لیست بروکرهای فارکس در ایران

بروکر فارکس یک شرکت خدمات مالی است که دسترسی معامله گران را به بستری برای خرید و فروش ارزهای خارجی فراهم می کند.

فارکس مخفف ارز خارجی است. معاملات در بازار فارکس همیشه بین یک جفت دو ارز مختلف است.

یک بروکر فارکس ممکن است به عنوان یک کارگزار فارکس خرده فروشی یا یک کارگزار معاملات ارز نیز شناخته شود.

آشنایی با بروکر فارکس

بازار ارز به ضرورت یک بازار جهانی و 24 ساعته است.

مشتریان یک بروکر فارکس شامل معامله گران ارز خرده فروشی هستند که از این پلتفرم ها برای چانه زنی در ارزها استفاده می کنند. مشتریان آنها همچنین شامل شرکت های خدمات مالی بزرگی هستند که به نمایندگی از بانک های سرمایه گذاری و سایر مشتریان تجارت می کنند.

هر شرکت کارگزار فارکس تنها بخش کوچکی از حجم کل بازار ارز را اداره می کند.

نقش یک کارگزار فارکس

بیشتر مبادلات ارزی بین جفت ارزهای 10 کشوری است که G10 را تشکیل می دهند. کشورها و ارزهای آنها عبارتند از: دلار آمریکا (USD)، یورو (EUR)، پوند استرلینگ (GBP)، ین ژاپن (JPY)، دلار استرالیا (AUD)، دلار نیوزلند (NZD)، کانادا. دلار (CAD) و فرانک سوئیس (CHF).

اکثر کارگزاران به مشتریان اجازه می دهند تا با ارزهای دیگر از جمله ارزهای بازارهای نوظهور معامله کنند.

با استفاده از بروکر، یک معامله گر با خرید یک جفت ارز، معامله را باز می کند و با فروش همان جفت، معامله را می بندد. برای مثال، معامله‌گری که می‌خواهد یورو را با دلار آمریکا مبادله کند، جفت EUR/USD را می‌خرد. این به معنای خرید یورو با دلار آمریکا است.

برای بستن معامله، معامله گر این جفت را می فروشد که معادل خرید دلار آمریکا با یورو است.

اگر زمانی که معامله گر معامله را می بندد، نرخ ارز بالاتر باشد، معامله گر سود می کند. در غیر این صورت، معامله گر ضرر می کند.

باز کردن حساب فارکس

افتتاح حساب معاملاتی فارکس این روزها بسیار ساده است و می توان آن را به صورت آنلاین انجام داد. قبل از معامله، کارگزار فارکس از مشتری می خواهد که پول را به عنوان وثیقه به حساب جدید واریز کند.

کارگزاران همچنین اهرمی را به مشتریان ارائه می دهند تا بتوانند مبالغ بیشتری نسبت به سپرده خود معامله کنند. بسته به کشوری که معامله گر از آن معامله می کند، این اهرم می تواند 30 تا 400 برابر مقدار موجود در حساب معاملاتی باشد.

اهرم بالا باعث می شود معاملات فارکس بسیار مخاطره آمیز باشد و اکثر معامله گران در تلاش برای آن ضرر می کنند.

چگونه بروکرهای فارکس پول در می آورند

کارگزاران فارکس به دو صورت غرامت دریافت می کنند. اولین مورد از طریق اسپرد پیشنهاد و تقاضای یک جفت ارز است.

به عنوان مثال، زمانی که اروپا-ایالات متحده. جفت دلار به صورت 1.20010 (قیمت پیشنهادی) و 1.20022 قیمت گذاری شده است، اسپرد بین این دو قیمت 0.00012 است که به 1.2 پیپ معروف است. وقتی یک مشتری خرده‌فروشی موقعیتی را با قیمت پیشنهادی باز می‌کند و بعداً آن را با قیمت پیشنهادی می‌بندد، کارگزار فارکس آن مقدار اسپرد را دریافت می‌کند.

ثانیا، برخی از کارگزاران هزینه های اضافی دریافت می کنند. برخی برای هر تراکنش کارمزد یا کارمزد ماهانه برای دسترسی به یک رابط نرم افزاری خاص یا کارمزد برای دسترسی به محصولات تجاری دریافت می کنند.

لیست بروکرهای فارکس

تا اینجا درباره نحوه کارکرد بازار فارکس صحبت کردیم. بروکرهای زیادی وجود دارند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. اما به این نکته توجه کنید که همه بروکرها به ایرانیان سرویس نمی دهند و مجبور هستید که از بین گزینه‌های موجود یکی را انتخاب کنید.

در ادامه لیستی از بروکرهای مطرح را معرفی کرده‌ایم:

  • بروکر آمارکتس
  • بروکر آلپاری
  • بروکر ارانته
  • بروکر فیبوگروپ
  • بروکر ویندزور

ثبت نام در بروکرها

قبل از اینکه راهنمای ثبت نام در بروکرها را یاد بگیرید باید بروکری را انتخاب کنید. برای دیدن جزییات بیشتر درباره مقایسه بروکرها وارد سایت سایت پارسی فارکس شوید و مقایسه بروکرها را مطالعه کنید یا در گوگل عبارت مقایسه بروکرهای فارکس پارسی فارکس را جستجو کنید.

ثبت نام در بروکرها کاری آسان است. در هنگام ثبت نام بروکرها از شما مدارک زیر را طلب می‌کنند:

  • آدرس ایمیل معتبر
  • شماره تلفن همراه معتبر
  • مدارک هویتی مثل کارت ملی
  • مدارک تاییدیه سکونت مثل قبض برق

پس از ورود به بروکر مدنظر ثبت نام خود را شروع کنید و مدارک خواسته شده را ارائه دهید تا ثبت نام شما تکمیل شود.

واریز و برداشت در بروکر

پس از تکمیل و احراز هویت توسط بروکر باید واریز به حساب را انجام دهید تا شروع به معامله کنید. بروکرها راه های مختلفی را برای این کار در نظر گرفته اند از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پرداخت از طریق وب مانی
  • پرفکت مانی
  • ارز دیجیتال
  • پرداخت ریالی

بهترین گزینه برای ایرانیان استفاده از روش ارز دیجیتال است. زیرا این روش بسیار ساده و در کمترین زمان ممکن انجام می شود.

سیستم کپی تریدینگ

اگر تازه وارد هستید و شناخت کافی از بازارهای مالی ندارید می توانید از تریدرهای حرفه ای کمک بگیرید تا به جای شما معاملات را ثبت کنند. قطعا انجام این کار کارمزدی به همراه خواهد داشت.

سیستم کپی تریدینگ به این صورت عمل می کند که پس از اتصال حساب خود به یک تریدر حرفه ای، هر زمان که تریدر وارد معامله شود عیناً همان معامله برای شما ثبت می شود و در صورت کسب سود یا ضرر مبلغ به حساب شما واریز یا کسر خواهد شد.

البته به این نکته باید اشاره کنیم که تریدرهای حرفه ای کمترین ریسک را در هنگام ثبت معامله انجام می دهند و هر کدام مدیریت سرمایه را در دستور کار خود قرار می دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سیستم کپی تریدینگ عبارت کپی تریدینگ چیست – پارسی فارکس را در گوگل جستجو کنید و مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

نتیجه گیری

اگر قصد ورد به بازار فارکس را دارید حتما آموزش های ابتدایی را ببینید و سپس پس از کسب تجربه وارد معامله شوید. در سایت پارسی فارکس (https://parsiforex.com) حتما آموزش های رایگان فارکس را مطالعه کنید و در صورت نیاز از طریق چت واتساپ با کارشناسان پارسی فارکس در ارتباط باشید