قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل

قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل چقدر است و محاسبه آن به چه عواملی بستگی دارد؟ این سوالی است که خیلی از مشتری‌ها قبل از ثبت سفارس می‌پرسند. در این مقاله به طور مفصل به این موضوع پرداخته‌ایم. محاسبه قیمت هر مترمربع ساندویچ پانل به عوامل گوناگونی بستگی دارد. در واقع معیار محاسبه قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل قیمت بر اساس نوع ساندویچ پانل، ابعاد و کیفیت آن تعیین می‌شود. به طور کلی قیمت هر مترمربع ساندویچ پانل، با توجه به نوع ساندویچ پانل، که خود می‌تواند ساندویچ پانل سردخانه‌ای، ساندویچ پانل اتاق تمیز و ... باشد، جنس ورق استفاده شده، نوع و جنس عایق کارشده (هسته داخلی ساندویچ پانل)، همچنین ضخامت و میزان فشردگی و کیفیت آن‌ها لحاظ می‌شود.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت هر مترمربع ساندویچ پانل‌

قیمت هر مترمربع ساندویچ پانل به فاکتورهای زیادی بستگی دارد و نمی‌توان به طور کلی قیمت مشخص بدون انجام محاسبات ارائه کرد. این فاکتورها معمولاً توسط یک مهندس متخصص بر اساس شرایط محیطی سازه، نوع کاربرد سازه و بودجه، تعیین می‌شوند.

این فاکتورها عبارت است از:

تأثیر جنس و ضخامت ورق‌ها بر قیمت ساندویچ پانل ها

ورق‌ها از اجزا بیرونی در ساندویچ پانل‌ها محسوب می‌شوند و انواع متفاوتی از قبیل آلومینیوم، آلوزینک و گالوانیزه دارند. این ورق‌ها از پانل و فوم در برابر شرایط و عوامل بیرونی مانند باد، باران، برف، ضربه، آتش‌سوزی و ... محافظت می‌کنند.

استفاده از جنس فولادی و آلومینیوم برای ورق، هرکدام تأثیر متفاوتی را بر روی قیمت ساندویچ پانل خواهند گذاشت.همچنین ورق تخت و ورق پروفیل سازی شده و شکل‌گرفته مانند ذوزنقه‌ای یا موجدار قیمت متفاوتی با یکدیگر دارند.

در کنار نوع و جنس، ضخامت، کیفیت ورق‌ها و استانداردهای دنبال شده در مراحل ساخت و فرآوری ورق بر روی قیمت هر مترمربع ساندویچ پانل بسیار تأثیرگذار است. در نهایت اینکه پانل‌ها ممکن است دو طرف ورق یا یک طرف ورق باشند که این نیز خود موجب بروز تغییر در قیمت نهایی خواهد شد.

تأثیر جنس و قطر فوم‌ها بر قیمت هر مترمربع ساندویچ پانل

جنس فوم‌ها (لایه داخلی) در ساندویچ پانل بسته به نوع کاربری و مکان مورداستفاده از آن‌ها انواع متفاوتی است. از قبیل این عایق‌ها می‌توان به عایق پلی‌یورتان، پلی‌استایرن، پشم سنگ، پشم‌شیشه و… اشاره کرد. فوم‌ها که در مرکز و هسته داخلی ساندویچ پانل‌ها قرار دارند و ساندویچ پانل‌ها را در برابر حرارت، رطوبت و یا صدا عایق می‌کنند. بنابراین نقش مهمی در کیفیت ساندویچ پانل‌ها دارند.

8

در فوم‌ها چگالی و تراکم در کنار کیفیت و جنسی که در آن به‌کاررفته است، همچنین استانداردهای دنبال شده در مراحل ساخت آن، در تعیین قیمت هر مترمربع ساندویچ پانل موثر خواهند بود. ضخامت و نوع فوم ساندویچ پانل باید نسبت به کاربرد و نوع نیاز، همچنین شرایط آب‌وهوایی و بودجه انتخاب شود تا از هرگونهزینه‌های اضافی اجتناب شود.

کیفیت تزریق فوم ساندویچ پانل

در تولید ساندویچ پانل نیز همچون هرگونه مصالح ساختمانی دیگری باید اصول و استانداردهایی رعایت شود که یکی از این استانداردها، تزریق یکنواخت فوم در بین ورق‌ها است. هرچه این یکنواختی در پانل بیشتر باشد، کیفیت بالاتری نیز دارد.

تأثیر نوسانات ارز بر روی قیمت هر مترمربع ساندویچ پانل

همان‌طور که می‌دانید قیمت ارز هر روز در حال تغییر و نوسان است. از آنجایی که ساندویچ پانل‌ها یا قسمتی از مصالح موجود در آن‌ها ممکن است وارداتی باشند، مسلماً روی قیمت هر مترمربع ساندویچ پانل تأثیرگذار خواهد بود؛ بنابراین قیمت ساندویچ پانل به‌خاطر نوسانات شدید قیمت ورق و مواد اولیه به‌صورت روزانه تغییر می‌کند.

نکته:

استفاده از ساندویچ پانل در ساختمان با توجه‌ به ویژگی ساختاری‌شان و همچنین قابلیت آن‌ها در حل بسیاری مشکلات مربوط به زلزله و آتش‌ سوزی، سبب نجات جان بسیاری افراد می‌شود. ازاین‌رو هزینه‌کردن برای تهیه محصولی باکیفیت و مرغوب امری بسیار مهم است.

هزینه نصب و اجرای ساندویچ پانل

نصب ساندویچ پانل نیازمند تخصص و متخصص حرفه‌ای در این زمینه است. هزینه نصب و نصاب هر مترمربع ساندویچ پانل سقفی با نصب هر مترمربع ساندویچ پانل دیواری متفاوت است. زیرا نحوه نصب و اجرای ساندویچ پانل در سقف با نحوه نصب و اجرای ساندویچ پانل در دیوار فرق می‌کند. همچنین پوشش سقف و نحوه نصب ساندویچ پانل‌ها در سازه‌های مختلف از جمله فلزی، سوله‌های شیب‌دار، سوله قوسی، سازه‌های فضایی و… تفاوت‌های آشکاری دارند و به‌کارگرفتن فلاشینگ‌ها و آبروها در هرکدام مختلف است.

عوامل مؤثر در تعیین قیمت اجرای ساندویچ پانل در سازه‌های بزرگ

مهم‌ترین مسئله در تعیین قیمت ساندویچ پانل برای سازه‌های بزرگ، بررسی محل احداث پروژه است. توجه کنید که شرایط آب‌وهوایی منطقه می‌تواند نوع ساندویچ پانل و در نهایت قیمت اجرای ساندویچ پانل انتخاب شده را تغییر دهد.

هر گونه تغییر سلیقه‌ای از سوی کارفرمایان در جهت زیبا سازی در نما و همچنین ایمن‌سازی پروژه در برابر بارش برف و باران قیمت اجرای ساندویچ پانل را دستخوش تغییرات خواهد کرد.

قیمت به‌صرفه ساندویچ پانل

 ساندویچ پانل‌ها مقرون‌به‌صرفه هستند چرا که به دلیل عدم خوردگی نیاز به تعمیرات نداشته و چون در برابر رطوبت هم مقاوم‌اند میکروبی در آن تجمع نمی‌یابد، بهداشتی هستند. همچنین نسبت به مزایا و ویژگی‌هایی خاصی که دارند بسیاری کارفرمایان، مهندسان و مدیران پروژه ترجیح می‌دهند به‌جای مصالح سنتی از این مصالح استفاده نمایند.

ویژگی‌های دیگری که باعث به‌ صرفه بودن قیمت هرمترمربع ساندویچ پانل می‌شود عبارت‌اند از:

  • عایق حرارت در برابر سرما و گرما
  • صرفه‌جویی در زمان
  • عایق در برابر صدا و رطوبت
  • مقاوم در مقابل آتش
  • عمر بالا ساندویچ پانل‌ها
  • ایمنی سلامتی
  • سبک بودن و افرایش طول عمر سازه
  • استحکام و دوام بیشتر
  • قابل‌استفاده در تمامی اقلیم‌ها
  • حمل‌ونقل و جابه‌جایی آسان

جمع‌بندی

همان‌طور که گفته شد، عوامل بسیاری می‌تواند در تعیین قیمت هر مترمربع ساندویچ پانل نقش داشته باشد؛ بنابراین بهتر است قبل از خرید این مصالح برای انتخاب بهترین ساندویچ پانل با مناسب‌ترین قیمت و بهترین کاربرد برای فضای موردنیاز خود، راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید. برای این کار می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید:

MammutWorld.com

تلفن دفتر:

021 – 4500 - 1

تلفن کارخانه:

026 – 4500 - 1

ایمیل:

crm@mammutworld.com