فرآیند بسته بندی محصولات با دستگاه شیرینگ پک

دستگاه شیرینگ پک، یکی از مهم‌ترین دستگاه‌هایی است که در صنایع بزرگ و کوچک برای بسته‌بندی محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزار یک روش بسته‌بندی با استفاده از نایلون‌های مخصوص و گرما است. این دستگاه دارای انواع و مدل‌های مختلفی است که بر اساس نیازتان می‌توانید خریداری کنید.

دستگاه بسته‌بندی شیرینگ پک چیست؟

شیرینگ پک یکی از مهم‌ترین روش‌های بسته‌بندی است که با استفاده از دستگاه‌های مخصوص انجام می‌شود. دستگاه شیرینگ پک با استفاده از فیلم شیرینگ، بر اساس اندازه و سایز محصول نایلون را به دور آن می‌پیچد. این دستگاه به دلیل سرعت بالا، کیفیت و قیمت عالی، گزینه مناسبی برای بسته‌بندی محصولات در صنایع مختلف است.

دستگاه شیرینگ از دو بخش مهم دوخت و تونل حرارتی ساخته شده که در قسمت دوخت، نایلون روی محصول برش داده شده و فیکس می‌شود. در این قسمت با بهره‌گیری از برخی مکانیزم‌های خاص، فیلم شیرینگ ثابت تا زمان وارد شدن محصول به تونل، فیکس شود. در قسمت تونل نایلون با استفاده از حرارت روی محصول قرار می‌گیرد و محکم می‌شود. با خنک شدن فیلم شیرینگ به وسیله فن‌ها، کار پایان می‌پذیرد.

انواع دستگاه شیرینگ پک

دستگاه شیرینگ پک بر اساس نوع محصول و نیاز برای بسته‌بندی به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شود که عبارتند از:

●         دستگاه شیرینگ پک تونلی

●         شیرینگ پک اتوماتیک و نیمه اتوماتیک

●         شیرینگ پک کابینی دستی

●         دستگاه لیبل شیرینگ

دستگاه شیرینگ پک تونلی

از شیرینگ پک تونلی، به دلیل سرعت بسته‌بندی بالا در کارخانجات و شرکت‌های صنعتی بزرگ استفاده می‌کنند. در این نوع از دستگاه‌های بسته‌بندی، از تونل‌های حرارتی بهره می‌گیرند و قابلیت کنترل دما، تنظیم جریان هوا و سرعت حرکت روی نوار نقاله در آن وجود دارد.

دستگاه شیرینگ پک تونلی قابلیت بسته‌بندی چند کالا را به طور همزمان دارد. در این مدل از فیلم‌هایی نظیر پی وی سی و pof استفاده می‌شود. این ابزار به سه نوع زیر تقسیم بندی می‌شود که تفاوت هریک با دیگری در نوع مصرف سوختشان است.

●         پک تونلی گازی

●         پک تونلی برقی

●         پک تونلی دوگانه‌سوز

شیرینگ پک اتوماتیک و نیمه اتوماتیک

شیرینگ پک می‌تواند در دو مدل دستگاه شیرینگ اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در صنایع مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. یکی از ویژگی‌های مهم دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک سرعت بالای آن در بسته‌بندی کالاست. از تفاوت‌های مهم این دستگاه با دستگاه‌های شیرینگ پک دستی و نیمه‌ اتوماتیک، عدم نیاز به نیروی انسانی است. سرعت بالا و بسته‌بندی چندین کالا در کنار هم باعث شده تا مدیران کارنجات بزرگ توجه ویژه‌ای مدل اتوماتیک داشته باشند.

02

دستگاه شیرینگ پک کابینی

شیرینگ پک کابینی معمولا برای بسته‌بندی محصولات کوچک و تکی مانند کتاب، محصولات غذایی و... کاربرد دارد. این مدل، فرآیند بسته‌بندی را به صورت نیمه اتوماتیک انجام می‌دهد. در این نوع دستگاه شیرینگ، ابتدا محصول به صورت دستی در داخل نایلون بسته‌بندی قرار می‌گیرد و سپس به بخش تونل حرارتی فرستاده می‌شود.

پس از آن، در تونل حرارتی، عمل انقباض و بسته‌بندی صورت می‌پذیرد. این دستگاه برای بسته‌بندی هر محصول نیاز به 10 ثانیه زمان دارد. دستگاه شیرینگ کابینی در محل‌هایی نظیر رستوران‌ها، هتل‌ها، قنادی‌ها و سایر مکان‌های تجاری کوچک کاربرد دارد.

دستگاه لیبل‌ شیرینگ

در دستگاه لیبل شیرینگ‌، لیبل‌ها به صورت پشت سر هم روی دستگاه قرار می‌گیرند و به محض دیدن ظرف، لیبل روی آن چسبانده می‌شود. این دستگاه بیشتر در صنایع غذایی، نوشیدنی، آرایشی بهداشتی، شیمیایی و دارویی کاربرد دارد.

سخن پایانی

شرکت نیل زاگرس البزر یکی از بهترین شرکت‌های ارائه دهنده انواع دستگاه‌های شیرینگ پک است که این محصولات را با قیمت مناسب و کیفیت عالی روانه بازار می‌کند. در صورت نیاز به مشاوره برای خرید یا استفاده از این دستگاه‌ها می‌توانید با نیل زاگرس البزر تماس بگیرید.