سخت ترین مرحله ایمپلنت

در این‌ مقاله قصد داریم تا در رابطه با سخت ترین مرحله ایمپلنت صحبت کنیم. ایمپلنت ها یک روش درمانی می باشند. این روش با پیشرفت علم و تکنولوژی به وجود آمده است. افراد زیادی می باشند که به علت های مختلفی دندان های خود را از دست داده اند. از دست دادن دندان اتفاق ناگواری است که عواقب بدی نیز در پی خواهد داشت. اگر دندان های جلو به علت تصادف و ضربه و …. شکسته شود و از بین برود می تواند در زیبایی صورت تاثیر بدی بگذارد.

 همچنین در صحبت کردن نیز فرد را با مشکل روبرو می کند. افرادی که دندان های خود را از دست داده اند نمی توانند به درستی کلمات را بیان کنند. اگر دندان های عقب نیز به علت پوسیدگی و شکستگی و بالا رفتن سن و … از بین برود آن هم مشکل آفرین است.

 

                                                           سخت ترین مرحله ایمپلنت

زیرا افراد دیگر‌ نمی توانند غذا ها را خوب بجوند و این امر سبب بروز مشکلات شدید گوارشی در فرد می‌ شود. انجام ایمپلنت یک روش عالی برای جایگزین کردن دندان های از بین رفته می باشد. این روش می تواند مشکلات ناشی از نبودن دندان ها را برطرف کند و مانند یک دندان واقعی برای فرد تا سالیان سال کار کند. البته در نظر داشته باشید که انتخاب یک دندانپزشک مناسب بسیار مهم و حیاتی است. ایمپلنت ها باید از کیفیت خوبی برخوردار باشند تا بتوانند مثل یک دندان واقعی بردی فرد عمل کنند و حتی می توانید ایمپلنت کامل دندان انجام دهید. امروزه ایمپلنت توسط کشور های مختلفی اعم از ایمپلنت سوئیسی ، کره ای ، آمریکایی و ..........  ساخته می شوند. همچنین این ایمپلنت ها از نظر کیفیت و هزینه با یکدیگر متفاوت هستند. به طور مثال قیمت انواع ایمپلنت کره ای معمولا از ایمپلنت های اروپایی کمتر است و یکی از دلایل محبوبیت آن می باشد.

تبحر و مهارت دندانپزشک نیز در این کار حرف اول را می زند. پس باید در انتخاب مواد ایمپلنت و خود دندانپزشک با دقت بالایی عمل کنید تا بهترین نتیجه را به دست آورید.

روش انجام ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان توسط دندانپزشک انجام‌ می شود. ایمپلنت مراحل مختلفی دارد. سخت ترین مرحله ایمپلنت دندان جایگذاری پایه درون استخوان فک می باشد. البته همه افراد واجد شرایط انجام ایمپلنت نیستند. ‌پزشک مربوطه با انجام معاینه های دقیق می تواند فرد مناسب این کار را تشخیص دهد. سپس‌ مراحل انجام آن شروع می شود. اولین مرحله همان سخت ترین مرحله ایمپلنت دندان است. ایجاد شکاف درون استخوان فک و نصب پایه ایمپلنت یکی از سخت ترین قسمت های این روش می‌ باشد. بعد از آن دندانپزشک تاج موقت را بر روی پایه نصب‌ می کند. به پایه باید زمان داد تا درون استخوان فک به طور کامل جوش بخورد. به این صورت ایمپلنت فیکس شده و دندانپزشک می تواند تاج دائم را بر روی آن سوار کند. فیکس شدن ایمپلنت بسیار مهم است. زیرا در صورت لق زدن و یا سست بودن پایه بیمار اذیت می شود و نمی تواند به درستی از ایمپلنت استفاده کند.

 در نتیجه تمام سختی که کشیده و هزینه ای که کرده است از بین می رود. البته این مورد نیز به تبحر دندانپزشک بستگی دارد. هر چقدر دندانپزشک با تجربه و متبحر باشد می تواند این کار را به بهترین نحو ممکن انجام دهد. البته این پایه ها جنس های‌ مختلفی دارند که با توجه به صلاحدید پزشک و خواست خود بیمار می توان از آن ها استفاده کرد.

81

                                                سخت ترین مرحله ایمپلنت

سخت ترین مرحله ایمپلنت آنقدر ها هم که نشان می دهد سخت نیست.‌ زیرا دندانپزشک با تزریق یک بی حسی کاری می کند که بیمار دردی در حین انجام کار حس نکند. اما بعد از گذشت مدت زمانی ممکن است بیمار حس درد داشته باشد. همچنین یک سری پرهیز های غذایی دارد که حتما باید رعایت کند. مخصوصا این رعایت کردن در روز های اول جراحی بسیار اهمیت دارد. زیرا ممکن است مشکل و آسیبی برای جای جراحی فرد ایجاد کند و او را مجدد راهی دندانپزشکی کند.

سخت ترین مرحله ایمپلنت و عوارض آن

همانطور که گفته شد سخت ترین مرحله ایمپلنت همان مرحله اول یعنی شکاف لثه و نصب پایه می باشد. این مرحله همراه خود عوارضی نیز برای بیمار به همراه دارد. در ادامه به بررسی این عوارض می پردازیم. اولین عارضه این کار درد و خونریزی می باشد. ممکن است درد این کار برای بعضی افراد زیاد باشد به طوری که مجبور به مصرف مسکن شوند. مورد بعدی پس زدن پایه توسط لثه می‌ باشد. ممکن است لثه به جنس پایه حساسیت نشان دهد و یا پایه ایمپلنت درون استخوان فک و لثه ها به خوبی فیکس نشود. این مشکل می تواند بسیار آزاردهنده باشد. مدت زمان طولانی که پزشک منتظر می‌ ماند تا این‌ پایه درون استخوان فک فیکس شود نیز مورد بعدی است.

 به همین دلیل ایمپلنت چند مرحله ای می باشد و با سرعت نمی توان کار نصب آن را انجام داد. در بعضی از موارد نیز استفاده از‌ محصولات بی کیفیت می تواند بیمار را با مشکل روبرو سازد. یکی از این مشکلات ایجاد عفونت می باشد. این عفونت ممکن است به دندان های بعدی نیز سرایت کرده و دهان و دندان را با مشکلات زیادی روبرو سازد. به طور کلی بعد از تمام شدن سخت ترین مرحله ایمپلنت که همان نصب‌ پایه است باید فرد بیمار به طور کامل مراقبت ها را انجام دهد. به این ترتیب دیگر‌ با مشکلاتی مانند عفونت و خونریزی مجدد و … روبرو نمی شود. رعایت کردن این مراقبت ها کار سختی نیست و تنها باید به توصیه دندانپزشک به خوبی و با دقت عمل کرد.

82

                                                     سخت ترین مرحله ایمپلنت

جمع بندی در رابطه با سخت ترین مرحله ایمپلنت

در بالا به سخت ترین مرحله ایمپلنت اشاره کردیم. اگر‌ شما نیز قصد انجام این کار را دارید بهتر است با تحقیق و دید باز اقدام‌ به انجام آن‌ نمایید. به این صورت می توانید بهترین نتیجه را کسب کنید. نصب پایه ایمپلنت درون استخوان فک به دلیل درد و خونریزی و حساسیت هایی که دارد جزو سخت ترین مرحله ایمپلنت دندان می باشد. البته جای نگرانی نیست. با انتخاب یک‌ پزشک متخصص و کاربلد می توانید این مرحله را به بهترین شکل ممکن بگذرانید و دندان های از دست رفته خود را به بهترین شکل ممکن جایگزین نمایید. ایمپلنت دندان یک امکان عالی می‌ باشد. امروزه اکثر مطب های دندانپزشکی به دستگاه های پیشرفته و مدرن مجهز می باشند. این امکان کار افراد را بسیار راحت کرده است.

زیرا می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن و با کم ترین درد و مشکلی جای خالی دندان های خود را پر کنند. ایمپلنت دندان یک روش پر هزینه است. پس بهتر می باشد که از‌ مواد با کیفیت استفاده کنید تا بدانید تا سالیان سال از مزیت های آن بهره برده و گرفتار عوارض سخت ترین مرحله ایمپلنت نشوید. امید است با مطالب بالا توانسته باشید اطلاعات مفیدی در زمینه ایمپلنت دندان و مرحله سخت آن به دست آورید. به این صورت می توانید تمام‌ مراحل این کار را آگاهانه و بدون کوچکترین مشکلی طی نمایید.