معرفی ۵ تا از مناسب ترین خودروهای کمپینگ

چطور ممکن است کسی سفر کمپینگ را دوست نداشته باشد؟ هوای تازه، آرامش، سکوت و بهانه‌ای برای فرار از وظایف روزانه تنها بخشی از لذت‌های یک پیاده‌روی طولانی در جنگل است. با این حال، به همان اندازه افرادی هستند که ترجیح می‌دهند امکانات رفاهی موجود در یک هتل پنج ستاره را در کمپینگ داشته باشند. یا حداقل دوست دارند سقفی محکم بالای سرشان باشد. خوشبختانه خودروهای مناسبی برای هر دو گروه وجود دارد. بنابراین، چه بخواهید کاملاً با طبیعت در ارتباط باشید چه از آن دسته‌ای هستید که ترجیح می‌دهید از داخل یک خودروی راحت به طبیعت نگاه کنید، ما در این مطلب به معرفی ۵ تا از مناسب ترین خودروهای کمپینگ پرداخته‌ایم.

1.داچیا داستر (Dacia Duster)

کراس اوور سایز کوچک داستر با معرفی در سال ۲۰۱۰ از سوی زیرمجموعه بلوک شرقی اقتصادی رنو، یعنی شرکت داچیا (Dacia) کشور رومانی، به طرز غیر قابل باوری بازار کراس اوورهای اقتصادی جهان را با تغییر مواجه کرد. داستر یک کراس اوور شهری کم مصرف، نسبتا توانمند (در نسخه‌های دو دیفرانسیل) و هم قیمت

یک خودرو سواری سایز کوچک شهری است. این ترکیب توانسته به عنوان یک نسخه موفق برای بازار کشورهای در حال توسعه ایفای نقش کند. با ارائه در بازار اروپا تحت نشان تجاری برتر رنو با ویژگی‌های رفاهی بیشتر، داستر به یکی

معرفی ۵ تا از مناسب ترین خودروهای کمپینگ


از پرفروش‌ترین محصولات اقتصادی دسته کراس اوورهای کوچک شهری بدل شده است.

فضای داخلی داچیا داستر به اندازه‌ای محکم است که می‌تواند دوچرخه‌ها و چکمه‌های گل‌آلود شما را که به پشت پرتاب می‌شوند، کنترل کند. همچنین این ماشین از بیرون ظاهری سخت دارد که در هر کمپینگی مناسب است. بارز‌ترین تغییرات خارجی در مدل ۲۰۲۲ داستر، تغییر در گرافیک و طراحی چراغ‌های عقب و جلو مجهز به سیستم روشنایی در روز است. البته نباید تغییر در طراحی جلوپنجره، کاپوت، خطوط اصلی سپرهای جلو و عقب و طراحی تریم پلاستیکی دور دامن خودرو با امتداد عمودی درپشت گلگیرهای جلو را از یاد برد. شما می توانید بسته به نوع سفر خود با بلیط هواپیما یا خرید بلیط قطار سفرمارکت به مقصد مورد نظر سفر کرده و با ماشین های کمپینگ یک سفر بی نظیر را تحربه کنید.

2.ولوو کراس V۶۰ (Volvo V۶۰ Cross Country)

ولوو جدیدترین عضو خانواده سری ۶۰ خود یعنی V۶۰ کراس کانتری را در سال ۲۰۲۰ معرفی کرد. درست همانند نسل پیشین و همچنین برادر بزرگ‌تر V۹۰ کراس کانتری، این خودروی جدید ترکیبی از استایل استیشن پایه‌ی ولوو با توانایی‌های سرسختانه‌ی یک شاسی‌بلند است.

اگر برای سفر کمپینگ خود به دنبال یک ماشین کلاسیک هستید، نگاهی به Volvo v۶۰ Cross Country بیندازید. این ماشین یک کابین عالی و فوق العاده راحت دارد. صندوق عقب آن به اندازه کافی بزرگ است که برای یک چادر کمپینگ و بساط پخت و پز جا داشته باشد. همچنین صندلی‌های عقب آن تا می‌شوند تا فضای بیشتری ایجاد کنند. اگر می‌خواهید سقفی محکم بالای سر خود داشته باشید و مجبور به رزرو هتل نشوید، کراس کانتری می‌تواند کاروانی تا ۲۰۰۰ کیلوگرم را بکشد. ارتفاع سواری بالا و تمام چرخ محرک باعث می‌شود V۶۰ Cross Country قادر به انجام وظایف سبک خارج از جاده باشد، اگرچه بهتر است چیزی بیش از حد افراطی انجام ندهید.

3.جیپ رنگید (Jeep Renegade)

هیچ چیز مانند یک جیپ شما را تشویق نمی‌کند به بیابان بروید، اما اگر ماشینی به بزرگی یک جیپ رانگلر نخواهید چه؟ خبر خوش این که جیپ رنگید تعادل زیادی برای سفر در خارج از جاده و حتی داخل جاده دارد.

صندوق عقب این جیپ به اندازه کافی بزرگ است، به خصوص با تا شدن صندلی‌های عقب به خوبی مجهز است. کمپانی جیپ همچنین طیف وسیعی از راه ‌حل‌های ذخیره‌سازی را برای Renegade ارائه می‌کند، از جمله قفسه‌های سقف، جعبه‌های سقف و جداکننده‌هایی برای چکمه. بنابراین می‌توانید وسایل شنای مرطوب را جدا از لباس‌های تمیز خود نگه دارید. چند سال پیش، جیپ به ما قول داد که یک خودروی پایه جدید را معرفی خواهد کرد که در خط تولید خود در زیر Renegade قرار خواهد گرفت.

قرار بود قبل از سال ۲۰۲۲ برسد. بنابراین، در حال حاضر،Renegade  کوچکترین و ارزانترین جیپ باقی مانده است. این خودرو از زمان معرفی خود در سال ۲۰۱۴ طرفداران زیادی پیدا کرده است، بدون شک به دلیل استایل کاراکتر و هزینه‌های اجرایی پایین. اما نسخه‌های با مشخصات بهتر همیشه به ‌عنوان تراکتورهای  بیش از حد مهندسی شده‌اند. درست شنیدید: تراکتور! البته اکثر خریداران فقط ظاهری را با یک پیشرانه فوق العاده ساده می‌خواهند. اگر خرید این ماشین‌های کمپینگ را در برنامه خود ندارید نگران نباشید. شما می‌توانید با تورهای مسافرتی همراه شوید و از کمپ لذت ببرید. همچنین اگر سفر با قطار انتخاب شما بود پیشنهاد ما بلیط قطار رجا از سفرمارکت است.

معرفی ۵ تا از مناسب ترین خودروهای کمپینگ

4.رنج روور (Range Rover)

از مناظر زیبای دنیای طبیعی لذت می‌برید اما ترجیح می‌دهید برای پیدا کردن آن‌ها پیاده روی نکنید؟ رنج روور به اندازه کافی در خارج از جاده توانایی دارد تا شما را در بیشتر مسیرها ببرد. سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم به مجلل‌ترین لندرور دنیا اجازه می‌دهد تا از بالای صخره‌ها پایین بیاید. در صورت نبود این سیستم تعلیق، ممکن است به قسمت زیرین خودرو آسیب جدی برسد. این ماشین از عمق موج ۹۰ سانتی متری رودخانه بدون دردسر عبور می‌کند. رنج روور با قیمت‌هایی که از ۹۴۴۰۰ پوند شروع می‌شود، فقط برای ثروتمندترین افراد کمپینگ مناسب است. تصور کنید برای ما در داخل کشور، هزینه گمرک و مالیات نیز به این قیمت افزوده شود!

رنج روور یکی از جوانترین برندهای بریتانیایی است که در سال ۱۹۷۰ به بازار عرضه شده است. با این حال، ایده یک سری لندروور بزرگ‌تر برای اولین بار در سال ۱۹۵۱ آغاز شد. سپس در سال ۱۹۵۸ کنار گذاشته شد و تا سال ۱۹۶۶ دست نخورده باقی ماند تا زمانی که مهندسان شروع به کار بر روی یک مدل جدید کردند. اولین نمونه اولیه رنج روور در سال ۱۹۶۷ ساخته شده و در سال ۱۹۶۹ نهایی شده است. رنجروور، جلوپنجره و پیکربندی چراغ جلو متفاوتی داشت. در سال ۱۹۶۹-1970، ۲۶ خودروی توسعه مهندسی ولار ساخته و ثبت شدند.

نام Velar از واژه ایتالیایی "velare" به معنای حجاب یا پوشاندن گرفته شده است. او یک مهندس رنجروور بود که این نام را به عنوان یک طعمه در هنگام ثبت نام رنج روورها ابداع کرد. حدود ۴۰ دستگاه از این رنجروورهای پیش تولید وجود داشتند و هنوز هم تعدادی از آن‌ها وجود دارد. اما به هر حال، رنج روور در سال ۱۹۷۰ به بازار عرضه شد و حتی در موزه لوور پاریس به عنوان «یک اثر نمونه طراحی صنعتی» به نمایش درآمد. ماشین‌های زیادی نیستند که بتوانید این را در مورد آن‌ها بگویید. پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید بلیط هواپیما و سفر به پاریس دارید، از این موزه دیدن کنید.

معرفی ۵ تا از مناسب ترین خودروهای کمپینگ

 

5.فیات پاندا (Fiat Panda Cross)

بر خلاف رنج روور، قیمت پایین فیات پاندا کراس به این معنی است که شما از این که آن را به نزدیک‌ترین تپه برسانید و حرکت کنید، خیلی عصبی نخواهید شد. در خارج از جاده نیز فوق‌العاده است: وزن سبک و چهار چرخ محرک به آن کمک می‌کنند تا در زمین‌های سخت تقلا کند. در حالی که برآمدگی‌های کوچک جلو و عقب به این معنی است که می‌تواند زوایای شیب‌دار را که بسیاری از ماشین‌های بزرگتر ممکن است با آن‌ها مشکل داشته باشند، کنترل کند. به لطف این قیمت اولیه پایین، مقدار زیادی پول نقد برای خرید شیک‌ترین تجهیزات پیاده روی نیز باقی می‌ماند. ارتفاع سواری بیشتری، حالت سرازیری از تپه و برخی سپرهای جدید، به علاوه رنگ‌های جدید و داشبورد دو رنگ قهوه‌ای و نقره‌ای از ویژگی‌های فیات پاندا است. در نسخه اسپرت داشبورد به رنگ تیتانیومی طراحی شده و رودری‌ها تمام چرم است.

سقف به رنگ مشکی درآمده و روکش چرم صندلی‌ها طوسی رنگ است. در فیات پاندا مدل ۲۰۲۱ یک صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی با قابلیت‌های اتصال اپل کارپلی و اتواندروید اضافه شده که در مدل قبل این خودرو این امکانات دیده نمی‌شد. اثر کلی یک ماشین واقعا دوست‌داشتنی و همه‌کاره است. این خودرو تنها با یک مشخصات عرضه می‌شود، اما شما می‌توانید از بین دو موتور ۹/۰ لیتری دو سیلندر بنزینی و ۳/۱ لیتری دیزلی که هر دو توربوشارژ هستند، یکی را انتخاب کنید. با وجود این ماشین شما می‌توانید با انواع تورهای لحظه آخری که مسافران ماشین خود را برای طبیعت‌گردی می‌آورند همراه شوید و از زندگی خود نهایت لذت را ببرید.