بهترین دعا برای انگشتر عقیق مردانه و زنانه?[7 دعا برای حکاکی]

یکی از انگشترهای مورد علاقه‌ی ما مسلمانان مخصوصا برای افراد مسن مانند پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، انگشترهای عقیق هستند. آن‌ها دعا برای انگشتر عقیق را لازمه‌ی افزایش برکات زندگی دنیوی و اخروی می‌دانند و اعتقاد خاصی به خواص آندارند. از این رو به شرح بهترین دعاها و اذکار در این زمینه می‌پردازیم.

بهترین دعا برای انگشتر عقیق چیست؟

افراد زیادی از انواع انگشتر نقره‌ی ساخته شده از سنگ‌های طبیعی و ارزشمند مانند فیروزه، عقیق، زمرد و... خریداری می‌کنند. معمولا افراد مسن‌تر طرفدار این انگشترها هستند که به دلیل ثواب و خواصی که دارند به آن‌ها علاقه‌مند هستند. انگشترهای عقیق نیز از محبوب‌ترین انگشترها دردسته‌ی انگشترهای نقره می‌باشند که دارای خواص و ثواب ارزشمندی هستند. ما مسلمانان به برخی از دعاها در دوری ازبلا‌ها و محافظت همیشه اعتقاد داشته‌ایم. حتی گذشتگان نیز از انگشترهای حکاکی شده با دعاها و اذکار الهی بهره‌مند بوده‌اند. برخی از دعاهای موجود در کتاب‌هایی مانند مفاتیح ‌الجنان دارای ثواب فوق‌العاده‌ای هستند و تاثیر زیادی در زندگی ما دارند. شرف‌الشمس یکی ازبهترین دعاهایی است که بر نگین عقیق حکاکی می‌شود. معصومین و امامان ما توصیه مهمی درباره‌ی دعا با انگشتر عقیق مخصوصا دعای شرف‌الشمس داشته‌اند. نام معروف‌ترین دعاهایی که می‌توان روی انگشتر عقیق نوشت عبارت‌اند از:

دعا‌ی شرف‌الشمس

شاید به گوش شما هم خورده باشد که انگشتر شرف‌الشمس ثواب زیادی دارد و همراه داشتن آن فواید زیادی را شامل حال صاحبش می‌کند. باید بدانید که شرف‌الشمس سنگ نیست بلکه دعایی است که روی سنگ نوشته می‌شود. معمولا سنگ مورد استفاده برای حکاکی این دعا سنگ‌های عقیق به خصوص عقیق زرد است.

بهترین دعا برای انگشتر عقیق مردانه و زنانه?[7 دعا برای حکاکی]

 درواقع نوشتن دعا روی انگشتر عقیق از گذشته تا به امروز توصیه شده و به اهمیت آن تاکید زیادی شده است. دعای شرف‌الشمس یکی از دعاهای معروف است که یا روی کاغذ نوشته و یا حکاکی می‌شود. گفته می‌شود که نوع حکاکی آن روی انگشتر عقیق زرد روش مناسب‌تری است. از خواص این انگشتر می‌توان به رفع بلا، دفع فقر، دفع چشم‌زخم و حاجت‌روایی اشاره کرد. نوشتن این دعا و حکاکی آن باید توسط فردی دانا در اصول آن و همچنین در روز19 فروردین حکاکی شود. متن دعای شرف‌الشمس به شرح زیر است، البته این دعا به صورت رمز روی عقیق زرد تراشیده می‌شود:

اَللّهُم اِنّی اَسئَلُکَ بِالهاءِ مِنْ اِسمِکَ الْاَعظَم و بالثَلآثِ العِصّیِ و بالالَفِ المُقَّوِم و بِالمِیمِ الطَمیس الاَبتَر و بالسِّلمِ و بالاَربَعَه الَتِی ه‍ِی کالکَفِ بِلا مُعصَم و بِالهاءِ المَشقُوقَه و بالواوِ المُعظَّم صوره اِسمکَ الشَّریفِ الاَعظَم اَن تُصَلِیَ علی سَیِّدِنا مُحمَّدِ وَ آلِهِ بعدد حروف ماجری بِالقلم و اَن تَقضِی حاجَتِی.

دعا نادعلی

دعا نادعلی یکی‌ دیگر از دعاهای معروف در مفاتیح است که فضیلت‌های زیادی دارد. این دعا روی انگشتر عقیق نیز حکاکی می‌شود و خواص زیادی را برای فرد به همراه می‌آورد.

متن این دعا به صورت زیر است:

«بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ نَادِ عَلِیًّا مَظْهَرَالْعَجائِبِ تَجِدْهُ عَوْنًا لَکَ فِی النَّوائِبِ کُلَّ هَمٍّ وَ غَمٍّ سَیَنْجَلِی بِعَظَمَتِکَ یا اَللهُ بِنُبُوَّتِکَ یا مُحَمَّدُ بِوِلایَتِکَ یا عَلِیُّ یا عَلِیُّ یا عَلِیُّ»

فضیلت‌ها و ثواب این دعا بر انسان بی‌شمار است؛ این دعا در حاجت‌روایی تاثیر زیادی دارد. همچنین کسانی که صاحب فرزند نمی‌شوند اگر این دعا را به نیت فرزندآوری بخوانند بسیار کمک‌کننده خواهد بود. اگر کسی 9 مرتبه دعای نادعلی را بخواند از مال دنیا بی‌نیاز خواهد شد. فضیلت‌های این دعا در خرید انگشتر عقیق مردانه و زنانه اصل با قیمت ارزان و تضمینی از این صفحه تاثیر خوبی داشته است.

حرز امام جواد (ع)

حکاکی این دعا نیز از دیگر گزینه‌های محبوب است که برای دعای انگشتر عقیق از آن بهره گرفته می‌شود. در واقع یکی از بهترین روش‌های به همراه داشتن حرز امام جواد (ع) از طریق حکاکی روی انگشتر عقیق است که همیشه همراه انسان خواهد بود و او را از بلایا در امان نگه ‌می‌دارد.  متن این دعا برای انگشتر عقیق در دو صورت کبیر و صغیر وجود دارد که به صورت رمز یا آیه حکاکی می‌شود.

بهترین دعا برای انگشتر عقیق مردانه و زنانه?[7 دعا برای حکاکی]

خواص این دعا در موارد زیربیان شده است:

  • محافظت از آبرو
  • محافظت در برابر چشم‌زخم
  • دوری از کینه و دشمنی
  • در امان بودن ازسحر و جادو
  • گشایش در کارها
  • حاجت‌روایی
  • دفع هر نوع بیماری
  • افزایش رزق‌و‌روزی
  • دفع ترس و وحشت
  • آسان شدن سختی‌ها
  • دفع وسوسه‌های شیطانی

 

ذکر انگشتر عقیق

اذکار و دعا برای انگشتر عقیق فراوان است که فضیلت‌ها و خواص مربوط به خود را دارا هستند. اما چند ذکر و آیه‌ی مهم که می‌توانیم از آن‌ها برای حکاکی روی انگشتر عقیق استفاده کنیم در موارد زیر دسته‌بندی می‌شوند. البته این به خوود شما بستگی دارد که از کدام دعا یا ذکر برای انگشتر عقیق خود استفاده کنید. اذکار و آیات نام برده شده در خرید انگشتر عقیق قرمز اصل مردانه و زنانه شیک و ارزان با ضمانت کالا در این صفحه آمار بالایی را به خود اختصاص داده است.

ذکر یاعلی (ع)

حضرت علی (ع) از بندگان محبوب خداوند بوده‌اند؛ در داستانی که ازحضرت محمد (ص) نقل شده که در معراج فردی شبیه به حضرت علی را ملاقات می‌کند، خداوند فرموده‌اند که فرشته‌ای به ظاهر حضرت علی خلق شد که او را عبادت کند. به همین جهت مقام این امام بزرگوار نزد شیعیان بسیار بالا است. حکاکی نام حضرت علی (ع) بر انگشتر نقره عقیق فضایل و موحبت زیادی را به همراه دارد. در روایاتی از دعا برای انگشتر عقیق  آمده است که:

امام باقر (ع) می‌فرمایند: «ثواب 3600 هزار ختم قرآن برای کسی که ذکر یاعلی را بگوید قرار داده شده است.»

امام صادق (ع) نیز فرمودند: «هر کس ذکر یاعلی را بر لب داشته باشد، خداوند ثواب ختم قرآن را بر او عطا خواهد کرد.»

حکاکی ذکر یاعلی بر انگشتر عقیق باعث بهره‌مندی مسلمان ازفضایل و ثواب بی‌شمار آن خواهد شد. همچنین به همراه داشتن این انگشتر باعث می‌شود که هرگز ذکر یاعلی را از یاد نبرید و دائما تکرار کنید.

ذکر صلوات

همه‌ی ما به ثواب بی‌نهایت و بی‌شمار صلوات بر زندگی دنیوی و اخروی خود آگاه هستیم. درواقع حکاکی این ذکر برای انگشتر عقیق از خواص ارزشمند و زیادی برخوردار خواهد بود. برخی از برکات این ذکر سحرآمیز بر زندگی انسان به صورت زیر بیان می شود:

  • دعا را مورد اجابت درگاه الهی قرار می‌دهد.
  • شفاعتگر ما در قبر و قیامت خواهد بود.
  • باعث آمرزیده شدن گناهان می‌شود.
  • این دعا برای انگشتر عقیق اثر زیادی در دفع بدی‌ها و جذب خوبی‌ها دارد.
  • محافظی در برابر آتش سوزان جهنم است.
  • از بین برنده‌ی فقر از زندگی انسان است.
  • باعث نزدیکی انسان به خداوند می‌شود.

حضرت محمد (ص) می‌فرمایند: « «هر کس، هر روز از شوق و محبت بر من سه مرتبه صلوات فرستد، خداوند گناهان او را در همان روز یا همان شب می‌آمرزد.»

ذکر یونسیه

ذکر یونسیه از دیگر اذکار معروف در حکاکی دعا برای انگشتر عقیق است. این ذکر همراه با عقیق خواص و برکات زیادی را برای صاحبش به همراه خواهد داشت. ذکر یونسیه به داستان حضرت یونس باز‌می‌گردد. زمانی که حضرت یونس از خداوند عصبانی می‌شود و دل به دریا میزند و ماهی غول‌پیکری او را می‌بلعد. نقل شده است که او به واسطه‌ی توبه‌ای که کرد خداوند او را نجات داد. او در توبه‌ی خود این ذکر را با خود تکرار می‌کرد که به ذکر یونسیه معروف است: «لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین»

حکاکی این دعا برای انگشتر عقیق شامل برکات و ثواب زیادی می‌شود که به شرح زیر است:

  • گشایش کارها و مشکلات
  • درمان نازایی
  • شفای بیماران
  • آمرزش گناهان

 

حکاکی دعا برای انگشتر عقیق در سایت سیلور110

یکی از اقداماتی که در ساخت انگشتر نقره‌ی عقیق انجام می‌شود حکاکی انواع اذکار، دعا برای انگشتر عقیق و آیات الهی است. این کار باید توسط تیمی متبحر در این زمینه انجام شود، زیرا که ظرافت و زیبایی در این کار بسیار اهمیت دارد. تیم متخصص و بزرگ فروشگاه اینترنتی نقره جات سیلور110 در تولید انواع انگشتر عقیق بسیار آموزش‌دیده و کاربلد هستند؛ با دقت و ظرافت وظیفه‌ی خود را در تولید انواع زیورآلات نقره به خصوص انگشتر نقره به نحو شایسته انجام می‌دهند. علاوه‌ بر این کارشناسان و متخصصان این تیم در زمینه‌ی مشاوره به مخاطبان اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار می‌دهند. تمامی محصولات این سایت با قیمت ارزان و تخفیفات ویژه و همچنین ضمانت کالا به مشتریان عزیز عرضه می‌شود. جهت اطلاع از خدمات این مجموعه می‌توانید به Silver110.ir مراجعه کنید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله شما را با بهترین دعاها و اذکار که ثواب زیادی در حکاکی روی انگشتر عقیق دارند آشنا کردیم. دعای شرف‌الشمس، نادعلی و ذکر صلوات از بهترین و ارزشمندترین عبارات برای حکاکی به شمار می‌روند. اگر قصد سفارش انگشتر عقیق با ذکر دلخواه خود را دارید می‌توانید به فروشگاه اینترنتی نقره‌جات silver110.ir مراجعه فرمایید.