آب و هوای استرالیا در فصل پاییز چگونه است؟

فصل پاییز در استرالیا همزمان با ماه های مارس و می است که معادل آن در ایران، فصل بهار می باشد. بسیاری از افراد برای سفر به استرالیا، فصل پاییز را انتخاب می کنند زیرا در این بازه زمانی در کشور استرالیا، آب و هوا نسبتا مطلوب می باشد. در ادامه به بررسی آب و هوای استرالیا در فصول مختلف سال، به ویژه فصل پاییز می پردازیم.

دمای هوا در فصل پاییز در استرالیا

آب و هوای استرالیا در فصل پاییز به خصوص در اوایل ماه مارس، گرم است اما میزای گرمای هوا کمتر از تابستان می باشد. شهرهای جنوبی مانند سیدنی و ملبورن در اواسط پاییز با دمای 70 فارنهایت (21 درجه سانتی گراد) دارای بالاترین میانگین دما در این کشور هستند. شهر آدلاید نیز با دماهای بالای 21 درجه سانتی گراد، هنوز کمی گرمتر از سایر شهرهای استرالیا است. میانگین دما در فصل پاییز در سایر شهرهای استرالیا به شرح زیر است:

  • پرث با میانگین دمای 29 درجه سانتی گراد
  • آلیس اسپرینگز با میانگین دمای 30 درجه سانتی گراد
  • بریزبن با میانگین دمای 28 درجه سانتی گراد
  • داروین با میانگین دمای 32 درجه سانتی گراد
  • هوبارت (پایتخت تاسمانی) با میانگین دمایی 20 درجه سانتی گراد

تنوع آب و هوایی و اختلاف دمای هوا در شهرهای مختلف استرالیا در فصل پاییز، بدان معنی است که هر نوع آب و هوایی که به دنبال آن هستید از جمله گرمای گرمسیری تا هوای معتدل را در فصل پاییز در استرالیا خواهید یافت.

میزان بارندگی در شهرهای مختلف استرالیا در فصل پاییز

میزان بارندگی نیز در سراسر کشور استرالیا بسیار متفاوت است. در حالی که در شهرهای جنوبی مانند آدلاید و ملبورن در فصل پاییز باران زیادی نمی  بارد؛ اما آب و هوای استرالیا در شهرهای شمالی آن در اواخر فصل پاییز، مرطوب است و ممکن است طوفان  هایی نیز رخ بدهد.

توجه داشته باشید که در فصل پاییز در داروین و شمال کوئینزلند میزان بارندگی بسیار زیاد است و حتی امکان بروز سیل نیز وجود دارد، بنابراین بهتر است در پاییز به این مناطق سفر نکنید. شهر بریزبن نیز در جنوب کوئینزلند واقع شده و دارای آب و هوای بسیار معتدل و مرطوبی است. بیشتر میزان بارندگی سالانه شهر سیدنی هم در پاییز و اوایل زمستان است، بنابراین با سفر به سیدنی در فصل پاییز انتظار بارش باران را داشته باشید.

81

بهترین زمان برای سفر به استرالیا

سپتامبر تا نوامبر و مارس تا مه بهترین زمان برای سفر به استرالیا هستند. بیشتر گردشگران این ماه ها را برای بازدید از استرالیا انتخاب می کنند؛ همچنین بسیاری از تورهای گردشگری از جمله تور استرالیا در این فصل برگزار می شود. آب و هوا در این فصول نه خیلی گرم و نه خیلی سرد است، گردشگران می توانند در استرالیا تفریح هایی مانند پیاده روی و طبیعت گردی را تجربه کنند.

اگرچه ماه مارس زمان مناسبی برای سفر به استرالیا است و هنوز هم فصل اوج سفر به این کشور محسوب می شود، اما قیمت ها و امکانات اقامتی در این بازه زمانی نسبت به تابستان کمتر است. پیش از سفر به استرالیا در پاییز به این نکته توجه کنید، که آیا عید پاک (Easter) در ماه مارس یا آوریل رخ می دهد. زیرا مدارس در روزهای نزدیک عید پاک در استرالیا تعطیل هستند، بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که خانواده های استرالیایی بیشتری در این زمان سفر کنند، یا حداقل در مناطق خود به خارج از خانه بروند.

مکان های دیدنی در فصل پاییز در استرالیا

گردشگران استرالیا مانند فصل تابستان، تفریح در خط ساحلی نیو ساوت ولز (از جمله سیدنی) و ویکتوریا (از جمله ملبورن)، منطقه پایتخت استرالیا در کانبرا، یا تاسمانی را انتخاب می کنند. آب و هوای استرالیا در قسمت غربی کشور، به ویژه شهرهای جنوبی مانند پرث، هنوز در ماه مارس گرم هستند، اما پاییز در استرالیا زمان خوبی برای رفتن به مناطق غربی این کشور است.

برای بازدید از مناطق دورافتاده، مانند اولورو معروف و شهر آلیس اسپرینگز، بهتر است با هواپیما سفر کنید. همچنین اگر می خواهید در ماه مارس به مناطق شمالی استرالیا سفر کنید، از جمله شمال استرالیای غربی و شمال کوئینزلند، توجه داشته باشید که عروس های دریایی جعبه ای مرگبار تا حدود ماه می در دریا حضور دارند و نمی توانید در دریا شنا کنید، این موجودات بسیار خطرناک هستند و می توانند در عرض چند دقیقه یک فرد بالغ را بکشند.

82

تفریحات استرالیا در فصل پاییز

مسافرانی که به دنبال تعطیلات ساحلی هستند، می توانند در ماه مارس یا فصل پاییز در استرالیا این تفریحات را تجربه کنند. شهر سیدنی ممکن است روزهای خنک تری داشته باشد، اما شرایط برای شنا و ساحل بسیار مطلوب است. سواحل زیبای زیادی در سواحل مرکزی و ساحل شمالی نیو ساوت ولز و بخش های جنوبی کوئینزلند مانند بریزبن و ساحل طلایی برای تفریحات ساحلی وجود دارد.

علاقه مندان به گردش در فضای باز ممکن است از دمای کمی خنک تر ماه مارس استقبال کنند. تفریحاتی مانند پیاده روی در کوه های آبی در غرب سیدنی، کوه های جنوب نیو ساوت ولز و ACT و تاسمانی می تواند در این زمان از سال بسیار لذت بخش باشد.

در پاییز به ویژه ماه مارس، شرایط گشت و گذار در شهر نیز بسیار مطلوب می باشد. یکی از تفریحات مورد علاقه مسافران استرالیا، بازدید از موزه ها، گالری ها، باغ وحش ها، آکواریوم ها، پارک ها، باغ ها و رستوران ها در شهرهای بزرگ به ویژه سیدنی، ملبورن، بریزبن و آدلاید است. برخی از بهترین گالری ها و موزه  های کشور استرالیا در کانبرا قرار دارد. با توجه به اینکه آب وهوای کانبرا در تابستان بسیار گرم می باشد، بنابراین پاییز بهترین زمان برای بازدید از جاذبه های شهر کانبرا است.

فصل پاییز در استرالیا، به ویژه ماه مارس، زمان خوبی برای سفرهای جاده ای خاص است. جاده اقیانوس بزرگ در جنوب ملبورن یک گزینه مناسب با مناظر زیبا در هر زمانی از سال است. دمای هوا برای رانندگی  در طول این مسیر در ماه مارس بسیار خوب است.

جمع بندی

پاییز یکی از بهترین فصل های سال برای سفر به استرالیا است. آب و هوای استرالیا در این بازه زمانی در شهرهای مختلف بسیار متفاوت می باشد. در ماه های مارس تا می در استرالیا تمام جنگل ها، پارک ها و جاذبه های گردشگری به طور چشمگیری تغییر  می کنند. سفر به استرالیا در فصل پاییز برای گردشگران، بسیار هیجان انگیز است به همین دلیل تور استرالیا در فصل پاییز یکی از تورهای گردشگری پرطرفدار است.