خرید تتر از اوکی اکسچنج

با یک جستجوی ساده در فضای اینترنتی می‌توانید به یک نتیجه گیری کلی برسید که تعداد پلتفرم های معاملاتی رمزارزی در ایران که از آنها بتوان به عنوان صرافی ارز دیجیتال معتبر یاد کرد، به اندازه‌ی انگشت های دو دست نمی‌رسند. یکی از این پلتفرم های معتبر اوکی اکسچنج نام دارد که در ادامه علاوه بر توضیح راجع به اینکه تتر چیست، نحوه خرید و فروش تتر (https://ok-ex.io/buy-and-sell/USDT) به معرفی این صرافی خواهیم پرداخت.

تتر چیست؟

بدون شک تا به حال نام ارز دیجیتال و رمز ارز به گوشتان خورده است، اما آیا میدانید برخی از این ارزهای دیجیتالی همیشه قیمتی پایدار و ثابت دارند؟ ارز تتر (USDT) دقیقا یکی از همین مدل کریپتوکارنسیها محسوب میشود. سوال این است که با این ویژگی چرا معامله گران چرا به خرید تتر روی می آورند؟ مگر هدف آن‌ها کسب سود در نتیجه نوسان قیمت نیست؟ 

توکن‌های تتر دارایی‌هایی هستند که به آسانی مانند سایر ارزهای دیجیتال در سراسر بلاک چین حرکت می‌کنند، اما به صورت 1 به 1 به ارزهای دنیای واقعی متصل می‌شوند.

توکن‌های تتر به عنوان استیبل کوین شناخته می‌شوند، چرا که به دلیل اتصال به ارز فیات، ثبات قیمت دارند. این ویژگی به معامله‌گران، بازرگانان و صندوق‌ها  در هنگام خروج از موقعیت‌های بازار راه‌حلی با نوسانات کم ارائه می‌دهد که این خود بزرگ‌ترین عامل در روی آوردن کاربران به خرید تتر می‌باشد.

همه توکن‌های تتر با یک ارز فیات منطبق (مثلاً 1 USD₮ = 1 USD) 1 به 1 می‌شوند و 100٪ توسط ذخایر تتر پشتیبانی می‌شوند.

رمز ارز تتر در واقع یک ارز پایدار (به انگلیسی: stablecoin) با پشتوانه دلار آمریکاست. به این معنا که قیمت خرید رمز ارز تتر همیشه برابر با ۱ دلار بوده، هست و خواهد بود. به عبارت دیگر: قیمت هر ۱ تتر = ۱ دلار آمریکا.

نحوه خرید تتر

با گذراندن مراحل ساده‌ای در اوکی اکسچنج می‌توانید به راحتی علاوه بر تتر (USDT) به بیش از ۷۰۰ رمزارز مثل بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، دوج کوین (DOGE)، سولانا (SOL) و… دسترسی داشته باشید. مراحل خرید ارزهای دیجیتال در اوکی اکسچنج مشابه همدیگر است که به عنوان نمونه خرید تتر را برای شما در زیر شرح می‌دهیم.

گام اول، ثبت نام

با رجوع به آدرس ok-ex.io وب سایت اوکی اکسچنج برای شما باز می‌شود، سپس با کلیک بر روی دکمه‌ی ثبت نام اطلاعات خود را به دقت وارد کنید.

به عنوان مثال باید در ابتدا نام و نام خانوادگی، شماره موبایل و یک کارت بانکی را ثبت نمایید. توجه داشته باشید که فقط با همین کارتی که ثبت می‌نمایید می‌توانید واریز و برداشت ریال انجام دهید.

سپس با ثبت عکس کارت ملی خود باید اقدام به احراز هویت کنید؛ جالب است بدانید که با تیم پشتیبانی فعال اوکی اکسچنج به سرعت و  معمولا در کمتر از ۲۴ ساعت احراز هویت خواهید شد؛ سپس باید گام های بعدی را بردارید.

گام دوم، شارژ حساب

پس از گام اول باید به سراغ شارژ ریالی حساب خود بروید. دقیقا از طریق کارتی که ثبت کردید می‌توانید به صورت ریالی حساب خود را شارژ کنید و سپس معاملات رمزارزی انجام دهید. به صورت آنی حساب شما شارژ می‌شود و جای هیچگونه نگرانی نیست.

گام سوم، معامله ارز دیجیتال

گام بعدی پس انجام مراحل ثبت نام، احراز هویت و شارژ ریالی، رجوع به بخش تبادل سریع یا تریدر است. چنانچه عجله دارید و می‌خواهید به سرعت تتر (USDT‌) بگیرید می‌توانید از بخش تبادل سریع هر مقدار که تتر می‌خواهید خریداری کنید. در تبادل سریع قیمت تتر با توجه به قیمت لحظه ای دلار به تومان مشخص می‌شود که البته در برخی از زمان‌ها به دلیل افزایش تقاضا در بازار جهانی، ممکن است کمی این قیمت بالاتر باشد.

اما چنانچه عجله نداشتید می‌توانید با استفاده از بخش بازار به راحتی اوردر خرید یا فروش خود را ثبت نمایید و صبر کنید تا اوردر شما فعال شود.

مراحل فروش تتر در اوکی اکسچنج نیز به همین صورت است و هیچ تفاوت خاصی ندارد.

خرید تتر TRC20 و ERC20

نکته حائز اهمیت برای خریداران Tether در اوکی اکسچنج این است که آنها می‌توانند در هر شبکه‌ای که می‌خواهند مانند trc20، آپتیمیزم، erc20 و… این ارز را در اختیار داشته باشند. کافی است تا در هنگام انتقال به کیف پول ارز دیجیتال خود شبکه این ارز را به درستی انتخاب کنید.

در نظر داشته باشید که برای نگهداری تترهای خود در اوکی اکسچنج، تنها خرید تتر از این صرافی کافی است و نیازی به انتقال آن به خارج از صرافی و مشخص کردن شبکه ندارید. ولی می‌توانید بر بستر شبکه های مختلف انتقال تتر به کیف پول اوکی اکسچنج خود انجام دهید. دقت در انتخاب شبکه مبدا و مقصد فراموشتان نشود.