تفریحات جذاب متل قو!

متل قو نه متل است و نه هتل. بلکه یک شهر کوچک جذاب در کنار دریای خزر است. متل قو در مازندران قرار دارد و جایی میان دریا و رشته‌کوه البرز جای گرفته است. پس هم به جنگل راه دارد و هم به دریا!

اگر اهل شمال‌گردی حرفه‌ای هستید و دلتان یک جای همه چیز تمام می‌خواهد، بیایید با هم به متل قو برویم. راستی متل قو نام قدیم سلمان‌شهر است که بیشتر از نام جدید آن شهرت دارد.

 

چطور به متل قو برویم؟

پیش از این که سراغ تفریحات متل قو برویم، بیایید ببینیم اصلا این متل قو کجاست؟

فرض کنید که از تهران بخواهیم به سمت متل قو برویم. برای رسیدن به مقصد ابتدا باید از سمت کرج به جاده چالوس برویم و حرکت در این جاده زیبا را تا انتها ادامه دهیم تا به شهر چالوس و پس از آن متل قو برسیم. این مسیر ۲۲۰ کیلومتر است و با خودروی شخصی حدود ۳ ساعت طول می‌کشد.

 

جنگل‌گردی در تیلاکنار

اهل یک ماجراجویی کوچک هستید؟ بیایید با هم به سمت خیابان دریاگوشه متل قو برویم و یک دل سیر جنگل‌گردی کنیم. در ابتدای جنگل تیلاکنار ویلاها و اقامتگاه‌ها جا خوش کرده اند، اما هر چه جلوتر بروید جنگل بیشتر رخ می‌نماید. در میان درختان حرکت کنید و اجازه دهید تا نسیم جنگل صورت‌تان را نوازش کند. به آواز گوش‌نواز پرندگان محلی گوش دهید و اکسیژن خالص را به درون تن و روح‌تان بکشید. جلوتر بروید تا رودخانه کم‌عمقی که از میان درختان می‌گذرد را تماشا کنید. به صدای پای آب گوش فرا دهید و زیراندازتان را همان دو و بر پهن کنید. وسط جنگل جای خوبی برای اتراق کردن و لذت بردن از طبیعت بی‌همتای شهر متل قو است.

همچنین اگر اهل آفرود هستید، در جنگل تیلاکنار تورهای متعددی برگزار می‌شود تا لذت جنگل‌گردی را تکمیل کند.

 

غارنوردی در غار آبی دانیال

غار آبی دانیال در روستایی به همین نام قرار دارد. این غار از نظر وسعت دومین غار بزرگ ایران به شمار می‌رود و برای یک غارنوردی هیجان‌انگیز حرف ندارد.

غار دانیال میلیون‌ها سال قدمت دارد و در دامنه‌های البرز در منطقه متل قو میزبان گردشگران ماجراجو است. آب درون این غار از چندین چشمه و جویبار جاری می‌شود و بسیار زلال و تمیز است. یادتان باشد که این غار قایق ندارد و باید با لباس مناسب دل به آب بزنید. داخل غار به حوضچه‌ای به عمق یک متر خواهید رسید که برای آب‌تنی فوق‌العاده است.

خوشبختانه هوای درون غار همیشه خنک است و در وسط تابستان هم می‌توانید از غارنوردی لذت ببرید.

برای رسیدن به غار آبی دانیال، باید ابتدا به شهر متل قو بروید. سپس به روستای دانیال رفته و از آن جا حدود یک ساعت پیاده‌روی کنید تا به دهانه غار برسید. برای آب‌تنی و گشت‌وگذار در این غار حتما لباس اضافی همراه خود داشته باشید.

71

 

ساحل‌گردی در متل قو

ساحل ماسه‌ای شهر متل قو جان می‌دهد برای پابرهنه قدم زدن کنار دریا. در این ساحل رویایی اجازه دهید پاهای‌تان ماسه‌های نرم و داغ را لمس کند و پس از آن برای یک آبتنی در دریای خزر آماده شوید. پلاژهای حفاظت‌شده ساحل پردیس متل قو، منطقه‌ای امن برای شنا و آب‌بازی کودکان به شمار می‌روند. اما به جز شنا و ساحل‌گردی، می‌توانید از تفریحات مختلفی مثل جت‌اسکی، فوتبال ساحلی، شاتل دریایی، والیبال ساحلی، اسکی روی آب، پاراسیلینگ، هاورکرافت و قایق‌سواری هم لذت ببرید و هیجان سفرتان را تکمیل کنید!

در سواحل متل قو تفریحات آبی کاملی وجود دارد تا لحظات خاطره‌انگیزی برای گردشگران ثبت شود. امکانات رفاهی کامل این سواحل نیز شما را شگفت‌زده خواهند کرد. مثلا دوش آب برای افرادی به دریا رفته‌اند، تعبیه شده است‌. فروشگاه‌های ساحلی هم همه جور وسایل آب‌بازی، مایو و لوازم شنا را عرضه می‌کنند تا یک وقت چیزی کم نداشته باشید. از طرفی کافه، رستوران و بوفه هم دم‌دستتان هست تا در مواقع لزوم دلی از عزا دربیاورید‌.

72

 

بازارگردی در متل قو

خرید کردن همیشه می‌چسبد. اما در سفر جذابیت بازارگردی و خرید خیلی بیشتر می‌شود. در متل قو مراکز خرید لوکس و زیبایی وجود دارد که خودبه‌خود شما را جذب خود می‌کنند.

اصلی‌ترین مرکز خرید متل قو در برج‌های دوقلوی الماس خاورمیانه یا همان برج‌های عظیم‌زاده قرار دارد. این مرکز خرید به علت طراحی و معماری خاصش از همان بدو ورود به شهر، توجه‌تان را جلب می‌کند. این برج‌ها از واحدهای مسکونی و تجاری تشکیل شده اند و یکی از آن‌ها هتلی مجلل و گران‌قیمت با ۳۸ طبقه است!

برج‌های دوقلو در جاده اصلی سلمان‌شهر قرار دارند و از فاصله‌های دور به چشم‌گیر بودن خود را به رخ‌تان می‌کشند.

مرکز خرید قو سه طبقه است و حدود ۵۰۰ واحد تجاری در آن وجود دارد. شما می‌توانید انواع لباس، کیف، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی با برندهای ایرانی و خارجی را از این مرکز تهیه کنید. مرکز خرید متل قو، فود‌کورت و شهربازی هم دارد تا در آرامش و به راحتی خرید کنید.

البته یک‌شنبه بازار سلمان‌شهر و مغازه‌های محلی در روستاهای اطراف متل قو نیز جای خوبی برای خرید هستند. اگر سوغات و خوراکی‌های محلی می‌خواهید به این بازارهای خوش عطر و رنگ سر بزنید.

بهترین زمان سفر و اقامت در متل قو

اگر در ایام نوروز و تعطیلات رسمی به متل قو بروید، احتمالا هزینه بیشتری باید برای رزرو اقامتگاه بپردازید. اما به طور کلی در اردیبهشت ماه و اوایل پاییز شهر متل قو خلوت‌تر است و آب‌و‌هوا هم مناسب برای گردش و آب‌تنی خواهد بود.

همچنین برای رزرو اقامتگاه در متل قو، گزینه‌های مختلفی از هتل گرفته تا سوئیت و ویلاهای لوکس ساحلی در اختیارتان قرار دارد. توصیه ما این است که در شهر متل قو به سراغ هتل‌ها نروید. چراکه هم گران هستند و هم آزادی عمل یک  ویلا را ندارند.

مثلا اگر تعدادتان زیاد است، اجاره یک ویلای ساحلی مشرف به دریا، سفری بسیار جذاب‌تر برای شما می‌سازد تا یک هتل. برای رزرو اقامتگاه هم بهتر است به سایت اتاقک سر بزنید و پیش از سفر خیال خودتان را از بابت جا و مکان راحت کنید. سفرتان خوش!