8 نکته مهم تعمیر پکیج که باید بدانید!

دانستن نکات مهم در تعمیر پکیج باعث می‌شود که بتوانید این فرایند را در مدت‌زمان کوتاه‌تری انجام داده و تا حد زیادی هزینه‌های مربوط به تعمیرات پکیج را کاهش دهید. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا این موضوع را زیر ذره‌بین قرار دهیم و مهم‌ترین نکات را در تعمیر کردن پکیج به شما گوشزد کنیم.

1.اهمیت عیب یابی در تعمیر پکیج

مهم‌ترین مرحله برای برطرف کردن ایرادات و مشکلات موجود در پکیج، عیب یابی است. این یکی از خدمات اصلی است که تعمیرکاران متخصص در زمان تعمیر پکیج در اصفهان ارائه می‌دهند. شما باید مشکل موجود در سیستم گرمایشی خود را برای این متخصصان توضیح دهید؛ با توجه به این اطلاعات اولیه، تعمیرکار متخصص پکیج به سراغ قسمت‌هایی می‌رود که ممکن است این ایرادات را به وجود آورده باشند. در نتیجه می‌تواند در زمان کوتاه‌تری اشکال را برطرف کند.

2.تعمیر پکیج در محل بهترین گزینه است

سعی کنید تا حد امکان از باز کردن پکیج و بردن آن به محل تعمیرگاه خودداری کنید. زیرا این کار می‌تواند باعث آسیب رساندن به اتصالات و لوله‌های سیستم گرمایشی شده و در نهایت هزینه بیشتری را روی دست شما بگذارد. از نکات مهم تعمیر پکیج این است که با تعمیرکاری تماس بگیرید که در ابتدا برای بررسی مشکل به محل بیاید. در صورتی که امکان برطرف کردن ایراد پکیج در محل وجود داشته باشد، تعمیرکار خیلی سریع این کار را انجام می‌دهد. اما اگر نیاز به انتقال دستگاه به تعمیرگاه باشد، وظیفه باز کردن پکیج بر عهده این شخص متخصص خواهد بود و نیازی نیست از بابت جداسازی و نصب مجدد نگران باشید.

3.مشکلات رایج پکیج را بشناسید

در صورتی که مشکلات رایج پکیج را بشناسید، راحت‌تر می‌توانید وضعیت به وجود آمده را برای متخصص توضیح دهید. به این ترتیب فرایند عیب یابی با سرعت بیشتری انجام می‌شود و هزینه تعمیر پکیج هم کاهش پیدا می‌کند. از رایج‌ترین مشکلات پکیج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روشن نشدن پکیج به دلیل سوختن میله جرقه زن
  • انفجاری روشن شدن پکیج به دلیل وجود فاصله بین محل شعله پکیج و جرقه زن
  • گرم نشدن رادیاتورها با وجود روشن بودن پکیج به دلیل وجود رسوب در شیر ورودی رادیاتورها یا خرابی شیر سه طرفه
  • خاموش شدن ناگهانی و مکرر پکیج به خاطر گرفتگی مدار گرمایش یا کم بودن فشار گاز
  • ایجاد صداهای عجیب و غریب به دلیل هواگیری نشدن پکیج یا سایر دلایل که نیاز به بررسی دارند

 

4.به برند پکیج توجه کنید

2

از دیگر نکات مهم در تعمیر پکیج این است که برند پکیج را در نظر داشته باشید. برای مثال تعمیر پکیج ایران رادیاتور در اصفهان با تعمیر پکیج بوتان، آریستون یا فرولی متفاوت است. زیرا ساختار فنی و داخلی این سیستم‌های گرمایشی با هم فرق دارند و در نتیجه عیب یابی یا تعمیر آن‌ها هم متفاوت خواهد بود. از سوی دیگر هریک از مدل‌های پکیج، کدهای خطای خاصی را برای خود تعریف کرده‌اند که با استفاده از آن‌ها می‌توان به ایراد پکیج پی برد. اما برای درک درست معنای این کدهای خطا باید تعمیرکار پکیج، به طور کامل با آن‌ها آشنایی داشته باشد.

5.تعمیر پکیج را به تاخیر نیندازید

در صورتی که می‌خواهید پکیج شما طول عمر زیادی داشته باشد و دیرتر نیاز به تعمیر پیدا کند، باید سرویس پکیج را به صورت دوره‌ای و در زمان‌های مشخص انجام دهید. در این صورت است که می‌توانید خیلی زود مشکلات موجود در پکیج را تشخیص داده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای برطرف کردن آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. دقت داشته باشید که در صورت به تاخیر انداختن فرایند تعمیر پکیج، ممکن است یک مشکل کوچک بسیار بزرگ‌تر شده و هزینه‌های زیادی را به شما تحمیل کند.

6.خودتان اقدام به تعمیر پکیج نکنید

خیلی از افراد عادت دارند که در صورت بروز مشکل در سیستم‌های گرمایشی و سایر وسایل منزل، ابتدا خودشان پیچ گوشتی را به دست گرفته و برای تعمیر آن اقدام می‌کنند. اما از نکات مهم تعمیر پکیج این است که در صورت نداشتن تخصص، به طور جدی از این کار خودداری کنید. زیرا باز کردن پکیج و دست‌کاری قسمت‌های مختلف آن می‌تواند مشکلات کوچک را هم تبدیل به ایرادهای بزرگ کند. در نتیجه باید هزینه بیشتری را برای تعمیر پکیج بپردازید و یا حتی شاید ناچار به تعویض قطعات آن شوید.

7.به کدهای خطا دقت کنید

3

از نکات مهم در تعمیر پکیج این است که در صورت داشتن سیستم‌های گرمایشی دیجیتال، حتما به کدهای خطا دقت کرده و معنای آن‌ها را بدانید. این کدها معمولا به محض ایجاد یک ایراد کوچک در عملکرد پکیج به وجود می‌آیند و به همین دلیل می‌توانند خیلی سریع شما را متوجه وجود مشکل بکنند. برای مثال در تعمیر پکیج بوتان در اصفهان دانستن معنای کدهای خطای زیر اهمیت دارد:

  • E01: تشکیل نشدن شعله
  • E02: خرابی کلید مبدل حرارتی و مشکل قطعی مدار
  • E04: کم بودن فشار آب در مدار گرمایشی
  • E09: خرابی پمپ یا برد پکیج
  • E12: قطع شدن سیم ماژولاتور شیر گاز

پس در صورتی که کدهای غیرمعمول را بر روی نمایشگر پکیج مشاهده کردید، حتما با یک تعمیرکار تماس بگیرید تا بلافاصله به عیب یابی پکیج بپردازد.

8.استفاده از خدمات تخصصی تعمیر پکیج

یکی دیگر از نکات مهم تعمیر پکیج این است که برای انجام این کار حتما به سراغ یک متخصص بروید و هرگز کار تعمیرات سیستم گرمایشی را به یک فرد تازه‌کار نسپارید. زیرا این افراد بیشتر از اینکه به دنبال تعمیر کردن پکیج شما باشند، قصد تعویض قطعات را دارند که این موضوع می‌تواند هزینه تعمیر پکیج را برای شما چند برابر کند. از سوی دیگر ممکن است به دلیل آشنا نبودن با قسمت‌های مختلف این سیستم گرمایشی، مشکلات دیگری را هم برای پکیج ایجاد کنند که در نهایت آسیب‌های جدی را به دستگاه وارد می‌کند.

سخن پایانی

سرویس پکیج به طور منظم باعث می‌شود که این سیستم گرمایشی مدت‌زمان بیشتری عمر کرده و دیرتر نیاز به تعمیر پیدا کند. ما در این مقاله نکات مهم تعمیر پکیج را برای شما بیان کردیم که برای کاهش هزینه‌های تعمیر و استفاده طولانی‌مدت از پکیج به شما کمک می‌کند. در صورتی که می‌خواهید به طور مستقیم به تعمیر کار متخصص پکیج از برندهای مختلفی مانند ایران رادیاتور، فرولی، وایلانت، بوتان، لورچ و گلدیران دسترسی پیدا کنید، حتما سری به سایت الو پایپینگ به آدرس alopiping.com بزنید. تعمیرکاران و متخصصان زیادی در این سایت وجود دارند که با بررسی نظرات مشتریان، می‌توانید از کیفیت انجام کار توسط آن‌ها مطمئن شوید.