چگونه یک تعمیرکار حرفه ای پکیج شویم؟

شغل تعمیرات پکیج یکی از مشاغل پردرآمد و کاملا تخصصی در زمینه تعمیرات و تاسیسات است. تعمیرکار پکیج دیواری فردی است که دانش و تخصص کافی در این زمینه دارد. بسیاری از افراد که به این شغل علاقه‌مند هستند و قصد ورود به این حوزه کاری را دارند باید قبل از هرچیزی در یک آموزشگاه معتبر آموزش ببینند. یکی از آموزشگاه‌های معتبر در این زمینه آموزشگاه پکیج سروش جاوید است که صفر تا صد این مهارت را به افراد آموزش می‌دهد.

افراد علاقه‌مند به شغل نصب پکیج علاوه بر نصب باید بتوانند مشکلات و عیب‌های پکیج‌های دیواری را نیز حل کنند. عیب‌یابی و حل مشکلات پکیج نیاز به تخصص و دانش کافی دارد. ما در این مقاله قصد داریم شما را با فوت و فن شغل نصاب پکیج بیشتر آشنا کنیم. با ما همراه باشید تا بازار کار این شغل را بیشتر بشناسید.

چگونه یک تعمیرکار حرفه‌ای پکیج شویم؟

پکیج‌های دیواری اکثرا با گاز شهری کار می‌کنند به همین دلیل نصب و تعمیر آنها کار هر کسی نیست و نیاز به تخصص کافی دارد چرا که به نسبت سایر کارهای دیگر کار حساسی است. با کوچکترین بی‌احتیاطی در نصب و تعمیر ممکن است خسارات جانی و مالی بسیاری به زندگی افراد وارد شود. اگر شما قصد ورود به این حوزه را دارید باید حتما قبل از شروع متخصص و حرفه‌ای شوید.

اما شاید برای شما سوال باشد که برای تبدیل شدن به یک تعمیرکار حرفه‌ای انجام چه کاری نیاز است؟ یا چه دوره‌هایی برای این کار باید دید؟

81

مهارت های مورد نیاز برای ورود به شغل تعمیرات پکیج

خوب حال این سوال را خواهید پرسید که چگونه باید به یک تعمیرکار حرفه‌ای پکیج تبدیل شد؟ یکی از روش‌هایی که افراد آن را برای آموزش این مهارت برمی‌گزینند، شاگردی و کارآموزی کردن است. این افراد در کنار دست افراد متخصص‌تر می‌ایستدند تا صفر تا صد این مهارت را آموزش ببینند. این روش ممکن است به نسبت سایر روش‌های آموزش کمی زمان‌بر باشد.

روش دوم، شرکت در دوره‌های آموزشی است. علاقه‌مندان به نصب و تعمیر پکیج می‌توانند در دوره‌های مختلف آموزشگاه‌ها نظیر آموزشگاه سروش جاوید شرکت کنند. در این روش افراد با سرعت بیشتری آموزش خواهند دید و سریع‌تر وارد بازار کار می‌شوند.

در روش اول لازمه‌ی موفقیت داشتن پشتکار بسیار زیاد است. افرادی که به صورت عملی و کارآموزی این حرفه را آموزش می‌بینند نمی‌توانند به صورت جامع با استانداردهای روز دنیا آشنا شوند به همین دلیل همیشه از بازارکار یک قدم عقب می‌افتند.

اما در روش دوم چون همه آموزش‌ها به صورت تخصصی به افراد آموزش داده می‌شود، فرد حرفه‌ای‌تر خواهد شد. برای شرکت در دوره‌های آموزشی تنها چالش پیش رو، انتخاب یک آموزشگاه حرفه‌ای در سطح کشور است که این حرفه را به صورت صفر تا صد عملی و تئوری آموزش دهد.

یکی از اصلی‌ترین و اساسی‌ترین عامل موفقیت در مشاغل فنی داشتن مهارت و تخصص کافی است. برای حرفه ای شدن در این شغل و تبدیل شدن به یک تعمیرکار حرفه ای پکیج می بایست با صفر تا صد تعمیرات و عیب یابی انواع مدل ها و برندهای پکیج آشنایی کامل داشت.یک تعمیرکار پکیج حرفه ای می بایست به سرعت دستگاه را عیب یابی کرده و بهترین روش برای رفع مشکل را به کار بگیرد.

ابزارهای مورد نیاز برای تعمیرات پکیج دیواری

یکی دیگر از سوالاتی که افراد تازه وارد در این حوزه سوال می‌کنند ابزارآلات مورد نیاز است. برای حرفه‌ای کار کردن یک نصاب و تعمیرکار پکیج دیواری به چه ابزارهایی نیاز دارد؟ برخی از این ابزارها عبارتند از:

  • دریل برقی
  • گیج فشارسنج
  • چراغ قوه
  • دستکش
  • آچار
  • تلمبه
  • گریس سفید و سیاه
  • مولتی متر
  • شیر پرکن
  • پیچ گوشتی
  • تراز
  • فازمتر
  • جک
  • سیم‌چین
  • دستگاه اتو لوله
  • سمباده

فرصت های شغلی تعمیرکار پکیج

آیا فرصت کار در شغل تعمیرکاری پکیج زیاد است؟ آیا یادگیری این مهارت باعث کسب درآمد خواهد شد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت بله. امروز در اکثر خانه‌ها سیستم‌های قدیمی و سنتی را حذف نموده‌اند و به جای آن برای سیستم گرمایشی از پکیج استفاده می‌کنند. افرادی که در این حوزه حرفه‌ای می‌شوند و مهارت لازم را می‌آموزند می‌توانند در حوزه‌های زیر شروع به فعالیت کنند.

  • استخدام در نمایندگی های نصب و تعمیرات پکیج
  • فعالیت در شرکت های خدماتی
  • راه اندازی مغازه شخصی خود
  • فعالیت به صورت سیار

82

درآمد تعمیرکار پکیج چقدر است؟

هر فردی هنگامی که کاری را شروع می‌کند یا مهارتی را آموزش می‌بیند به دنبال درآمد خوب است. اما درآمد یک تعمیرکار پکیج چقدر است؟ درآمد یک نصاب و تعمیرکار پکیج دیواری مانند سایر مشاغل فنی دیگر، وابسته به میزان دانش و مهارت فرد است. هر چقدر میزان دانش و تجربه تعمیرکار پکیج بیشتر باشد خوب مسلما به همان میزان سطح درآمد آن نیز بیشتر خواهد بود.

علاوه بر مهارت، نصاب و تعمیرکار پکیج باید مهارت‌های دیگر مانند مشتری مداری، خوش قولی، سرعت عمل، دقت و کیفیت را نیز بیاموزد. اما به طور کلی میانگین درآمد یک نصاب و تعمیرکار پکیج در طی یک ماه برابر با 10 تا 15 میلیون است. این مبلغ بسته به نوع تخصص و مهارت فرد می‌تواند بسیار بیشتر یا کمتر نیز باشد.

چگونه مشتریان بیشتری جذب کنیم؟

اگر شما قصد دارید در این حوزه موفق شوید و درآمد بسیار زیادی جذب کنید، قبل از هرچیزی باید ابتدا رضایت مشتریان فعلی خود را جلب کنید. در این صورت آنها شما را به آشنایان خود معرفی می‌کنند و روز به روز میزان مشتریانتان بیشتر از قبل می‌شود.

برای جذب مشتریان بیشتر همیشه دانش و مهارت خود را به روز نگه دارید. در این صورت همه مشکلات یک پکیج دیواری را صفر تا صد می‌توانید انجام دهید.

همیشه خوش قول باشید و سعی کنید در زمان مقرر کار را به مشتری برسانید. این مورد در رضایت او تاثیرگذار است.

ارائه خدمات آموزشگاه سروش جاوید

همانگونه که در این مقاله مطالعه کردید، بسیاری از کارهای فنی مانند برقکاری ساختمان، جوش‌کاری، نصب پکیج و... بازار کار بسیار خوبی دارد. افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، می‌توانند درآمدهای بسیار خوبی داشته باشند اما به شرط اینکه در هر شغلی متخصص آن باشند. برای این منظور باید قبل از شروع و ورود به بازار کار آموزش ببینند. اگر شما هم به مشاغلی مانند نصب و تعمیر پکیج، تاسیسات و... علاقه دارید ما به شما آموزشگاه سروش جاوید را معرفی می‌کنیم. برای آشنایی کامل با ما به وب سایت ما به نشانی soroushejavid.com مراجعه کرده و صفحه درباره آموزشگاه سروش جاوید را مطالعه نمایید.