راهنمای خرید ساعت هوشمند سامسونگ

در سال های اخیر ساعت های هوشمند به یکی از کاربردی ترین و محبوب ترین گجت ها بین کاربران تبدیل شده اند. اگر شما هم قصد خرید ساعت هوشمند سامسونگ را دارید اما نمیدانید کدام مدل مناسب شما است و در خرید اسمارت واچ سامسونگ به چه نکاتی باید توجه کنید، در این راهنمای خرید ساعت هوشمند سامسونگ همراه ما باشید.

به دنبال یک ساعت هوشمند مقرون به صرفه و ارزان هستید؟ قصد خرید یک ساعت هوشمند سامسونگ با قابلیت مکالمه را دارید؟ می خواهید بهترین ساعت هوشمند سامسونگ در سال 2022 را خریداری کنید؟ در این راهنمای خرید ساعت هوشمند سامسونگ به همه سوالات شما پاسخ داده ایم.

چرا ساعت هوشمند سامسونگ بخریم؟

با وجودی که خرید ساعت هوشمند کاری ضروری و حیاتی نیست اما داشتن اسمارت واچ مزایای منحصر به فردی دارد که نباید از آن ها غافل شویم. بعضی افراد به خصوص در گذشته خرید ساعت هوشمند را معادل دور ریختن پول می دانستند. شاید یکی از اصلی ترین علت های این اعتقاد، عدم آگاهی از کارایی ساعت هوشمند و مزایای آن باشد.

این روز ها با افزایش آگاهی افراد از مزایای ساعت هوشمند و همچنین پررنگ تر شدن هر چه بیشتر نقش گوشی های هوشمند در جامعه، افراد بیشتری اسمارت واچ میخرند.

برند سامسونگ یکی از قدیمی ترین و بهترین تولید کنندگان ساعت هوشمند است و موفق شده اعتماد خریداران ساعت هوشمند را در سراسر جهان جلب کند. ساعت هوشمند سامسونگ واچ 4  جدیدترین اسمارت واچ سامسونگ، در اکثر رتبه بندی ها به عنوان بهترین اسمارت واچ سال 2022 شناخته می شود.

انواع اسمارت واچ سامسونگ

سامسونگ یکی از قدیمی ترین تولیدکنندگان ساعت هوشمند است. اولین ساعت هوشمند سامسونگ به نام Samsung Galaxy Gear در سال 2013 وارد بازار شد. این اسمارت واچ حتی با استاندارد های امروزی هم ساعت شگفت آوری به حساب می آید.

در حال حاضر ساعت های هوشمند سامسونگ یا همان گلکسی واچ ها در مدل های متنوعی در بازار موجود هستند. سامسونگ ابتدا ساعت های هوشمند خود را تحت عنوان Samsung Gear تولید کرد اما بعد ها برای این که این ساعت های هوشمند را با گوشی های هوشمند خود یکپارچه سازی کند، از نام گلکسی واچ برای آن ها استفاده کرد.

در حقیقت گلکسی واچ ها نسل جدید همان ساعت های هوشمند Gear هستند.  اولین ساعت هوشمند سامسونگ در سری گلکسی واچ در سال 2018 به بازار عرضه شد.

نکات مهم در خرید ساعت هوشمند سامسونگ

یکی از مهم ترین نکاتی که در راهنمای خرید ساعت هوشمند سامسونگ باید به آن اشاره شود، نکات مهمی است که هنگام خرید ساعت هوشمند باید به آن ها توجه داشته باشید. شاید بعضی افراد تصور کنند که گران ترین یا معروف ترین مدل ساعت هوشمند بهترین انتخاب برای آن ها است، اما اینطور نیست. انتخاب ساعت هوشمند باید با نیاز ها و بودجه شما متناسب باشد. در ادامه به نکات مهم در خرید ساعت هوشمند سامسونگ می پردازیم.

1. قیمت ساعت هوشمند سامسونگ

یکی از مهم ترین مواردی که باید در راهنمای خرید ساعت هوشمند سامسونگ گنجاده شود، قیمت ساعت هوشمند سامسونگ است. زمانی که قصد خرید یک محصول جدید را داریم، اولین چیزی که به آن توجه می کنیم بودجه ای است که می توانیم به خرید آن اختصاص دهیم. ساعت های هوشمند با قیمت های متنوع در بازار موجود هستند، اما خریداران ساعت هوشمند باید مشخص کنند که حداقل و حداکثر بودجه ای که می توانند به خرید ساعت هوشمند اختصاس دهند چقدر است.

اسمارت واچ های سامسونگ در دسته ساعت های هوشمند نسبتا گران قیمت قرار می گیرند اما کیفیت بالا و قابلیت های زیاد این ساعت ها، قیمت بالای آن ها را توجیه می کند و طبق نظر بسیاری از متخصصین و کاربران، گلکسی واچ ها ارزش خرید بالایی دارند.

2. سازگاری اسمارت واچ با گوشی هوشمند

بخش قابل توجهی از امکانات اسمارت واچ ها زمانی قابل استفاده است که به گوشی هوشمند متصل باشند. اسمارت واچ ها طراحی شده اند که به عنوان یک همراه برای گوشی های موبایل عمل کنند. به همین دلیل سازگاری اسمارت واچ با گوشی هوشمند نکته بسیار مهمی است که باید در خرید ساعت هوشمند به آن توجه شود.

اسمارت واچ های سامسونگ با همه گوشی های اندرویدی سازگار هستند اما بعضی از امکانات آن ها فقط هنگامی در دسترس است که به گوشی سامسونگ متصل شوند. اکثر اسمارت واچ های سامسونگ به سیستم عامل تایزن مجهز هستند که هم با اندروید و هم با iOS سازگار است. به جز گلکسی واچ 4 که فقط به گوشی های اندرویدی متصل می شود.

3. نمایشگر ساعت هوشمند

اکثر ساعت های هوشمند دارای نمایشگر های ال سی دی یا آمولد هستند که به شما امکان مشاهده تصاویر و ویدیو ها را با کیفیت بالاتر، رنگ های جذاب تر و روشنایی بیشتر مشاهده کنید. اسمارت واچ های گران قیمت تر به جای نمایشگر ال سی دی از نمایشگر های اولد OLED استفاده می کنند. علاوه بر کیفیت بالای تصویر، این نمایشگر ها به باریک تر شدن طراحی ساعت هوشمند کمک می کنند.

اولین کمپانی ای که از نمایشگر OLED در ساخت ساعت هوشمند استفاده کرد، سامسونگ بود که در سال 2013 ساعت هوشمند Galaxy Gear را به بازار عرضه کرد.

4. لمسی بودن صفحه ساعت هوشمند

خریدن اسمارت واچی که تاچ اسکرین یا همان صفحه لمسی داشته باشد در نگاه اول بدیهی به نظر می رسد. اما کار کردن با تاچ اسکرین در صفحه نمایش کوچک ساعت هوشمند، کار راحتی نیست.

سیستم عامل Wear OS که در جدیدترین ساعت های هوشمند سامسونگ یعنی گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ 4 کلاسیک به کار رفته است، به شما این امکان را می دهد که با سوایپ کردن صفحه نوتیفیکشن ها را ببندید یا بین اپ ها و گزینه های مختلف حرکت کنید. یکی دیگر از ژست های حرکتی پرکاربرد در این ساعت های هوشمند، حرکت دادن مچ دست است.

سامسونگ گلکسی واچ 3 و ساعت هوشمند گلکسی واچ 4 سامسونگ یک حاشیه متحرک دارند که به شما اجازه می دهد منو های مختلف را اسکرول کنید. از این حاشیه صفحه می توانید در ترکیب با تاچ اسکرین نمایشگر اسمارت واچ استفاده کنید.

5. طراحی و امکان شخصی سازی

اسمارت واچ هایی که به شما این اجازه را می دهند از بند های مختلف استفاده کنید و شما را فقط به بند های برند خودشان محدود نمی کنند، بهتر هستند. اگر می خواهید ظاهر ساعت هوشمند خود را مطابق با سلیقه و استایل خود شخصی سازی کنید، این امکان بسیار مهم است.

این روز ها شما می توانید قبل از خرید، بسیاری از ویژگی های اسمارت واچ مثل رنگ و جنس بند، رنگ صفحه، مات یا براق بودن و اندازه ساعت هوشمند را انتخاب کنید. امکان شخصی سازی یکی از ویژگی های برجسته در ساعت های هوشمند سامسونگ است که این ساعت ها را از سایر برند ها متمایز می کند.

6. انتخاب اپلیکیشن ها

این که اسمارت واچ از چه اپلیکیشن هایی پشتیبانی کند و تا چه اندازه دست شما را برای دانلود و نصب اپلیکیشن باز بگذارد، یکی از نکات مهم هنگام خرید ساعت هوشمند است که باید به آن توجه داشته باشید. ساعت های هوشمند گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ 4 کلاسیک دارای سیستم عامل Wear OS هستند که از هزاران اپلیکیشن پشتیبانی می کند.

این سیستم عامل به شما امکان می دهد اپ ها را مستقیما روی ساعت هوشمند دانلود و نصب کنید و دیگر نیازی نیست از طریق گوشی این کار را انجام دهید. واتساپ یکی از اپلیکیشن های بسیار کاربردی است که برای سیستم عامل Wear OS بهینه سازی شده است و به شما اجازه می دهد پیام صوتی ارسال کنید.

7. امکانات اسمارت واچ برای ورزش و فیتنس

ورزشکار ها یکی از اصلی ترین مخاطبین ساعت های هوشمند هستند. امکانات اسمارت واچ ها برای ورزش و فیتنس باعث شده اکثر افرادی که می خواهند به صورت حرفه ای ورزش کنند، از ساعت های هوشمند استفاده کنند. یکی از اصلی ترین قابلیت های ساعت های هوشمند امکان شمارش گام و سرعت و محاسبه میزان فعالیت روزانه و کالری سوزانده شده است.

امکاناتی مثل جی پی اس، مانیتور ضربان قلب، آموزش حرکات ورزشی و امکان تنظیم برنامه ورزشی روزانه، سنسور اکسیژن خون و نوار قلب از جمله ویژگی های بسیار مهم ساعت های هوشمند برای ورزشکاران است.

سنسور های ECG در اسمارت واچ های سامسونگ تاییدیه سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) را دریافت کرده اند. ECG در اسمارت واچ ها می تواند نشانه های آریتمی و فیبریلاسیون دهلیزی را تشخیص دهد.

مانیتور اکسیژن خون یا SpO2 هم میزان اکسیژن خون شما را می سنجد و می تواند در صورت احتمال وجود بیماری آپنه خواب یا سایر بیماری های تنفسی، به شما هشدار دهد.

8. ساعت هوشمند سامسونگ سیم کارت خور و قابلیت مکالمه

بعضی برند ها ساعت های هوشمند سیم کارت خور تولید می کنند. شما می توانید در این ساعت های هوشمند سیمکارت بگذارید و مثل یک گوشی موبایل از آن ها استفاده کنید. ساعت های هوشمند سیمکارت خور به شما اجازه می دهند روی ساعت یک شماره مستقل داشته باشید و با آن تماس بگیرید و پیام ارسال کنید. با این وجود اکثر تولید کنندگان مطرح ساعت هوشمند از جمله سامسونگ، به دلیل نقاط ضعف زیاد این مدل ساعت ها، ساعت هوشمند سیمکارت خور تولید نمی کنند.

نسخه LTE گلکسی واچ که با عنوان گلکسی واچ سیم کارت خور نیز شناخته می شود قابلیت استفاده از سیمکارت های الکترونیکی را دارد که در حال حاضر در ایران در دسترس نیست. روی گلکسی واچ های سیمکارت خور نمی توانید سیمکارت های رایج موجود در ایران را نصب کنید. بنابراین گلکسی واچ LTE در ایران عملا کاربردی ندارد.

سایر مدل های گلکسی واچ در صورتی که به گوشی موبایل متصل باشند قابلیت مکالمه و تماس گرفتن را دارند.

9. عمر باتری و نگهداری شارژ ساعت هوشمند

اکثر ساعت های هوشمندی که نمایشگر رنگی دارند حدود یک تا دو روز شارژ نگه می دارند بنابراین یکی از مهم ترین مسائلی که باید مد نظر داشته باشید ظرفیت باتری ساعت است. اکثر ساعت های هوشمند از جمله گلکسی واچ 4 سامسونگ قابلیت شارژ بی سیم دارند.

کدام ساعت هوشمند سامسونگ بهتر است؟

اگر می خواهید بدانید بهترین ساعت هوشمند سامسونگ موجود در بازار کدام مدل است، جواب شما بسیاره ساده است: گلکسی واچ 4 سامسونگ. در حال حاضر جدیدترین و بهترین ساعت هوشمند سامسونگ در بازار Samsung Galaxy Watch 4 است که با طراحی زیبا تر و قابلیت های بیشتر، نسبت به ساعت های هوشمند نسل قبلی سامسونگ، پیشرفت های چشمگیری داشته است.

با این وجود سامسونگ ساعت های هوشمند با کیفیت زیادی تولید کرده است. شاید این ساعت ها مثل گلکسی واچ 4 رتبه یک بهترین ساعت هوشمند را کسب نکنند، اما ارزش توجه را دارند و می توانند نیاز های بسیاری از کاربران را به خوبی رفع کنند.

در ادامه به معرفی بهترین ساعت های هوشمند سامسونگ می پردازیم.

ساعت هوشمند سامسونگ واچ 4

50

بهترین ساعت هوشمند 2022

ساعت هوشمند سامسونگ واچ 4 جدیدترین ساعت هوشمند کمپانی سامسونگ و بهترین ساعت هوشمند 2022 است که ویژگی های آن عبارتند از:

  • سازگاری با اندروید
  • نمایشگر 1.4 اینچی سوپرآمولد
  • پردازشگر دو هسته ای 1.18گیگاهرتز Cortex-A55
  • حافظه داخلی 16 گیگابایتی
  • عمر باتری 2 روزه
  • روش شارژ بی سیم Qi
  • رتبه بندی IP68 ضد آب بودن ساعت هوشمند
  •  قابلیت اتصال وای فای، بلوتوث  و GPS

طراحی هوشمندانه و مجهز بودن به جدیدترین و گسترده ترین قابلیت های ورزشی از جمله دلایل مهمی است که این ساعت هوشمند را به عنوان بهترین اسمارت واچ سال انتخاب کرده ایم.

گلکسی واچ 4 با رابط کاربری جدید One UI Watch 3 نسبت به نسل قبلی خود یعنی گلکسی واچ 3 سامسونگ پیشرفت چشمگیری داشته است. یکی از ایرادات این ساعت هوشمند این است که بعضی قابلیت های آن روی گوشی های اندرویدی برند های دیگر کار نمی کنند و اختصاصی گوشی های سامسونگ هستند. همچنین گلکسی واچ 4 گوشی های آیفون را ساپورت نمی کند.

جذابیت ظاهری، سرعت بالا، و ابزار های مانیتورینگ ضربان قلب، اکسیژن خون و ترکیبات بدن از جمله ویژگی هایی است که علاقمندان به ورزش و فیتنس را به این اسمارت واچ جذب می کند. باتری این اسمارت واچ به راحتی تا دو روز شارژدهی دارد و حاشیه صفحه متحرک فیزیکی مدل های قبلی اسمارت واچ سامسونگ در این ساعت هوشمند به یک حاشیه صفحه مجازی تبدیل شده است.

ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 3

51

بهترین ساعت هوشمند 2021

مدت زیادی منتظر عرضه ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 3 به بازار بودیم اما این انتظار ارزشش را داشت. گلکسی واچ 3 با پیشرفت هایی که نسبت به نسل قبلی خود یعنی ساعت هوشمند Galaxy Watch داشت، به بهترین ساعت هوشمند سال گذشته تبدیل شد.

  • سیستم عامل تایزن
  • سازگاری با اندروید و iOS
  • نمایشگر 1.2 اینچی یا 1.4 اینچی سوپرآمولد
  • پردازنده دو هسته ای 1.15 گیگاهرتزی
  • اندازه بند 22 یا 20 میلی متری
  • حافظه داخلی 8 گیگابایتی
  • شارژدهی 3 روزه در مدل 45 میلی متری و کمتر از 3 روز در مدل 41 میلی متری
  • شارژ بی سیم
  • رتبه IP68 ضد آب بودن ساعت هوشمند
  • قابلیت اتصال وای فای، بلوتوث و LTE (در مدل های خاص)

طراحی لوکس و جذاب و داشتن حاشیه صفحه متحرک به عنوان مکملی برای تاچ اسکرین از جمله ویژگی های برجسته این ساعت هستند.

علاوه بر طراحی شیک این ساعت هوشمند که با صفحه گرد به ساعت های آنالوگ شباهت دارد، داشتن قابلیت های متعدد برای ورزشکاران، این ساعت را به یکی از پرفروش ترین ساعت ها بین علاقمندان به ورزش تبدیل کرده است.

حالت های مختلف ورزش که بسیاری از آن ها به صورت خودکار فعال می شوند، GPS، مانیتور ضربان قلب، اندازه گیری حداکثر ظرفیت هوازی یا VO2 Max، پیگیری خواب و استرس، سنسور سقوط و ضد آب بودن از جمله ویژگی هایی هستند که مشتریان را به خرید و امتحان این ساعت هوشمند فوق العاده تشویق می کنند.

ساعت هوشمند سامسونگ اکتیو 2

52

ساعت های هوشمند سری اکتیو سامسونگ با طراحی باریک تر نسبت به ساعت های سری گلکسی به صورت اختصاصی برای ورزشکاران طراحی شده اند. ساعت هوشمند سامسونگ اکتیو 2 بهترین اسمارت واچ در سری اکتیو سامسونگ است و نسبت به نسل قبلی خود یعنی Galaxy Watch Active پیشرفت های قابل توجهی داشته است.

  • سیستم عامل تایزن
  • سازگاری با اندروید و iOS
  • نمایشگر 1.2 اینچی سوپرآمولد
  • پردازنده دو هسته ای 1.15 گیگاهرتزی
  • اندازه بند 20 میلی متر
  • حافظه داخلی 4 گیگابایت
  • شارژدهی تا حدود 2 روز
  • شارژر بی سیم
  • قابلیت اتصال به وای فای و بلوتوث

سامسونگ اکتیو 2 حاشیه صفحه متحرک ساعت های سری گلکسی واچ را ندارد و به جای آن یک حاشیه صفحه متحرک دیجیتالی دارد. یعنی شما می توانید با چرخاندن انگشتان دور ساعت، در منو های مختلف این اسمارت واچ اسکرول کنید.

اگر می خواهید از ساعت هوشمند به صورت اختصاصی برای ورزش کردن استفاده کنید و می خواهید ساعت شما ساخت کمپانی شناخته شده و قدرتمند سامسونگ باشد، ساعت هوشمند سامسونگ اکتیو 2 یکی از بهترین انتخاب ها برای شما است.

این ساعت ضربان قلب شما را ثبت و اندازه گیری می کند، نوع فعالیت بدنی شما را به صورت خودکار تشخیص داده و پیگیری می کند، به GPS مجهز است و حافظه داخلی آن به شما این امکان را می دهد که فایل های صوتی مورد علاقه خود را در آن ذخیره کرده و با استفاده از یک هدفون بلوتوثی گوش دهید.