه کمی دشوار به نظر می‌رسد. در این شرایط نیاز به چندین آشپز و سرآشپز ماهر داریم تا بتوانند از عهده این همه کباب برآیند. خصوصاً کباب کوبیده که مراحل آماده سازی آن دارای چالش‌هایی است؛ از جمله این چالش‌ها سیخ گرفتن کباب است که به مهارت زیادی نیاز دارد.

دستگاه کباب گیر، دستگاه کباب زن صنعتی یا کوبیده زن، یکی از تجهیزاتی‌هایی است که در صنایع غذایی و تجهیزات آشپزخانه صنعتی، کاربرد دارد.

دستگاه کباب زن به منظور سیخ گیری کباب، بدون دخالت دست به کار گرفته می‌شود و این قابلیت را دارد که گوشت به صورت اتوماتیک به داخل قالب وارد شود.

این وسیله یکی از تجهیزات پرکاربرد در صنایع غذایی است و برای سیخ کردن انواع کباب کوبیده، گوشت قرمز و  گوشت مرغ کاربرد دارد و در انواع مدل رومیزی و اتوماتیک قابل ارائه است. با توجه به کاربردی که این وسیله دارد، برای تمامی رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها لازم و ضروری است.

از دستگاه کوبیده زن می‌توان در منازل و هنگام مهمانی‌های خانگی استفاده نمود یا اینکه در رستوران‌ها و کبابی ها؛ همچنین در کمپینگ و طبیعت گردی حتما جای خالی این وسیله را حس خواهید نمود؛ صنایع تولیدات مواد غذایی هم مشتری پروپاقرص این وسیله می‌باشند.

انواع دستگاه کباب زن هم عبارت‌اند  از مدل‌های رستورانی، رومیزی، خانگی و ایستاده.

سیستم دستگاه کباب سیخ کن صنعتی

این وسیله با سیستم مکانیکی کار می‌کند و مجهز به سیستم تنظیم میزان تزریق گوشت است.‌اندازه و وزن کباب با کباب زن اتوماتیک قابل تغییر است و دیواره‌های این نوع از ورق‌های استیل پوشیده شده است .

61

 

نحوه کارکرد دستگاه کباب زن

 دستگاه کباب زن اتوماتیک : این وسیله دارای ظرفیت سیخ گیری ۱۲۰۰ کباب در ساعت بوده و دارای قابلیت شمارنده سیخ نیز است.

وزن آن ۱۴۰ کیلوگرم بوده و قابلیت جابه جایی آسان و سیستم تزریق یا تغذیه افقی را دارا می‌باشد.

کباب زن رستوران یا دستگاه کباب زن صنعتی از نام‌های دیگر آن است.

دستگاه کباب زن رومیزی: این وسیله دارای ابعاد و وزن کمتر بوده و حمل و نقل آسان تری دارد.

مصرف برق در نوع برقی آن نسبت به موارد مشابه دیگر تا چهار برابر کمتر است.

سرعت سیخ گیری آن هم بسیار بالاست و تا ۵۰۰ سیخ در ساعت هم می‌رسد.

این دستگاه از نظر ایمنی برای استفاده کنندگان خطر کمتری دارد و کیفیت کباب گرفته شده بالاتر است.

کباب زن خانگی: این دسته از کباب گیر‌ها به عنوان انواع کوبیده زن‌های خانگی یا دستی شناخته می‌شوند. نحوه کارکرد آن هم بدین صورت می‌باشد که گوشت را از طریق محفظه بالا وارد آن می‌کنند. سپس بعد از آن که صفحات داخلی گرم شدند، گوشت باز شده و سیخ را می‌پوشاند. به این ترتیب با استفاده از انواع کباب گیرهای خانگی در منزل می‌توانید به راحتی و به صورت یک دست گوشت را به سیخ بکشید و یک کباب خوشمزه طبخ نمایید، بدون اینکه نگران ریختن گوشت‌ها از روی سیخ باشید.

 

دستگاه کوبیده زن: این مورد، پیشرفته‌ترین  و کامل‌ترین  مدل انواع کباب گیرها است. نوع مکانیکی قادر است متوالی و پی در پی به فعالیت خود ادامه دهد.و سیستم ایمنی آن هم کارایی بالایی دارد.

بازه در این مورد بالا بوده و پاسخگوی نیاز‌های آشپزخانه‌های صنعتی و رستوران‌های بزرگ است.

مزایای استفاده از دستگاه کباب زن اتوماتیک

۱. در تهیه مواد غذایی و آشپزی اصلی‌ترین  مسئله رعایت بهداشت است.

در سیخ گیری کباب به روش دستی احتمال آلودگی و رعایت نشدن مسائل بهداشتی بسیار بالا است.

این آلودگی‌ها در طبخ کوتاه مدت کباب از بین نمی‌رود و اگر برای تعداد زیادی استفاده شود، امکان دارد که ایجاد خطر نماید. با استفاده از این وسیله، این کار بدون دخالت دست انجام شده و کاملا بهداشتی است.

۲. هزینه دستگاه کباب کوبیده زن با توجه به بالا رفتن ظرفیت پخت آشپزخانه صنعتی و کم شدن هزینه‌های پرداختی به پرسنل اضافی، بسیار به صرفه است.

۳. با استفاده از این دستگاه می‌تواند سبب شود که شما در وقت و هزینه خود صرفه جویی نمایید، زیرا در این روش سرعت سیخ گرفتن ماشینی بسیار بالا است و نیازی به کارگران و آشپزان ماهر نیست.

۴. به راحتی قابل حمل است.

۵. با توجه به‌اند ازه گیری بسیار دقیق میزان گوشت و تمامی ابعاد کباب، تمامی سیخ‌های کباب یکسان هستند و کاملا یک‌اند ازه آماده می‌شوند.

قیمت انواع دستگاه کباب زن

 قیمت این وسیله بر اساس نوع آن متفاوت است و محدوده آن از کباب زن دستی تا نوع صنعتی آن و کباب زن رستوران متفاوت است و بر حسب ظرفیت و نوع استفاده در محدوده قیمت مناسب تا قیمت بالا مختلف می‌باشد. 

سخن پایانی

دستگاه کوبیده زن اتوماتیک برای بهبود کیفیت و افزایش سرعت پخت و پز این غذای پر طرفدار و خوش طعم ایرانی و همچنین رعایت بهداشت و ارائه این غذای اصیل به بهترین شکل و بهترین نحو ممکن وارد آشپزخانه‌های صنعتی شد. این وسیله همچنین با نام‌های دیگری مانند کباب گیر، کباب سیخ گیر و کباب میچ نیز معرفی می‌شود؛ و یکی از پرکاربرد‌ترین  لوازم در رستوران‌ها و صنایع است که در وقت و هزینه صرفه جویی می‌کند.

با داشتن این وسیله می‌توانید در طی مدت زمان بسیار کم تعداد زیادی سیخ‌های کباب در ابعاد و‌اندازه‌های یکسان و کاملا بهداشتی به مشتریان خود عرضه کنید و همچنین نیاز به پرداخت دستمزد به تعداد زیادی آشپز ندارید و در هزینه‌های خود صرفه جویی می‌کنید.

این وسیله حمل بسیار آسانی دارد و به راحتی می‌توانید از آن در هر جایی و بدون نیاز به تخصص و مهارت خاصی استفاده کنید.

علاوه بر حمل آسان، ویژگی‌های منحصر به فردی هم دارد که به تمامی نیاز‌های شما برای داشتن یک وعده غذای خوش طعم ایرانی چه در خانه و چه در رستوران‌ها و همینطور صنایع پاسخ می‌دهد.

فروشگاه اینترنتی رادبود زیر مجموعه گروه صنعتی ایران تکنیک میباشد و تخصصی  در زمینه فروش تجهیزات آشپزخانه صنعتی  فعالیت میکند.