هر آن چیزی که باید درمورد واردات از چین بدانید

افرادی که در حوزه تجارت بین‌المللی فعالیت دارند باید بدانند که واردات از کدام کشورها و از چه طریقی می‌تواند سود بیشتری را به همراه داشته باشد. چین یکی از کشورهایی است که سودآوری تجارت با آن نسبت به سایر کشورها بیشتر است. مزایای تولیدات این کشور باعث شده تا تاجران زیادی از سراسر دنیا با آن وارد معامله شوند. در کشور ما نیز افراد زیادی تمایل به واردات از این کشور را دارند. البته واردات از چین در کنار مزایا، معایبی نیز دارد.

 معایب تجارت با چین زمانی محرز می‌شود که درمورد واردات از این کشور اطلاعات زیادی در دسترس نباشد. آگاهی از صفر تا صد واردات از چین می‌تواند به تاجران برای داشتن یک معامله تجاری سودمند کمک کند. کالاهای سودآور زیادی برای واردات از این کشور وجود دارد که یکی از آنها ماینرها هستند. در ادامه علاوه بر اینکه مزایای واردات از کشور چین شرح داده می‌شود، صفر تا صد واردات را نیز بررسی خواهیم کرد.

برای واردات از چین، کلیک کنید

2

مزایای واردات از چین

عدم توانایی در تولید برخی از کالاها یا تولید آنها به میزان کم باعث شده تا برخی از افراد برای رفع نیاز و کسب سود به واردات روی‌آورند. درواقع واردات از چین به یک فرصت سودآور تبدیل شده و تاجران تمایل زیادی به برقراری ارتباط تجاری با این کشور دارند.

 شرکت‌های بازرگانی نیز برای اینکه فرایند واردات با ‌سرعت بیشتر و هزینه کمتری انجام شود، تأسیس شده‌اند. شرکت بازرگانی وانیکس در این راستا خدمات زیادی را به تاجران ارائه می‌کند تا از این طریق سود آنها از معامله با چین افزایش پیدا کند. اما چه مزایایی در واردات از این کشور وجود دارد؟ در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

کالاهای چینی ارزان هستند

حتماً ارزان بودن کالاهای چینی به گوش شما هم خورده است. بله حقیقت این است که بسیاری از کالاهای تولیدی در کشور چین با قیمت کمی عرضه می‌شوند. این باعث شده تا بازرگانان از کشورهای زیادی به واردات از چین علاقه پیدا کنند. قیمت کم این کالاها به عوامل زیادی بستگی دارد. 

یکی از این عوامل، دسترسی تولیدکنندگان در این کشور به مواد اولیه است. مواد اولیه یکی از اقلام مورد نیاز برای تولید کالاها محسوب می‌شود. در واقع بدون وجود مواد اولیه امکان ساخت کالاها وجود ندارد. تولیدکنندگان چینی در تولید بسیاری از کالاها به مواد اولیه مورد نیاز دسترسی داشته و این باعث شده تا تولید با سرعت بیشتری انجام شده و قیمت آنها نیز کاهش پیدا کند. 

نیروی کار ارزان از دیگر عامل تأثیرگذار در کاهش قیمت کالاها است. نیروی متخصص زیادی در چین وجود دارد که با دریافت دستمزد کم در تولید محصولات مشارکت دارند. با عنایت به این موضوع که دستمزد از عوامل مهم در قیمت محصولات است، بنابراین تأثیر زیادی در کاهش قیمت‌ها دارد. سیستم حمل‌ونقل در کشور چین به طور گسترده وجود داشته و امکان حمل کالاها با هزینه کمتر و با سرعت بیشتر قابل انجام است.

کالاهای متنوع در چین موجود است

چین جزو تولیدکنندگان بزرگ دنیا است که کالای مورد نیاز بسیاری از کشورها را تأمین می‌کند. با توجه به وجود مشتریان زیادی که از سراسر دنیا برای محصولات این کشور وجود دارد، تنوع زیادی در کالاهای تولیدی چین ایجاد شده است. همچنین وجود کارخانه‌های تولیدی بسیار در این کشور و رقابت بالای آنها، زمینه را برای تولید کالاهای متنوع فراهم کرده است.

 به عبارت دیگر این تولیدکنندگان برای اینکه بتوانند گوی سبقت را از سایرین ربوده و فروش و سود خود را افزایش دهند، از نوآوری‌هایی در زمینه تولیدات استفاده می‌کنند. این نوآوری در تولید، یکی از دلایل خلق کالاهای متنوع و کمیاب است. واردکنندگان با علم به این موضوع می‌توانند این کالاهای متنوع را از چین وارد کرده و قدرت انحصاری بازار داخلی را به دست گیرند.

 بازارهای انحصاری به علت عدم وجود تعداد کمتر عرضه‌کننده، مکان خوبی برای سودآوری است. شرکت وانیکس به افرادی که قصد واردکردن کالا از چین را دارند کمک می‌کند تا محصولات باارزش و با رقابت کمتر را از چین خریداری کنند. در واقع این شرکت صفر تا صد واردات از چین را انجام داده و تجارت را تسهیل می‌کند.

 بسیاری از کالاهای باکیفیت موجود هستند

شاید شما هم جزو آن دسته از افراد باشید که عقیده دارند همه کالاهای چینی بنجل هستند. یعنی دوام کافی نداشته و پس از گذشت مدت کوتاهی قابل استفاده نیستند. اما لازم به ذکر است که اکثر کالاهای تولیدی این کشور دارای چندین درجه کیفیت هستند. شما به‌عنوان یک واردکننده باید سعی کنید تا یک کالای باکیفیت را انتخاب کنید. 

کیفیت محصولات چینی با بازدید از شرکت‌ها و محصولات تولیدی تا حد زیادی مشخص می‌شود. اما ممکن است بسیاری از افراد آگاهی لازم در خصوص کیفیت کالاها نداشته باشند یا اینکه امکان سفر به چین برای آنها مقدور نباشد. در چنین شرایطی می‌توانند با کمک شرکت بازرگانی وانیکس کالاهای مورد نظر را به کشور وارد کنند. 

این شرکت نمایندگان متخصص و با تجربه‌ای در این کشور دارد که علاوه بر آشنایی با کارخانه‌های تولیدی می‌توانند کیفیت کالاها را مورد ارزیابی قرار داده و آنها را خریداری کنند. به عبارت دیگر، امکان خرید محصولات باکیفیت از طریق نمایندگان شرکت وانیکس در کشور چین وجود دارد.

امکان واردات کالاها در حجم بالا وجود دارد

شاید یکی از دغدغه‌های مهم برخی از تولیدکنندگان درمورد حجم کالاهای وارداتی باشد. بسیاری از آنها این استراتژی را دارند که کالاها را با حجم بالایی وارد کشور کنند. این باعث می‌شود تا سود تجارت افزایش پیدا کرده و در هر زمان بتوانند به نیازهای مشتریان پاسخ دهند. 

خوشبختانه، بسیاری از کارخانه‌های چینی و تأمین‌کنندگان کالا این توانایی را داشته تا ظرفیت تولیدات را در حد زیادی افزایش دهند. در واقع در بسیاری از کارخانه‌های تولیدی کشور چین از فناوری‌های روز دنیا استفاده شده و باعث شده تا در زمان کمتر، کالاهای زیادی را تولید کنند.

 اگر شما سرمایه زیادی ندارید نیز می‌توانید کالاهای سودآوری را وارد کشور کنید. تولیدکنندگان چینی حداقل سفارش فروش را کاهش داده و از این طریق به واردکنندگان کمک می‌کنند تا با سرمایه‌های کم یا حجم کم، اقلام مورد نظر را وارد کشور کنند.

 صفر تا صد واردات از چین: راهنمای گام‌به‌گام

چین یک ابرقدرت تولید است و بخش بزرگی از محصولات مصرفی جهان را تولید می‌کند. واردات از کشور چین راه‌حل خوبی برای تأمین نیازهای کشور است که سودآوری خوبی دارد. اما انجام آن ممکن است برای تازه‌کارها چندان هم آسان نباشد. فرایند واردات اگر با اطلاعات کافی انجام نشود می‌تواند پیچیده و پرهزینه شود. در برخی مواقع احتمال ضرر و زیان به واردکنندگان نیز وجود دارد. 

برای اطلاع درمورد صفر تا صد واردات از چین کلیک کنید

3

در این بخش صفر تا صد واردات از چین را بررسی خواهیم کرد. البته ذکر این نکته بسیار مهم است که مباحث این بخش صرفاً جهت افزایش اطلاعات کلی درمورد واردات است و واردکنندگان باید تمام جزئیات را از طریق گمرک یا شرکت بازرگانی به دست آورند. شرکت وانیکس با ارائه مشاوره، مسیر واردات و روش‌های سودآور را معرفی کرده و قادر است صفر تا صد واردات از چین را انجام دهد.

 حقوق واردات خود را شناسایی کنید

واردکنندگان دارای حقوق و محدودیت‌هایی هستند که به‌موجب قانون هر کشور مشخص می‌شوند. شما اگر قرار باشد در کشور خودتان کالایی را تهیه کنید، می‌توانید به‌راحتی آن را خریداری کرده و از طریق پست آن را دریافت کنید. اما برای واردات قانون افراد را ملزم به رعایت یک سری قوانین می‌کند. این قوانین صرفاً جهت برقراری نظم در تجارت و در نظر گرفتن منافع ملت و کشور است.

 با عنایت به همین موضوع کالاهای وارداتی به سه دسته کالاهای مجاز، کالاهای مشروط و کالاهای ممنوع تقسیم‌بندی می‌شوند. واردات کالاهای مجاز به‌موجب رعایت ضوابط، به مجوز نیازی ندارند. کالاهای مشروط برای واردشدن به کشور نیاز به اخذ مجوزهایی از وزارتخانه‌های مرتبط دارند. کالاهای ممنوع نیز جزو آن دسته از کالاها هستند که واردات آنها به‌موجب شرع اسلامی یا قوانین ممنوع هستند.

 کالاهای وارداتی‌تان را شناسایی کنید

هدف از تجارت و واردات کالاها از چین، فروش آنها در کشور و کسب سود است. هرگونه انتخاب اشتباه درمورد خرید کالاها از کشور مورد نظر باعث هدررفت هزینه و وقت خواهد شد. عدم اطلاعات کافی درمورد بازار کالاها باعث می‌شود تا کالاهایی را خریداری و وارد کشور کنید که مشتریان زیادی برای آن وجود نخواهند داشت. برای اینکه بتوانید یک کالا با منفعت اقتصادی بیشتر را وارد کنید لازم است تا ابتدا بازار هدف را مورد ارزیابی قرار دهید.

 توجه داشته باشید که کالاهای مد روز انتخاب خوبی برای واردات از کشور چین نیستند. در واقع لازم است تا کالاهای با دوامی که مشتریان آن دائمی هستند را وارد کنید. دلیل این موضوع هم این است که کالاهای مد روز طی مدت کوتاهی مشتریان خود را از دست داده و از چرخه تجارت خارج می‌شوند. 

یکی دیگر از موارد مهم برای واردات کالا از چین، توجه به قوانینی است که برای خروج کالاها از این کشور و ورود آن به کشور ما وضع شده است. درواقع طبق قوانین، واردات برخی کالا در کشور ما و همچنین صادرات برخی از آنها در چین ممنوع است. یکی از این قوانین مرتبط به حق کپی‌رایت است. در کشور چین به این قانون توجه ویژه‌ای شده و طبق آن صادرکردن کالاهایی که از برندهای معروف کپی‌برداری شده باشند ممنوع است. پس برای اینکه سرمایه‌تان از دست نرود بهتر است که از طریق شرکت بازرگانی وانیکس درمورد کالاهای معتبر مشورت بگیرید.

تأمین‌کننده را بیابید

در کشور چین تأمین‌کنندگان زیادی وجود دارد که کالاهای چینی را عرضه می‌کنند. شاید به نظر شما واردات کالاها بسیار آسان باشد، اما پس از ورود به این پروسه، متوجه خواهید شد که یافتن یک تأمین‌کننده معتبر آن‌قدرها هم راحت نیست. هرچند که شما می‌توانید با واردکننده‌های زیادی وارد معامله شوید، اما ریسک تجارت با این اقدام افزایش پیدا می‌کند. زیرا امکان بروز هرگونه سهل‌انگاری از طرف تأمین‌کنندگان و عدم ارسال به‌موقع یا ارسال ناقص کالاها وجود دارد. این موارد می‌تواند شامل نقص بسته‌بندی، مشکل کیفیت، شکل، رنگ، ابعاد، زمان حمل، خدمات پس از فروش و بسیاری دیگر از موارد باشد.

 خوشبختانه بسیاری از تأمین‌کنندگان چینی به مشتریان خود اجازه بررسی از کارخانه و کالاها را می‌دهند. این در حالی است که در بسیاری دیگر از کشورها، مشتریان اجازه بررسی فرایند تولید کالاها را ندارند. در هر صورت اگر قصد دارید یک تأمین‌کننده خوب پیدا کنید باید به صفر تا صد واردات از چین و نکات آن توجه داشته باشید. مطمئن شوید که تأمین‌کننده بارها را از طریق نزدیک‌ترین بند یا فرودگاه طبق شرایط FOB ارسال می‌کند. این می‌تواند تا حد زیادی باعث کاهش در هزینه‌های حمل‌ونقل شود.  

سیستم حمل‌ونقل را مشخص کنید

برای حمل‌ونقل کالاها چندین روش با هزینه‌ها و زمان مختلف وجود دارد. روش هوایی، زمینی، دریایی و ریلی از راه‌های ارتباطی ایران با چین است. مواردی که بر هزینه حمل کالاها از چین به ایران تأثیر می‌گذارد شامل هزینه‌های کانتینر، بسته‌بندی، جابه‌جایی ترمینال و هزینه‌های کارگزار می‌شود. برای اینکه درمورد هزینه‌های حمل‌ونقل بهتر بدانید لازم است تا همه این عوامل را در نظر داشته باشید.

 برای حمل‌ونقل کالاها همیشه در نظر داشته باشید که ممکن است کالا به‌موقع تولید نشود، کشتی طبق برنامه حرکت نکند و کالا توسط گمرک نگهداری شود. پس خود را آماده این شرایط کرده و برای آن برنامه‌ریزی کنید. حمل بارها از کارخانه به سمت بندر حداقل 1 تا 2 روز طول می‌کشد؛ بنابراین انتظار آماده‌سازی و ارسال سریع آنها از کارخانه به بندر را نداشته باشید. شما با توجه به نوع کالا و هزینه‌ای که برای آن صرف کرده‌اید باید یکی از روش‌های حمل‌ونقل را انتخاب کنید.

 ارسال کالاها از طریق مسیر هوایی با اینکه در مدت‌زمان کمی اتفاق میفتد، هزینه‌های بیشتری را به دنبال دارد که باید آنها را در نظر داشته باشید. از طریق شرکت وانیکس می‌توانید راهی سریع و مطمئن را یافته و با صرف هزینه کمتر به کالاهای خود دسترسی پیدا کنید. 

کالاهای خود را از گمرک دریافت کنید

پس از رسیدن کالاها به مرز کشور باید آنها را از گمرک ترخیص کنید. ترخیص کالاها از گمرک نیاز به ارائه مدارکی دارد که برخی شامل موارد زیر است:

  • بارنامه برای نشان‌دادن کالاها و اقلام وارداتی
  • فاکتور رسمی که دارای اطلاعاتی از جمله قیمت خرید و طبقه‌بندی تعرفه کالاهای وارداتی از طرف کشور مبدأ است.
  • لیست بسته‌بندی برای نشان‌دادن جزئیات کالاها

پس از ارائه مدارک و طی شدن مسیر مرتبط، کالاها ترخیص می‌شوند. البته در برخی از شرایط لازم است تا کالاها مدتی قرنطینه شوند. در این صورت پروسه ترخیص آنها از گمرک، زمان بیشتری را صرف خواهد کرد. هنگامی که کالای خود را دریافت کردید و از کیفیت، دستورالعمل‌ها، بسته‌بندی و برچسب‌ها مطمئن شدید، بهتر است به تأمین‌کننده یک ایمیل ارسال کنید. این ایمیل صرفاً برای اطلاع به تأمین‌کننده برای دریافت کالاها است. در صورت عدم بررسی کالا، این مورد را در پیام خود ذکر کنید و پس از بررسی آنها، تماس بگیرید.

چالش‌هایی برای واردات کالا از چین

عدم اطلاعات کافی درمورد واردات کالاها می‌تواند نتایج ناخوشایندی را برای برخی از کسب‌وکارها به وجود بیاورد. واردکنندگان باید صفر تا صد واردات از چین را بدانند زیرا این جریان پیچیده‌ای است که نیاز به تجربه و مهارت کافی دارد. برخی از مشکلات در مراحل اولیه این پروسه به وجود می‌آید.

 با انتخاب شرکت وارداتی وانیکس برای این تجارت می‌توانید درصد این اشتباهات را به صفر برسانید. این شرکت تجربه زیادی در این زمینه دارد و در صورت بروز مشکل راه‌حل‌های بهتری ارائه می‌دهد. در ادامه به برخی از این چالش‌ها اشاره می‌کنیم.

عدم محاسبه هزینه

بسیاری از افراد برای واردات کالا از چین، هزینه‌های این مسیر را به‌درستی برآورد نمی‌کنند که علت آن، عدم آگاهی درمورد جزئیات واردات است. علاوه بر هزینه خرید کالا، حمل‌ونقل آن و ترخیص از گمرک باید هزینه‌های جزئی دیگری مانند انبارداری، بررسی وسایل، بارگیری آن و بسیاری دیگر از موارد را لحاظ کرد. عدم محاسبه هزینه باعث می‌شود تا این جزئیات را در نظر نگرفته و در آخر سود تجارت تا حد زیادی کاهش‌یافته یا موجب ضرر و زیان شود.

مشکلات ارتباطی

بسیاری از مشکلات در تجارت بین‌المللی به‌دلیل عدم برنامه‌ریزی صحیح درمورد آن است. گاهی اوقات به دلیل آشنا نبودن با زبان کشور چین ممکن است سفارش‌ها به‌درستی ثبت نشود. در واقع اصطلاحات چینی که برای تجارت به کار می‌رود، اهمیت زیادی دارد. ممکن است به هنگام ثبت سفارش و عدم توجه به برخی کلمات یا واژگان سفارش به‌درستی ثبت نشود. در این مواقع بهتر است که از افراد متخصص به زبان و تجارت کمک بگیرید. 

مشکلات پس از ساخت

پس از ساخت محصولات تا زمان تحویل آنها ممکن است بیش از دو هفته طول بکشد تا کالاها به دست شما برسند. البته در بسیاری از موارد ممکن است زمان تحویل تا دو ماه به تعویق بیفتد. علت آن هم می‌تواند اشکالات در حمل‌ونقل، بارگیری و گمرک باشد. به همین دلیل لازم است تا قبل از اقدام به واردات از چندین ماه قبل برای آن برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود. با واردکردن کالا از چین توسط شرکت وانیکس می‌توان زمان تحویل کالاها را تا حد زیادی کاهش داد.

سودآورترین کالاها برای واردات از کشور چین

بسیاری از کسب‌وکارها درمورد اینکه باید چه کالایی را وارد کشور کنند سردرگم هستند. عرضه‌کنندگان کالا در چین استاندارهایی دارند که باید مطابق با آن برای واردات از چین اقدام کرد. در واقع اطلاعات از نوع کالاها برای تجارت مستلزم آشنایی صفر تا صد واردات از چین است. در ادامه لیستی از کالاهایی که واردات آنها می‌تواند سود خوبی داشته باشد را توضیح می‌دهیم. البته همان‌طور که گفته شد بسیار مهم است تا به‌درستی از قوانین و شرایط واردات اطلاعات داشته و از تجربیات دیگران در این زمینه استفاده کنید. 

  1. لوازم آرایشی 

امروزه مردم به زیبایی‌های شخصی خود بیشتر توجه می‌کنند. همین موضوع نیز باعث شده تا تقاضای آنها برای لوازم آرایشی افزایش یابد. کشور چین یکی از تولیدکنندگان لوازم آرایشی است که محصولات تولیدی خود را با قیمت مناسبی به فروش می‌رساند. به‌عنوان مثال آینه‌های دستی یکی از این وسایل است که مشتریان زیادی دارد.

  1. دکوراسیون منزل

وسایل برای دکوراسیون منزل طرفداران زیادی دارد. مبلمان و صندلی‌ها از جمله وسایلی هستند که مورد توجه قرار می‌گیرند. قیمت این اجناس در چین مناسب بوده و اگر واردات آن به‌درستی انجام شود می‌تواند سودآور باشد. البته دقت داشته باشید که کیفیت تولید این اجناس خوب بوده و دوام بالایی داشته باشند. به عبارت دیگر بهتر است که کیفیت را فدای قیمت پایین نکنید. 

  1. وسایل آشپزخانه

امروزه تمرکز مردم برای مصرف غذاهای سالم بیشتر شده است. همچنین به دنبال راه‌هایی برای کاهش زمان آشپزی در کنار ارائه کیفیت بالای آن هستند. چین کارخانه‌های تولیدی زیادی برای تولید لوازم آشپزخانه دارد که محصولات درجه یک آنها کیفیت خوبی را ارائه می‌کنند. تنوع لوازم‌خانگی افزایش قابل توجهی داشته و می‌توانید کالاهایی با قیمت مناسب و سرمایه کم را وارد کشور کنید.

  1. گوشی همراه و لوازم جانبی

چین یکی از تولیدکنندگان بزرگ گوشی‌های موبایل است. شرکت هوآوی که در این کشور واقع شده است طی چندین سال رتبه برتر فروش گوشی‌ها را از آن خود کرده بود. اکنون نیز شرکت شیائومی گوشی‌های باکیفیت را در قیمت‌های مناسب عرضه می‌کند. علاوه بر این واردات لوازم جانبی‌های موبایل که مشتریان زیادی دارد، می‌تواند سود خوبی را برای واردکنندگان داشته باشد. 

آیا واردات ماینر سودآور است؟

یکی از موضوعاتی که طی چند سال اخیر مورد توجه قرار گرفته است، بحث رمز ارزهاست. سودهایی که بسیاری افراد از طریق استخراج این رمز ارزها به دست می‌آورند باعث به وجود آمدن طرفداران زیادی برای آن شده است. ماینرها یکی از وسایلی هستند که می‌توان از طریق آن رمزارز استخراج کرد. واردات ماینر به ایران می‌تواند سودآوری خوبی داشته باشد.

برای واردات ماینر کلیک کنید.   

با توجه به هزینه‌های کم انرژی در ایران واردات این دستگاه‌ها می‌تواند عقلانی باشد. ماینرها برای فعالیت نیاز به انرژی برق بالایی دارند. با توجه به اینکه هزینه برق در سایر کشورها زیاد است، فعالیت دستگاه می‌تواند هزینه‌های زیادی را به دنبال داشته باشد. واردات ماینر به‌صورت مستقیم باعث حذف هزینه‌های تجارت خواهد شد. البته به گفته وزارت صنعت برای واردات ماینرها باید مجوزهایی اخذ کرد. 

چین یکی از تولیدکننده‌های بزرگ ماینرها است. واردکردن ماینرها از طریق شرکت بازرگانی وانیکس می‌تواند تجربه خوبی برای شما رقم بزند. این شرکت بازرگانی صفر تا صد واردات از چین را انجام داده و مشاوره‌های لازم را در اختیار تاجران قرار می‌دهد. این شرکت خدمات زیادی برای واردات از این کشور ارائه داده و با صرف کمترین هزینه اقلام وارداتی را به درب انبار شما منتقل می‌کند.