راهنمای گام به گام ثبت شرکت با مسئولیت محدود

راهنمای گام به گام ثبت شرکت با مسئولیت محدود : یکی از شرکت‎های تجاری که در ایران به موفقیت بسیار چشمگیری دست یافته است، شرکت با مسئولیت محدود میباشد که افراد زیادی اقدام به ثبت آن میکنند. در این مقاله به شما میگوییم که چرا ثبت شرکت با مسئولیت محدود بهترین گزینه برای شما در دنیای تجارت است.

اگر شما یکی از علاقمندان تشکیل شرکت با مسئولیت محدود هستید، پس حتما اطلاعات نسبی از این شرکت دارید، اما اگر آشنایی زیاد و یا کاملی با این شرکت نداشته و قصد تشکیل این نمونه از شرکت را در آینده دارید، پس با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید.

در یک تعریف ساده شرکت با مسئولیت محدود یک شرکت تجاری است، که برای امور تجارتی تشکیل شده و هر یک از شرکای این شرکت در حد آورده خودشان به شرکت مسئول میباشند.

اما برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود باید به چه نکاتی توجه کرد؟ و یا برای ثبت چنین شرکتی به چه مواردی نیاز داریم؟

شما برای تشکیل یک شرکت با مسئولیت محدود حداقل به دو شریک نیاز دارید، پس به همین دلیل است که شرکت با مسئولیت محدود امروزه طرفداران زیادی در دنیای تجارت دارد چون تشکیل آن نسبت به سایر شرکت‌ها بسیار راحت‌تر است..

البته که تشکیل شرکت با مسئولیت محدود دنگ و فنگ کمتری دارد، اما باید بدانید که شرکت با مسئولیت محدود شما حتما در هنگام حیات باید فقط و فقط به امور تجارتی بپردازد، چون این یکی از شروط شرکت با مسدولیت محدود میباشد.

اما از آنجایی که ثبت خوب فرهنگ است، حتما برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ثبت شرکت با مسئولیت محدود با موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید.

یکی از سوالاتی که بسیاری از متقاضیان تشکیل شرکت با مسئولیت محدود از مشاورین‌ما میپرسند، در رابطه با الزامات و قوانین خاص شرکت با مسئولیت محدود است.

قانون تجارت در مواد 96 تا 98، به الزامات تشکیل شرکت با مسئولیت محدود پرداخته است، که به شرح ذیل است:

  1. وجود قرارداد کتبی که به امضا تمامی شرکا رسیده باشد.
  2. تادیه تمام سرمایه نقدی و تقویم و تسلیم سرمایه غیر نقدی
  3. ثبت میزان تقویمی آورده غیرنقدی شرکا در شرکت‎نامه
  4. منتفی بودن پذیره‎نویسی زیرا سهم‎الشرکه نمیتواند به شکل سهام باشد.

شرط اول که مشخص است، شما برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود ابتدا باید یک قرارداد کتبی میان خود و سایر شرکا امضا کنید.

و اما دو شرط بعدی در رابطه با پرداخت سرمایه و آورده هر یک از شرکا به شرکت است، که در این مورد حتما با مشاورین موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید.

به علاوه باید علی رغم وجود پذیره‌نویسی در شرکت سهامی عام، شما به عنوان شرکای شرکت با مسئولیت محدود حق پذیره‌نویسی ندارید.

احتمالا شما به دلیل ساده بودن فرایند ثبت شرکت با مسئولیت محدود تصمیم به تشکیل این نمونه از شرکت کرده‌اید، اما باید بدانید که تحت یک شرایطی ممکن است قرارداد شرکت شما با بطلان مواجه شود، بنابراین حتما برای تشکیل شرکت تجاری خود از خدمات مشاورین متخصص در زمینه ثبت شرکت بهره ببرید.

بهتر است بدانید که موسسه ثبت شرکت فرهنگ با استفاده از بهترین مشاورین و وکلای متخصص در زمینه ثبت شرکت، توانسته است بهترین راه و روش برای کسانی باشد که قصد ثبت انواع شرکت را دارند.

1

تفاوت شرکت با مسئولیت محدود با سایر شرکت‎ها

در ایران ما با شرکت‎های تجاری زیادی مواجه هستیم که هر کدام ساختار و قوانین مخصوص خود را دارند، یکی از این شرکت‎ها، شرکت با مسئولیت محدود است که ساختار و قوانین مخصوصی دارد.

یکی از تفاوت‎های شرکت با مسئولیت محدود با سایر شرکت‎های تجاری، موضوع این شرکت است. موضوع فعالیت شرکت با مسئولیت محدود باید حتما تجارتی باشد.

زیرا برای مثال شرکت سهامی میتواند برای امور تجاری و غیرتجاری تشکیل شود، به اصطلاح شرکت سهامی شکلا تجاری و موضوع عملکرد آن برای تجاری دانستن این شرکت مهم نمیباشد.

اگر شما قصد ثبت شرکت با مسئولیت محدود را دارید، قطعا علاقه دارید که بدانید این شرکت نسبت به سایر شرکت‎های تجاری چه مزایایی دارد.

مزیت شرکت با مسئولیت محدود نسبت به شرکت‎های اشخاص

در شرکت‎های اشخاص ( تضامنی و نسبی ) مسئولیت شما به عنوان شریک در برابر طلبکاران، قرض‎های شرکت و غیره، تضامنی میباشد، یعنی شما مسئول پرداخت کلیه قروض و تعدات شرکت هستید، فارغ از اینکه مقدار سرمایه شما در شرکت چه مقدار است.

اما در شرکت با مسئولیت محدود، مسئولیت شما در برابر طلبکاران شرکت، قروض و تعهدات محدود به میزان سرمایه شما در شرکت است، و شما تحت هیچ شرایطی مسئول پرداخت تمامی قرض‎های شرکت نیستید و مسئولیت شما تنها محدود به سرمایه شما است.

البته که شرکت با مسئولیت محدود دارای مزایای بسیار زیاد دیگری میباشد که فقط با دریافت مشاوره از مشاورین ثبت شرکت میتوانید به این مزایا دست پیدا کنید.

موسسه ثبت شرکت فرهنگ با بهره‎گیری از خدمات بهترین مشاورین تجاری، قدمی بزرگ در ثبت شرکت تجاری در سراسر ایران برداشته است.

نام شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود صرفا یک شرکت موضوعا تجاری است که فقط برای امور تجارتی تشکیل میشود. تشکیل این نوع شرکت در مقایسه با سایر شرکت‎ها نیاز به تشریفات پیچیده‎ای ندارد، برای همین است که افراد تمایل زیادی به ثبت شرکت با مسئولیت محدود دارند.

به زبان ساده برای تشکیل شرکت با مسئولیت محدود تنها کافی است که دو نفر شریک سرمایه نقدی و غیرنقدی خود را جمع کرده و تشکیل شرکت دهند، که در این رابطه بهتر است با مشاورین موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید.

اما این بدین معنی نیست که شما برای تشکیل شرکت با مسئولیت محدود کار راحتی در پیش دارید، زیرا کوچکترین اشتباه شما میتواند باعث مسئولیت تضامنی برای شما شود، که بدین ترتیب شما مسئول پرداخت تمامی قروض شرکت هستید.

به همین ترتیب پیشنهاد میشود که پیش از هر اقدام با مشاورین متخصص در ارتباط باشید، موسسه ثبت شرکت فرهنگ با بهره‎گیری از بهترین مشاورین تجاری به شما در ثبت شرکت با مسئولیت محدود کمک میکند.

به علاوه شرکت با مسئولیت محدود باید دارای یک اسم مخصوص باشد، که حتما عبارت با مسئولیت محدود در آن باید ذکر شده باشد.

در غیر این صورت و عدم ذکر عبارت با مسئولیت محدود در نام شرکت، شرکا دارای مسئولیت تضامنی خواهند بود.

به علاوه طبق قانون نباید نام هیچ یک از شرکای با مسئولیت محدود در نام شرکت ذکر شود، زیرا باعث مسئول تضامنی برای آن شریک میشود.

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود و دریافت مشاوره در رابطه با نام گذاری آن، در اولین از خدمات مشاورین تجاری متخصص موسسه ثبت شرکت فرهنگ بهره ببرید تا برای شما در حین ثبت شرکت‎تان مشکلی به وجود نیاید.

2

مزایای شرکت با مسئولیت محدود

ثبت شرکت با مسئولیت محدود مزیت‎های زیادی دارد، که بزرگترین مزیت آن محدودیت مسئولیت شرکا به سرمایه خود خواهد بود.

همچنین تشکیل شرکت با مسئولیت محدود بسیار ساده‎تر از شرکت سهامی است، زیرا برای تشکیل آن شما فقط به دو شریک نیاز دارید.

در مقایسه با شرکت سهامی، اداره‎کردن شرکت با مسئولیت محدود نیز بسیار آسان‎تر است، چراکه برای اداره شرکت با مسئولیت محدود تنها به یک یا دو مدیر نیاز میباشد.

درحالی که در شرکت سهامی برای اداره کردن شرکت باید حداقل یک هیئت مدیره سه نفره وجود داشته باشد.

به علاوه برای تعدد شرکا در شرکت با مسئولیت محدود حداکثری مقید نشده است، فقط در صورتی که تعداد شرکا بیشتر از 12 نفر باشد، تشکیل هیئت نظار در شرکت با مسئولیت محدود الزامی است.

بنابریان اگر قصد ثبت شرکت با مسئولیت محدود را دارید و تعداد شرکا بیشتر از 12 نفر است، حتما پیش از تشکیل شرکت خود با مشاورین موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید.

در آخر، تشکیل شرکت با مسئولیت محدود، با مبلغ کمی سرمایه نیز ممکن میباشد، درحالی که در قانون برای تشکیل شرکت سهامی حداقل قانونی سرمایه پیش‎بینی شده است و باید رعایت شود.

جمع تمامی این مزایا سبب شده که در ایران شرکت با مسئولیت محدود به موفقیت چشمگیری برسد و بسیاری از افراد در دنیای معاملات به دنبال تشکیل این نوع از شرکت باشند.

بنابراین دست رو دست نگذارید و برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود خود با موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید.

 

نحوه ثبت شرکت با مسئولیت محدود

حالا که با شرکت با مسئولیت محدود آشنا شدیم، به سراغ مراحل و نحوه ثبت شرکت شرکت با مسئولیت محدود میپردازیم.

اما قبل از آن باید به شما مهم‎ترین نکته را برای تشکیل شرکت با مسئولیت محدود بگوییم.

تشکیل شرکت با مسئولیت محدود نیاز به دانش حقوقی زیادی دارد، زیرا شما در راه ثبت شرکت خود با موانع بسیار زیادی مواجه میشوید که حل آن‎ها تنها به دست یک تیم متخصص در زمینه ثبت شرکت انجام میشود.

موسسه ثبت شرکت فرهنگ با استفاده از متخصص‎ترین مشاورین و کلای ثبت شرکت، میتواند تمامی موانع پیش روی شما را بردارد و در سریع‎ترین زمان ممکن شما را به هدف خود برساند.

مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود

نخست، تشکیل شرکت با مسئولیت محدود باید به موجب قرارداد کتبی میان شرکا باشد، که تمامی شرکا آن را شخصا و یا به وسیله وکیل خود امضا نمایند.

در گام بعد باید سرمایه غیرنقدی تقویم شود و میزان آن در شرکت نامه به صراحت اعلام شود، زیرا عدم رعایت این شرط موجب بطلان شرکت میباشد!

در مجموع در شرکت نامه باید نکاتی رعایت شود که به شرح ذیل میباشد.

  1. ارزش آورده‎ها
  2. سهم هر یک از شرکا در سود و زیان
  3. اختیارات مدیران
  4. بیان اینکه سرمایه شرکت به کل پرداخت شده است.
  5. قید اسم شرکت

مراحل بالا فقط گوشه‎ای از مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود است. واضح است که شما در راه تشکیل شرکت تجاری خود با موانع و مشکلات بسیاری مواجه میشوید که حل آن‎ها از میزان تخصص شما خارج است.

پس برای تشکیل شرکت با مسئولیت محدود از خدمات بهترین موسسه ثبت شرکت استفاده کنید.

به همین دلیل موسسه ثبت شرکت فرهنگ با بهره‎گیری از بهترین و متخصص‎ترین وکلا و مشاورین ثبت شرکت تجاری، به شما کمک میکند تا در سریع‎ترین زمان و بدون هیچ مشکلی اقدام به ثبت شرکت با مسئولیت محدود کنید.

عدم مراعات قواعد راجع به تشکیل شرکت با مسئولیت محدود میتواند برای شما نتایج ناگواری داشته باشد.

به صورت خلاصه، ثبت شرکت با مسئولیت محدود بهترین گزینه شما برای ورود به دنیای معاملات و تجارت میباشد، چرا که قوانین راجع به آن بسیار ساده میباشد و برای تشکیل آن شما کار سختی در پیش نخواهید داشت، البته به شرطی که در این راه تنها قدم برندارید!