قیمت تجهیزات استخر خانگی چقدر است + لیست تجهیزات

همان‌ طور که مطلع هستید همه ما به داشتن استخر خانگی علاقه ‌مند هستیم؛ به ‌طوری‌ که در تصورات خود تلاش می ‌کنیم برای کسب نهایت لذت به ساخت آن اقدام کنیم. درست است که داشتن استخر خانگی ایده هیجان ‌انگیزی به ‌نظر می‌ رسد اما باید دقت کنید برای طراحی و ساخت آن، استفاده از تجهیزات مناسب را در اولویت قرار دهید. به بیان ساده ‌تر می ‌توان گفت استخر خانگی زمانی در بهترین شکل ممکن ساخته می‌ شود که علاوه ‌بر به کارگیری نقشه زیبا، از تجهیزات مناسب نیز استفاده شود. لازم به ذکر است با ساخت استخر خانگی این احتمال وجود دارد که ارزش ملک شما تا حد قابل ‌توجهی افزایش یابد؛ به طوری که علاوه بر داشتن مکانی مناسب برای استراحت و سرگرمی، می ‌توانید ارزش ملک خود را چند برابر کنید.

 

اهمیت خریداری تجهیزات استخر خانگی:

به طور کلی برای ساخت استخر خانگی انتخاب تجهیزات مناسب گزینه مهمی در نظر گرفته می ‌شود؛ زیرا تجهیزات استخر بسیار مختلف بوده و از تنوع زیادی برخوردار می ‌باشند؛ به‌ طوری‌ که در صورت عدم شناخت تجهیزات مناسب این احتمال وجود دارد ساخت پروژه با مشکل مواجه شود. به بیان ساده ‌تر می ‌توان گفت تجهیزات استخر این امکان را فراهم می ‌کنند تا شناگران در شرایطی کاملاً ایده ‌آل و مناسب شنا کنند.

لازم به ذکر است تجهیزات استخر با در نظر گرفتن ابعاد استخر خریداری شده و عموماً به دو دسته جانبی و اصلی تقسیم ‌بندی می ‌شوند. در نظر داشته باشید لوازم اصلی تجهیزاتی شناخته می‌ شوند که وجود آن‌ ها برای ساخت استخر ضروری می ‌باشد؛ این در حالی است که لوازم جانبی با در نظر گرفتن نوع سلیقه شخصی خریداری می شوند. به طور کلی تجهیزات استخرهای خانگی در فراهم کردن شرایط ایده‌آل برای شناگران نقش مؤثری ایفا می‌ کنند؛ به‌ همین دلیل به شما توصیه می‌ کنیم با خرید باکیفیت ‌ترین لوازم، سلامتی خود را تضمین کنید.

انواع تجهیزات استخر خانگی:

11

همان‌ طور که قبلاً ذکر کردیم تجهیزات استخر خانگی از انواع مختلفی برخوردار می ‌باشند که برخی از آن‌ ها عبارتند از:

  1. فیلتر شنی استخر
  2. پمپ آب
  3. فیلتر کارتریج
  4. مبدل حرارتی
  5. سختی گیر آب استخر خانگی
  6. پمپ تزریق کلر و دستگاه ازن زن
  7. برس به‌ منظور نظافت دیوارها و پاکیزگی کف استخر

 دسته بندی کلی تجهیزات استخر خانگی:

همان ‌طور که قبلاً ذکر کردیم انتخاب تجهیزات مناسب در ساخت استخر موضوع بسیار مهمی در نظر گرفته می ‌شود؛ زیرا هر چقدر تجهیزات استخر پیشرفته‌ تر باشد، شرایط مناسب ‌تری برای شناگران فراهم می ‌شود. با توجه به توضیحات ذکر شده می ‌توان نتیجه گرفت برای انتخاب تجهیزات مناسب حتما باید به ‌طور کامل با ویژگی ‌های این لوازم آشنا شوید؛ به‌ همین دلیل در این قسمت از مقاله قصد داریم دسته ‌بندی کلی تجهیزات استخر خانگی را به شما معرفی نماییم.

تجهیزات تصفیه استخر خانگی:

به طور کلی تجهیزات تصفیه استخر، پمپ آب و فیلتر شنی را در برمی ‌گیرد که توضیح هر یک از آن ‌ها به شرح زیر می ‌باشد

1.پمپ استخر:

پمپ استخر به‌ عنوان قلب دستگاه تصفیه آب شناخته می‌ شود؛ زیرا در مرحله اول به کشیدن آب استخر اقدام کرده و در مرحله دوم آب تصفیه‌ شده را از فیلتر و تجهیزات ضد عفونی عبور می دهد؛ به طوری که در نهایت آب تصفیه شده را بار دیگر به استخر باز می‌گرداند. با توجه به توضیحات ذکر شده می ‌توان نتیجه گرفت عملکرد دستگاه تصفیه استخر به عملکرد پمپ بستگی دارد؛ بنابراین برای خرید پمپ استخر حتما به میزان انرژی مصرفی و توان آن توجه نمایید.

لازم به ذکر است از ویژگی ‌های اصلی پمپ استخر می‌ توان به قابلیت کارکرد دائمی و طول عمر مناسب اشاره کرد. همچنین هر یک از پمپ‌ های تصفیه از یک فیلتر پیشین PRE برخوردار می‌ باشند که در اصطلاح عامیانه به عنوان استرینر یا موگیر شناخته می ‌شوند. در اصل این فیلتر به خود پمپ تصفیه اتصال یافته و به‌ عنوان جزئی از قطعات پمپ در نظر گرفته می‌ شود. همچنین این از بروز مشکلات پیوسته جلوگیری کرده و احتمال خرابی پروانه پمپ را کاهش می ‌دهد؛ به ‌همین دلیل به شما توصیه می ‌کنیم برای خرید پمپ استخر باکیفیت حتما به سایت سولار مکانیکال مراجعه نمایید؛ زیرا این فروشگاه باکیفیت‌ ترین دستگاه تصفیه آب را در اختیار مشتری قرار می ‌دهد.

2.فیلتر شنی استخر:

فیلتر شنی استخر که به‌ عنوان فیلتر تحت فشار نیز شناخته می‌ شود، جزو تجهیزات متداول استخر خانگی به شمار می ‌آید. در اصل این فیلتر وظیفه تصفیه و خالص ‌سازی آب را برعهده داشته و با انجام یک سری مراحل به جداسازی ذرات کوچک ماسه و شن موجود در آب اقدام می ‌نماید؛ بنابراین عمل تصفیه آب را به بهترین شکل ممکن انجام می‌ دهد. لازم به ذکر است این فیلتر در جداسازی و خالص کردن هیدروکربن‌ ها، رسوبات و فلزات موجود در آب نقش مؤثری ایفا می ‌نماید. همچنین این دستگاه در دسته ‌بندی‌ های مختلفی در اختیار مشتری قرار می‌ گیرد که عبارتند از:

  1. فیلتر شنی استخر کند
  2. فیلتر شنی استخر تند
  3. فیلتر شنی استخر نرخ بالا

تجهیزات موتورخانه استخر خانگی:

12

تجهیزات موتورخانه مهم‌ ترین لوازم مورد نیاز برای هر استخر را در برمی گیرد؛ به طوری که بدون این تجهیزات استفاده از استخر غیرممکن می ‌شود.

  1. اسکیمراین دستگاه در کنار سایر تجهیزات وظیفه جدا کردن اجسام و کثیفی‌ های موجود در آب را بر عهده دارد؛ به‌ طوری ‌که در تمیز ماندن استخر نقش مؤثری ایفا کرده و از رشد جلبک در آب جلوگیری می ‌نماید.
  2. مبدل حرارتی و مشعلدر اصل مشعل به ایجاد گرمای مورد نیاز برای گرم کردن آب در دیگ اقدام می نماید؛ به طوری که آب موجود در دیگ به کمک مبدل حرارتی به استخر وارد شده و به فرآیند گرمایش آب استخر کمک می کند.

لازم به ذکر است مولد بخار، جک پمپ جکوزی و فیلتر تصفیه از دیگر تجهیزات موتورخانه استخر خانگی شناخته می‌ شوند.

تجهیزات گرمایشی استخر خانگی:

در برخی از موارد به دلیل عدم وجود موتورخانه گرمایش مرکزی، امکان استفاده از مبدل حرارتی برقرار نمی ‌باشد؛ به ‌همین دلیل پکیج گرمایشی استخر به‌ عنوان یک موتورخانه گرمایشی عمل می ‌نماید که در اصل تجهیزات لازم برای گرمایش استخر خانگی را دربر می‌گیرد. به بیان ساده ‌تر می‌ توان گفت این تجهیزات علاوه ‌بر گرم کردن آب استخر، به گرم کردن قسمت‌ های مختلف استخر همچون سونا، رختکن و... نیز اقدام می کنند.

1.هیتر استخر گازی:

هیتر استخر گازی که به‌ عنوان تجهیزات گرمایشی شناخته می ‌شود، نسبتاً گران‌ قیمت بوده و وظیفه سوزاندن گاز طبیعی یا پروپان را در محفظه احتراق بر عهده دارد. در اصل این دستگاه برای کارکرد به نور خورشید یا درجه حرارت هوا نیاز ندارد؛ بنابراین آب استخر را به‌ سرعت گرم می ‌نماید.

2.هیتر استخر برقی:

اساس کار این دستگاه استفاده از جریان الکتریکی برای گرم کردن آب استخر می ‌باشد؛ به طوری که با گرم کردن المنت‌ های حرارتی داخلی توسط انرژی الکتریکی، به گرم کردن آب استخر اقدام می کند.

 قیمت تجهیزات استخر خانگی:

به طور کلی تجهیزات استخر خانگی عموماً بر اساس ظرفیت و ابعاد تولید می ‌شوند؛ بنابراین به شما توصیه می‌ کنیم در خرید این تجهیزات حتما به ابعاد استخر توجه کنید. همان ‌طور که قبلاً ذکر کردیم تجهیزات استخر خانگی به دو دسته لوازم اصلی و لوازم جانبی تقسیم‌ بندی می ‌شوند؛ بنابراین خرید لوازم جانبی ضروری نمی‌ باشد اما به شما پیشنهاد می‌ دهیم برای افزایش آرامش و زیبایی استخر، خرید تجهیزات جانبی را در اولویت قرار دهید.

لازم به ذکر است قیمت تجهیزات استخر خانگی به عوامل زیر بستگی دارد:

  1. سر باز یا سرپوشیده بودن استخر
  2. چگونگی کیفیت تجهیزات
  3. نوع برند تولید کننده
  4. جانبی یا اصلی بودن تجهیزات
  5. ظرفیت تجهیزات

معرفی فروشگاه سولار مکانیکال:

در نظر داشته باشید عملکرد مناسب استخر خانگی به تجهیزات با کیفیت وابسته می‌ باشد؛ بنابراین به شما پیشنهاد می ‌دهیم برای داشتن یک استخر ایده‌آل حتما استفاده از تجهیزات باکیفیت را در اولویت خود قرار دهید. با توجه به توضیحات ذکر شده به شما توصیه می ‌کنیم برای خرید پمپ تصفیه و تجهیزات استخر خانگی به سایت اینترنتی سولار مکانیکال مراجعه کنید؛ زیرا تمامی محصولات این فروشگاه در مناسب ‌ترین قیمت ممکن عرضه می‌ شوند. همچنین کارشناسان این مجموعه تمامی شرایط نگهداری تجهیزات را به‌ طور کامل به مشتریان توضیح می ‌دهند؛ بنابراین با رعایت شرایط نگهداری عمر تجهیزات تا حد قابل‌ توجهی افزایش می ‌یابد.