معرفی 4 روش موثر برای جوانسازی و زیبایی پوست

حتما تا به حال اسم بوتاکس، لیفتینگ، تزریق چربی، ژل، و ... را شنیده اید. در سال های اخیر این اسامی بسیار پرتکرارتر از قبل شده اند. هر کدام از روش های جوانسازی پوست در نوع خود و در جای خود می تواند بهترین روش باشد اگر توسط فرد متخصص و با در نظر گفتن تمام شرایط بیمار انجام شوند. در این مقاله قصد داریم 4 روش از این روش های جوانسازی که با دستگاه پلاژن، اتوی صورت یا درما اف، میکرودرم و آر اف انجام می شود را به همراه مزایا و عوارضی که دارد را برای شما توضیح می دهیم.

عبور از سن پیری با دستگاه پلاژن !

دستگاه پلاژن یکی از دستگاه هایی است که برای انجام روش های جوانسازی پوست و لایه برداری و اکسیژن رسانی به سلول های پوست صورت و گردن از آن استفاده می شود. دستگاه پلاژن با فرکانس اولتراسونیک، سبب می شود طی ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون بار در ثانیه، امواج بالای صوت به حرارت جذب شوند و جریان سلول های لنفاوی و عروق خونی صورت، تقویت گردند. بدین ترتیب گردش خون افزایش یافته و چربی های موجود، تخریب شده و سلول ها بازسازی می شوند. در نتیجه سلول ها شروع به کلاژن سازی کرده و پوست روشن تر و زیباتر می شود. در پلاژن تراپی که یک روش نسبتا تهاجمی است امواج رادیویی پر سرعت با طول موج کوتاه سلول ها را تحریک به کلاژن سازی می کند. دستگاه هیدروفشیال هم یکی از دستگاه هایی است که در لیفت و جوانسازی پوست بسیار موئر عمل می کند و نتایج بسیار خوبی دارد.

02

کاربردهای پلاژن تراپی

پلاژن تراپی یکی از روش های جوانسازی و زیبایی پوست است. پلاژن تراپی می تواند موجب رفع چین و چروک های ریز پوست صورت شود. اما این تنها کاربرد پلاژن تراپی نیست. از دستگاه پلاژن برای لایه برداری و همچنین آبرسانی و حفظ رطوبت پوست استفاده می شود. از پلاژن تراپی برای از بین بردن و کاهش هایپرپیگمنتیشن یا لکه های پوستی ناشی از حاملگی و یا قرار گرفتن در مقابل آفتاب هم استفاده می شود. این روش با اکسیژن رسانی به پوست موجب بهبود سلولی و قوام شده و پوست را نیز تقویت می کند. استفاده از پلاژن تراپی برای تمام تیپ های پوستی به جز پوست های جوش دار مناسب است.

03

اتوی صورت یا درما اف چیست؟ دستگاه درما اف چه کاربردی دارد؟

اتوی صورت که با نام های دستگاه اسکرابر و دستگاه درما اف نیز شناخته می شود جزء جدیدترین دستگاه ها است که برای جوانسازی و زیبایی پوست در مطب های پزشکی از آن استفاده می شود. از این دستگاه برای پاکسازی پوست، لیفیتینگ همچنین جذب مواد استفاده می شود که، این کارها به کمک امواج اولتراسونیک و و فرکانس فراصوت انجام می شود. پاکسازی با دستگاه درماف برای افرادی که چین و چروک دارند و نیز افرادی که داری آکنه هستند توصیه می شود.

مزایای استفاده از دستگاه اتوی صورت

  • افزایش میزان کلاژن سازی در پوست
  • کاهش تورم و پف صورت
  • افزایش جریان خون در سطح پوست
  • کوچک شدن منافذ
  • موجب کاهش و درمان آکنه
  • افزایش متابولیسم سلولی
  • تخلیه غدد لنفاوی
  • افزایش نرمی و لطافت پوست
  • از بین بردن جوش های سر سیاه و سر سفید روی بینی

عوارض استفاده از دستگاه اتوی صورت یا درما اف  

دستگاه درمااف یا اتوی صورت باعث کاهش میزان چربی پوست می شود و به همین دلیل است که پاکسازی و جوانسازی با این دستگاه برای افرادی که آکنه دارند هم مناسب است. اما افرادی که پوست های حساس و خشک دارند بهتر است برای پاکسازی و لیفتینگ یا سایر روش های جوانسازی از این دستگاه استفاده نکنند. یکی از نکاتی که باید حتما در نظر بگیرید این است که پزشک ماهر این کار را برای شما انجام دهد زیرا ممکن است اگر فرد در استفاده از دستگاه مهارت کافی نداشته باشد به پوست شما آسیب جدی وارد کند.

پاکسازی پوست با میکرودرم یا درما اف؟!

دستگاه میکرودرم و درما اف دو دستگاهی هستند که برای پاکسازی و جوانسازی پوست از آن ها استفاده می شود. اتوی صورت یکی از روش های غیر تهاجمی است که درد هم ندارد و 30 تا نهایت 60 دقیقه کار با آن طول می کشد بنابراین روش بسیار مناسبی است و برای افراد بین 25 تا 60 سال هم مناسب است. اما نکته ای که وجود دارد این است که، اتوی صورت برای پوست های خشک به دلیل کاهش میزان چربی پوست که حین پاکسازی با این دستگاه اتفاق می افتد زیاد مناسب نیست.به همین دلیل توصیه می شود این افراد برای پاکسازی یا لیفیتنگی که قصد دارند انجام دهند از دستگاه میکرودرم استفاده کنند. هر دو دستگاه عالی هستند اما استفاده از هر کدام بستگی به شرایط سنی و پوستی شما دارد که پزشک با در نظر گرفتن این فاکتورها دستگاه مناسب را به شما پیشنهاد خواهد داد.

استفاده از دستگاه آر اف برای جوانسازی!

دستگاه آر اف فرکشنال یکی از دستگاه هایی است که برای جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد. در این دستگاه از لیزر RF جهت جوانسازی پوست استفاده می شود که لیزر RF به لایه های سطحی و عمیق پوست نفوذ می کند و موجب کلاژن سازی بیشتر سلول ها می شود. این روش به عنوان یکی از روش های کم تهاجمی شناخته می شود و عوارضی که بعد از انجام جوانسازی با این دستگاه برای فرد ایجاد می شود بسیار اندک است . این روش برای افراد بین 30 تا 55 سال مناست است.

آر اف بهتر از است یا هایفو؟!

یکی از تفاوت های آر اف و هایفو در نوع فناوری مورد استفاده این دو دستگاه برای نفوذ به بافت های پوست است. دستگاه هایفو از انرژی فراصوت برای نفوذ به بافت های عمیق پوست استفاده می کند که در مقایسه با لیزر RF عمق نفوذ بیشتری دارد. هایفو تراپی معمولا بعد از یک جلسه درمانی نتایج و تاثیرات خوبی دارد و طول درمان هم بین 1 تا 2 جلسه خواهد بود. اما در جوانسازی با لیزر RF  نیاز است تعداد جلسات درمانی بیش از یک جلسه باشد. مورد دیگری که اهمیت دارد این ات که قیمت هایفو بالاتر از RF فرکشنال است.

جمع بندی ...

در این مقاله 4 دستگاه پزشکی اتوب صورت، پلاژن، میکرودرم، هایفو که برای جوانسازی رفع مشکلات پوستی از آن استفاده می شود را به شما معرفی کردیم مزایا و معایب و کاربردهای هر کدام را برای شما توضیح دادیم تا بتوانید به درستی و البته با مشورت پزشک بهترین روش را برای خدمات زیبایی که نیاز دارید انتخان نمایید.