چه موقع از ویدئو مارکتینگ استفاده کنیم؟

یک تصویر تبلیغاتی می‌تواند نظر افراد زیادی را به خود جذب کند. حال تصور کنید که یک ویدئوی تبلیغاتی به چه اندازه می‌تواند تاثیرگذار باشد؟ به‌خوبی ثابت شده است که ویدئو مارکتینگ امروزه یکی از روش‌های کاربردی در دنیای بازاریابی است.

سرعت اینترنت افزایش پیدا کرده است و مشتریان بیش از پیش ویدئو می‌بینند. آن‌ها از ویدئوها برای تصمیم‌گیری دربارهٔ خرید محصول یا استفاده از خدمت کمک می‌گیرند. به همین دلیل، نمی‌توان این نوع محتوا را دیگر نادیده گرفت. از آن می‌توان برای افزایش فروش و تبدیل مخاطب به مشتری استفاده کرد.

اگر هنوز شک دارید که آیا واقعاً ارزش دارد از ویدئوها برای تبلیغ کسب‌وکار استفاده کنید، این مقاله را تا انتها بخوانید تا با اساس کار بازاریابی ویدئویی آشنا شوید و سپس ببینید چه زمانی باید از آن استفاده کنید.

ویدئو مارکتینگ چیست؟

بازاریابی ویدئویی (Video Marketing) به‌معنای استفاده از ویدئوها برای تبلیغ و اطلاع‌رسانی دربارهٔ محصول یا خدمات شما است. این بازاریابی به افزایش آگاهی از برند، برقراری ارتباط با مشتری در کانال‌های دیجیتال مثل شبکه‌های اجتماعی و در نهایت، فروش منجر می‌شود.

اساس بازاریابی ویدئویی این است که با یک استراتژی بازاریابی رو به جلو، ویدئوی درگیرکننده‌ای را در کمپین‌های بازاریابی شما ادغام می‌کند.

در این کمپین‌ها، از ویدئو برای ارائهٔ نظر و تجربهٔ مشتریان فعلی، توصیف مزایای محصول، استفاده از خدمات و محصولات، پخش زندهٔ رویدادها و ارائهٔ محتوایی سرگرم‌کننده استفاده می‌شود.

در اینجا، چند نمونه از آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

  • تبلیغات ویدئویی: ویدئویی به‌عنوان تبلیغات در وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف ظاهر می‌شوند؛
  • تبلیغات تلویزیونی: به‌عنوان تبلیغات سنتی در شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شوند؛
  • ویدئوی زنده: شامل پخش لحظه‌ای رویداد، مصاحبه یا لانچ محصول جدید است؛
  • ویدئوی توضیحی: با کمک آن‌ها، مشتری متوجه می‌شود محصول یا خدمت چه کمکی به او می‌کند و چگونه نیاز او را رفع می‌کند.

اکنون با مفهوم این بازاریابی آشنا شده‌اید. حال می‌خواهیم دلایل مهمی را که باید به سراغ این سبک از بازاریابی بروید، با شما در میان بگذاریم.

31

چرا باید از ویدئو مارکتینگ استفاده کنیم؟

زندگی امروزی افراد، آنقدر شلوغ شده است که وقت کافی برای خواندن توضیحات طولانی دربارهٔ محصول یا مقایسهٔ تخصصی آن‌ها ندارند. مشتری می‌خواهد همهٔ توضیحات را در عرض چند دقیقه ببیند؛ بنابراین، بازاریابی ویدئویی می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد. در ادامه، برخی از مهم‌ترین دلایل برای استفاده از آن را معرفی می‌کنیم:

۱. نرخ بازگشت سرمایهٔ بالا

بازاریابان نسبت به نرخ بازگشت سرمایه توسط این بازاریابی، احساس مثبتی دارند؛ زیرا همچنان در افزایش ترافیک، لید‌ها، فروش و درک مخاطبان تأثیر می‌گذارد. اگرچه تولید ویدئو کار آسانی نیست؛ اما نتیجهٔ خوبی را به‌دنبال دارد. علاوه بر این، ابزارهای ویرایش ویدئو دائماً در حال بهبود هستند و حتی با تلفن هوشمند خود هم می‌توانید ویدئوهای بسیار مناسبی بسازید.

۲. افزایش نرخ تبدیل و فروش

تبلیغات ویدئویی می‌توانند برای شما درآمد خوبی داشته باشند. افزودن یک ویدئوی معرفی محصول در وب‌سایت خود، می‌تواند باعث افزایش نرخ تبدیل شود. طبق نتایج آخرین تحقیقات منتشرشده، بیشتر کاربرانی که یک ویدئوی توضیحی دربارهٔ یک محصول را تماشا کردند، آن را خریداری کردند؛ پس بهتر است همین الان شروع به ساخت ویدئوهای محصول خود کنید!

۳. توصیف بهتر با ویدئو

ویدئو‌ها می‌توانند مفاهیم دشوار را بهتر از عکس‌های ساده به مخاطبان توضیح دهند. می‌توانید از یک انیمیشن خلاقانه برای توضیح مزایای محصول خود استفاده کنید. با نشان‌دادن نحوهٔ عملکرد محصولِ خود به کاربران، به احتمال زیاد آن‌ها درک بهتری از خدمات شما خواهند داشت و تمایل بیشتری به خرید پیدا می‌کنند.

۴. ایجاد حس اعتماد در مشتری

بیشتر کاربران مشتاق تماشای ویدئو هستند. گزینه‌های پیش روی شما در ویدئو مارکتینگ بی‌پایان است. می‌توانید ویدئویی از فضای داخلی شرکت منتشر کنید یا با اعضای شرکت مصاحبه کنید. این موارد تنها چند نمونه هستند که با تولید آن‌ها می‌توانید اعتماد مشتری را نسبت به برند خود بیشتر کنید.

 

چه موقع باید از تبلیغات ویدئویی استفاده کنیم؟

زمان‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از بازاریابی ویدئویی استفاده کنید. به‌طور کلی، اگر مایل هستید که برای مخاطبان هدفتان جلب توجه بیشتری داشته باشید، باید به سراغ این روش از بازاریابی بروید.

وقتی نوبت به تبلیغ کسب‌و‌کار شما با استفاده از تبلیغات می‌رسد، می‌توانید یک ویدئوی تبلیغاتی جالب برای رسیدن به هر هدفی تولید کنید. چند کاربرد اصلی بازاریابی ویدئویی عبارتند از:

 

 

  • آگاهی از برند: محتوای ویدئویی که به مشتریان بالقوه می‌گوید برند شما چیست و چه چیزی برای ارائه دارد، می‌تواند به شما در ایجاد آگاهی از برند کمک کند. این محتوای ویدئویی، داستان شما را بازگو می‌کند و شخصیت شما را نشان می‌دهد؛
  • نمایش محصولات: اگر هدف شما فروش محصولات است، تبلیغات ویدئویی به‌خوبی می‌توانند ویژگی‌ها و مزایای یک محصول خاص را به نمایش بگذارند؛ 
  • افزایش ترافیک: ویدئوهای شما اگر ارزشمند و مفید باشند، تعداد بک‌لینک‌ها را افزایش می‌دهند. از طرفی، گوگل رتبهٔ بهتری برای لینک‌هایی که در آن‌ها ویدیو گذاشته شده است، در نظر می‌گیرد؛
  • افزایش تعامل: مخاطبان مدت‌زمان بیشتری را در وب‌سایت‌هایی که دارای محتوای ویدئویی هستند، می‌گذارند که این مسئله به افزایش تعامل منجر می‌شود.

 

 
   

32

 

سرویس تبلیغات ویدئویی یکتانت

تبلیغات ویدئویی یکتانت، ویدئوی شما را در سایت‌های مختلف به نمایش می‌گذارد. علاوه‌ بر آن، امکانات مختلفی را در اختیارتان قرار می‌دهد. برخی از این ویژگی‌ها را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم:

  • انتخاب مخاطب درست: با تنظیمات هدفمند یکتانت، شما می‌توانید تبلیغات را تنها به مخاطبان هدف خود نشان دهید؛
  • اجرای همزمان چند تبلیغ ویدئویی: اگر تمایل دارید که چند ویدئوی گوناگون از کسب‌وکارتان را به نمایش بگذارید، می‌توانید از این گزینه استفاده کنید؛
  • امکان قیمت‌گذاری شناور: با انتخاب این ویژگی، می‌توانید ویدئوی خود را در سایت‌هایی که بیشترین بازدهی را داشته، با پرداخت هزینهٔ بیشتر نمایش دهید؛
  • انتخاب سایت‌های نمایش‌دهنده: شما می‌توانید انتخاب کنید که ویدئوی تبلیغاتی کسب‌وکارتان در چه سایت‌هایی نمایش داده شود؛
  • مشاوره رایگان: ارتباط با متخصصان می‌تواند باعث انتخاب بهترین استراتژی برای تبلیغات و بیشترین بازدهی برای شما شود.

جمع‌بندی

استفاده از ویدئوی تبلیغاتی یکی از بهترین روش‌ها برای نمایش هر آنچه که در ذهن دارید، برای مخاطبانتان است. در این مقاله، از اهمیت و کاربردهای بازاریابی ویدئویی برایتان گفتیم، اکنون نوبت شماست که این بازاریابی را به کار بگیرید. شما می‌توانید با پلتفرم یکتانت، تبلیغات ویدئویی را اجرا و مدیریت کنید و در میان مخاطبان خود شناخته شوید.