نکات مهم برای رزرو هتل ارزان خارجی

یافتن هتل ارزان در شهرهای محبوب گردشگری همانند استانبول و دبی کار دشواری نیست فقط کافیست بدانید چه زمانی نسبت به رزرو هتل اقدام کنید. حال که در فصل سفرهای تابستانی به سر می‎‌بریم، تصمیم گرفتیم نکاتی را در اختیار شما قرار دهیم که به کمک آن‌ها بتوانید هتل ارزان خارجی رزرو کنید و تا حد زیادی از هزینه های سفرتان بکاهید.

بودجه سفرتان را مشخص کنید

پیش از شروع هر سفری لازم است بودجه سفرتان را مشخص کنید تا بدانید چه قسمتی از آن را می‌توانید به رزرو هتل اختصاص دهید. مشخص کردن بودجه سفر می‌تواند به انتخاب مقصد نیز به شما کمک کند. بعنوان مثال در بین سفر به استانبول و دبی در اغلب فصول استانبول مقصد ارزانتری است و شما می‌توانید بلیط تهران استانبول را با مبلغ کمتری خریداری کنید. بنابراین وقتی بودجه شما مشخص باشد بهتر می‌دانید کدام مقصد گزینه بهتری برای سفرتان است. لازم است بدانید بخش زیادی از بودجه شما صرف خرید بلیط خواهد شد. بنابراین بهتر است بلیط هواپیما در تاریخ‌های مختلف را بررسی کنید تا بهترین قیمت را بدست آورید.

از سایت های معتبر هتل رزرو کنید

امروزه رزرو هتل خارجی از طریق سایت‌های معتبر ایرانی به راحتی ممکن است. دیگر نیاز نیست نگران پرداخت هزینه هتل خارجی به دلار یا یورو باشید چرا که روی کار آمدن سایت های مختلف رزرو هتل، نظیر فلای تودی، این کار را برایتان ساده تر کرده است. الان فقط کافیست هتل مورد نظرتان را بیابید و هزینه مدت زمان اقامتتان را به ریال و با کارت های شتاب پرداخت کنید.

در سایت فلای تودی مقصد و تاریخ سفرتان را مشخص کنید. بعنوان مثال اگر به دنبال رزرو هتل در استانبول هستید، مقصدتان را استانبول بزنید. در صفحه بعد، لیستی از هتل های استانبول برای مدت زمان مشخص شده به شما نمایش داده می‌شود. در این لیست، ارزان ترین هتل مقصدتان در صدر قرار دارد بنابراین اگر اولویت شما ارزان بودن هتل است بدون اینکه نیاز باشد به جستجوی بیشتری بپردازید، ارزان ترین هتل مقصد را می‌یابید.

نکات مهم برای رزرو هتل ارزان خارجی

از تخفیفات ویژه بهره مند شوید

در برخی از مواقع، با نزدیک شدن به تاریخ سفر ممکن است تخفیفات خوبی به روی هتل های مقصدتان ببینید. بخصوص اگر در فصل یا تاریخی باشید که مسافر زیادی به مقصد مورد نظرتان نمی‌رود، شانس پیدا کردن هتل ارزانتر را خواهید داشت. بعنوان مثال، دبی یک مقصد گرم است که فصل تابستان کمتر کسی به آن سفر می‌کند. بنابراین اگر قصد سفر به دبی در تابستان را داشتید، برای رزرو هتل دبی شانس اینکه بتوانید هتل لوکسی بیابید که تخفیف ویژه‌ای دارد بالاتر می‌رود.  

علاوه بر اینها اگر در سایت فلای تودی عضو شوید با هر بار خرید کردن از سایت، از جمله خرید بلیط هواپیما یا رزرو هتل، امتیازاتی دریافت می‌کنید که با استفاده از آن‌ها در خریدهای بعدیتان تخفیف خواهید گرفت. می‌توانید این امتیازات را نگه دارید تا با استفاده از آن‌ها هتل مورد نظرتان را ارزان و با تخفیف رزرو کنید.

قوانین کنسلی هتل را مطالعه کنید

اگر فکر می‌کنید ممکن است تاریخ سفرتان تغییر کند یا نسبت به هتلی که می‌خواهید رزرو کنید مطمئن نیستید حتما پیش از اینکه پرداختی بابت آن انجام دهید قوانین مربوط به کنسلی هتل را مطالعه کنید تا در صورتیکه خواستید آن را تغییر دهید جریمه نشوید. برخی از هتل‌ ها تا تاریخ خاصی کنسلی رایگان دارند و پس از آن مبلغی را بابت جریمه از شما دریافت می‌کنند. اطلاع داشتن از قوانین کنسلی هتل به شما کمک می‌کند دیدگاه بهتری درباره رزرو هتل خارجی و برنامه سفرتان داشته باشید.

هنگام رزرو هتل به لوکیشن آن دقت کنید

فرقی نمی‌کند در کدام مقصد هتل بگیرید، هر چه دسترسی شما به مرکز شهر و جاهایی که می‌خواهید بروید راحت‌تر باشه، هزینه سفرتان نیز کاهش پیدا می‌کند. گاهی ممکن است یک هتل ارزان خارجی بیابید که از مرکز شهر خیلی دور است یا در نزدیکی آن مترو یا ایستگاه اتوبوس نیست، در این صورت شما باید روزانه مبلغ بیشتری را صرف تردد از هتل به نقاط دیدنی شهر کنید و همین در مسیر بودن، زمان زیادی از سفر شما را هدر می‌دهد. بنابراین برایتان بهتر است که هتلی با مبلغی نسبتا گرانتر در لوکیشنی که دسترسی بهتری دارد را رزرو کنید.

نکات مهم برای رزرو هتل ارزان خارجی

امکانات و خدماتی که لازم ندارید را کنار بگذارید

هتل ها با توجه به تعداد ستاره و شهری که در آن قرار دارند امکانات و خدمات متفاوتی به شما ارائه می‌دهد. بعنوان مثال، هتل های استانبول در بیشتر مواقع همراه با صبحانه هستند. اما شاید بتوانید هتلی بیابید که این خدمات را ارائه نمی‌دهد و فقط محلی برای اقامت شماست. در این صورت امکان اینکه هزینه رزرو هتل کمتر شود بیشتر می‌شود. این موضوع درباره هتل هایی در مقاصدی نظیر آنتالیا بیشتر به چشم می‌خورد. اگرچه ممکن است بیشتر مسافران آنتالیا را به خاطر هتل های لوکس و پر امکاناتش انتخاب کنند اما اگر بودجه محدودی برای سفرتان دارید می‌توانید هتلی ارزان در مرکز شهر بگیرید به جای اینکه یک هتل لوکس ساحلی را انتخاب کنید.

سخن پایانی

ارزان سفر کردن با یک برنامه ریزی دقیق و دانستن نکات مهم سفر به سادگی ممکن است. از خرید بلیط لحظه آخری گرفته تا رزرو هتل ارزان خارجی، شما به راحتی می‌توانید هزینه سفرتان را نصف کنید. فقط کافیست برخی نکات را بدانید و هنگام خرید بلیط هواپیما یا رزرو هتل، آن‌ها را در نظر بگیرید. برای رزرو هتل ارزان خارجی نیز می‌توانید از سایت های معتبر ایرانی نظیر فلای تودی استفاده کنید تا با اطمینان خاطر بیشتری به سفر بروید.