پوکه معدنی چیست؟

پوکه معدنی چیست؟ پوکه یک سنگ آتشفشانی بیرونی است که از آتشفشان های در حال فوران بیرون می زند زیرا ماگما هنگام ترکیب با گازهای فرار مختلف و آب در سطح، کف ایجاد می کند و حباب های هوا را در داخل سنگ به دام می اندازد که به سرعت سرد می شود.

سنگ پوکه  معدنی بسیار خشن، متخلخل و سبک است. این تنها سنگی است که در واقع روی آب شناور می‌ماند تا زمانی که غرق شود. ترکیب معدنی پوکه به نوع ماگمایی که کف سنگ پوکه را تشکیل می دهد بستگی دارد.

پوکه معدنی به عنوان سنگدانه در بتن سبک، محوطه سازی و به عنوان ساینده در انواع محصولات صنعتی و مصرفی استفاده می شود.

1

پوکه چگونه تشکیل می شود؟

فضاهای منافذ (معروف به وزیکول) در پوکه معدنی، سرنخی از نحوه تشکیل آن است. وزیکول ها در واقع حباب های گازی هستند که در طی سرد شدن سریع یک ماگمای کف آلود غنی از گاز در سنگ به دام افتاده اند.

این ماده آنقدر سریع سرد می شود که اتم های موجود در مذاب نمی توانند خود را در یک ساختار کریستالی مرتب کنند.

برخی از ماگماها در حالی که تحت فشار هستند حاوی چند درصد گاز محلول وزنی هستند. وزن گاز در سطح زمین بسیار کم است، اما این ماگماها تحت فشار می توانند حاوی چند درصد گاز در محلول باشند.

برای شبیه سازی این فرایند، تصور کنید به مقدار زیادی دی اکسید کربن محلول در یک بطری مهر و موم شده از نوشیدنی های گازدار مانند آبجو یا نوشابه است. اگر ظرف را تکان دهید، بلافاصله در بطری را باز کنید، آزاد شدن ناگهانی فشار به گاز اجازه می دهد تا از محلول خارج شود و نوشیدنی از ظرف به شکلی کف آلود فوران می کند.در صورتی که این کف ها منجمد شود به شکل پوکه در میاید.

2

موارد استفاده از پوکه

بیشترین کاربرد پوکه معدنی تولید بلوک های بتنی سبک و سایر محصولات بتن سبک وزن است.

هنگامی که این بتن مخلوط می شود، وزیکول ها تا حدی پر از هوا می مانند. که وزن بلوک را کاهش می دهد. بلوک‌های سبک‌تر می‌توانند نیازهای سازه‌ای فولادی ساختمان یا نیازهای فونداسیون را کاهش دهند.

هوای محبوس شده همچنین به بلوک ها ارزش عایق بیشتری می دهد.

دومین کاربرد رایج پوکه معدنی در محوطه سازی و باغبانی است. از پوکه به عنوان پوشش تزئینی زمین در محوطه سازی و گلدان ها استفاده می شود. به عنوان سنگ زهکشی و نرم کننده خاک در کاشت استفاده می شود.

پوکه  معدنی کاربردهای بسیار دیگری نیز دارد. مانند:

 

  • یک ساینده و حالت دهنده جین "سنگ شسته".
  • یک ماده ساینده در صابون های نواری و مایع مانند صابون لاوا
  • یک ماده ساینده در پاک کن های مدادی
  • یک ساینده در محصولات لایه بردار پوست
  • یک ساینده ریز که برای پرداخت استفاده می شود
  • یک ماده کششی در جاده های پوشیده از برف
  • تقویت کننده کشش در لاستیک تایر
  • یک جاذب در بستر گربه
  • یک رسانه فیلتر ریز دانه
  • یک پرکننده سبک برای خاک رس سفالی

انواع پوکه معدنی

  1. پوکه سیاه
  2. پوکه سفید
  3. بادامی یا گردویی
  4. پوکه ماسه ای
  5. فندوقی
  6. عدسی
  7. مخلوط
  8. نخودی
  9. سنگ پوکه
  10. پوکه پودری

پوکه معدنی انواع دیگری نیز دارد ولی معروف ترین انواع آن به شرح ذکر شده می باشد که معروفیت بالایی در بین مصرف کنندگان دارد.

مرکز تولید پوکه معدنی

تولید پوکه معدنی در شهر های معدن خیز ایران صورت می گیرد، قله دماوند، سبلان، سهند تا معادن شهرهای همدان، ساوه، شهر بابک، کرمان، اردبیل و .... بیشترین سهم تولید پوکه معدنی را به خود اختصاص داده اند.

مرغوبیت پوکه معدنی تولید هر شهر متناسب با نوع کاربرد و موارد استفاده آن تعیین می شود به طوری که پوکه هر معدنی برای استفاده به خصوصی کاربرد دارد.

با توجه به اینکه پوکه معدنی در شهرهای دارای معادن تولید می شود، برای استفاده در سایر شهرها، توسط کامیون و سایر ماشین های مخصوص ارسال می شود و مصرف کننده بدون هیچ محدودیتی می تواند پوکه مورد نیاز خود را در شهر مورد نظر تحویل بگیرد.

نحوه تهیه پوکه معدنی

با توجه به موارد کاربرد و استفاده زیاد در صنایع مختلف و ساخت و ساز، می توان پوکه معدنی را به یکی از پرمصرف ترین مصالح در زندگی روزمره معرفی کرد.

اما چگونه یک مصرف کننده می تواند پوکه مورد نیاز خود را تهیه کند؟

آیا راهنمایی برای استفاده از نوع پوکه معدنی متناسب با نیاز مصرف کننده وجود دارد؟

پوکه معدنی معظمی به عنوان یکی از مراکز اصلی تولید پوکه معدنی در سطح کشور می باشد که تولیدات خود را به صورت آنلاین به اقصی نقاط کشور عرضه می کند.

کیفیت بالای محصولات در مقابل قیمت های منصفانه که به مشتری ارائه می شود یکی از رازهای اصلی موفقیت این مجموعه محسوب می شود که توانسته است در اولین خرید مشتری را، جزو مشتریان ثابت مجموعه قرار دهد.

قیمت پوکه معدنی

با توجه به توضیحات لازم در خصوص اینکه پوکه معدنی چیست؟ چه کاربردهایی دارد و چگونه تهیه می شود، اکنون زمان این سوال رسیده که قیمت پوکه معدنی چند است و به چه صورتی برآورد می شود.

قیمت پوکه معدنی با توجه به سایزهای مختلف، سبکی و سنگینی نوع پوکه و همچنین تناژ خرید متنوع است.

به منظور اطلاع دقیق در خصوص قیمت روز پوکه معدنی مورد نیاز و همچنین انتخاب بهترین نوع پوکه متناسب با نیازتان می توانید به صورت مستقیم با شماره تماس 09186095658 _ مدیریت فروش مجموعه معظمی، در تماس باشیدو یا به سایت pokehmoazami.com  مراجعه کنید و اطلاعات به روزی را دریافت کنید.