چطور با یک شرکت طراحی داخلی قرارداد ببندیم؟

شرکت طراحی داخلی ها و در کل هر معمار دکوراسیون داخلی به شیوه خود و بر اساس سبک خاص خود طراحی دکوراسیون و اجرا را انجام میدهد . طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و معماری نیازمند این است که ابتدا یک سری از مراحل را طی کند که در ادامه بررسی میکنیم .

مراحل طراحی داخلی با یک شرکت طراحی داخلی معتبر و با تجربه

شما ابتدا برای این که خانه تان طبق اصول مهندسی طراحی شود ، باید یک شرکت طراحی داخلی معتبر انتخاب کنید که شما را در این زمینه راهنمایی و مشاوره دهد . سپس آن تیم از فضا بازدید کند و اولویت های شما در طراحی داخلی منزل یا اداره تان را بررسی کند و طی جلساتی که صحبت شد و طبق سلیقه کارفرما ، سبک دکوراسیون منزل شما را مشخص کنند تا بر آن اساس طراحی انجام شود . پس از تعیین سبک طراحی دکوراسیون داخلی به ساختمان شما می روند و سپس شروع به بررسی و برداشت ابعاد و اندازه های فضا میکنند و بعد از این قسمت طراحی شروع می شود .

شرکت طراحی داخلی های معتبری از جمله هیرادانا در ایران ، کیا دیزاین و دزین در لندن و ... جهت طراحی و اجرای لوکس هستند که به راحتی فضایی لوکس و بی مانند را برای شما طراحی میکنند .      

نخست طراحی ها به صورت دو بعدی است . یعنی مکان و اندازه مبلمان تعیین می شود . سپس با کارفرما صحبت می کنند تا اگر قسمتی نیاز به اصلاح داشت اصلاحیات اولیه انجام می شود و بعد از آن طراحی های سه بعدی را شروع می کنند . در این مرحله نیز یک سری دیگر از ایرادات را پیدا کرده و اصلاحیه انجام می دهند .

در مرحله بعدی و بعد از تایید طراحی های سه بعدی ، نقشه های فاز دو یا اجرایی آماده خواهد شد .

پس از طراحی دو بعدی و سه بعدی حالا زمان آن رسیده تا هزینه ها را براورد کنند تا شروع به کار اجرا کنند .

تا به اینجا شرح مختصری از روند کلی اجرای کار را گفته شد . اکنون جزئیات را بررسی کنیم .

در قدم اول به دنبال یک تیم حرفه ای باشید تا کارتان بدون عیب و تفص ، بر اساس استاندارد و همچنین با مهارت انجام دهند . مهم نیست که شما این تیم را از کجا پیدا می کنید . چه از طریق اینترنت باشد چه از طریق دوست و فامیل ، شما باید سوابق و نمونه پروژه ها را مورد بررسی قرار دهید . رضایت افرادی که قبلا مشتری و کارفرمای آن شرکت بوده اند را در سایت یا در پیج اینستاگرام آن ها بخوانید و سپس به دیدار آن ها رفته و پس از گفت و گو ، با بستن یک قرارداد خیال تان را از انجام مرحله به مرحله اجرای دکوراسیون داخلی راحت کنید .

2

نکات ضروری در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی

همان طور که در ابتدا صحبت گفتیم پس از قرارداد بستن تیم معماری از منزل شما بازدید می کند ، سپس طی جلساتی که با شما برگزار می کنند خواستار این هستند که نیاز های شما رو در یابند و بر همان اساس شما را راهنمایی کنند . پس شما هم به صورت شفاف خواسته های خودتان را بیان کنید . گاهی اوقات یک بازسازی کوچک نیاز شما و خانه تان را بر طرف می کند . پس در قدم اول نیاز ها  ، خواسته ها و سلایقتان را با معمار در میان بگذارید .

از این مرحله به بعد کار طراحی اغاز می شود . طراح می تواند برای هر فضا ده ها طرح بزند ولی منطقی ترین راه این است شما سبک مورد علاقه تان را به طراح بگویید تا سریع تر کار طراحی شما به پایان برسد . اگر هم هنوز سبک مورد علاقه تان را پیدا نکرده اید حتما از طراحان مشاوره بگیرید . با مشورت کردن با طراحان راحت تر می توانید انتخاب کنید که ایا دنبال یک طراحی مدرن و شیک هستید یا به دنبال تجملات و سبک کلاسیک هستید و یا سبک های خاصی مثل مینیمال یا روستیک و ... . در نتیجه در این مرحله شما باید در مورد سبک مورد علاقه تان صحبت کنید تا کار راحت تر و سریع تر و بر اساس میل و سلیقه شما طراحی شود .

پس از پیدا کردن سبک مورد نظر شما معماران به ساختمان می ایند و فضا ها را مورد بررسی قرار می دهند و انعاد و اندازه ها را یادداشت می کنند . اگر جایی نیاز به بازسازی داشته باشد یا با تغییرات جزئی رفع شود را با دقت بررسی می کنند و طبق اطلاعاتی که یافته اند طرح مناسب را انتخاب می کنند .

ویژگی های طراح حرفه ای در طراحی داخلی

به یاد داشته باشید طراح خوب کسی است که از میان صحبت های شما خواسته های شما را دریافته ، آن ها را لیست می کند و اولویت های شما را در سطر اول قرار می دهد تا طراحی بر اساس خواسته شما باشد و در صورت وجود مشکلات در طراحی ادیتی بی هزینه مجدد برای شما انجام دهد . همچنین یک طراح خوب مانند طراحان شرکت هیرادانا در مرحله پلان های دو بعدی چندین پلان ارائه میکنند تا کارفرما به راحتی و با چندین حق انتخاب تصمیم گیری کند .

روند اصولی طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و معماری

در طراحی دکوراسیون داخلی بهتر است ابتدا تغییرات پلان را به صورت دو بعدی ،  به صورت دستی یا نرم افزاری ، به کار فرما نشان داد تا کارفرما بهتر و راحت تر تغییرات را درک کند و اگر جایی نیاز به تغییر بود ، طراح تغییرات لازم را در ان انجام دهد .

طراحی سه بعدی بهترین نوع ارائه کار به کارفرما است تا منزل یا اداره یا ویلای خودش را به صورت سه بعدی ببیند و یک دید کامل و سه بعدی از طراحی دکوراسیون ارائه دهید . در طراحی سه بعدی نوع سبک و متریال کاملا مشخص است و کار فرما به راحتی متوجه تغییرات فضای خود می شود . در این مرحله شما می توانید راحت تر هزینه را بر اورد کنید و با کارفرما در رابطه با هزینه ها صحبت کنید تا در صورت نیاز تغییرات جدید را اعمال کنید تا هزینه ها طبق خواسته کار فرما کمتر شود . البته به یاد داشته باشید همیشه اولین سوال کار فرما این است که هزینه ها چقدر می شود شما به عنوان بک معمار یک هزینه را به صورت تقریبی بیان می کنید . اما به علت نوسان بازار و بالا پایین شدن قیمت ها ممکن است که هزینه ها بالا یا پایین برود . یک تیم حرفه ای را همیشه هزینه ها را ابتدا به کار فرما می گوید و در صورت لزوم بر همان قیمت پیشنهادی کار فرما طراحی را انجام می دهد .

پس از تایید طرح توسط کار فرما و توافق بر سر هزینه مرحله اخر کار که اجرا می باشد می رسیم . مجری طرح با داشتن اطلاعات کافی و با زمان بندی شروع به خرید متریال می کند تا سر موقع کار را تحویل کار فرما دهد . به یاد داشته باشید حین اجرا کار ممکن است با مسائل و مشکلاتی رو به رو شوید و کار با کمی تاخیر اماده بهره برداری شود ،  بهتر است در قرار داد نوشتن حتما این موارد را به دقت بررسی کنید تا مشکلی پیش نیاید .

در حین اجرا بر اساس پلان اولیه و پلان طراحی شده یک سری از دیوار ها و فضا ها تخریب می شوند . به یاد داشته باشید که نخاله ها را حتما جمع اوری کنید تا در محلی تمیز کار را شروع به اجرا کنید . حتما در حین بازسازی به لوله های سرویس بهداشتی و آشپر خانه توجه کنید . اگر پوسیده باشند تعویض صورت گیرد تا بعد ها دچار درد سر نشود . حتما سیستم های سرمایشی و گرمایشی را بررسی کنید . در صورت لزوم باید تعمیر شوند . قطعا کابینت های جدید در فضای اشپز خانه نصب می شوند و کاشی های جدید و سرامیک های جدید برای دیوار و کف اعمال می شود . کف پوش در انواع لمینت ، پارکت ، سرامیک و یا موکت اجرا می شود . حتما حواستان باشد پنجره های دو جداره به درستی نصب شوند . دیوار ها را رنگ امیزی کنید یا کاغذ دیواری نصب کنید و یا از طرح های جدید و ترند پتینه کاری استفاده کنید . شیرالات سرویس بهداشتی و اشپزخانه حتما تعویض و به درستی نصب شوند .

3

کلام اخر

اگر طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی بر اساس اصول و استاندارد طراحی و اجرا شود ، مشکلات کمتری به همراه دارد و از درد سر های کار کم می کند . طراح در طراحی دکوراسیون داخلی باید علاوه بر زیبایی به کار بری بودن فضا ها توجه کند و طراحی اصولی و منطقی انجام دهد .

اگر قصد تغییر و بازسازی و یا اجرای طراحی دکوراسیون لوکس را دارید ، حتما باید یک دفتر معماری معتبر پیدا کنید و کار را به دست متخصص بسپارید .

گروه معماری هیرادانا از شرکت طراحی داخلی های معتبر در زمینه طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی میباشد . اگر قصد طراحی داخلی و اجرا دارید حتما با مراجعه به سایت این شرکت به آدرس www.hiradana.com مراجعه کرده و جهت براورد قیمت و ارتباطات اولیه با شماره 09125754921 مستقیم با مدیر عامل هیرادانا جناب میرمرتضی موسوی در ارتباط باشید .